גלוטן בהיניקן ובגולדסטאר.

Reznik

New member
גלוטן בהיניקן ובגולדסטאר.

קרוב משפחתי בעקבות וויכוח על הייניקן כבירה שמותרת לשתיה על ידי צליאקים, פנה לטמפו בשאלה האם ניתן לשתות גולדסטאר, כמו ששותים הייניקן. זו תשובת הטכנולוג של טמפו. שלום רב, בבירה היינקן וכן בבירות גולדסטאר ומכבי יש כמות קטנה מאד של גלוטין בתחום של 20-30 מ"ג לליטר. יש להתייעץ עם רופא לגבי השפעת כמות זו על אנשים בעלי רגישות לגלוטין. בברכה, כשקיבלתי את המייל הזה, החלטתי לפנות פעם נוספת, בבירור האם הכוונה שלו במילה "גלוטין" הוא התכוון לגלוטן. במטרה לתת לו אפשרות לעדן את תשובתו, או להציג דעה אחרת. זו פנייתי מצטער על הטרחה, אבל רציתי לוודא. קרוב משפחה שלי שלח אליך מייל בנוגע לגלוטן בבירה, זו תגובתך בבירה היינקן וכן בבירות גולדסטאר ומכבי יש כמות קטנה מאד של גלוטין בתחום של 20-30 מ"ג לליטר. יש להתייעץ עם רופא לגבי השפעת כמות זו על אנשים בעלי רגישות לגלוטין. בברכה, רציתי רק לוודא, שהתכוונת בתשובתך לגלוטן, חלבון החיטה? תודה על זמנך ועל תשובתך. ותשובתו הייתה אכן הכוונה לחלבון החיטה , הקיים במידה פחותה יותר גם בשעורה בעקבות התכתובת הזו, ביקשתי מגברת נחמדה, שיודעת לבצע את ההעברות בין מ"ג לPPM, והתשובה שקיבלתי היא : To calculate exactly you have to know the density of the beer, but this is not a constant number, it changes with beer type, it's temperature and many other parameters. But, the density is very close to the density of water and therefore the difference can be neglected. Hence, we can convert mg/L directly to ppm (it's like dividing by 1), so 20-30 mg/L will be (with good enough accuracy) 20-30 ppm. בקיצור, אחרי החפירה הזו, מה אתם אומרים? נרים חצי גולדסטאר לחגיגה?
 

Treker

New member
תהליך הבישול והתסיסה של השעורה גורם לכך

שהגלוטן של השעורה "נעלם". גם אני חיפשתי ברחבי האינטרנט איזו שהיא בירה על בסיס שעורה שהיצרן יהיה מוכן לאמר שהבירה שלו מתאימה לחולי צליאק, אך ללא הצלחה. הכי קרובים היו היינקן, אך גם הם נזהרים בלשונם באתר הבינלאומי שלהם ולא ניתן לדעת באופן חד משמעי. כעקרון, ככל שהבירה בהירה יותר, ריכוז הלתת שלה נמוך יותר ולכן באופן מקביל גם כמות הגלוטן בו פחותה יותר מאשר בבירות כהות. אותו עקרון פועל גם בוויסקי, אבל זה כבר הרבה יותר מורכב מכיוון שכל מבשלה רוקחת וויסקי באופן ייחודי.
 

d a p h n a

New member
זה נראה לי עדיין בעייתי

קודם כל, יש הבדל בין 20 PPM ל-30 PPM, שהוא הבדל בין מה שמותר לצליאקי ומה שאסור. מעבר לזה, במיוחד במוצרים שמיוצרים ממרכיבים גלוטניים, אני לא הייתי מסתפקת בנוסחים הערטילאיים האלה. אני חושבת שהיינו צורכים בירה ממקור חיטה/שעורה וכד' אך ורק אם היצרן היה אומר במפורש "הבירה שלנו עוברת בדיקות מעבדה באופן תקופתי כדי לוודא את רמת הגלוטן ועל סמך בדיקות המעבדה הללו אנחנו יכולים להתחייב שהיא מכילה פחות מ-20 PPM גלוטן". מעבר לכל זה, אולי זה בגלל שאנחנו חיים בארה"ב, ויש כאן מבחר די גדול של בירות נטולות גלוטן, ובעיר שלנו יש גם מבחר די גדול של מסעדות ופאבים שמגישים בירה נטולת גלוטן, אבל אנחנו לא רואים שום צורך "להסתכן" בשתיית בירה רגילה שאין עליה התחייבות רצינית.
 

llliaty

New member
לא כל כך הבנתי

אני קצת חדשה בנושא, אבל מה זה אומר לחולי צליאק? שמותר או לא לשתות גולסטאר והייניקן? תודה!
 

yossi165

New member
האם יש כאן מישהו בעל ניסיון?

