גלובס: מפעילות תחבורה ציבורית מרמות את משרד התחבורה

מיקלוש77

Well-known member
מסביר למה האפליקציה אמרה לי הבוקר שאוטובוס מהיר לרעננה 347 (מטרופולין) עוד 10 דקות ב"זמן אמת". לכן לא עליתי על ה-47 האיטי יותר ו...חיכיתי כ 30 דקות. כאשר כל פעם האפליקציה המציאה זמן הגעה אחר.
כמעט כל פעם שאני מנסה להגיע לאזור השרון בתחב"צ, זה רק גורם לי להבין שלמרות הפקקים, הרכב הפרטי עדיף.
חברת תחבורה יכולה לרמות רק משרד תחבורה שלא ממש מתעניין בשרות שמקבל הציבור. לו היה אכפת, היה אפשר, למשל לברר, ולו מדגמית, כמה נוסעים תיקפו על האוטובוס. לדוגמה, צרפתי תגובת ממשרד לגבי אוטובוס שלא עצר בתחנה. ענו שהם מנטרים באופן שוטף , כאילו שמעקב הGPS יכול לבדוק אם אוטובוס עצר בתחנה או חלף על פניה.
למען האמת, הסיבה היחידה לשלוח את התלונות האלה היא התקווה, ששיעור התלונות שהצטבר על מפעיל מסויים אולי מהווה שיקול במכרז הבא.
בעניין האוטובוסים הנעלמים,


צפה בקובץ המצורף 45602
לאף אחד לא אכפת אבל טוב ונכון לשלוח את התלונות. מה שעוד יותר מכעיס זה שזה קורה גם כשקו טבעת השרון מנוטרל ברובו (בשאיפה יחזור לשגרה ב 15 באפריל) כך שהתלות ב 347 גדולה אפילו יותר.

אם רק מישהו מהשרים או המנכ"לים או אפילו סתם נושאי תפקידים בכירים במשרד התחבורה היו נוסעים מדי פעם באוטובוס, אפילו אחת לשבוע, ולא ברכב עם הנהג... לא נסיעת יחצ"נות אלא אשכרה לצאת מהבית עם המוביט ביד ולתכנן נסיעה ולחטוף את סטירת הלחי כשאתה עומד מיובש בתחנה או מאחר לעבודה או הביתה בגלל אוטובוס שלא הגיע או איחר.
 

Ccyclist

Well-known member
לאף אחד לא אכפת אבל טוב ונכון לשלוח את התלונות. מה שעוד יותר מכעיס זה שזה קורה גם כשקו טבעת השרון מנוטרל ברובו (בשאיפה יחזור לשגרה ב 15 באפריל) כך שהתלות ב 347 גדולה אפילו יותר.

אם רק מישהו מהשרים או המנכ"לים או אפילו סתם נושאי תפקידים בכירים במשרד התחבורה היו נוסעים מדי פעם באוטובוס, אפילו אחת לשבוע, ולא ברכב עם הנהג... לא נסיעת יחצ"נות אלא אשכרה לצאת מהבית עם המוביט ביד ולתכנן נסיעה ולחטוף את סטירת הלחי כשאתה עומד מיובש בתחנה או מאחר לעבודה או הביתה בגלל אוטובוס שלא הגיע או איחר.

בקרוב יהיה לי מה לומר פעם ראשונה בחיים כנהג בארץ. בינתיים רק אומר שמצב התח"צ גרם לי לבחור את הבחירה לביקור הקרוב. באופן טבעי לא אוכל לצלם, אבל נראה שיהיה לי מה לומר.
 
בקרוב יהיה לי מה לומר פעם ראשונה בחיים כנהג בארץ. בינתיים רק אומר שמצב התח"צ גרם לי לבחור את הבחירה לביקור הקרוב. באופן טבעי לא אוכל לצלם, אבל נראה שיהיה לי מה לומר.
לביקור של מספר ימים התחבורה הציבורית מספקת לרוב המקומות.
בנוסף בפורום מובלטות רק התקלות והבעיות כאשר התחץ מתפקדת אף אחד לא רושם הודעה.
ואם אתה נוהג באיזור הערים הגדולות צפה לפקקים צפירות ועצבים.
למעט הנגב הדרומי וישובים קטנים בגליל\גולן עדיף לבקר בארץ בתחץ.
 

Ccyclist

Well-known member
לביקור של מספר ימים התחבורה הציבורית מספקת לרוב המקומות.
בנוסף בפורום מובלטות רק התקלות והבעיות כאשר התחץ מתפקדת אף אחד לא רושם הודעה.
ואם אתה נוהג באיזור הערים הגדולות צפה לפקקים צפירות ועצבים.
למעט הנגב הדרומי וישובים קטנים בגליל\גולן עדיף לבקר בארץ בתחץ.

