גלוטן בהיניקן ובגולדסטאר.

yossi165

New member
סיידר

תודה רבה. לגבי סיידר אלכוהולי אני לא יודע אם יש בארץ. מישהו מכיר? אני יודע שפעם הייתי רואה בסביבות פסח בעיקר על המדפים משקאות שנקראו אאוטסיידר וסלינגשוט. לא ראיתי אותם לאחרונה.
 

William Kidd

New member
סיידרים יש המון

ניהיה מאוד פופולארי בארץ. יש בטיב טעם לדעתי 3 סוגים: Savana, Magners, Westons . ווסטונס יש כמה סוגים, הרגיל, הלא מסונן שנקרא Old Rossie, סיידר אורגני וגם סיידר אגסים. אנחנו קונים בטיב טעם באופן קבוע ולפעמים גם בחנויות יין , בהם גם בדר"כ יש. זה תחליף מצוין לבירה ובטוח לצליאקים. בכל מקרה כדאי לוודא כי בקלות אפשר להתבלבל עם משקאות של Lindemans כמו Kriek שזו בירה עם תוספות של פירות והיא אינה מתאימה לצליאקים כי הביסיס שלה אינו פרי אלא דגנים כמו בירה רגילה. Cheers!
 

טליאמתי

New member
זכותו של כל אחד לעשות כרצונו לגבי גופו אבל

לדעתי את טועה בגדול. מצטרפת ב-100% לדבריהן של דפנה ושרית. אני חייבת לומר שקריאה להצטרפות ל'ניסוי' שלך צורמת לי מאוד ואפילו מפחידה. הבהרה של הנושא אסור שתעשה על ידי ניסוי בבני אדם. הבהרה של הנושא צריכה להיעשות על ידי תשובות חד משמעיות מהחברות ואם התשובה אינה משביעת רצון אפשר לנסות לייבא או כל דבר אחר שאינו גורר נזק לגוף. אני כמובן לא קובעת וזכותך לנהוג על פי רצונך, אבל אני בכל זאת מבקשת שתחשבי שוב על הנושא או אולי תתייעצי עם רופא מומחה, לפני שאת עושה ניסוי על עצמך ומצרפת אליך אחרים, ניסוי שעלול להזיק יותר מהתועלת שבהנאה מבירה.
 

b u e n o

New member
מדבר עדי הבעל של אביטל בואנו

אני גם דרך אגב רשמתי את התגובות של אביטל בואנו כי הייתי תחת היוזר שלה. נראה לי שקצת הגזמת עם ה-"ל'ניסוי' שלך צורמת לי מאוד ואפילו מפחידה....הבהרה של הנושא אסור שתעשה על ידי ניסוי בבני אדם...", את רצינית? לא הצעתי ניסוי ולא נעליים, תשתי משהו יהיה בסדר. וזה תקף גם לגבי כל מיני מתלהמות אחרות, כל דיון הכי קטן פה מקפיץ את כולן אפשר לחשוב שרצחנו מישהו, כולה בירה שחשבנו שאפשר לשתות. תירגעו...
 

טליאמתי

New member
לא רואה איפה ראית התלהמות ולהזכירך

הדגשתי את המילה 'לדעתי' וכתבתי במפורש שכל אחד עושה כראות עיניו לגבי גופו. ולהזכירך דבר נוסף- מותר לכל אחד להביע את דעתו והבעתי את דעתי-השונה משלך. וכן, בלי התלהמות מכל סוג שהוא: זה צרם לי והפחיד אותי. זה לא חייב למצוא חן בעייניך, אבל זה מה שזה. באשר להצעה שלך: תשתי משהו יהיה בסדר... אני מבטיחה לך שהכל בסדר איתי גם בלי אלכהול שיעזור לזה. קלטתי את הטונים שלך. תודה על התגובה מרנינת הלב.
 

סוניהלה

New member
מסכימה עם טלי לגמרי!!!!

להזכירך שכל אחד יכול להכנס לפורום הזה. כמובן שמותר לאדם לכתוב את דעתו, אבל צריך להפעיל שיקול דעת. כל אחד יכול לבצע ככל העולה על רוחו בגופו הוא. אבל להציע לאחרים-כאן צריך מאד להזהר. וכן, אנחנו מתלהמים פה. כדי לשמור על הבריאות שלנו ושל ילדינו.
 

William Kidd

New member
לדעתי הבירות אינן נ"ג כי אם הן היו

החברות היו יוצאות בהצהרות ענק שהן נטולות גלוטן. בארץ אולי זה לא תפס עדיין, אבל מי כמוכם יודע שבארופה ובארה"ב זה מאוד מקובל לדבוק בדיאטה נטולת גלוטן גם לאלו שאינן רגישים. לכן, לפי דעתי, חברה גדולה שפתאום "מגלה" שאחד המוצרים שלה הוא נ"ג, בעזרת פרסום מתאים תוכל להפיץ את עצמה למגוון רחב יותר של אנשים ולבלוט ביחס לבירות אחרות. באתרים של וויסקי אירי וסקוטי למשל, בעמוד של שאלות ותשובות כתוב באופן ברור וחד משמעי שהמשקה נטול גלוטן. כל עוד החברה לא מפרסמת בצורה זו את היותה נטולת גלוטן, לדעתי לא צריך לקפוץ בראש. יש מספיק דברים לשתות בלי להסתכן.
 
