גישת סולם הערכים האנושי

PreDirector

New member
גישת סולם הערכים האנושי

הגישה שלי היא פשוטה מאוד ,המין האנושי(החברה) מתקדם לפי סולם ערכים מסויים שמאפיין את אורך חייו בדרך כלל. פירוט קצר: ערך מס.1 : לשרוד וטו לא -> היום קיים אולי רק אצל קבצנים אבל אז היה קיים בתחילת המין האנושי.. ערך מס.2 : השבט -> קבוצה של אינדיוידואלים(מרמת ערכים מס.1) התאחדו בשביל מטרה אחת לשרוד ,אך הם עושים זאת יחד עם מנהיג. היום קיים אצל כנופיות רחוב בעיקר. ערך מס.3 : האינדיוידואל -> איש מקבוצת רמת הערכים מס.2 שמעס בחיי השבט והחליט שיש יותר מזה ,בדרך כלל בנאדם מרדן , היום קיים אצל עדי מדינה. ערך מס.4 : הארגון -> ארגון עם חוקים ברורים ו"מוסר" משלהם ,מי שמפר אותם נענש על ידי אותה חברה ומנודה בדרך כלל ,היום אפשר למצוא את רמת הערכים הזאת בצבא ובדת. ערך מס.5 : היזם -> איש שצמח מאותה רמה(4) ומרד בה כאומר: "אני רוצה לחיות" , בדרך כלל אדם מרדן שמעס בחיי הדיקטטורה. ,היום קיים אצל "אנשי הפרחים" ,יזמים וכו.. ככל שעובר הזמן המין האנושי מתקדם הלאה ועובר לסולמות ערכים גבוהים יותר ,יש כאלה שישארו יותר זמן כמו למשל מס.4(צבא,דת) אך יעלמו בסופו של דבר עם האבולוציה ,או לפחות ירדו בכמות האנשים שמאמינים בה.. יש עוד מספר ערכים ,אבל נכון לעכשיו זה מה שאני מציג... ואלו גם הרלוונטים ביוטר לקונפליקט דתי-אתאיסטי ומסביר טוב לאן אנו נלך לעתיד.
 

sheketz

New member
ממדריך הטרמפיסט לגלקסיה

על שלשת השלבים בהתפתחות התרבות 1. השרדות - מה נאכל היום? 2. תודעה - למה אנחנו בעצם אוכלים? 3. תחכום - איפה נאכל היום? והתשובה לשאלה השלישית היא כמובן במסעדה שבקצה היקום.
 

lmatan1

New member
פרה דוקטור הוא מטפל בדמיון מודרך

אפשר לשאול אותו שאלות בדבר טיפול מודרך בדמיון אפשר לראות מה הטיפול עשה לו .הבן אדם חי במציאות דמיונית.איפה שאתה נמצא אפילו סולם לא יכול לעזור לך אולי אתה צריך זרנוק של מים שיצנן לך את המוח.
 

elirand2

New member
רעיון מעניין

זה אכן דומה לתיאוריה של מאסלו, בהקשר של סיפוק צרכים והגשמת העצמי. בערך מספר 1 יש נטייה לסיפוק הצרכים הפרמיטיבי. ממספר 2 והלאה אפשר לראות את "החשיבה" האנושית בזמן הילדות ועד לבגרות. בילדות מתאחדים בכדי להגשים מטרה אחת ברוב המקרים בעזרת מנהיג. לאחר מכן לפני הבגרות מוצאים מטרות שונות מאותה מטרה שהנחתה אותם בילדות. בבגרות המוקדמת חל ערך מספר 4. בדרך כלל הילד מפנים את אמונות וערכי התרבות ומתחיל לפעול לפי הם, ושלב זה הוא ללא ספק המעניין מכולם כי זה הוא השלב שרוב האנושות נמצאת בו היום לטוב ולרע. את ערך מספר 5 לא ניתן להעריך בצורה אוביקטיבית כי לרוב אנשי הפרחים לא תורמים להתקדמותו של השלב מכיוון שהם חצויים בדרכם ומנסים לשלב בין ערך מס. 4 ל 5. ודווקא האנשים הפחות בולטים שבוחרים בחופש ללא תלות, הם משפיעים על ההתקדמות לעבר הערך הבא - אבל שוב, חלקם לטוב חלקם לרע. כנראה שהעתיד בתקופת חיינו ישאר כמו שהוא היום וכנראה שכך עד סוף הימים מאבק\יחסי גומלין בלתי פוסקים בין ערך מספר 4 ולמספר 5 , המוסריות לעומת החופש המוחלט, ומה שנדרש הוא להגיע לאיזון בין שניהם. ואיזון בין שניהם יביא עונג לכולנו.
 

PreDirector

New member
כאן נכנס כבר ערך מספר 6

שנקרא: חברה שווה, שבה אמנם כולם חיים בתוך חברה-מנגנון אך כל אחד מקבל נתח שווה וכל אינדיוידואל שווה לחברו ,אפשר לקרוא לזה רעיון דמוקרטי..
 

elirand2

New member
דווקא ערך זה פחות ממשי..

אתה מזכיר את הערך שהדמוקרטיה המציאה. ערך שכל אדם שמרגיש נחות מאדם אחר מייחל שיתממש. אך דווקא ערך זה נוגד את חוקי המשחק כי כל אישיות היא ייחודית בפני עצמה וחברה שווה יכולה אמנם באופן תיאורטי להתקיים בתוך דמוקרטיה. אבל האמירה "וכל אינדיוידואל שווה לחברו" איננה תתקיים לעולם, וטוב שכך.
 
למעלה