גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף

מצב
הנושא נעול.

itamo

New member
גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף

גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף
לפי כתבה בגלובס הרכבת שוקלת להכפיל את מספר המסילות בקו החוף בין הרצליה לחיפה כדי לתת מענה לעומסים כדי להתגבר על תקלות.
האם לא עדיף במקום זה להשלים את המסילה המזרחית בין פתח תקווה לאיזור יוקנעם, כדי לתת באמת אלטרנטיבה נוספת ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000875289#fromelement=hp_morearticles
 

alantan

New member
לדעתי זה צעד מתבקש ודחוף יותר מהמסילה המזרחית

גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף
לפי כתבה בגלובס הרכבת שוקלת להכפיל את מספר המסילות בקו החוף בין הרצליה לחיפה כדי לתת מענה לעומסים כדי להתגבר על תקלות.
האם לא עדיף במקום זה להשלים את המסילה המזרחית בין פתח תקווה לאיזור יוקנעם, כדי לתת באמת אלטרנטיבה נוספת ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000875289#fromelement=hp_morearticles
לדעתי זה צעד מתבקש ודחוף יותר מהמסילה המזרחית
עם כל הכבוד לרכבות משא, הן אינן רגישות לזמן כמו רכבות נוסעים. לא קורה שום אסון אם רכבת משא מתעכבת בשעה. כשזה קורה עם רכבת נוסעים, יש זעם, נפגעים הלקוחות, ועוד מישהו בוחר לעבור להשתמש ברכב פרטי.
 

zahipan10

New member
אכן! ריבוע מסילת החוף צריך להיעשות במהרה.

לדעתי זה צעד מתבקש ודחוף יותר מהמסילה המזרחית
עם כל הכבוד לרכבות משא, הן אינן רגישות לזמן כמו רכבות נוסעים. לא קורה שום אסון אם רכבת משא מתעכבת בשעה. כשזה קורה עם רכבת נוסעים, יש זעם, נפגעים הלקוחות, ועוד מישהו בוחר לעבור להשתמש ברכב פרטי.
אכן! ריבוע מסילת החוף צריך להיעשות במהרה.
אבל קודם כל חייבים מסילה רביעית בתל אביב, זה הפרוייקט הכי חשוב כרגע, המסילה המזרחית גם היא חשובה אבל היא רק במקום השלישי בחשיבותה.
 

alantan

New member


אכן! ריבוע מסילת החוף צריך להיעשות במהרה.
אבל קודם כל חייבים מסילה רביעית בתל אביב, זה הפרוייקט הכי חשוב כרגע, המסילה המזרחית גם היא חשובה אבל היא רק במקום השלישי בחשיבותה.
 

amit1270

New member
אני חולק עליך

לדעתי זה צעד מתבקש ודחוף יותר מהמסילה המזרחית
עם כל הכבוד לרכבות משא, הן אינן רגישות לזמן כמו רכבות נוסעים. לא קורה שום אסון אם רכבת משא מתעכבת בשעה. כשזה קורה עם רכבת נוסעים, יש זעם, נפגעים הלקוחות, ועוד מישהו בוחר לעבור להשתמש ברכב פרטי.
אני חולק עליך
ריבוע המסילות לאורך קו החוף מצפון להרצליה חשוב פחות, לדעתי, ממסילה מזרחית ובוודאי ממסילה רביעית באיילון. צפיפות התחנות לאורך הקו לא גבוהה ויש תחנות תפעוליות שמאפשרות עקיפה במקרה הצורך. אחרי החשמול ועם העלאת התדירות בקווים הפרבריים יהיה אפשר לשקול הרחבת המסילות בין הרצליה לנתניה ובחיפה עצמה.
 

