גם גברים יכולים?

גם גברים יכולים?

(כידוע, אנחנו בוכים בלילה...). זה לא נראה לי כמו פורום של ציפורי לילה, וגם אני כבר קצת אחרי הגיל שבו ישבתי לילות שלמים מול המסך, אבל בצוק העיתים מתקרבת לה השעה אחת, עוד מעט בתי היפהפיה תתעורר ותצווה: "שאבא יכין בקבוקי", ואנחנו לפני השבוע הקשה ביותר בחיינו המשותפים (עד כה, ריבונו של עולם, אני מכיר אותך, עד כה). זה התחיל בהגדלה של אחד מחדרי המוח והתווסף לתוצאות בדיקת מי השפיר, שהראו שהעובר שחיכינו לו יהיה עקר, במאה אחוזים. החלטנו לא ללדת ילד שאחרי 15 שנים של נסיונות כניסה להריון ישנא אותנו, ולא ללדת ילד שמגיל 0 נדע עליו סוד נורא, והוא לא. וגם לא ללכת יותר מדי על הסיכון של פגיעה מוחית, שמא"ס אחד לשני רק התעצם. ביום שני תשב ועדת העל, וביום שלישי נתאשפז. אני עובר את זה בינתיים הרבה יותר טוב מאשתי, נמצא בפוזיציה של מנחם ומנגב דמעות, תומך יותר מאשר נתמך, רואה את הצדדים החיוביים ומצליח לחשוב מחשבות חיוביות. (שתיקה ארוכה) רצינו לקרוא לו רועי. "ה' רעי לא אחסר" - זה מבטא בטחון, שלווה שאינה מתקלקלת גם בזמן הליכה בגיא צלמוות. וגם רֵעוּת. לאשתי היה איזה רעיון לקרוא לבן בשם של בת: רֵעוּת.מזל שהורדתי אותה מזה... "הרעות" הוא גם השיר הכי אהוב על אבי ודורו, דור תש"ח, וחשבתי שזה יבטא יפה את אהבתי אליו, ובאחד מן הימים - גם את זכרו. רועי הוא גם שמו של אחד מחבריי הקרובים ביותר, שכבר תכננתי שיהיה מאושר לשמוע שזה השם שבחר לבננו. יהיה בעננים ממש. אין מחווה יפה מזו, גם אם היא לא כוּונה ישירוֹת אליו. אז אני מנסה לחשוב בצורה חיובית: אני מנסה לחשוב לעצמי שהגוף שהכנו לנשמתו של רועי פשוט לא היה טוב מספיק, לא ברמה שאותה הייתי רוצה להעניק לבני. כאילו נשמתו של רועי עדיין איננה בתוך העובר הפועם, למרבה הזוועה, בתוך הבטן של אשתי, שלנו. רועי ייאלץ לחכות, אני אומר לעצמי, קצת סבלנות ואנחנו נכין לו משהו יותר טוב. בינתיים אני מתרכז בסבל שהולך לעבור על אשתי, עלינו, בשבוע הבא. במריטת העצבים, בכאבים, בעצב, בחזרה למושב הקטנטנן שלנו בלי תינוק... כל החברים שלנו, שילדיהם עם הבת שלנו באותו הפעוטון - יולדים ממש בימים אלה, או בשבועות הקרובים. חשבנו שנרים עוד פעוטון מוצלח, נהיה שוב חלק מן הקבוצה הצעירה והנחמדה הזו... עוד מעט כולם ידברו על התינוק החדש, נקנה להם מתנות... שוב הנושאים היחידים בשיחה יהיה הגזים, הגרעפסים, הסימילאק, הדלקת בפטמות, השינה בלילה... ואנחנו בידיים ריקות. אני כאילו יותר חזק מכל זה, אבל מרגיש כאילו אני בים וגל עצום עומד להתנפץ על ראשי. יודע שזה לא יהרוג אותי בשום אופן, אבל מכין את עצמי למכה כואבת מאוד. כואבת בכאב חזק ורִגעִי, אבל גם בכאבי-המשך אחר-כך. אשמח לשמוע מן המשתתפות כאן האם יש משהו מיוחד שאנחנו צריכים להכין לאשפוז, להביא איתנו... האם יש משהו מיוחד שהבעל שלכן עשה שעזר לכן... משהו שצריך להתעקש עליו מול הרופאים... תודה.
 

