גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף

מצב
הנושא נעול.
תיקון: קורם עור וגידים

אתה באמת מאמין שתושבי צורן וקדימה יסכימו
שאוטובוסים מטייבה וקלנסווה יעברו בתוך יישוביהם?
אתה מתייחס לכביש עצמו אבל מדחיק את הבעיה האמיתית.
את כביש 553 היה אפשר להאריך עד כביש 444 תוך עקיפת כל היישובים ובכל זאת זה לא קרה ולא יקרה. כביש 551 לא היה אמור לעבור בתוך שום יישוב ובכל זאת הוא לא רוקם עור וגידים.
תיקון: קורם עור וגידים
 

alantan

New member
לצערי אני נוטה להסכים, וזאת הסיבה שרשמתי את

אתה באמת מאמין שתושבי צורן וקדימה יסכימו
שאוטובוסים מטייבה וקלנסווה יעברו בתוך יישוביהם?
אתה מתייחס לכביש עצמו אבל מדחיק את הבעיה האמיתית.
את כביש 553 היה אפשר להאריך עד כביש 444 תוך עקיפת כל היישובים ובכל זאת זה לא קרה ולא יקרה. כביש 551 לא היה אמור לעבור בתוך שום יישוב ובכל זאת הוא לא רוקם עור וגידים.
לצערי אני נוטה להסכים, וזאת הסיבה שרשמתי את
מה שרשמתי לגבי הישוב צורן (החלק הקהילתי) שהוא ישוב מוטה-מכוניות עם משפחות שלדעתי לא ממש מעוניינים להגיע לרכבת באוטובוס...


לגבי קדימה עצמה, אם רוצים להצדיק תחבורה ציבורית טובה ותדירה, הם יאלצו לוותר על כבודם ולאפשר לקיים שירות שמשרת רבבות תושבים. אם הם לא יעשו זאת, יסתפקו במה שיש להם היום, שזה שירות בינוני-מינוס.

הכל עניין של העדפה - להשתמש בקו יחד עם אנשים שונים ולחיות בדו קיום (כפי שעושים בחיפה וביפו למשל) או להסתפק באוטובוס שמגיע פעם בשעה. הכל לפי מה שהתושבים מעדיפים.

תחושתי היא שאתה צודק ושהתושבים לא באמת רוצים תחבורה ציבורית טובה עד כדי כך... במצב כזה, אפשר לעקוף את הישובים הללו לחלוטין לפי הרעיון המקורי שלי, אבל התושבים של קדימה הם אלה שיסבלו.
 
רעיון טוב, שלח למשרד התחבורה

הנה שרטוט קטן - קו שמחבר אוכלוסיה של 87,000
תושבים לרשת הרכבות הארצית ולתחבורה ציבורית בדרך מספר 4 בצורה שהיא לדעתי יותר יעילה ממה שהמסילה המזרחית תוכל לספק. כמובן שהתוואי באיזור צורן (החלק הצפוני של קדימה-צורן) הוא בעייתי - הייתי מקווה שהתושבים יבינו את היתרונות בציר העדפה במרחק הליכה מהבית, אבל אני גם מבין שיתכן שדבר כזה לא ילך ושהיו חייבים להסיט את התוואי דרומה.
רעיון טוב, שלח למשרד התחבורה
כמה חבל שלא יבוצע.
 

itamo

New member
היישובים הגדולים ליד המסילה המזרחית הם ערבים

עם כל הצער על הישובים הללו (יש לי משפחה בכפר
יונה למשל), מדובר בישובים דלילי אוכלוסין יחסית ששירות הרכבות אליהם יסתכם בשירות סמלי למדי (לא יותר מרכבת פעם בשעה, ולא אתפלא אם גם זה יהיה עם חורים במהלך היום). הבעיה של הישובים הללו היא שהם אינם "בדרך" לשום מקום בעל צפיפות גבוהה. השוואה עם אוכלוסיית מחרוזת הישובים חיפה-חדרה-נתניה-הרצליה-תל אביב ומה שביניהם, ממחישה עד כמה עלוב השירות צפוי להיות במסילה המזרחית.