אם הייתי בא לבד או בזוג הייתי מקבל את עצתך, אבל אני מתארח בהרכב שמצדיק רכב ונגישות ברמה שלצערי התח"צ לא תיתן - לא לי ולא למארחיי שהרכב והנהיגה שלי הן מתנה ענקית עבורם.

זה לא שאפסיק לתרום לחברינו המשותפים או שבביקור שעיקרו שהיה בעיר אחת אביא עלי את הנטל של רכב-חנייה, אבל הפעם מדובר בטיול פסח בכל רחבי מדינת ישראל.

אם הצלחתי לנהוג על ה M25, הידוע בכינוי הגנאי "מגרש החנייה הגדול באירופה" אני בטוח שאצליח להוסיף מדינה חמישית לרשימת המדינות שנהגתי בהן.
 

דיויד29

New member
לאף אחד לא אכפת אבל טוב ונכון לשלוח את התלונות. מה שעוד יותר מכעיס זה שזה קורה גם כשקו טבעת השרון מנוטרל ברובו (בשאיפה יחזור לשגרה ב 15 באפריל) כך שהתלות ב 347 גדולה אפילו יותר.

אם רק מישהו מהשרים או המנכ"לים או אפילו סתם נושאי תפקידים בכירים במשרד התחבורה היו נוסעים מדי פעם באוטובוס, אפילו אחת לשבוע, ולא ברכב עם הנהג... לא נסיעת יחצ"נות אלא אשכרה לצאת מהבית עם המוביט ביד ולתכנן נסיעה ולחטוף את סטירת הלחי כשאתה עומד מיובש בתחנה או מאחר לעבודה או הביתה בגלל אוטובוס שלא הגיע או איחר.
ב-gps שבאוטובוסים אכן אפשר לראות אם הנהג עצר בתחנה,אם פתח את הדלתות, מהירות הנסיעה וכו'
 

שמונו

Active member

מפעילות התחבורה הציבורית מנצלות את ריפיונו של משרד התחבורה ומרוויחות על גבם של נוסעי האוטובוסים, זו המסקנה המתבקשת מהחקירה שהודיע היום (ד') משרד התחבורה על פתיחתה. במכתב שנשלח מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית למפעילות התחבורה הציבורית, ושנחשף באתר גלובס, הכיר לראשונה משרד התחבורה בטענות שמושמעות שנים מצידם של נוסעים ולפיהן חברות התחבורה הציבורית מוציאות קווים ומעלימות אותם אחרי תחנות ספורות.

"ממצאי התחקור מדאיגים ומעידים על נכונות התופעה, לדוגמא, נמצאו לא מעט נסיעות שעברו בכ-4-2 תחנות בתחילת המסלול, כשבהמשכו אין מעבר ו/או עצירות בתחנות לאורך המסלול, בחלק ממצאי התחקור, היו נסיעות שסטו ממסלולי הנסיעה והגעה לתחנת הסיום ללא מעבר ו/או עצירה בתחנות". נכתב, "ביצוע נסיעות בניגוד לתנאי הרשיון מכוונות וביודעין, הינה בגדר עברה פלילית. בהתייחס לממצאי התחקירים האמורים, בכוונת אגף הבקרה, לזמן מנהלי חברות לחקירה פלילית תחת אזהרה"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לא הבנתי: אם נוסע עלה בתחנה השניה במסלול, ורוצה להגיע לתחנה השישית, נניח.
מה הנהג ש"מבריז" כבר בתחנה הרביעית עושה עם הנוסע הזה? ושאר הנוסעים?
מקרה נוסף שתיעדתי
קו 36 של שא"מ
עמדתי בתחנה והגיעו שני מיניבוסים בהפרש של דקה, הראשון לא עצר אפילו בתחנה, אלא נסע ריק ודהר את המשך המסלול והשני אחרי חצי דקה עצר והעלה נוסעים.

אז נכנסתי לבדוק מה הסיפור והנה מצורף צילומי מסך
הראשון מס' רישוי 8128384 היה אמור להתחיל את המסלול ב15:00, אך בפועל התחיל ב15:19, דקה לפני שהאוטובוס הבא אמור כבר לצאת
והשני מס' רישוי 9362953 שהיה אמור לצאת ב15:20 יצא בפועל ב15:24


אממה, שהראשון יודע שהשני עוד רגע יוצא, אז למה לו לצאת גם, ובמיוחד שהוא כבר באיחור, מצד שני למה להפסיד ניעה?
אז הפתרון הוא לרוץ את המסלול מהר כשהוא יודע שהשני כמה דקות מאחוריו :(
1652692964620.png 1652692978400.png
 
למעלה