הדה

New member
על איזה שב' מדובר?

להיכן אתם מתעתדים להגיע לסיום ההריון? אני יודעת שאני מסיטה את הדיון למימד הפרקטי, אבל לדעתי (הלא מחייבת) דווקא בשלב הזה, זה העיקר. ללכת לאנשהו שיהיו סבלניים, נחמדים יחסית לבי"ח, אולי לשקול אופציה של גרידה (תלוי בגיל ההריון). ההשוואה לשאר ההריוניים, היא טבעית. אצלי למשל חברה טובה הקדימה את התל"מ שלה לתל"מ שהתרוקן מתוכן, שנקבע לעוברי הנכה. כבר לא מבעאס אותי, אלא מאפשר לי לצקת שמחה לתוך יום שהיה דיי מדכא בעבר. באופן אישי, עבורי הצורך לבצע החלטה היה החלק הקשה. הנה הפעם כשזה קרה מעצמו כיאה ליקירת הצד-הלא-נכון-של-הסטיסטיקה, היה לי הרבה יותר פשוט, טבול בפחות יגון ועודף רציונאליות. נורא לומר, העולם לא עוצר כשמישהו גווע. החיים נמשכים ללא הפרעה אמיתית, יש חגיגות לידות שמחות, יש צפיה לצאת מהדיכאון ומייד למלא את החלל שנוצר אחרי האובדן. לדבר על "הפעם הבאה", שנותנת תקווה בעיקר לדובר. האופן בו תארת את הפרידה מרועי מאוד מרגשת בעיני. הסבל, אגב, לא יהיה רק שלה, אתה יודע. לסבל יש נטיה להתפשט כמו טיפת דיו במים. לי באופן אישי אחרי הריון אחד מוצלח בגרידה השניה (שהיתה פינאלה להריון שנפל מעצמו) מה שהטריד את מנוחתי היה ההתאוששות למען הילד שיש לנו. אז היה שבוע מנחוס מאוד, בו ביליתי במיטה. מקסימום שיחקנו ע"ג דיקט גדול או הקראתי הר של ספרים, אבל היו מספיק פיצויים בדמות חברים ומשפחה שתפסו פיקוד עליו ועל הסדר יום שלו. זה משהו שיכול להועיל לכולכם, לתת לבת שלכם אויר במקומות שנעים וטוב לה להיות בהם בד"כ, לקבל אותה אחרי ארוחת ערב קלוחה ומוכנה למיטה (לפחות בימים הראשונים יול להיות מאוד מועיל). תודה ששיתפת, מקווה שהועלתי במשו
 
הסבל לא יהיה רק שלה

כמובן. ניסיתי להבהיר זאת בכל כוחי המילולי. זה מושב קטנטן, כבר אמרתי. החברים הכי טובים שלנו, אלו שהיו יכולים בלי בעיה לדאוג לילדה שלנו (בת שנתיים) אמורים ללדת בכל רגע, במרכז... אז אמא של אשתי תבוא מגוש דן לעשות בייביסיטר. תודה על תגובתך.
 
עיינתי עוד בפורום

ומכיוון שהמשתתפות כל כך מקצועיות (ללא שמץ ציניות או לעג), אני אוסיף: - שבוע 27 - הגדלה של החדר הלטרלי השלישי (אטריה) 10.4 מ"מ בסקירה המאוחרת, ו-13 מ"מ השבוע. - XXY, המכונה גם "קליינפרדר" או משהו כזה. - סורוקה.
 