הייניקן

מאז שפורסם פה כי הבירה מותרת - לאחר אישור היצרן אני שותה הייניקן באופן קבוע, ללא סימפטומים וללא בעיות מאז, שינה היצרן את הודעתו אולם אני ממשיך לשתות הייניקן ללא בעיות רק לשם השוואה, בכל פעם שאני אוכל או שותה משהו שמכיל גלוטן אני מיד מרגיש את זה חזק יצא לי גם לא מזמן לשתות בירה מסוג אחר (הייתי קצת שתוי ומכוח האלימינציה הנחתי שגם שאר הבירות בסדר) ובלילה הזה לא ישנתי הרבה, אם אתם מבינים למה אני מתכוון אז אם חיפשת שפן ניסיונות, זה אני לי הבירה לא עושה כלום ולכן מבחינתי היא בסדר אבל, כל אחד עושה מה טוב לו אז אם אתה שואל אותי, אנחנו יכולים להרים לחיים
 

b u e n o

New member
האמת שאם מסתכלים על הבקבוק

רשום שעורה-גלוטן, האם יצא לך לשאול רופא על כך? אצלי אני לא מצפה שארגיש משהו כי דרגת הצליאק אצלי היא קלה ולכן אני לא מרגיש גם אם אני אוכל גלוטן כפי שהיה יותר מ-30 שנה ללא בעיות. תכלס שכחתי מה הטעם של בירה כי התרגלתי לניו גירסט שהיא הרע במיעוטו בשבילנו. הצ'כית החדשה מזעזעת לצערי.
 

אבושיי

New member
אתה חוזר ואומר שדרגת הצליאק שלך קלה....

חשוב לי להבהיר לך ואולי גם לאחרים שאולי לא פירשו את המונחים הרפואיים כראוי. אין אדם פחות רגיש לגלוטן או יותר רגיש !!, רמת הרגישות היא זהה - או שהגוף מסוגל לפרק את הגלוטן או שלא !!, אין באמצע. יתכן ואתה מתבלבל עם מידת הדלקתיות של המעי שלך בזמן הביופסיה. אך רמה זו היא תוצאה ישירה של מידת החשיפה שלך לאורך זמן. סביר להניח שאם היית ממשיך לצרוך גלוטן בעוד כמה שנים המעי שלך היה מודלק יותר ואז "דרגת הצליאק" שלך הייתה גבוהה יותר. ככל שצליאקי צורך גלוטן...לאורך השנים המעי מודלק יותר ויותר עד לכדי התפתחות גידולים סרטניים !!!! וזו הסיבה להקפדה כו חמורה על הימנעות מגלוטן - לא משנה פירור או יותר התוצאה היא זהה. נכון, ישנם אנשים שאין להם סימפטומים כאשר הם צורכים גלוטן...אך כפי שכבר אמרו לך הנזק למעי הוא זהה לחלוטין גם אם אין סימפטומים. אין צורך להפגע מהערות של חברים אחרים בפורום ש"כביכול" מתלהמים על הערות ה"ניסויים". אנו ככלל משמרים אורך חיים של תזונה נטולת גלוטן לחלוטין מתוך הכרה והבנה שרק כך מעי צליאקי יכול להמשיך ולהיות "בריא" , ולכן עצם העובדה שמישהו מציע לעשות ניסוי שדי ברורה לנו התוצאה הבריאותית (לא הסימפטומתית) מקוממת. שוב, הפורום אינו נגד דעות ואורך חיים של אף אחד.... "איש איש באמונתו יחיה". אבל חשוב שהעובדות יהיו ברורות. הרי לא יעלה על דעתך להציע תנו לי לקפוץ מהגג ונראה מה יקרה.... מקווה שתקבל את הדברים ברוח טובה, הדברים נאמרו כאן לטובתך ולא נגדך....
 
הייניקן

אני בדיעה שניתן לשתות הייניקן ללא חשש כמו הרבה משקאות אלכוהוליים אכותיים אחרים
 

שרית102030

New member
מה יהיה עם השירשור ההזוי הזה????

אתה יכול לאכול ולשתות כל מה שבא לך. כל אחד יכול לעשות עם הגוף שלו מה שבא לו. מכאן ועד לכתוב שלדעתך "ניתן לשתות הייניקן ללא חשש" - ממש לא בסדר. כל עוד אין לך אישור של החברה לאי המצאות גלוטן במוצר שלהם, וכל עוד לא בדקת בעצמך במעבדה האם המוצר נקי מגלוטן. אל תייעץ לאחרים לצרוך אותו. זה שהמוצר לא השפיע עליך, אין לזה שום משמעות!!!!
 

freudianslip

New member
הייניקן וגלוטן - פחות מ-20 PPM

כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל רמת הגלוטן בהייניקן היא פחות מ-20 PPM. בקיצור, מי שאוכל שוקולד של עלית יכול לשתות גם הייניקן, ומי שמקפיד על צריכה ללא גלוטן בכלל, כולל 20 PPM, רצוי שלא ישתה.
 

William Kidd

New member
אפשר לקבל לינק

למקום בו זה רשום? רצוי מאוד מהאתר של החברה עצמה. אני עצמי לא מצאתי. תודה
 

freudianslip

New member
הם לא כותבים את זה באופן רשמי

בעבר הם כתבו שיש כמות מאוד קטנה של גלוטן, פחות מ-20 PPM, אבל עכשיו הם לא מתחייבים, למרות שהנוסחה לא שונתה, בגלל משנה זהירות וכסת"ח. זו בחירה של כל אחד אם לשתות או לא, אבל לי אין תגובות להייניקן.
 

William Kidd

New member
זה לא נשמע אמין במיוחד

לא הייתי סומך על מקור כזה. אבל כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אז Cheers
 
למעלה