צליאקי ששתה הייניקן או גולדסטאר ואיך זה השפיע עליו? אני חייב להודות שבשבילי זה יכול להיות משמעותי כי ניו גריסט פשוט לא טעימה לי. ובריזרים כבר יצאו לי מהאף... וזה מה שיש בערך בארץ. פעם דיברו על סליה אבל לא הצלחתי למצוא בשום מקום.
 

d a p h n a

New member
ראה מה שכתבתי למטה בנוגע ל"האם זה השפיע"

לגבי פתרונות אחרים, האם ניסית לשתות סיידר אלכוהולי? האם מוכרים אותו בארץ בפאבים? כי סיידר אלכוהולי כמו Magner's ו-Strongbow הם תחליף נטול גלוטן וטעים מאוד לבירה.
 

נצר1

New member
אם היה פה סטרונגבוי חיי היו יפים....

הגעגועים לפינט בפאב
 

freudianslip

New member
הייניקן וגולדסטאר

אני בזמנו חפרתי הרבה ברשת על הייניקן ולמרות שאין ערובה התחושה שלי היתה שזה די בטוח לשתות אותה. לי אישית אין תגובות להייניקן ואני מרגיש ממש בסדר עם זה. מנגד, כשאני שותה גולדסטאר כן יש לי תגובה לכן אני נמנע ממנה..
 

yossi165

New member
אני מתכוון לנסות

בהזדמנות הראשונה אני מתכוון לנסות הייניקן. אצלנו הצליאקית האמיתית זו הקטנה שלנו- בת שבע ועדיין לא שותה בירה ( עד כמה שידוע לנו...
) בעקבותיה עשיתי בדיקות והתוצאות של היו אמנם חיוביות אך די גבוליות. אחרי שנה וחצי של בלי גלוטן בכלל, נראה לי שהגיע זמן ההייניקן.
 

שרית102030

New member
אם הבת שלך היא הצליאקית האמיתית

אז אתה צליאקי מפלסטיק? לא מצליחה להבין את קו המחשבה שלך. אם אובחנת כצליאקי והתוצאות היו חיוביות גבוליות או לא גבוליות, אתה צליאקי אמיתי בדיוק כמו הבת שלך. אף אחד לא יכול לומר לך מה לעשות, אתה יכול לשמור על דיאטה נ"ג או לא, אבל אל תשלה את עצמך שזה לא מזיק לך כי אתה לא צליאקי אמיתי.
 

d a p h n a

New member
לצליאקים אסור לצרוך שום דבר

שמכיל יותר מאשר 20 PPM גלוטן, כלומר פחות מ-20 חלקים למיליון של גלוטן (תחשבי נניח על פרוסת לחם. תחלקי אותה בראש למיליון חלקים - רק 20 מתוך אותם אותם מיליון חלקים יכולים להיות גלוטן כדי שהמוצר יהיה בטוח למאכל. מדובר על רמה מיקרוסקופית). לפי ההודעה שרזניק כתב, גולדסטאר ככל הנראה מכילה בין 20-30 PPM של גלוטן, כך שהיא לא עומדת בתקנים לצליאקים. לגבי היינקן, בעבר הם אמרו במפורש שהבירה שלהם מכילה משמעותית פחות מ-20 PPM, אולם לאחרונה הם שינו את הכיתוב באתר שלהם ומסרבים לנקוב בכמות ספציפית של גלוטן אלא רק אומרים שהיא מכילה מעט מאוד גלוטן. מאחר ואין התחייבות מפורשת על כמות, לא אמורים לשתות את זה.
 

טליאמתי

New member
20PPM זה לא החלק ה-20 מתוך מיליון בפרוסת לחם

זה החלק ה-20 מתוך מיליון שבכמות הגלוטן הנמצאת באותה פרוסת לחם. הלחם מורכב לא רק מגלוטן אלא מכל מני רכיבים נוספים. כשמבודדים את כמות הגלוטן שמצויה בפרוסת הלחם, מחלקים את הכמות הזאת למיליון- אז מותר לנו עד 20 חלקים. מדובר בכמות מיקרוסקופית קטנה ביותר:)
 

d a p h n a

New member
לא לזה התכוונתי... ../images/Emo13.gif

התכוונתי לפרוסת לחם פשוט כאל מאכל שהגודל שלו ידוע מראש וקל לדמיין אותו. באותה המידה יכולתי להגיד "דמייני קרטיב. חלקי את הקרטיב למיליון חלקים, ואז תספרי 20 מתוך המיליון האלה. אם 21 מתוך המיליון עשויים מגלוטן, הקרטיב אסור למאכל".
 