הדה

New member
לא מתמצאת בנתונים שמסרת

שב' 27, אינו אופציה לגרידה מאוחרת אלא ללידה מוקדמת (עד שב' 22 עוד ניתן לעבור בגרידה). לא מכירה את איזור הדרום (צפונית, עם שורשים במרכז)
אני לא בטוחה שיש הרבה ציפורי לילה במצב מתקתק ליד המחשב. מכיוון שלא עברתי לידה מוקדמת, איני מרגישה יכולת לייעץ. מדיונים קודמים אני ממליצה לשקול את האופציה של פרידה מרועי. בגלל החוויה הכמעט משפחתית של הריון הזה והפומביות של ההריון, אני ממליצה להניח יד על הספר של כריסטיאן נורתופ' גופה של אישה תבונתה של אישה ולבדוק אם התהליך שהיא מתארת שם מתאים לכם. רצוי לבקש מהרופאים כדורי דוסטינקס (אם לא יציעו בעצמם) לעצירת החלב כדי למנוע את הגודש כשלושה ימים אחרי הלידה. כדאי לקחת חופש לתק' הקרובה כדי לתמוך זה בזו ולהפך. צפויות נפילות הורמונאליות, כאבים איומים בחלל הבטן (כתוצאה מהתכווצויות הרחם), תשישות. רצוי להתרפד באוכל מבושל ולא להכנס לסחרור של ג'נקיות. מצטערת שלא יכולה להועיל משמעותית, אם יש בך כוח אפשרי להכנס לסיפורים האישיים שנמצאים ב"מאמרים". מאחלת לכם בריאות וכוחות להתמודד בתק' הקרובה
 

חיפו777

New member
מצטערת לשמוע!

לא הייתי כאן כמה ימים אז מגיבה קצת באיחור. קליינפלטר היא תסמונת לא נעימה - מקריאה בפורום פוריות הבנתי שיש שם כמה גברים עם בעיות עקרות שאובחנו כקליינפלטר. מעבר לעקרות אני מבינה שיש שם סימפטומים לא קלים אחרים, ומבינה מאד את ההחלטה שלכם. זה הולך להיות סיוט, ונדמה לי שאתה מרגיש את זה, למרות החוזק. אין ספק שלהיות חזק כרגע, לעבור את כל המהלך פיזית, לתמוך באשתך ולהיות שם לצידה זה הדבר היחיד שאתה יכול לעשות. בידיעה ברורה שהחלק הקשה יגיע אחר כך. אני לא מכירה את סורוקה. מה שחשוב זה לדאוג שהלידה תלווה במשככי כאבים נאותים. חבל לסבול סתם, זו לידה שקטה ונוראית גם ככה. מקווה גם שבסורוקה עושים את זה בחדר נפרד ולא בחדרי לידה, כי אני מניחה שזה נורא לעבור לידה שקטה כשמסביב שומעים צרחות של תינוקות נולדים (אני עברתי ב'מאיר' ושם יש אכן חדר נפרד ללידות שקטות). תהליך הפסקת ההריון עצמו נעשה בזריקה - ובעיני היה נוראי. מיד לאחר מכן מתחילים את הזירוז. בדרך כלל עם בלון ופיטוצין או בלון ופרוסטוגלנדינים. זה עשוי לקחת לא מעט זמן, אז כדאי להתכונן ליותר מ- 24 שעות (ואם יוצא פחות, אז יופי). חשוב לדעת שהיא עשויה גם להצטרך גרידה בתום התהליך, אם השיליה לא יוצאת בשלמותה. כ - 36 שעות לאחר הלידה מתחיל ייצור החלב ואז גם הגודש. ניתן לקחת כדורי דוסטינקס לייבוש החלב, אבל חייבים להתחיל לקחת אותם מיד לאחר הלידה, אחרת הם אינם יעילים. ניתן גם לעבור את זה בלי דוסטינקס (אני לא לקחתי) אבל זה כואב מאד וזה סבל פיזי עצום של כשבוע עד 10 ימים. אם תחליטו לותר על הדוסטינקס, ניתן להקל על הגודש עם קומפרסים של עלי כרוב או מלח מגנזיום, קרחוני ג'ל ותה מרווה שנחשב מייבש חלב. אחרי שנגמר הסבל הפיזי הראשוני מועצמת חווית האובדן. לי לקח כמה חודשים טובים להתחיל להרים את הראש. בעלי היה שם ועודנו בשבילי, ואני אסירת תודה. מאחלת שהחלק הפיזי יעבור כמה שיותר בקלות ובשלום. בשביל החלק הקשה יותר, הנפשי, כולנו כאן בשבילכם!
 

דשמשמ

New member
גם אני עברתי הפסקת הריון בסורוקה-

שבוע 31.הם היו ממש בסדר שם וזה היה מהיר.אגב גם לעובר שלי היו חדרי מח מורחבים אבל היה חסר לו גם חלק במח שנקרא קורפוס קלוזום.
 
כן, אבל

העבירו את מחלקת היולדות לתוך "נשים א'", ואמנם הבלגן גדול, אבל נודע לנו מפי גניקולוג שעובד שם שהלידה היא בחדרים ושיש סיכוי טוב מאוד שיינתן לנו חדר נפרד, שלא אם היולדות הרגילות.
 

רונאסטל

New member
אני לא בטוחה שזה מספיק....

אני זוכרת ששמעתי תנוקות בוכים וזה היה מאד מאד קשה במשך 12 שעות לשכב שם להתפתל מכאבים ולשמוע את רעשי הרקע השמחים האלו. האשפוז עצמו היה במחלקת נשים ולא יולדות וטוב שכך. לא יודעת אם יש אופציות יותר מוצלחות (אני ילדתי בקריה שכבר לא קיימת היום)
 

דשמשמ

New member
אני ילדתי ב-31.3.05 ואף אחד לא

אמר לי שיש אפשרות כזאת-הייתי קופצת עליה בשמחה.עם איזה רופא דיברת?
 

דשמשמ

New member
אני ילדתי ב-31.3.05 ואף אחד לא

אמר לי שיש אפשרות כזאת-הייתי קופצת עליה בשמחה.עם איזה רופא דיברת?
 
עצוב נורא

אני עשיתי הפסקת הריון על X0 לבת. גם עקרה, והמון פגיעות נוספות. קראתי את ההודעה שלך ובכיתי. מה שהציל אותי היה בעלי הנפלא שתמך המון למרות שהקושי היה גם שלו. תהיו חזקים.
 

נייטי

New member
היי

אני מצטערת על מה שאתם עומדים לעבור. יכולה רק לספר לך שאחרי שהחלק הפיסי נגמר, יש סוג של רגיעה. מן תחושה מוזרה שהשד לא נורא כל-כך. כנראה שהעובדה שעוברים את השלב הטכני "בהצלחה", יוצרת מן אשליה שכל החרא הזה מאחור. שים לב שזה זמני בלבד. הנפילה לא מאחרת לבוא וכשהיא מגיעה, היא קשה מאוד. אלו יהיו הימים שתצטרכו אחד את השני יותר מכל. זה בדרך כלל מגיע כשלושה ארבעה ימים אחרי החלק הפיסי (זה גם מסתדר עם נפילת ההורמונים). הייתי ממליצה לך להיות בחופש בימים האלה ולהיות איתה ביחד. שניכם תזדקקו אחד לשני מאוד, מאוד. בנוסף, מכיוון שאתם תעברו לידה, תעמוד בפניכם האופציה של לראות את העובר או לא. היו בפורום לא מעט שרשורים שבו כל אחת סיפרה על הבחירה שלה ועל הסיבות. אני מצרפת לך קישור לאחד השירשורים האלו. ימים וחודשים קשים עומדים לפניכם. אני רוצה להגיד לכם שבסוף הכל יהיה טוב, אבל זה קצת שקר. הכאב אומנם נרגע עם הזמן, אבל עוד יעבור זמן רב עד שהוא לא יפצע כל יום מחדש. אנחנו כאן, לכל שאלה, לכל עצה ובעיקר כדי לתמוך וכדי להגיד לכם שכל הרגשות שלכם נורמאליות ושפויות.
 