הפתרון המיידי לבעיות התחבורה צריך להיות נת"צ או מת"צ בכבישי הרוחב שמובילים לתחנות הרכבת של קו החוף (57, 553) ושירות שמתואם עם הרכבות (כולל כרטוס). עם ההפרדה משאר התנועה, השירות המזין יוכל להיות אמין וטוב, וההזנה לא צריכה להתמשך יותר מרבע שעה. אגב, שים לב שאף אחד מהישובים שמנית לא זוכה היום לתחבורה ציבורית תדירה באמצעים הקיימים (אוטובוסים), אז מדוע דווקא רכבת נחוצה? צריך להתחיל עם שיפור הקיים, ואני בטוח שלא תהיה בעיה של עומס חריג בקווי האוטובוס הללו שיחייב רכבת.

לא שלא צריך מסילה שם כלל, אבל יש מסילות שלדעתי דחופות יותר.
היישובים הגדולים ליד המסילה המזרחית הם ערבים
מבחינת רוב האוכלוסיה הערבית, תל אביב היא לא מרכז היקום וגם לא מרכז הארץ וכך גם כל שאר הערים היהודיות באזור המרכז ואין להם מה לחפש שם. אבל אם תהיה מסילה שתחבר בין ריכוזי הישובים הערבים במשולש ובגליל, לדעתי היא תצליח וגם תוריד מאוד מהעומס בכבישים באזור.
 

olli3

New member
מנהל
על סמך מה אתה קובע את הדברים האלו?

היישובים הגדולים ליד המסילה המזרחית הם ערבים
מבחינת רוב האוכלוסיה הערבית, תל אביב היא לא מרכז היקום וגם לא מרכז הארץ וכך גם כל שאר הערים היהודיות באזור המרכז ואין להם מה לחפש שם. אבל אם תהיה מסילה שתחבר בין ריכוזי הישובים הערבים במשולש ובגליל, לדעתי היא תצליח וגם תוריד מאוד מהעומס בכבישים באזור.
על סמך מה אתה קובע את הדברים האלו?
ערבים נוסעים רק בין יישובים ערביים או לרוב בין יישובים ערביים?

אין להם מה לחפש שם? אמירה שכזאת ראויה לגינוי.

משום מה אני רואה לא מעט ערבים שמגיעים למרכז הארץ, לרבות לא מעט שגם גרים במרכז הארץ. אני לא אומר שאין צורך בהפעלת המסילה המזרחית לנוסעים. אני אומר שאין מקום להבדלת בין נוסעים על רקע כלשהו. כי אם ניקח בני נוער, אז לא מעט מהם (ולא רק בני נוער), אוהבים לבלות בחופש הגדול בים - יהודים, ערבים, נוצרים, דרוזים וכו', חילוניים, מסורתיים, דתיים, חרדים וכן הלאה וכן הלאה...

אז ערבים לא צריכים להגיע לים? לא. ערבים לא צריכים להגיע לבתי החולים הגדולים, לא. ערבים לא צריכים לעבוד בגוש דן? כנראה שלא (על פי דבריך). ערבים לא צריכים לבלות בגוש דן?

כי מה יש להם לחפש בגוש דן, חבל שיסבלו מאמירות שכאלו ישר לפרצוף שלהם. באמת חבל.
 

itamo

New member
ניסית לסובב את הכל ולא הבנת כלום ממה שכתבתי

על סמך מה אתה קובע את הדברים האלו?
ערבים נוסעים רק בין יישובים ערביים או לרוב בין יישובים ערביים?

אין להם מה לחפש שם? אמירה שכזאת ראויה לגינוי.