האם יצא לך לשתות הייניקן ולא קרה כלום?

עקרונית לי אין בעיה לשתות גולדסטאר ולעשות אחרי זה בדיקת דם כדי לראות אם הייתה השפעה. בכל אופן יש לי צליאק בדרגה מאד קלה אבל בכל אופן אמרו לי להימנע מגלוטן, כך שאיני יכול להרגיש כלום גם אם אוכל גלוטן. כבר יצא לי לאכול ציפ'ס שטוגן עם שניצלים וכד' ולא קרה כלום לי או לבני שיש לו צליאק בדרגה גבוהה. לגבי בירות, הבירה הצ'כית החדשה שנכנסה לא מזמן לשוק עשויה עד כמה שאני זוכר משעורה וחיטה אך היא עד 20 פפמ. כיוון שבארץ הבנתי שהתקנות קשוחות יותר לא נותנים במה למוצרים שהם מעל 20 פפמ למרות שבחו"ל ניתן יותר מ-20 פפמ. עקרונית זה מה שרשום בהייניקן:" Beer contains gluten, which comes from the grain from which it is brewed. Only a fraction of the gluten that the grain contains gets into the beer. The proportion depends on the kind of grain that is used. The use of barley results only in traces of gluten in the beer whilst wheat contributes considerably more. It also depends on the brewing process. Generally speaking: the clearer and blonder the beer is, the less gluten it may contain. Some people are allergic to gluten and have to follow a diet that minimises or excludes their gluten intake. Whether beer can be part of such a diet or not, is dependent on the extent of the allergy and the beer type consumed. In many cases lager beers pose no problem for people who have a gluten allergy. However, it is up to the individual to assess his or her sensitivity. ואם הולכים לפי זה אז יש בירות הרבה יותר בהירות מהן כמו ווינשטפן וכד'. הקיצר מישהו מכיר צליאקים ששותים גולדסטאר או הייניקן? אשמח לנסות לפתח את הנושא הזה וגם לעשות ניסוי כמו שרשמתי מקודם, המייל שלי הוא: [email protected] מי שמעוניין לנסות לקדם את הבהירות בנושא זה שיצור איתי קשר ונראה מה עושים. עדי
 
חיפוש זריז בגוגל מעלה כך...

m not allergic to gluten but I'm pretty intolerant. I also love beer. I've noticed that Heineken doesn't (seem to) make me sick. Ironically Michelob Ultra Light, a low carb beer makes me very sick. Harder to find. That is my pint and mean point. LOW GLUTEN should be easier to find. What mainstream beers, like Heineken, seem to be low in gluten. From somewhere on the internet: The WHO guideline for gluten-free food is that it must contain less than 0.02% gluten (200mg/l). Heineken's gluten levels are way below this level, at 0.0005% gluten. We recommend that celiac patients check with their doctor before trying Heineken. Contact information for Gluten-Free Beer: O'Brien Brewing http://www.gfbeer.com.au Bard's Tale Beer http://www.bardsbeer.com Ramapo Valley Brewery http://www.rvbrewery.com/ New France Beer http://www.lesbieresnouvellefrance.com/index.php?lg=en Green's http://www.glutenfreebeers.co.uk/ BiAglut http://www.biaglut.com/ITA/Prodotti/Birra/default.htm Nick Stafford's Hambleton Ales http://www.hambletonales.co.uk/ Fine Ale Club http://www.ale4home.co.uk/fine_ale_club.htm Heron Foods - Beer not available online. Available in Sainsburys Supermarkets in the Beer Section, not the "Free From" Section, and in Co-op Shops. Anheuser-Busch http://www.anheuser-busch.com/ Mongozo Beers - Note: Mongozo Quinua is made with gluten free ingredients, but may have cross contamination. Use caution. http://www.mongozo.org/engels/main.php The Alchemist Pub & Brewery http://www.alchemistbeer.com/ Lakefront Brewery http://www.newgrist.com/ Sprecher Brewery http://www.sprecherbrewery.com/index.php Silly Yaks http://www.sillyyak.com.au/beer/faq.html Schlafly http://www.schlafly.com/ Dock Street Beer http://www.dockstreetbeer.com/ Billabong Brewing http://www.billabongbrewing.com.au Finally! So for some reason Heineken seems OK for some gluten sensitive people to drink. Which means when you can't find a Whole Foods you can still drink a beer. לפינאלה עוד משהו מעודד מהאתר הזה (http://www.jazdnightclubandbar.com/tag/heineken/): DIETARY Information Heineken state that no animal products are used as ingredients or as part of the filtration process. Genetically modified ingredients are not used either and Heineken also qualifies as gluten free by conforming to the World Health Organization’s guideline that “gluten free” products should contain less than 0.02% gluten. Heineken state that its beer actually contains less than 0.0005% but still recommend that Coeliac patients seek advice from their doctor prior to consumption. There are 141kcal and 11.6g of carbohydrates in a 330ml bottle. Heineken is suitable for vegans.
 

d a p h n a

New member
המידע כאן לא מעודכן

היינקן שינתה את הכיתוב באתר שלה וכבר לא מתחייבת על כמות הגלוטן. בנוסף, מי שכתב את ההודעה שלמעלה אינו אלרגי לגלוטן ואינו צליאקי, אלא רק "רגיש".
 
הבהרה: או שיש צליאק או שאין צליאק

אינני רופאה, אך קראתי ולמדתי הרבה מאד אודות הצליאק, כולל מחקרים רפואיים רבים. אין שום משמעות לדרגה קלה או דרגה חמורה של צליאק. הטיפול הנו אותו טיפול - המנעות מוחלטת מגלוטן. גם אם אין תופעת לוואי מיידית, אין לכך שום משמעות לנזק הפנימי המצטבר שקיים במעי וההשפעות הרפואיות הנוספות מכך. בחשיבה על הבן שלי בעוד כמה שנים, כאשר יהיה בוגר, שאלתי את רפא הגסטרו' שלו האם ניתן יהיה אולי "לעגל פינות" למשל, לצרוך מוצרים "עלול להכיל גלוטן" לתקופה של מספר חודשים ואז לערוך בדיקת דם ואם הכל בסדר אז משמע שהגוף שלו יכול להתמודד עם זה. התשובה היתה חד משמעית - לא!! ודאי שלא ניתן לסמוך על כך שתהיה השפעה בבדיקות, גם לאחר צריכה חד פעמית וגם לא בטוח מה מהימנות הבדיקה לאחר צריכה מעטה ממושכת לגבי הנזק הפנימי. בשורה התחתונה. הידע הרפואי הקיים היום יודע להנחות חולי צליאק להמנע מגלוטן. כל ניסיון להבין זאת אחרת אינו מוכח עדיין. הגדרת ה-20PPM איננה המצאה של הארץ. אלו הן נורמות שאומצו בארץ על סמך מחקרים מחו"ל.
 

d a p h n a

New member
חשוב להבין משהו לגבי צליאק:

הסימטפומים המיידיים הם בכלל לא הדבר החשוב! . יש צליאקים שיכולים לאכול פיתה שלמה ולא להרגיש שום דבר אחר כך. יש צליאקים שמגיבים לכל פירור. ויש כאלה שלפעמים יגיבו לפירור ולפעמים לא יגיבו בכלל. אבל, הסימפטומים הגלויים, אלה שמרגישים אותם פיזית, הם לא הבעיה העיקרית בצליאק. הבעיה העיקרית בצליאק זה הנזק ארוך הטווח שנגרם למערכת העיכול ולגוף כתוצאה מצריכה של גלוטן. מאחר וכך, כל מיני ניסויים בסגנון "מישהו ניסה לשתות בירה והאם זה גרם לא להרגיש משהו?" הם חסרי כל הגיון. ואפילו העקרון של "אני אשתה בירה ואז אעשה בדיקת דם" הוא לא עקרון טוב, בגלל שלפעמים הנוגדנים לא עולים בבדיקת דם, אך הנזק עדיין נגרם. כשבן זוגי אובחן עם צליאק, עשו לו ארבעה סוגים שונים של בדיקות דם לצליאק. שלוש מתוך הבדיקות יצאו שליליות לצליאק . הרביעית יצאה מאוד חיובית, וגם הביופסיה יצאה חיובית. במילים אחרות, ממש לא כדאי לסכן את הבריאות על "אולי" ועל "אני לא חושב שיהיו לי סימפטומים", כי את הנזק למעי, ואת הפוטנציאל לתת-תזונה, אוסטיאופרוזיס וסרטן המעי הגס, אי אפשר למדוד בסימפטומים וגם אי אפשר למדוד בהכרח על ידי בדיקת נוגדנים.
 

שרית102030

New member
ואם כבר אז עוד משהו

שאין דרגות בצליאק. הדרגה היחידה היא הפגיעה במעי בזמן האיבחון. אין צליאק קל ואין צליאק קשה. כולם אותו הדבר, צריכים להמנע מגלוטן...
 
למעלה