תמי ס

New member
אחד מיוחד

אתה באמת מיוחד. אין הרבה גברים שחולקים את רגשותיהם במצב הנורא הזה, הפורום שלנו מורכב ברובו מנשים, ברוך הבא אלינו, מקווה שתזכה מאיתנו לתמיכה שאתה זקוק לה ואני משתתפת מאד באבדנכם הנורא. קיבלת עצות טובות, מוסיפה כמה עצות פרקטיות:
לדרוש להיות מאושפזים במחלקת נשים ולא במחלקת יולדות, אתם אמנם עומדים לעבור לידה אבל אחרי לידה שקטה זה פשוט בלתי נסבל לראות/לשמוע את התינוקות האחרים.
לקחת כל אלחוש אפשרי, אפידורל רצוי משלב כמה שניתן יותר מוקדם, הסבל הנפשי הוא גדול, אז לפחות למזער את הסבל הגופני.
כדורי דוסטינקס - חשוב לקחת במהלך 24 השעות הראשונות שלאחר הלידה, רצוי כמה שיותר מוקדם, הם ימנעו את הגודש של היווצרות החלב.
 

מ י ר ב ב

New member
שלום

אין ספק שהכאב הוא גדול וכמו שאמרה קודמתי, הכאב מתעצם לאחר נפילת הורמונים. החזרה לשגרה לא קלה בכלל, במיוחד כשמדובר בישוב דתי קטן, שבו כולם מכירים את כולם. זה לא הזמן להיות פוליטיקלי קורקט עם החברה- חבל על האנרגיות שזה יסחב מכם, זה הזמן לדאוג אחד לשני ולעשות רק את מה שטוב לכם איתו. אולי מוזר לומר- אבל, עוברים את התקופה הזו, למרות שזה נראה כמעט סוף העולם. יש לכם תינוקת בבית ויש בזה נחמה מסוימת. ומהצד הטכני- אפשר להניח שיבצעו זרוז לידה באמצעות פיטוצין, בלון (ואולי אמצעים נוספים שלא שמעתי עליהם). יהיה באפשרותכם לראות את התינוק (כמו שאמרה וצרפה הדה, ישנו שרשור בנושא). אני אישית לאחר התלבטויות רבות- ראיתי את התינוקת. באותו רגע זה קשה מאוד, אבל בדיעבד אני שמחה שעשיתי זאת. כשרואים את התינוק אפשר פיזית להיפרד ממנו. זה לא קל- בכלל לא. מהצד הדתי- ישנה בעייתיות עם ניתוח העובר, אך בגלל המקרה המורכב שלכם- אני משערת שישנה אפשרות לאחר התייעצות עם רב שניתן יהיה לבצע זאת. במקרה שלי- לא ניתחו את העוברית, אלא הרב לקח אותה מיד לקבורה. (ישנה חלקת נפלים בחולון). סביר להניח שסורוקה עושים משהו דומה- תבררו. אני כאן לשאלות נוספות. שיהיה בהצלחה. מאחלת ב"ה הריון תקין בקרוב.
 