משום מה אני רואה לא מעט ערבים שמגיעים למרכז הארץ, לרבות לא מעט שגם גרים במרכז הארץ. אני לא אומר שאין צורך בהפעלת המסילה המזרחית לנוסעים. אני אומר שאין מקום להבדלת בין נוסעים על רקע כלשהו. כי אם ניקח בני נוער, אז לא מעט מהם (ולא רק בני נוער), אוהבים לבלות בחופש הגדול בים - יהודים, ערבים, נוצרים, דרוזים וכו', חילוניים, מסורתיים, דתיים, חרדים וכן הלאה וכן הלאה...

אז ערבים לא צריכים להגיע לים? לא. ערבים לא צריכים להגיע לבתי החולים הגדולים, לא. ערבים לא צריכים לעבוד בגוש דן? כנראה שלא (על פי דבריך). ערבים לא צריכים לבלות בגוש דן?

כי מה יש להם לחפש בגוש דן, חבל שיסבלו מאמירות שכאלו ישר לפרצוף שלהם. באמת חבל.
ניסית לסובב את הכל ולא הבנת כלום ממה שכתבתי
ים יש גם לא בגוש דן ואין סיבה למי שגר רחוק מתל אביב לנסוע לבית חולים דווקא בתל אביב, גם הסיכוי של צעיר מהמשולש לתפוסצ ג'וב נחשק באחד ממגדלי המשרדים הנוצצים בתל אביב קלוש, עד לא קיים בגלל דעות קדומות של החברה הישראלית.
כמו שכתבתי, מהיכרות שלי עם ערבים מהגליל, תל אביב לא מעניינת אותם ורובם לא היו בה מעולם ולדעתי יהיה יותר חשוב להם אם יבנו רכבות שיקשרו בין הערים הערביות הגדולות והערים המעורבות כמו חיפה ונצרת.
ולכן לדעתי המדינה צריכה להשקיע במסילה המזרחית ומסילת עירון כדי ליצור גם עבור הציבור הערבי קישור תחבורתי הולם ולא לחשוב רק על חיבור לישובים היהודיים.

נראה לי שאתה בעיקר רצית להוציא קיטור ולא ממש קראת את מה שכתבתי...
 
אז אתה מציע שתושבי טייבה ישתמשו בבתי חולים

ניסית לסובב את הכל ולא הבנת כלום ממה שכתבתי
ים יש גם לא בגוש דן ואין סיבה למי שגר רחוק מתל אביב לנסוע לבית חולים דווקא בתל אביב, גם הסיכוי של צעיר מהמשולש לתפוסצ ג'וב נחשק באחד ממגדלי המשרדים הנוצצים בתל אביב קלוש, עד לא קיים בגלל דעות קדומות של החברה הישראלית.
כמו שכתבתי, מהיכרות שלי עם ערבים מהגליל, תל אביב לא מעניינת אותם ורובם לא היו בה מעולם ולדעתי יהיה יותר חשוב להם אם יבנו רכבות שיקשרו בין הערים הערביות הגדולות והערים המעורבות כמו חיפה ונצרת.
ולכן לדעתי המדינה צריכה להשקיע במסילה המזרחית ומסילת עירון כדי ליצור גם עבור הציבור הערבי קישור תחבורתי הולם ולא לחשוב רק על חיבור לישובים היהודיים.

נראה לי שאתה בעיקר רצית להוציא קיטור ולא ממש קראת את מה שכתבתי...
אז אתה מציע שתושבי טייבה ישתמשו בבתי חולים
בנצרת או בחיפה?
אתה לא כתבת רק על תל אביב אלא על ערים יהודיות. אבל מה לעשות שבתי החולים הקרובים ביותר לטירה, טייבה, קלנסווה, ג'לג'וליה, כפר קאסם, בקה אל ע'רביה וכל האזור שביניהן נמצאים בערים יהודיות כמו כפר סבא, פתח תקוה וחדרה?
מה לעשות שחופי הים הקרובים ביותר לאותם יישובים נמצאים בישובים וערים יהודיים?
מה לעשות שרוב הפארקים הקרובים לאותם יישובים נמצאים בערים יהודיות?
מהיכרות שלך עם ערבים בגליל (בדגש על הגליל), תל אביב לא מעניינת אותם. גם יש יהודים בגליל שתל אביב לא מעניינת אותם, כי תל אביב רחוקה מהגליל. אבל המטרופולין הקרוב לכפר קאסם, ג'לג'וליה, טירה, טייבה וקלנסווה הוא גוש דן. וכפי שיהודי מכוכב יאיר כן מתעניין בתל אביב, גם ערבי מטייבה מתעניין בתל אביב (וכמובן גם ביפו).
 