alantan

New member
אני מסכים שהאיילון זה בעדיפות עליונה

אני חולק עליך
ריבוע המסילות לאורך קו החוף מצפון להרצליה חשוב פחות, לדעתי, ממסילה מזרחית ובוודאי ממסילה רביעית באיילון. צפיפות התחנות לאורך הקו לא גבוהה ויש תחנות תפעוליות שמאפשרות עקיפה במקרה הצורך. אחרי החשמול ועם העלאת התדירות בקווים הפרבריים יהיה אפשר לשקול הרחבת המסילות בין הרצליה לנתניה ובחיפה עצמה.
אני מסכים שהאיילון זה בעדיפות עליונה
לאחר מכן הקטע שבין ההגנה לשפירים ואף ללוד, בעדיפות שלישית עד מחלף 531/20 ובעדיפות רביעית צפונית להרצליה. אבל המסילה המזרחית לעניות דעתי, למרות חשיבותה, פחות דחופה מכל הדברים הנ"ל. לא קורה כלום אם רכבת משא "נאלצת" לעבור במסילת החוף, בטח שלא אם היא מרובעת ממילא.
 

wantok

New member
המסילה המזרחית אינה מיועדת רק לרכבות משא

אני מסכים שהאיילון זה בעדיפות עליונה
לאחר מכן הקטע שבין ההגנה לשפירים ואף ללוד, בעדיפות שלישית עד מחלף 531/20 ובעדיפות רביעית צפונית להרצליה. אבל המסילה המזרחית לעניות דעתי, למרות חשיבותה, פחות דחופה מכל הדברים הנ"ל. לא קורה כלום אם רכבת משא "נאלצת" לעבור במסילת החוף, בטח שלא אם היא מרובעת ממילא.
המסילה המזרחית אינה מיועדת רק לרכבות משא
מדובר על מספר תחנות נוסעים חשובות באזור שסובל מאד מעומסי תנועה ומשולל כל חלופה סבירה של תחבורה ציבורית (כפר יונה, עמק חפר, ישובי הכוכבים, ישובי המשולש וכו')
 

alantan

New member
עם כל הצער על הישובים הללו (יש לי משפחה בכפר

המסילה המזרחית אינה מיועדת רק לרכבות משא
מדובר על מספר תחנות נוסעים חשובות באזור שסובל מאד מעומסי תנועה ומשולל כל חלופה סבירה של תחבורה ציבורית (כפר יונה, עמק חפר, ישובי הכוכבים, ישובי המשולש וכו')
עם כל הצער על הישובים הללו (יש לי משפחה בכפר
יונה למשל), מדובר בישובים דלילי אוכלוסין יחסית ששירות הרכבות אליהם יסתכם בשירות סמלי למדי (לא יותר מרכבת פעם בשעה, ולא אתפלא אם גם זה יהיה עם חורים במהלך היום). הבעיה של הישובים הללו היא שהם אינם "בדרך" לשום מקום בעל צפיפות גבוהה. השוואה עם אוכלוסיית מחרוזת הישובים חיפה-חדרה-נתניה-הרצליה-תל אביב ומה שביניהם, ממחישה עד כמה עלוב השירות צפוי להיות במסילה המזרחית.

הפתרון המיידי לבעיות התחבורה צריך להיות נת"צ או מת"צ בכבישי הרוחב שמובילים לתחנות הרכבת של קו החוף (57, 553) ושירות שמתואם עם הרכבות (כולל כרטוס). עם ההפרדה משאר התנועה, השירות המזין יוכל להיות אמין וטוב, וההזנה לא צריכה להתמשך יותר מרבע שעה. אגב, שים לב שאף אחד מהישובים שמנית לא זוכה היום לתחבורה ציבורית תדירה באמצעים הקיימים (אוטובוסים), אז מדוע דווקא רכבת נחוצה? צריך להתחיל עם שיפור הקיים, ואני בטוח שלא תהיה בעיה של עומס חריג בקווי האוטובוס הללו שיחייב רכבת.

לא שלא צריך מסילה שם כלל, אבל יש מסילות שלדעתי דחופות יותר.
 

Juvy

New member
ומה לגביי...