שלום לך

אוף! עוד זוג שעומד לעבור את הסיוט הזה... אין לי הרבה מה להוסיף על הדברים החכמים שכתבו לך הבנות. גם אצלנו זה נגמר בלידה בשבוע 27. חשוב שתכינו את עצמכם לכך שיתכן והחלק הפיזי לא יעבור כל כך מהר ובקלות (למרות שהאמת היא שזו לכם הלידה השניה, אז מאוד יכול להיות שזה דווקא כן יעבור די מהר). בכל אופן, אצלי זו היתה לידה ראשונה ולקח לי 4 ימים עד שהצלחתי ללדת, עם כל השיטות האפשריות בערך. זו חוויה נוראית, בעיקר מבחינה נפשית. הדברים העיקריים שאני יכולה להמליץ עליהם הם- לקחת משככי כאבים, לראות את העובר וגם לגעת בו ולהיפרד (אנחנו גם צילמנו וזה מאוד עזר בהמשך- ממליצה מאוד, אבל זה תלוי בכם). הכי חשוב שתהיה שם בשבילה. בעלי לא זז ממני (ואנחנו "גרנו" בבי"ח שבוע מהרגע שהתאשפזנו). הוא היה הקשר שלי עם העולם. לא רציתי לרות אף אחד ולא לדבר עם אף אחד. הוא עשה את הסינון וזה הקל עלי מאוד. אחרי החלק הפיזי תתמוך בה (מה שאני בטוחה שתעשה, אם לשפוט לפי הרגישות שלך בעצם הפניה אלינו), תחזקו אחד את השני ותבין שאחרי שאתה תחזור לעבודה ולחיים היא תשאר בחופשת לידה בבית ותצטרך להתמודד עם כל התחושות של הריקנות הפתאומית (פתאום אין בעיטות), כל התחושות שנעלמו. שניכם תצטרכו להתמודד עם הציפייה למה שהיה עתיד לבוא, החלומות. זה קשה מאוד! אנשים יצפו ממנה לחזור ל"שיגרה" מהר. חשוב שבינכם תדעו לדבר ולכאוב כמה שרק צריך. הלוואי והחלק הפיזי יעבור בקלות ואם תצטרכו תמיכה, עזרה, עצות נוספות- הפורום הזה למוד ניסיון, לצערנו, והוא תמיד פתוח לפניכם.
 
יש לי רק שניה

אבל אני אזדרז ואומר: א. תודה לכל המגיבות. אשמח לכל תגובה נוספת. ב. אנחנו אמנם מיישוב קטן, אבל לא דתי. גם אנחנו לא דתיים. ג. לא נראה לי שנרצה להיפרד, לא בטקס ולא במראה (לראות את העובר). אבל אני מבטיח לקרוא את השרשור בענין. שבת שלום.
 

רונאסטל

New member
ליבי איתכם.

אמנם זה היה לפני 11 שנים אבל 1)כפי שאמרו לפני- לוודא שזה במחלקת נשים ולא יולדות 2)להיות צמוד אליה בכל התהליך (או אמא שלה, אני העדפתי את אמא שלי), שיהיה מישהו שידאג לאספקה סדירה של אפידורל (אימי נאלצה לקרוא לאחות כל 45 דקות). 3) לקחת לאירוע מסטיקים/ סוכריות כי זה עלול להיות תהליך מאד ארוך ואסור לאכול ולשתות אבל מעט מתוק יכול להקל (ומים להרטיב את השפתיים) 4)אני אישית העדפתי "לא להיות בהכרה" כשזה ממש קורה אז נתנו לי וליום ממש בסמוך לאירוע וממש הייתי מסוממת בתהליך הלידה עצמה- אני לא מאמינה שיציעו לכם את זה אז אם זו אופציה מבחינתה, תוודא שאכן יכינו לה לה מנה כזו. 5) לא להיות "יותר מדי חזק" לעומתה, להראות לה שגם לך זה כואב, בעלי הרגיש שאסור לו להתמוטט לידי כי "גם ככה קשה לה" ואותי זה חירפן כי פירשתי את זה כאדישות מסוימת מה שהיה לגמרי לא נכון כמובן. 6) לתת לה מקום להתאבל בכל דרך שהיא בוחרת. מאחלת לכם תהליך מהיר וכמה שפחות כואב והחלמה מהירה. יכול להיות שדברי השתנו ב-11 השנים הללו, אבל אני חושבת שצום עדיין רלבנטי
 
למעלה