וגם משרדי ממשלה, מקומות עבודה וכו'

אז אתה מציע שתושבי טייבה ישתמשו בבתי חולים
בנצרת או בחיפה?
אתה לא כתבת רק על תל אביב אלא על ערים יהודיות. אבל מה לעשות שבתי החולים הקרובים ביותר לטירה, טייבה, קלנסווה, ג'לג'וליה, כפר קאסם, בקה אל ע'רביה וכל האזור שביניהן נמצאים בערים יהודיות כמו כפר סבא, פתח תקוה וחדרה?
מה לעשות שחופי הים הקרובים ביותר לאותם יישובים נמצאים בישובים וערים יהודיים?
מה לעשות שרוב הפארקים הקרובים לאותם יישובים נמצאים בערים יהודיות?
מהיכרות שלך עם ערבים בגליל (בדגש על הגליל), תל אביב לא מעניינת אותם. גם יש יהודים בגליל שתל אביב לא מעניינת אותם, כי תל אביב רחוקה מהגליל. אבל המטרופולין הקרוב לכפר קאסם, ג'לג'וליה, טירה, טייבה וקלנסווה הוא גוש דן. וכפי שיהודי מכוכב יאיר כן מתעניין בתל אביב, גם ערבי מטייבה מתעניין בתל אביב (וכמובן גם ביפו).
וגם משרדי ממשלה, מקומות עבודה וכו'
 

Rubim88

New member


עם כל הצער על הישובים הללו (יש לי משפחה בכפר
יונה למשל), מדובר בישובים דלילי אוכלוסין יחסית ששירות הרכבות אליהם יסתכם בשירות סמלי למדי (לא יותר מרכבת פעם בשעה, ולא אתפלא אם גם זה יהיה עם חורים במהלך היום). הבעיה של הישובים הללו היא שהם אינם "בדרך" לשום מקום בעל צפיפות גבוהה. השוואה עם אוכלוסיית מחרוזת הישובים חיפה-חדרה-נתניה-הרצליה-תל אביב ומה שביניהם, ממחישה עד כמה עלוב השירות צפוי להיות במסילה המזרחית.

הפתרון המיידי לבעיות התחבורה צריך להיות נת"צ או מת"צ בכבישי הרוחב שמובילים לתחנות הרכבת של קו החוף (57, 553) ושירות שמתואם עם הרכבות (כולל כרטוס). עם ההפרדה משאר התנועה, השירות המזין יוכל להיות אמין וטוב, וההזנה לא צריכה להתמשך יותר מרבע שעה. אגב, שים לב שאף אחד מהישובים שמנית לא זוכה היום לתחבורה ציבורית תדירה באמצעים הקיימים (אוטובוסים), אז מדוע דווקא רכבת נחוצה? צריך להתחיל עם שיפור הקיים, ואני בטוח שלא תהיה בעיה של עומס חריג בקווי האוטובוס הללו שיחייב רכבת.

לא שלא צריך מסילה שם כלל, אבל יש מסילות שלדעתי דחופות יותר.
 