עם כל הצער על הישובים הללו (יש לי משפחה בכפר
יונה למשל), מדובר בישובים דלילי אוכלוסין יחסית ששירות הרכבות אליהם יסתכם בשירות סמלי למדי (לא יותר מרכבת פעם בשעה, ולא אתפלא אם גם זה יהיה עם חורים במהלך היום). הבעיה של הישובים הללו היא שהם אינם "בדרך" לשום מקום בעל צפיפות גבוהה. השוואה עם אוכלוסיית מחרוזת הישובים חיפה-חדרה-נתניה-הרצליה-תל אביב ומה שביניהם, ממחישה עד כמה עלוב השירות צפוי להיות במסילה המזרחית.

הפתרון המיידי לבעיות התחבורה צריך להיות נת"צ או מת"צ בכבישי הרוחב שמובילים לתחנות הרכבת של קו החוף (57, 553) ושירות שמתואם עם הרכבות (כולל כרטוס). עם ההפרדה משאר התנועה, השירות המזין יוכל להיות אמין וטוב, וההזנה לא צריכה להתמשך יותר מרבע שעה. אגב, שים לב שאף אחד מהישובים שמנית לא זוכה היום לתחבורה ציבורית תדירה באמצעים הקיימים (אוטובוסים), אז מדוע דווקא רכבת נחוצה? צריך להתחיל עם שיפור הקיים, ואני בטוח שלא תהיה בעיה של עומס חריג בקווי האוטובוס הללו שיחייב רכבת.

לא שלא צריך מסילה שם כלל, אבל יש מסילות שלדעתי דחופות יותר.
ומה לגביי...
יישוביי המשולש הערביים?
מבלי למנות כלל את האוכלוסייה היהודית שבסביבת המסילה המזרחית, שהיא כלל אינה מבוטלת (ואף מתרחבת - ע"ע צור-יצחק והתכניות להרחבתו, וההרחבה החדשה של כפר יונה), האוכלוסייה הערבית באיזור בהחלט מצדיקה קו רכבת. ואפילו אחד תדיר. משיטוט מהיר בוויקיפדיה, להלן נתוניי היישובים הערביים שנמצאים בקרבה מיידית לשימוש בתחנות המסילה המזרחית -

טירה - 25000 תושבים.
טייבה - 40000 תושבים.
קלאנסווה - 20000 תושבים.
באקה אל-גרבייה - 25000 תושבים.

וכאן אני מתעלם מהחלק הדרומי יותר של המסילה, שכולל את אלעד (40000 תושבים).

בקיצור, לדעתי המסילה המזרחית מוצדקת אף יותר מקו העיירות בדרום.
בעצם, ניסוח לא טוב. שני הקווים מוצדקים, ולדעתי יש לתת קדימות למסילה המזרחית.
 

alantan

New member
אתה צודק,מדובר בישובים המצדיקים שירות תחבורתי

ומה לגביי...
יישוביי המשולש הערביים?
מבלי למנות כלל את האוכלוסייה היהודית שבסביבת המסילה המזרחית, שהיא כלל אינה מבוטלת (ואף מתרחבת - ע"ע צור-יצחק והתכניות להרחבתו, וההרחבה החדשה של כפר יונה), האוכלוסייה הערבית באיזור בהחלט מצדיקה קו רכבת. ואפילו אחד תדיר. משיטוט מהיר בוויקיפדיה, להלן נתוניי היישובים הערביים שנמצאים בקרבה מיידית לשימוש בתחנות המסילה המזרחית -

טירה - 25000 תושבים.
טייבה - 40000 תושבים.
קלאנסווה - 20000 תושבים.
באקה אל-גרבייה - 25000 תושבים.

וכאן אני מתעלם מהחלק הדרומי יותר של המסילה, שכולל את אלעד (40000 תושבים).

בקיצור, לדעתי המסילה המזרחית מוצדקת אף יותר מקו העיירות בדרום.
בעצם, ניסוח לא טוב. שני הקווים מוצדקים, ולדעתי יש לתת קדימות למסילה המזרחית.
אתה צודק,מדובר בישובים המצדיקים שירות תחבורתי
הולם, אבל אני עדיין לא בטוח שהמסילה המזרחית היא הכרחית לכך. איזה שירות יש להם היום? אוטובוס (קו 13 ו-15) שמחבר לכפר סבא כמה פעמים ביום, עוד קו שמחבר את קלנסווה לנתניה כמה פעמים ביום וקווים סודיים משום מה (566 ו-568) שמחברים את טירה וטייבה לתל אביב פעם-פעמיים בבוקר בלבד.

מדוע אין כבר היום חיבור תדיר בין טירה/טייבה לתל אביב או למצער לצומת רעננה? מדוע לא לחבר את קלנסווה לתחנת הרכבת בית יהושוע פעם ב-20 ד' דרך תל מונד?

האם אתה סבור שעדיף שירות רכבתי לתל אביב דרך ראש העין (ואולי אפילו הקו יגיע ללוד שיחייב מעבר רכבת בראש העין) שיפעל פעם בשעה מתחנה נידחת בקצה המזרחי של הישוב עם גישה באמצעות קווי אוטובוס מזינים?

לדעתי שירות מזין תדיר (בנת"צים) לקו הרכבת הכי תדיר ואיכותי במדינה ישרת את האוכלוסיה של כלל הישובים טוב יותר.
 

itamo

New member
מה יש למישהו מהמשולש לחפש בתל אביב?

אתה צודק,מדובר בישובים המצדיקים שירות תחבורתי
הולם, אבל אני עדיין לא בטוח שהמסילה המזרחית היא הכרחית לכך. איזה שירות יש להם היום? אוטובוס (קו 13 ו-15) שמחבר לכפר סבא כמה פעמים ביום, עוד קו שמחבר את קלנסווה לנתניה כמה פעמים ביום וקווים סודיים משום מה (566 ו-568) שמחברים את טירה וטייבה לתל אביב פעם-פעמיים בבוקר בלבד.

מדוע אין כבר היום חיבור תדיר בין טירה/טייבה לתל אביב או למצער לצומת רעננה? מדוע לא לחבר את קלנסווה לתחנת הרכבת בית יהושוע פעם ב-20 ד' דרך תל מונד?

האם אתה סבור שעדיף שירות רכבתי לתל אביב דרך ראש העין (ואולי אפילו הקו יגיע ללוד שיחייב מעבר רכבת בראש העין) שיפעל פעם בשעה מתחנה נידחת בקצה המזרחי של הישוב עם גישה באמצעות קווי אוטובוס מזינים?

לדעתי שירות מזין תדיר (בנת"צים) לקו הרכבת הכי תדיר ואיכותי במדינה ישרת את האוכלוסיה של כלל הישובים טוב יותר.
מה יש למישהו מהמשולש לחפש בתל אביב?
בשביל רוב הציבור הערבי תל אביב והערים היהודיות באזור המרכז חסרות משמעות, אני מכיר תושבים ערבים מהגליל בני כשלושים שמעולם לא היו בת"א וגם לא מרגישים צורך לעשות את זה.

הם צריכים תחבורה ציבורית יעילה בין הישובים הערביים והערים המעורבות כמו חיפה ונצרת ולא חיבור לערים היהודיות.
 
נניח שאין לו מה לחפש בתל אביב, אולי יש לו מה

מה יש למישהו מהמשולש לחפש בתל אביב?
בשביל רוב הציבור הערבי תל אביב והערים היהודיות באזור המרכז חסרות משמעות, אני מכיר תושבים ערבים מהגליל בני כשלושים שמעולם לא היו בת"א וגם לא מרגישים צורך לעשות את זה.

הם צריכים תחבורה ציבורית יעילה בין הישובים הערביים והערים המעורבות כמו חיפה ונצרת ולא חיבור לערים היהודיות.
נניח שאין לו מה לחפש בתל אביב, אולי יש לו מה
לחפש ביפו?
ואתה לא לגמרי צודק, כי בערים הערביות אין את כל השירותים שיש בערים יהודיות או מעורבות. למשל: בתי חולים.
בתי חולים כמו מאיר בכפר סבא, בילינסון בפתח תקוה, הלל יפה בחדרה משרתים גם את האוכלוסיה הערבית המתגוררת לאורך האזור הסמוך לתוואי המתוכנן של המסילה המזרחית.
וזו רק דוגמה אחת לסוג שירות שמצריך הגעה לעיר יהודית. יש דוגמאות נוספות.
 

easylivin

New member
אם וכאשר תוקם מסילת עירון

מה יש למישהו מהמשולש לחפש בתל אביב?
בשביל רוב הציבור הערבי תל אביב והערים היהודיות באזור המרכז חסרות משמעות, אני מכיר תושבים ערבים מהגליל בני כשלושים שמעולם לא היו בת"א וגם לא מרגישים צורך לעשות את זה.

הם צריכים תחבורה ציבורית יעילה בין הישובים הערביים והערים המעורבות כמו חיפה ונצרת ולא חיבור לערים היהודיות.
אם וכאשר תוקם מסילת עירון
שתחבר בין עפולה למסילה המזרחית בסמוך לחדרה, יווצר החיבור שאתה מדבר עליו. אלא שמסילת עירון (שתשרת לא רק את המשולש כמובן) תוקם אך ורק אחרי המסילה המזרחית. ואת שתי המסילות בוודאי לא יקימו במקביל כי זה יהיה כבר מגה-פרוייקט שישבור שיאים בארץ, אולי יותר מ-A1. מסילת עירון תכלול מנהרות ארוכות, והמסילה המזרחית גם כן לא קצרה ולא פשוטה לביצוע (למרות שהתכנון שלה נמצא כבר בשלב מתקדם *מאוד*).
 
עד לשנים האחרונות התח"צ לישובים ערביים היה

אתה צודק,מדובר בישובים המצדיקים שירות תחבורתי
הולם, אבל אני עדיין לא בטוח שהמסילה המזרחית היא הכרחית לכך. איזה שירות יש להם היום? אוטובוס (קו 13 ו-15) שמחבר לכפר סבא כמה פעמים ביום, עוד קו שמחבר את קלנסווה לנתניה כמה פעמים ביום וקווים סודיים משום מה (566 ו-568) שמחברים את טירה וטייבה לתל אביב פעם-פעמיים בבוקר בלבד.

מדוע אין כבר היום חיבור תדיר בין טירה/טייבה לתל אביב או למצער לצומת רעננה? מדוע לא לחבר את קלנסווה לתחנת הרכבת בית יהושוע פעם ב-20 ד' דרך תל מונד?

האם אתה סבור שעדיף שירות רכבתי לתל אביב דרך ראש העין (ואולי אפילו הקו יגיע ללוד שיחייב מעבר רכבת בראש העין) שיפעל פעם בשעה מתחנה נידחת בקצה המזרחי של הישוב עם גישה באמצעות קווי אוטובוס מזינים?

לדעתי שירות מזין תדיר (בנת"צים) לקו הרכבת הכי תדיר ואיכותי במדינה ישרת את האוכלוסיה של כלל הישובים טוב יותר.
עד לשנים האחרונות התח"צ לישובים ערביים היה
מאוד מוגבל ולא מפותח כלל ולא ניכנס לסיבות לכך.
רק בשנים האחרונות החלה מגמה של פתיחת קווי אוטובוס שישרתו את הישובים הערביים.
כך כוננו קווי אוטובוס לרהט וישובי הבדואים בנגב, קווי אוטובוס חדשים יחסית לכפר קאסם וג'לג'וליה, לישובים בגליל ולאחרונה במסגרת מכרז נתניה-חדרה גם לואדי ערה.
לגבי קלנסווה, טירה וטייבה - הבעיה המרכזית היא שרשת הכבישים המחברת אליהן לא מפותחת. למה לא לחבר את קלנסווה לתחנת הרכבת בית יהושע דרך תל מונד? אולי, כי אין כביש שאפשר לעשות זאת באמצעותו? לקלנסווה אין גישה לתל מונד ולכביש 553 אלא רק לכביש 444 ולכביש 57. מטירה ומטייבה אין גישה מהירה לכביש 4, אלא דרך כפר סבא. כביש 551 שהיה אמור להתחבר לכביש 4 כנראה לא יבוצע כלל (כרגע נמצאה בתוכנית העתידית של חברת נתיבי ישראל דווקא כביש 541 שלא עוזר כלל לטירה ולטייבה וגם לא לכוכב יאיר).
אם כבר לחבר את טירה וטייבה לתחנת רכבת קיימת, אז התחנות הרלוונטיות יותר הן תחנות סוקולוב ונורדאו ולא לתחנות במסילת החוף שפשוט אין כבישים שמאפשרים זאת.
וקווי אוטובוס מהערים הללו לתל אביב או לצומת רעננה חייבים לעבור בתוך כפר סבא, אלא אם כן יסעו ממחלף אייל דרך כביש 6 ויצאו ממנו במחלף חורשים או במחלף קסם, דרך לא הכי יעילה.
 

alantan

New member
לגבי הבעייתיות של הכבישים, זה ידוע, אבל אני

עד לשנים האחרונות התח"צ לישובים ערביים היה
מאוד מוגבל ולא מפותח כלל ולא ניכנס לסיבות לכך.
רק בשנים האחרונות החלה מגמה של פתיחת קווי אוטובוס שישרתו את הישובים הערביים.
כך כוננו קווי אוטובוס לרהט וישובי הבדואים בנגב, קווי אוטובוס חדשים יחסית לכפר קאסם וג'לג'וליה, לישובים בגליל ולאחרונה במסגרת מכרז נתניה-חדרה גם לואדי ערה.
לגבי קלנסווה, טירה וטייבה - הבעיה המרכזית היא שרשת הכבישים המחברת אליהן לא מפותחת. למה לא לחבר את קלנסווה לתחנת הרכבת בית יהושע דרך תל מונד? אולי, כי אין כביש שאפשר לעשות זאת באמצעותו? לקלנסווה אין גישה לתל מונד ולכביש 553 אלא רק לכביש 444 ולכביש 57. מטירה ומטייבה אין גישה מהירה לכביש 4, אלא דרך כפר סבא. כביש 551 שהיה אמור להתחבר לכביש 4 כנראה לא יבוצע כלל (כרגע נמצאה בתוכנית העתידית של חברת נתיבי ישראל דווקא כביש 541 שלא עוזר כלל לטירה ולטייבה וגם לא לכוכב יאיר).
אם כבר לחבר את טירה וטייבה לתחנת רכבת קיימת, אז התחנות הרלוונטיות יותר הן תחנות סוקולוב ונורדאו ולא לתחנות במסילת החוף שפשוט אין כבישים שמאפשרים זאת.
וקווי אוטובוס מהערים הללו לתל אביב או לצומת רעננה חייבים לעבור בתוך כפר סבא, אלא אם כן יסעו ממחלף אייל דרך כביש 6 ויצאו ממנו במחלף חורשים או במחלף קסם, דרך לא הכי יעילה.
לגבי הבעייתיות של הכבישים, זה ידוע, אבל אני
הצעתי להקים מערכת קווים מזינים - מדובר בכל מקרה בעבודות תשתית שידרשו עבור כך. מדוע למשל, לא להקים רת"צ (busway) עבור הקווים המזינים בלבד (סגור לכלי רכב אחרים אם צריך), שיחבר בין קלנסווה לכביש 553 - מדובר בפחות מ-1500 מ' שדורש סלילה בעלות מינימלית. נכון, ידרשו הפקעות, אבל הסיכוי להעביר את זה אם הכביש יהיה צר ולתחבורה ציבורית בלבד יהיה גבוה יותר. אבל אם זה בעייתי אולי עדיף בכלל לחבר עם כפר יונה ולהקים שירות לתחנת נתניה?

הציר של 553 (עם החיבור הנ"ל והסטה דרך רחוב השקד בתל מונד) יכול לחבר אוכלוסיה לא קטנה עם בית יהושע:
קלנסווה - 19,000 תושבים
תל מונד - 11,000 תושבים

ציר נוסף מצפון (בכבישים קיימים ורת"צים חדשים משלימים) יכול לחבר את הישובים הבאים:
אבן יהודה - 12,000 תושבים
קדימה-צורן - 18,000 תושבים

יש גם את טירה וטייבה שקרובים יותר לכפר סבא אבל הציר הזה בעייתי כי מדובר באיזור עירוני צפוף שידרוש משאבים מרובים יותר כדי להתחבר דרכו בצורה נוחה לרכבת. ככה שאולי גם אותם אפשר לחבר לבית יהושע בציר רוחב חדש.
 

alantan

New member
הנה שרטוט קטן - קו שמחבר אוכלוסיה של 87,000

לגבי הבעייתיות של הכבישים, זה ידוע, אבל אני
הצעתי להקים מערכת קווים מזינים - מדובר בכל מקרה בעבודות תשתית שידרשו עבור כך. מדוע למשל, לא להקים רת"צ (busway) עבור הקווים המזינים בלבד (סגור לכלי רכב אחרים אם צריך), שיחבר בין קלנסווה לכביש 553 - מדובר בפחות מ-1500 מ' שדורש סלילה בעלות מינימלית. נכון, ידרשו הפקעות, אבל הסיכוי להעביר את זה אם הכביש יהיה צר ולתחבורה ציבורית בלבד יהיה גבוה יותר. אבל אם זה בעייתי אולי עדיף בכלל לחבר עם כפר יונה ולהקים שירות לתחנת נתניה?

הציר של 553 (עם החיבור הנ"ל והסטה דרך רחוב השקד בתל מונד) יכול לחבר אוכלוסיה לא קטנה עם בית יהושע:
קלנסווה - 19,000 תושבים
תל מונד - 11,000 תושבים

ציר נוסף מצפון (בכבישים קיימים ורת"צים חדשים משלימים) יכול לחבר את הישובים הבאים:
אבן יהודה - 12,000 תושבים
קדימה-צורן - 18,000 תושבים

יש גם את טירה וטייבה שקרובים יותר לכפר סבא אבל הציר הזה בעייתי כי מדובר באיזור עירוני צפוף שידרוש משאבים מרובים יותר כדי להתחבר דרכו בצורה נוחה לרכבת. ככה שאולי גם אותם אפשר לחבר לבית יהושע בציר רוחב חדש.
הנה שרטוט קטן - קו שמחבר אוכלוסיה של 87,000
תושבים לרשת הרכבות הארצית ולתחבורה ציבורית בדרך מספר 4 בצורה שהיא לדעתי יותר יעילה ממה שהמסילה המזרחית תוכל לספק. כמובן שהתוואי באיזור צורן (החלק הצפוני של קדימה-צורן) הוא בעייתי - הייתי מקווה שהתושבים יבינו את היתרונות בציר העדפה במרחק הליכה מהבית, אבל אני גם מבין שיתכן שדבר כזה לא ילך ושהיו חייבים להסיט את התוואי דרומה.
 
מה שאתה מציע לא יעבור

הנה שרטוט קטן - קו שמחבר אוכלוסיה של 87,000
תושבים לרשת הרכבות הארצית ולתחבורה ציבורית בדרך מספר 4 בצורה שהיא לדעתי יותר יעילה ממה שהמסילה המזרחית תוכל לספק. כמובן שהתוואי באיזור צורן (החלק הצפוני של קדימה-צורן) הוא בעייתי - הייתי מקווה שהתושבים יבינו את היתרונות בציר העדפה במרחק הליכה מהבית, אבל אני גם מבין שיתכן שדבר כזה לא ילך ושהיו חייבים להסיט את התוואי דרומה.
מה שאתה מציע לא יעבור
יהיו התנגדויות תקיפות שיפילו תוואי כזה כבר בשלבים מוקדמים.
הייתה תוכנית לכביש רוחב שיוצרת קישור בין אזור טייבה, טירה וכוכב יאיר לבין כביש 4 ואפילו כביש 2, אבל התוכנית הזו או תקועה עמוק או נגנזה - כביש 551. במקומה יש תוכנית לכביש 541 שלא עוזר כלל וכלל לאזור הזה אלא עוד כביש רוחב לטובת תושבי רעננה.וישובים יהודיים בלבד בשרון, שקצהו המזרחי יהיה בכביש 4.
באתר נתיבי ישראל לא תמצא זכר לכביש 551. לכביש 541 - כן.
ולמה לדעתך כביש 553 לא מגיע עד כביש 444? אתה יכול לנחש את הסיבות בדיוק כמוני.
 

alantan

New member
השאלה היא האם דין כביש רוחב כדין רת"צ?

מה שאתה מציע לא יעבור
יהיו התנגדויות תקיפות שיפילו תוואי כזה כבר בשלבים מוקדמים.
הייתה תוכנית לכביש רוחב שיוצרת קישור בין אזור טייבה, טירה וכוכב יאיר לבין כביש 4 ואפילו כביש 2, אבל התוכנית הזו או תקועה עמוק או נגנזה - כביש 551. במקומה יש תוכנית לכביש 541 שלא עוזר כלל וכלל לאזור הזה אלא עוד כביש רוחב לטובת תושבי רעננה.וישובים יהודיים בלבד בשרון, שקצהו המזרחי יהיה בכביש 4.
באתר נתיבי ישראל לא תמצא זכר לכביש 551. לכביש 541 - כן.
ולמה לדעתך כביש 553 לא מגיע עד כביש 444? אתה יכול לנחש את הסיבות בדיוק כמוני.
השאלה היא האם דין כביש רוחב כדין רת"צ?
אולי דרושה חקיקה שמגדירה כת"צ - כביש תחבורה ציבורית (busway באנגלית) ככביש בינעירוני המשמש אך ורק לקווי שירות מוסדרים כגון קווי BRT. יתכן שההתנגדות לכביש כזה תהיה נמוכה יותר, מדובר בפתרון מקומי שבא לשפר את הנגישות של כלל התושבים, ואשר לא ישמש לתנועה פרטית חוצה מאזורים אחרים. הכביש הוא בעל שני נתיבים בלבד עם שוליים צרים. אדרבא, הפתרון ימנע חלקית את הגידול בתנועה המוטורית.
 
אתה באמת מאמין שתושבי צורן וקדימה יסכימו

השאלה היא האם דין כביש רוחב כדין רת"צ?
אולי דרושה חקיקה שמגדירה כת"צ - כביש תחבורה ציבורית (busway באנגלית) ככביש בינעירוני המשמש אך ורק לקווי שירות מוסדרים כגון קווי BRT. יתכן שההתנגדות לכביש כזה תהיה נמוכה יותר, מדובר בפתרון מקומי שבא לשפר את הנגישות של כלל התושבים, ואשר לא ישמש לתנועה פרטית חוצה מאזורים אחרים. הכביש הוא בעל שני נתיבים בלבד עם שוליים צרים. אדרבא, הפתרון ימנע חלקית את הגידול בתנועה המוטורית.
אתה באמת מאמין שתושבי צורן וקדימה יסכימו
שאוטובוסים מטייבה וקלנסווה יעברו בתוך יישוביהם?
אתה מתייחס לכביש עצמו אבל מדחיק את הבעיה האמיתית.
את כביש 553 היה אפשר להאריך עד כביש 444 תוך עקיפת כל היישובים ובכל זאת זה לא קרה ולא יקרה. כביש 551 לא היה אמור לעבור בתוך שום יישוב ובכל זאת הוא לא רוקם עור וגידים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה