גלובס: מפעילות תחבורה ציבורית מרמות את משרד התחבורה

846

Active member
זה בניגוד לכללי המכרז.
וגם, זה לא נותן מידע על עומסים והאפשרות לעקוף אותם
כרגע באף מכרז פעיל לא מוגדר אמצעי ניווט חובה לנהגים
חוץ מזה, אסור לסטות מהמסלול ללא אישור מראש וללא תיאום גם כאשר יש אירוע פתאומי של חסימת ציריםמכל סיבה.
חדר הבקרה צריך לדעת כמה שיותר מהר עח החריגה, ע"מ שמנהלי התנועה יאשרו את השינוי, הוא ירשם ביומן האירועים וזאת ע"מ שמשרד התחבורה יאשר בדיעבד את החריגות.
 

מנכל אחד

Active member
כרגע באף מכרז פעיל לא מוגדר אמצעי ניווט חובה לנהגים
חוץ מזה, אסור לסטות מהמסלול ללא אישור מראש וללא תיאום גם כאשר יש אירוע פתאומי של חסימת ציריםמכל סיבה.
חדר הבקרה צריך לדעת כמה שיותר מהר עח החריגה, ע"מ שמנהלי התנועה יאשרו את השינוי, הוא ירשם ביומן האירועים וזאת ע"מ שמשרד התחבורה יאשר בדיעבד את החריגות.
זה מופיע בכל המכרזים של השנים האחרונות
במכרז השרון זה מופיע בנספח כא סעיף 10.10
 

846

Active member
זה מופיע בכל המכרזים של השנים האחרונות
במכרז השרון זה מופיע בנספח כא סעיף 10.10
מופיע כאמצעי ניווט לנהג או כמכשיר GPS המאפשר לשדר מיקומים של האוטובוס?
אלו שני יישומים שונים לחלוטין
 

מנכל אחד

Active member
מופיע כאמצעי ניווט לנהג או כמכשיר GPS המאפשר לשדר מיקומים של האוטובוס?
אלו שני יישומים שונים לחלוטין
המערכת תשמש ל:
10.10.1 הצגת מסלול הנסיעה מתחנת המוצא, דרך תחנות הביניים ועד לנקודת הסיום, תוך מתן הנחיות נהיגה לנהג על גבי הצג לרבות הנחיות תפעולי
 

846

Active member
המערכת תשמש ל:
10.10.1 הצגת מסלול הנסיעה מתחנת המוצא, דרך תחנות הביניים ועד לנקודת הסיום, תוך מתן הנחיות נהיגה לנהג על גבי הצג לרבות הנחיות תפעולי
תודה על המידע
כך זה מופיע גם במיכרזים ישנים?
 

ai27

Well-known member

מפעילות התחבורה הציבורית מנצלות את ריפיונו של משרד התחבורה ומרוויחות על גבם של נוסעי האוטובוסים, זו המסקנה המתבקשת מהחקירה שהודיע היום (ד') משרד התחבורה על פתיחתה. במכתב שנשלח מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית למפעילות התחבורה הציבורית, ושנחשף באתר גלובס, הכיר לראשונה משרד התחבורה בטענות שמושמעות שנים מצידם של נוסעים ולפיהן חברות התחבורה הציבורית מוציאות קווים ומעלימות אותם אחרי תחנות ספורות.

"ממצאי התחקור מדאיגים ומעידים על נכונות התופעה, לדוגמא, נמצאו לא מעט נסיעות שעברו בכ-4-2 תחנות בתחילת המסלול, כשבהמשכו אין מעבר ו/או עצירות בתחנות לאורך המסלול, בחלק ממצאי התחקור, היו נסיעות שסטו ממסלולי הנסיעה והגעה לתחנת הסיום ללא מעבר ו/או עצירה בתחנות". נכתב, "ביצוע נסיעות בניגוד לתנאי הרשיון מכוונות וביודעין, הינה בגדר עברה פלילית. בהתייחס לממצאי התחקירים האמורים, בכוונת אגף הבקרה, לזמן מנהלי חברות לחקירה פלילית תחת אזהרה"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לא הבנתי: אם נוסע עלה בתחנה השניה במסלול, ורוצה להגיע לתחנה השישית, נניח.
מה הנהג ש"מבריז" כבר בתחנה הרביעית עושה עם הנוסע הזה? ושאר הנוסעים?
אצלנו בנו תח"צ איכותי בשם "מטרונית". תחת שלטון נורמאלי הכל תקתק.

אבל מאז ההפיכה - כלום לא עובד.
רוב עמדות התשלום וכמעט כל עמדות התיקוף - לא עובדות, אז מאוד מסובך לשלם על הנסיעה.
נשמע מוזר - נכון?
ומצד שני, כמות הפקחים - לא ירדה.
מי שלא מצליח לשלם 6 שקל על נסיעה - נאלץ לשלם 180 שקל קנס.
אז אף עמדה לא תתוקן

הרווח מחוסר התפקוד של מירב מיכאלי - נכנס לכיסם של המפעילים.
 

david80

Member
אצלנו בנו תח"צ איכותי בשם "מטרונית". תחת שלטון נורמאלי הכל תקתק.

אבל מאז ההפיכה - כלום לא עובד.
רוב עמדות התשלום וכמעט כל עמדות התיקוף - לא עובדות, אז מאוד מסובך לשלם על הנסיעה.
נשמע מוזר - נכון?
ומצד שני, כמות הפקחים - לא ירדה.
מי שלא מצליח לשלם 6 שקל על נסיעה - נאלץ לשלם 180 שקל קנס.
אז אף עמדה לא תתוקן

הרווח מחוסר התפקוד של מירב מיכאלי - נכנס לכיסם של המפעילים.
מדהים! עוד סיבה לעבור לתשלום באפליקציה!
 

מיקלוש77

Active member
מאמין שכן, ממליץ לבדוק אצל מוביט
כן, הם תומכים. אני שילמתי שם פעם על נסיעה במטרונית.
אבל בתור אחד שנוסע בחיפה כמעט כל שבוע לפחות פעמיים במטרונית, מאכזב מאוד שהמכונות החדשות בתחנות לא עובדות ושאין יותר שילוט אלקטרוני שעובד. מהיום שנכנס סופרבוס, השלטים מראים רק את השעה והתאריך ואת הכיתוב "אין מידע". למה? הרי גם במטרונית של סופרבוס יש gps. למה לא לתקן תקלה כל כך חשובה כבר 5 חודשים?

ולגבי התיקוף זה דווקא פשוט יותר מאז שסופרבוס נכנסו - פשוט מתקפים בתוך האוטובוס כמו בכל קו שירות אחר. אין יותר צורך לתקף בתחנה.
 

ai27

Well-known member
כן, הם תומכים. אני שילמתי שם פעם על נסיעה במטרונית.
אבל בתור אחד שנוסע בחיפה כמעט כל שבוע לפחות פעמיים במטרונית, מאכזב מאוד שהמכונות החדשות בתחנות לא עובדות ושאין יותר שילוט אלקטרוני שעובד.
נכון.
פעם זה עבד. היום לא
מהיום שנכנס סופרבוס, השלטים מראים רק את השעה והתאריך ואת הכיתוב "אין מידע". למה? הרי גם במטרונית של סופרבוס יש gps. למה לא לתקן תקלה כל כך חשובה כבר 5 חודשים?
כי זה עולה כסף, ושרת התחבורה לא דורשת מהם לתת שירות סביר
ולגבי התיקוף זה דווקא פשוט יותר מאז שסופרבוס נכנסו - פשוט מתקפים בתוך האוטובוס כמו בכל קו שירות אחר. אין יותר צורך לתקף בתחנה.
אה.
ואמורים לנחש את זה?
 

מיקלוש77

Active member
נכון.
פעם זה עבד. היום לא

כי זה עולה כסף, ושרת התחבורה לא דורשת מהם לתת שירות סביר

אה.
ואמורים לנחש את זה?
אבל מה השוני בשימוש במוביט? הסריקה של הברקוד לא תלויה במפעיל הרי? אני שם מחר, אבדוק את זה בשבילך.

לגבי ה gps, כסף או לא כסף, זה דבר שעובד כבר שנים, אז לא ברור לי מה התקלה מאז שנכנסו סופרבוס.

ולגבי התיקוף בפנים... אולי פרסמו את זה כשהקו נפתח, היה איזה סרטון יוטיוב באתרים של הרשויות. אבל זה בדוק - בכל מטרונית יש מכשירי תיקוף, כמו בכל אוטובוס רגיל.
 

מפעילות התחבורה הציבורית מנצלות את ריפיונו של משרד התחבורה ומרוויחות על גבם של נוסעי האוטובוסים, זו המסקנה המתבקשת מהחקירה שהודיע היום (ד') משרד התחבורה על פתיחתה. במכתב שנשלח מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית למפעילות התחבורה הציבורית, ושנחשף באתר גלובס, הכיר לראשונה משרד התחבורה בטענות שמושמעות שנים מצידם של נוסעים ולפיהן חברות התחבורה הציבורית מוציאות קווים ומעלימות אותם אחרי תחנות ספורות.

"ממצאי התחקור מדאיגים ומעידים על נכונות התופעה, לדוגמא, נמצאו לא מעט נסיעות שעברו בכ-4-2 תחנות בתחילת המסלול, כשבהמשכו אין מעבר ו/או עצירות בתחנות לאורך המסלול, בחלק ממצאי התחקור, היו נסיעות שסטו ממסלולי הנסיעה והגעה לתחנת הסיום ללא מעבר ו/או עצירה בתחנות". נכתב, "ביצוע נסיעות בניגוד לתנאי הרשיון מכוונות וביודעין, הינה בגדר עברה פלילית. בהתייחס לממצאי התחקירים האמורים, בכוונת אגף הבקרה, לזמן מנהלי חברות לחקירה פלילית תחת אזהרה"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לא הבנתי: אם נוסע עלה בתחנה השניה במסלול, ורוצה להגיע לתחנה השישית, נניח.
מה הנהג ש"מבריז" כבר בתחנה הרביעית עושה עם הנוסע הזה? ושאר הנוסעים?
מסביר למה האפליקציה אמרה לי הבוקר שאוטובוס מהיר לרעננה 347 (מטרופולין) עוד 10 דקות ב"זמן אמת". לכן לא עליתי על ה-47 האיטי יותר ו...חיכיתי כ 30 דקות. כאשר כל פעם האפליקציה המציאה זמן הגעה אחר.
כמעט כל פעם שאני מנסה להגיע לאזור השרון בתחב"צ, זה רק גורם לי להבין שלמרות הפקקים, הרכב הפרטי עדיף.
חברת תחבורה יכולה לרמות רק משרד תחבורה שלא ממש מתעניין בשרות שמקבל הציבור. לו היה אכפת, היה אפשר, למשל לברר, ולו מדגמית, כמה נוסעים תיקפו על האוטובוס. לדוגמה, צרפתי תגובת ממשרד לגבי אוטובוס שלא עצר בתחנה. ענו שהם מנטרים באופן שוטף , כאילו שמעקב הGPS יכול לבדוק אם אוטובוס עצר בתחנה או חלף על פניה.
למען האמת, הסיבה היחידה לשלוח את התלונות האלה היא התקווה, ששיעור התלונות שהצטבר על מפעיל מסויים אולי מהווה שיקול במכרז הבא.
בעניין האוטובוסים הנעלמים,


IMG_20220410_081501.jpg
 

דיויד29

New member
מסביר למה האפליקציה אמרה לי הבוקר שאוטובוס מהיר לרעננה 347 (מטרופולין) עוד 10 דקות ב"זמן אמת". לכן לא עליתי על ה-47 האיטי יותר ו...חיכיתי כ 30 דקות. כאשר כל פעם האפליקציה המציאה זמן הגעה אחר.
כמעט כל פעם שאני מנסה להגיע לאזור השרון בתחב"צ, זה רק גורם לי להבין שלמרות הפקקים, הרכב הפרטי עדיף.
חברת תחבורה יכולה לרמות רק משרד תחבורה שלא ממש מתעניין בשרות שמקבל הציבור. לו היה אכפת, היה אפשר, למשל לברר, ולו מדגמית, כמה נוסעים תיקפו על האוטובוס. לדוגמה, צרפתי תגובת ממשרד לגבי אוטובוס שלא עצר בתחנה. ענו שהם מנטרים באופן שוטף , כאילו שמעקב הGPS יכול לבדוק אם אוטובוס עצר בתחנה או חלף על פניה.
למען האמת, הסיבה היחידה לשלוח את התלונות האלה היא התקווה, ששיעור התלונות שהצטבר על מפעיל מסויים אולי מהווה שיקול במכרז הבא.
בעניין האוטובוסים הנעלמים,


צפה בקובץ המצורף 45602
ב-gps שבאוטובוסים אכן אפשר לראות אם הנהג עצר בתחנה,אם פתח את הדלתות, מהירות הנסיעה וכו'
 
למעלה