אורי404

New member
יהיה ריבוע עד 531/20

אני מסכים שהאיילון זה בעדיפות עליונה
לאחר מכן הקטע שבין ההגנה לשפירים ואף ללוד, בעדיפות שלישית עד מחלף 531/20 ובעדיפות רביעית צפונית להרצליה. אבל המסילה המזרחית לעניות דעתי, למרות חשיבותה, פחות דחופה מכל הדברים הנ"ל. לא קורה כלום אם רכבת משא "נאלצת" לעבור במסילת החוף, בטח שלא אם היא מרובעת ממילא.
יהיה ריבוע עד 531/20
במסגרת עבודות "מסילת השרון", עתידות להיות ארבע מסילות עד אזור הרצליה.
לגבי המסילה המזרחית - זה לא נראה, שבשנים הקרובות יתחילו לעבוד אליה, אלא אם דברים עתידים להשתנות.
 

darkshadow1

New member
תקציב הפיתוח לשנים הקרובות מוצה,

יהיה ריבוע עד 531/20
במסגרת עבודות "מסילת השרון", עתידות להיות ארבע מסילות עד אזור הרצליה.
לגבי המסילה המזרחית - זה לא נראה, שבשנים הקרובות יתחילו לעבוד אליה, אלא אם דברים עתידים להשתנות.
תקציב הפיתוח לשנים הקרובות מוצה,
ולכן אני לא חושב שנראה פרוייקטים גדולים חדשים בזמן הקרוב. בערך ב-2016-2017, כשרוב הפרוייקטים הנוכחיים יהיו לקראת סיום, יתפנו תקציבים בשביל להוציא פרוייקטים חדשים לדרך (בהנחה שהממשלה הבאה תהיה נדיבה כמו הקודמת ולא תקצץ בתקציב הפיתוח של משרד התחבורה).
כמובן שריבוע המסילות באיילון נמצא בקטגוריה נפרדת, כי בלעדיו רכבת ישראל כנראה תקלע לבעיות לא פשוטות לקראת סוף העשור. כדאי לציין שכבר עלו בפורום טענות לגבי כך שגם ארבע מסילות לא יספיקו בטווח הבינוני-ארוך.
 

raminec

New member
מסילה רביעית לא תספיק

תקציב הפיתוח לשנים הקרובות מוצה,
ולכן אני לא חושב שנראה פרוייקטים גדולים חדשים בזמן הקרוב. בערך ב-2016-2017, כשרוב הפרוייקטים הנוכחיים יהיו לקראת סיום, יתפנו תקציבים בשביל להוציא פרוייקטים חדשים לדרך (בהנחה שהממשלה הבאה תהיה נדיבה כמו הקודמת ולא תקצץ בתקציב הפיתוח של משרד התחבורה).
כמובן שריבוע המסילות באיילון נמצא בקטגוריה נפרדת, כי בלעדיו רכבת ישראל כנראה תקלע לבעיות לא פשוטות לקראת סוף העשור. כדאי לציין שכבר עלו בפורום טענות לגבי כך שגם ארבע מסילות לא יספיקו בטווח הבינוני-ארוך.
מסילה רביעית לא תספיק
כי חייבים גם חישמול
 

amit1270

New member
דירוג העדיפויות שלי קצת שונה

אני מסכים שהאיילון זה בעדיפות עליונה
לאחר מכן הקטע שבין ההגנה לשפירים ואף ללוד, בעדיפות שלישית עד מחלף 531/20 ובעדיפות רביעית צפונית להרצליה. אבל המסילה המזרחית לעניות דעתי, למרות חשיבותה, פחות דחופה מכל הדברים הנ"ל. לא קורה כלום אם רכבת משא "נאלצת" לעבור במסילת החוף, בטח שלא אם היא מרובעת ממילא.
דירוג העדיפויות שלי קצת שונה
מסכים אתך לגבי שלושת המקומות הראשונים (למעט שפירים-לוד), אבל אני כן חושב שהמסילה המזרחית צריכה להיות לפני ריבוע המסילה מצפון להרצליה. זה ההבדל בין הכרח לבין מותרות. הקו המזרחי, בדומה לקו החוף הדרומי והמשכו בקטע אשקלון-באר שבע, מרחיב את הרשת ומאפשר גמישות תפעולית רבה יותר. לא סביר בעיניי שכל הקשר צפונה מהרצליה יהיה תלוי בקו אחד בלבד (אפילו בעל ארבע מסילות). מאותה סיבה, בין היתר, אני חושב שצריך גם לסלול המשך דרך ואדי ערה עם חיבור לקו המזרחי דרומית לחדרה, בנוסף לחיבור החשוב לקו החוף.
 
אתם מתייחסים רק לריבוע מסילת החוף אל מול

דירוג העדיפויות שלי קצת שונה
מסכים אתך לגבי שלושת המקומות הראשונים (למעט שפירים-לוד), אבל אני כן חושב שהמסילה המזרחית צריכה להיות לפני ריבוע המסילה מצפון להרצליה. זה ההבדל בין הכרח לבין מותרות. הקו המזרחי, בדומה לקו החוף הדרומי והמשכו בקטע אשקלון-באר שבע, מרחיב את הרשת ומאפשר גמישות תפעולית רבה יותר. לא סביר בעיניי שכל הקשר צפונה מהרצליה יהיה תלוי בקו אחד בלבד (אפילו בעל ארבע מסילות). מאותה סיבה, בין היתר, אני חושב שצריך גם לסלול המשך דרך ואדי ערה עם חיבור לקו המזרחי דרומית לחדרה, בנוסף לחיבור החשוב לקו החוף.
אתם מתייחסים רק לריבוע מסילת החוף אל מול
המסילה המזרחית, אבל לא מתייחסים כלל לציר אחר שבו צריכה ואמורה להיות מסילת אורך באזור השרון וגוש-דן.
מה צריך להיות סדר העדיפויות בין שלושת הפרויקטים הבאים (ללא התחשבות בבעיות מנהליות וטכניות אלא לפי ביקושים וצרכים בלבד):
1. ריבוע מסילת החוף
2. המסילה המזרחית
3. מסילה לאורך כביש 4 מחדרה עד צומת רעננה בגרסה הקצרה ועד גנות בגרסה הארוכה יותר
?
אם הקריטריונים הם ביקוש וצרכים מה צריך לבוא קודם?
 

amit1270

New member
מדברים העיקר על דברים שניתן ליישם

אתם מתייחסים רק לריבוע מסילת החוף אל מול
המסילה המזרחית, אבל לא מתייחסים כלל לציר אחר שבו צריכה ואמורה להיות מסילת אורך באזור השרון וגוש-דן.
מה צריך להיות סדר העדיפויות בין שלושת הפרויקטים הבאים (ללא התחשבות בבעיות מנהליות וטכניות אלא לפי ביקושים וצרכים בלבד):
1. ריבוע מסילת החוף
2. המסילה המזרחית
3. מסילה לאורך כביש 4 מחדרה עד צומת רעננה בגרסה הקצרה ועד גנות בגרסה הארוכה יותר
?
אם הקריטריונים הם ביקוש וצרכים מה צריך לבוא קודם?
מדברים העיקר על דברים שניתן ליישם
בעתיד הנראה לעין.
 
פרויקטים שניתן ליישם בעתיד הנראה לעין זה

מדברים העיקר על דברים שניתן ליישם
בעתיד הנראה לעין.
פרויקטים שניתן ליישם בעתיד הנראה לעין זה
עניין של רצון והחלטה. למדינה יש את הכלים ליישם פרויקטים שהיא נותנת להם עדיפות. לא תמיד רמת הקושי של הביצוע מסתדרת עם סדר העדיפות הנכון.
עדיין יש סדר עדיפות נכון.
אז אני לא יודע לגבש דעה האם המסילה המזרחית הכפולה חשובה יותר ממסילה כפולה לאורך כביש 4, אבל אני כן די משוכנע שמסילה כפולה לאורך כביש 4 בין חדרה לגנות (לפחות) חשובה יותר משתי מסילות נוספות בין הרצליה לחיפה או בין הרצליה לבנימינה. יותר מכך - מסילה כפולה לאורך כביש 4 תייתר את הצורך בריבוע מסילת החוף ומצד שני ריבוע מסילת החוף ירחיק עוד יותר את חזון המסילה לאורך כביש 4.
 

amit1270

New member
לא רק רצון והחלטה

פרויקטים שניתן ליישם בעתיד הנראה לעין זה
עניין של רצון והחלטה. למדינה יש את הכלים ליישם פרויקטים שהיא נותנת להם עדיפות. לא תמיד רמת הקושי של הביצוע מסתדרת עם סדר העדיפות הנכון.
עדיין יש סדר עדיפות נכון.
אז אני לא יודע לגבש דעה האם המסילה המזרחית הכפולה חשובה יותר ממסילה כפולה לאורך כביש 4, אבל אני כן די משוכנע שמסילה כפולה לאורך כביש 4 בין חדרה לגנות (לפחות) חשובה יותר משתי מסילות נוספות בין הרצליה לחיפה או בין הרצליה לבנימינה. יותר מכך - מסילה כפולה לאורך כביש 4 תייתר את הצורך בריבוע מסילת החוף ומצד שני ריבוע מסילת החוף ירחיק עוד יותר את חזון המסילה לאורך כביש 4.
לא רק רצון והחלטה
אלא גם: האם יש תכנית קונקרטית, האם השטח פנוי, עלות משוערת, וכו'...
עד כמה שאני מבין, המסילה המזרחית היא כבר "עובדה מוגמרת" מבחינה תכנונית, ריבוע מסילת החוף, לפחות בחלק מהתוואי, לא אמור ליצור בעיה מיוחדת (הרחבת תוואי קיים) ואם יתעוררו בעיות יהיה אפשר לטפל בהן. מסילה לאורך כביש 4, עם כל הכבוד ויש לא מעט, נראית רחוקה מאוד, כמעט על גבול הפנטזיה.
 

itamo

New member
איפה אמורים להעביר את המסילה לאורך כביש 4?

לא רק רצון והחלטה
אלא גם: האם יש תכנית קונקרטית, האם השטח פנוי, עלות משוערת, וכו'...
עד כמה שאני מבין, המסילה המזרחית היא כבר "עובדה מוגמרת" מבחינה תכנונית, ריבוע מסילת החוף, לפחות בחלק מהתוואי, לא אמור ליצור בעיה מיוחדת (הרחבת תוואי קיים) ואם יתעוררו בעיות יהיה אפשר לטפל בהן. מסילה לאורך כביש 4, עם כל הכבוד ויש לא מעט, נראית רחוקה מאוד, כמעט על גבול הפנטזיה.
איפה אמורים להעביר את המסילה לאורך כביש 4?
מסילה לאורך כביש 4 תהיה לדעתי הצלחה אדירה ויהיה לה ביקוש גדול בקרב מי שנוסעים לתל השומר, בר אילן וקרית אונו וגם נגישות טובה יותר לפתח תקווה בני ברק.

אבל לא ראיתי אזורים פנויים בין הנתיבים ובצידי הכביש.
 
תת"ל 19 ותת"ל 43

איפה אמורים להעביר את המסילה לאורך כביש 4?
מסילה לאורך כביש 4 תהיה לדעתי הצלחה אדירה ויהיה לה ביקוש גדול בקרב מי שנוסעים לתל השומר, בר אילן וקרית אונו וגם נגישות טובה יותר לפתח תקווה בני ברק.

אבל לא ראיתי אזורים פנויים בין הנתיבים ובצידי הכביש.
תת"ל 19 ותת"ל 43
בין שתי התת"ל הללו יש קטע חסר, מורשה - רעננה דרום, אבל זה דווקא קטע פחות בעייתי במיוחד כאשר תע"ש יפונה משם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה