גישה לנכים ברכבת - נושא לדיון

מצב
הנושא נעול.
גישה לנכים ברכבת - נושא לדיון

גישה לנכים ברכבת - נושא לדיון
להלן סוגיה לדיון שאני מעלה גם כאן וגם בפורום זכויות ומגבלות: לאחרונה הוסבו קרונות רבים ברכבת ישראל (קרון אחד בכל מערך קומותיים וקרון אחד בחלק ניכר ממערכי הקרונועים) כך שיאפשרו הובלה של כסא גלגלים אחד (בקומותיים) או שניים (בקרונועים). ההסבה כללה פירוק של ארבעה מושבים, סימון בצהוב (למתקשים בראייה) של הידיות באיזור הכניסה לקרון וסימון מבחוץ של הכניסה לחלק הנגיש לנכים ע"י מדבקות עם הסמל המתאים (אחת קטנה על הדלת עצמה ואחת גדולה יותר בסמוך אליה). בהתחשב בכך שמספר הנוסעים ברכבת עם כסא גלגלים כיום הוא בערך 0 (זאת על-פי מידע מבוסס ממקורות מוסמכים), וכן בהתחשב בכך שרכבת ישראל של היום משוועת למושבים על מנת להסיע את המוני הנוסעים המצטופפים בעמידה, האם היה זה קורבן ראוי למען המטרה הנעלה הזו (בהערכה גסה, אני מניח שניתן לומר שלפחות בחצי מהרכבות היום יש גישה לכסאות גלגלים וכן ברוב הגדול של התחנות), או שמא אנו ´נוסעים פול-גז בניוטרל´? כמובן שצריך להתחשב בנתונים נוספים - א. גם מקום עמידה נוסף, שמתפנה בעקבות הסרת המושבים, הוא מצרך מאוד מבוקש ברכבות של יום ראשון, ואולי יש בכך מעין שיפור. ב. ניתן היה, אני מניח, להתקין כסאות מתקפלים במקום אלו הקבועים. מרבית הקרונועים הגיעו לארץ מצוידים בכאלו בשטחים הסמוכים לכניסות, אולם אלו הוסרו והוחלפו בכסאות קבועים, ככה"נ בגלל התחזוקה הרבה הנדרשת. האם רכבת ישראל היתה צריכה להתמודד עם ההשקעה הנוספת שבהתקנת כסאות מתקפלים (הישנים עוד מצויים במחסני הרכבת, אבל לא בטוח שניתן להשתמש בהם בלא ריפוד מחדש) ותחזוקה שלהם? ואולי הממשלה בכלל צריכה לסייע במימון הקלת הגישה לנכים, מתוקף היותה ימי שאמורה לראות את התמונה הגדולה תוך כדי דאגה לכל אחד מהאזרחים? אשמח לשמוע את כל רעיונותיכם ודעותיכם בנושא.
 
גישה לנכים ברכבת

גישה לנכים ברכבת - נושא לדיון
להלן סוגיה לדיון שאני מעלה גם כאן וגם בפורום זכויות ומגבלות: לאחרונה הוסבו קרונות רבים ברכבת ישראל (קרון אחד בכל מערך קומותיים וקרון אחד בחלק ניכר ממערכי הקרונועים) כך שיאפשרו הובלה של כסא גלגלים אחד (בקומותיים) או שניים (בקרונועים). ההסבה כללה פירוק של ארבעה מושבים, סימון בצהוב (למתקשים בראייה) של הידיות באיזור הכניסה לקרון וסימון מבחוץ של הכניסה לחלק הנגיש לנכים ע"י מדבקות עם הסמל המתאים (אחת קטנה על הדלת עצמה ואחת גדולה יותר בסמוך אליה). בהתחשב בכך שמספר הנוסעים ברכבת עם כסא גלגלים כיום הוא בערך 0 (זאת על-פי מידע מבוסס ממקורות מוסמכים), וכן בהתחשב בכך שרכבת ישראל של היום משוועת למושבים על מנת להסיע את המוני הנוסעים המצטופפים בעמידה, האם היה זה קורבן ראוי למען המטרה הנעלה הזו (בהערכה גסה, אני מניח שניתן לומר שלפחות בחצי מהרכבות היום יש גישה לכסאות גלגלים וכן ברוב הגדול של התחנות), או שמא אנו ´נוסעים פול-גז בניוטרל´? כמובן שצריך להתחשב בנתונים נוספים - א. גם מקום עמידה נוסף, שמתפנה בעקבות הסרת המושבים, הוא מצרך מאוד מבוקש ברכבות של יום ראשון, ואולי יש בכך מעין שיפור. ב. ניתן היה, אני מניח, להתקין כסאות מתקפלים במקום אלו הקבועים. מרבית הקרונועים הגיעו לארץ מצוידים בכאלו בשטחים הסמוכים לכניסות, אולם אלו הוסרו והוחלפו בכסאות קבועים, ככה"נ בגלל התחזוקה הרבה הנדרשת. האם רכבת ישראל היתה צריכה להתמודד עם ההשקעה הנוספת שבהתקנת כסאות מתקפלים (הישנים עוד מצויים במחסני הרכבת, אבל לא בטוח שניתן להשתמש בהם בלא ריפוד מחדש) ותחזוקה שלהם? ואולי הממשלה בכלל צריכה לסייע במימון הקלת הגישה לנכים, מתוקף היותה ימי שאמורה לראות את התמונה הגדולה תוך כדי דאגה לכל אחד מהאזרחים? אשמח לשמוע את כל רעיונותיכם ודעותיכם בנושא.
גישה לנכים ברכבת
כל הכבוד חן, על האומץ לגעת בנושא רגיש זה! יש לי מספר הערות: (א) האם כל התחנות מתאימות לגישה ע"י נכים עד הרציף, והאם הרציפיםבכל התחנות בגובה המתאים להסעת כסא גלגלים לתוך הקרון? לדעתי, דרושה חקיקה שתחייב כל מפעיל שירות ציבורי (גם אוטובוסים, בנקים, מסעדות, תיאטראות וכל כיו"ב להתקין אמצעי גישה לנכים, כולל הסדרת נושא המימון בחוק ע"מ ליצור "מגרש משחקים ישר" ולא להכביד בצורה מפלה על מפעיל זה או אחר. (ב) במקום כסאות מתקפלים או קבועים באזורים המיועדים לנכים, ישנם בשימוש במערכות מטרו שונות (לרבות הרכבת התחתית בלונדון) מיני "משענות מרופדות" (perches), כמו כסאות צרים שכמעט אינן תופסות שטח, ומאפשרות לחלק מהנוסעים בשעות העומס להיתמך בהן במקום עמידה על הרגליים.
 
נגישות לנכים ברכבת

גישה לנכים ברכבת
כל הכבוד חן, על האומץ לגעת בנושא רגיש זה! יש לי מספר הערות: (א) האם כל התחנות מתאימות לגישה ע"י נכים עד הרציף, והאם הרציפיםבכל התחנות בגובה המתאים להסעת כסא גלגלים לתוך הקרון? לדעתי, דרושה חקיקה שתחייב כל מפעיל שירות ציבורי (גם אוטובוסים, בנקים, מסעדות, תיאטראות וכל כיו"ב להתקין אמצעי גישה לנכים, כולל הסדרת נושא המימון בחוק ע"מ ליצור "מגרש משחקים ישר" ולא להכביד בצורה מפלה על מפעיל זה או אחר. (ב) במקום כסאות מתקפלים או קבועים באזורים המיועדים לנכים, ישנם בשימוש במערכות מטרו שונות (לרבות הרכבת התחתית בלונדון) מיני "משענות מרופדות" (perches), כמו כסאות צרים שכמעט אינן תופסות שטח, ומאפשרות לחלק מהנוסעים בשעות העומס להיתמך בהן במקום עמידה על הרגליים.
נגישות לנכים ברכבת
לצערי עדיין לא כל התחנות של רכבת ישראל נגישות לחלוטין לנכים, אבל ניתן לומר, אני חושב, שניתן לספור את אלו הפתוחות לקהל בהן לא יכול להגיע לכל רציף על אצבעות כף יד אחת. דוגמאות בולטות וסואנות - חיפה מרכז, הרצליה. ניתן לטעון גם שהמעלונים המשמשים בחלק מהתחנות במעברים התת-קרקעיים אינם מספיק זריזים ונוחים לשימוש, אבל הם עדיין עונים לדרישות הנגישות. גובה הרציפים בכל התחנות כמעט הותאם/מותאם בשנים האחרונות למעין רף ממוצע של גבהי קרונות הנוסעים (לכל סוג יש גובה שונה). את גישור הפער מאפשרת רכבת ישראל באמצעות מתקן מיוחד מתורצת שוויצרית עליו ניתן לקרוא בארכיון האתר ´חדשות הרכבת´, בכתבה המכילה גם תמונה. המשענות המרופדות שדוד מזכיר קיימות באוטובוסי אגד ודן המותאמים להובלת כסאות גלגלים. מנסיון אישי אני יכול לומר שהם אכן משפרות את איכות הנסיעה, אבל הם עדיין אינן תחליף לכסא של ממש.
 

eli21us

New member
יש לי הצעה

גישה לנכים ברכבת - נושא לדיון
להלן סוגיה לדיון שאני מעלה גם כאן וגם בפורום זכויות ומגבלות: לאחרונה הוסבו קרונות רבים ברכבת ישראל (קרון אחד בכל מערך קומותיים וקרון אחד בחלק ניכר ממערכי הקרונועים) כך שיאפשרו הובלה של כסא גלגלים אחד (בקומותיים) או שניים (בקרונועים). ההסבה כללה פירוק של ארבעה מושבים, סימון בצהוב (למתקשים בראייה) של הידיות באיזור הכניסה לקרון וסימון מבחוץ של הכניסה לחלק הנגיש לנכים ע"י מדבקות עם הסמל המתאים (אחת קטנה על הדלת עצמה ואחת גדולה יותר בסמוך אליה). בהתחשב בכך שמספר הנוסעים ברכבת עם כסא גלגלים כיום הוא בערך 0 (זאת על-פי מידע מבוסס ממקורות מוסמכים), וכן בהתחשב בכך שרכבת ישראל של היום משוועת למושבים על מנת להסיע את המוני הנוסעים המצטופפים בעמידה, האם היה זה קורבן ראוי למען המטרה הנעלה הזו (בהערכה גסה, אני מניח שניתן לומר שלפחות בחצי מהרכבות היום יש גישה לכסאות גלגלים וכן ברוב הגדול של התחנות), או שמא אנו ´נוסעים פול-גז בניוטרל´? כמובן שצריך להתחשב בנתונים נוספים - א. גם מקום עמידה נוסף, שמתפנה בעקבות הסרת המושבים, הוא מצרך מאוד מבוקש ברכבות של יום ראשון, ואולי יש בכך מעין שיפור. ב. ניתן היה, אני מניח, להתקין כסאות מתקפלים במקום אלו הקבועים. מרבית הקרונועים הגיעו לארץ מצוידים בכאלו בשטחים הסמוכים לכניסות, אולם אלו הוסרו והוחלפו בכסאות קבועים, ככה"נ בגלל התחזוקה הרבה הנדרשת. האם רכבת ישראל היתה צריכה להתמודד עם ההשקעה הנוספת שבהתקנת כסאות מתקפלים (הישנים עוד מצויים במחסני הרכבת, אבל לא בטוח שניתן להשתמש בהם בלא ריפוד מחדש) ותחזוקה שלהם? ואולי הממשלה בכלל צריכה לסייע במימון הקלת הגישה לנכים, מתוקף היותה ימי שאמורה לראות את התמונה הגדולה תוך כדי דאגה לכל אחד מהאזרחים? אשמח לשמוע את כל רעיונותיכם ודעותיכם בנושא.
יש לי הצעה
אתה בטח יודע שבזמן האחרון רכבת ישראל מאוד מקפידה על קרון מקומות שמורים אז בקרונות האלו צריכים לעשות גישה מיוחדת אם רמפה. שנוסע בכסא גלגלים יוכל לעלות ולהקצות 4 מקומות בשביל זה ושאדם אם כסא גלגלים מגיע לתחנה הוא מקבל כרטיס למקום נכה שמור ללא כל תוספת תשלום בנוגע לעניין של יום ראשון שיש רכבות עמוסות אם חילים שזה מגיע לפעמים עד לכ 1200 איש ברכבות של הבוקר אז יש לי עוד הצעה שיהיה קרון מיוחד(זה קים באנגליה) לציוד שהחילים מביאים שזה אחד הגורם הקשה ביותר מבחינת העומס וזה גם מקשה על מעבר של אנשים ובמיוחד למאבאחים
 
מקומות שמורים לנכים וקרונות מטען

יש לי הצעה
אתה בטח יודע שבזמן האחרון רכבת ישראל מאוד מקפידה על קרון מקומות שמורים אז בקרונות האלו צריכים לעשות גישה מיוחדת אם רמפה. שנוסע בכסא גלגלים יוכל לעלות ולהקצות 4 מקומות בשביל זה ושאדם אם כסא גלגלים מגיע לתחנה הוא מקבל כרטיס למקום נכה שמור ללא כל תוספת תשלום בנוגע לעניין של יום ראשון שיש רכבות עמוסות אם חילים שזה מגיע לפעמים עד לכ 1200 איש ברכבות של הבוקר אז יש לי עוד הצעה שיהיה קרון מיוחד(זה קים באנגליה) לציוד שהחילים מביאים שזה אחד הגורם הקשה ביותר מבחינת העומס וזה גם מקשה על מעבר של אנשים ובמיוחד למאבאחים
מקומות שמורים לנכים וקרונות מטען
כיום אין צורך ברמפה בקרונות המיועדים להובלת נכים ברכבת ישראל, מפני שרכבת ישראל רכשה רמפות ניידות המוצבות על רציפי התחנה (ניתן לקרוא ולראות בארכיון החדשות של האתר ´חדשות הרכבת´). כאמור, שטח הרצפה המוקצה להובלת כסא גלגלים קיים כבר היום במרבית הרכבות (בעקבות הההסבות האחרונות), אולם אני לא חושב שעד כה היה מקרה בו נכה לא יכול היה להכנס לרכבת כי אותו שטח היה תפוס ע"י נוסעים עומדים, כך שאני עדיין לא בטוח שזו אכן סוגייה שדורשת פתרון. אני מניח שצריך לשאול את פורום נכים על כך. לגבי חפצי הנוסעים (החיילים הם לא היחידים שהולכים עם תיקים גדולים עליהם) - הרעיון של קרון מטען נלווה לרכבת אינו חדש, ובתקופת המנדט ותחית רכבת ישראל (כולל הקרונועים הישנים) גם יושם בארץ. ישנן מספר בעיות ביישומו שוב כיום ברכבת ישראל, ואמנה כאן את שתי החשובות, לדעתי: א. לחלק גדול מהרכבות לא ניתן להוסיף קרונות נוספים בגלל מגבלות האורך, אלא אם כן מורידים קרון נוסעים במקום (לא צעד חכם ביום א´ בבוקר). ב. הזמן הדרוש בכל תחנה להכנסת והוצאת התיקים יהיה אסטרונומי ביחס לזמן הנסיעה הכולל, גם אם איכשהו תצליח רכבת ישראל שמור על סדר בקרון המטען כך שכל חייל יוכל למצוא ללא בעיה את התיק שלו (תארו לעצמכם את המתרחש בתאי המטען של האוטובוסים הבין-עירוניים, וקחו בחשבון שלפעמים יצטרכו לקוחות רכבת ישראל ללכת יותר מ-200 מטר על מנת להגיע מהקרון בו נסעו עד לקרון המטען).
 

Brendan

New member
בנוגע למיקום.....

מקומות שמורים לנכים וקרונות מטען
כיום אין צורך ברמפה בקרונות המיועדים להובלת נכים ברכבת ישראל, מפני שרכבת ישראל רכשה רמפות ניידות המוצבות על רציפי התחנה (ניתן לקרוא ולראות בארכיון החדשות של האתר ´חדשות הרכבת´). כאמור, שטח הרצפה המוקצה להובלת כסא גלגלים קיים כבר היום במרבית הרכבות (בעקבות הההסבות האחרונות), אולם אני לא חושב שעד כה היה מקרה בו נכה לא יכול היה להכנס לרכבת כי אותו שטח היה תפוס ע"י נוסעים עומדים, כך שאני עדיין לא בטוח שזו אכן סוגייה שדורשת פתרון. אני מניח שצריך לשאול את פורום נכים על כך. לגבי חפצי הנוסעים (החיילים הם לא היחידים שהולכים עם תיקים גדולים עליהם) - הרעיון של קרון מטען נלווה לרכבת אינו חדש, ובתקופת המנדט ותחית רכבת ישראל (כולל הקרונועים הישנים) גם יושם בארץ. ישנן מספר בעיות ביישומו שוב כיום ברכבת ישראל, ואמנה כאן את שתי החשובות, לדעתי: א. לחלק גדול מהרכבות לא ניתן להוסיף קרונות נוספים בגלל מגבלות האורך, אלא אם כן מורידים קרון נוסעים במקום (לא צעד חכם ביום א´ בבוקר). ב. הזמן הדרוש בכל תחנה להכנסת והוצאת התיקים יהיה אסטרונומי ביחס לזמן הנסיעה הכולל, גם אם איכשהו תצליח רכבת ישראל שמור על סדר בקרון המטען כך שכל חייל יוכל למצוא ללא בעיה את התיק שלו (תארו לעצמכם את המתרחש בתאי המטען של האוטובוסים הבין-עירוניים, וקחו בחשבון שלפעמים יצטרכו לקוחות רכבת ישראל ללכת יותר מ-200 מטר על מנת להגיע מהקרון בו נסעו עד לקרון המטען).
בנוגע למיקום.....
לפני כשנתיים הייתה לי תכתובת שלמה עם גורמים ברכבת ישראל בנושא המקום השמור לנכים. הגורמים ברכבת טענו כי בכל קרון ישנם 2 מקומות ישיבה המיועדים לנכים וליידם יש מקום רייק המיועד לכיסא גלגלים. עקרון הפעולה של מקומות אלה עובד לפי זכות קדימות לנכה אך כאשר אין נכה בקרון הרי שניתן לעשות שימוש חופשי במקומות אלה.
 

ashmash

New member
מצווה להכין גישה לנכים

גישה לנכים ברכבת - נושא לדיון
להלן סוגיה לדיון שאני מעלה גם כאן וגם בפורום זכויות ומגבלות: לאחרונה הוסבו קרונות רבים ברכבת ישראל (קרון אחד בכל מערך קומותיים וקרון אחד בחלק ניכר ממערכי הקרונועים) כך שיאפשרו הובלה של כסא גלגלים אחד (בקומותיים) או שניים (בקרונועים). ההסבה כללה פירוק של ארבעה מושבים, סימון בצהוב (למתקשים בראייה) של הידיות באיזור הכניסה לקרון וסימון מבחוץ של הכניסה לחלק הנגיש לנכים ע"י מדבקות עם הסמל המתאים (אחת קטנה על הדלת עצמה ואחת גדולה יותר בסמוך אליה). בהתחשב בכך שמספר הנוסעים ברכבת עם כסא גלגלים כיום הוא בערך 0 (זאת על-פי מידע מבוסס ממקורות מוסמכים), וכן בהתחשב בכך שרכבת ישראל של היום משוועת למושבים על מנת להסיע את המוני הנוסעים המצטופפים בעמידה, האם היה זה קורבן ראוי למען המטרה הנעלה הזו (בהערכה גסה, אני מניח שניתן לומר שלפחות בחצי מהרכבות היום יש גישה לכסאות גלגלים וכן ברוב הגדול של התחנות), או שמא אנו ´נוסעים פול-גז בניוטרל´? כמובן שצריך להתחשב בנתונים נוספים - א. גם מקום עמידה נוסף, שמתפנה בעקבות הסרת המושבים, הוא מצרך מאוד מבוקש ברכבות של יום ראשון, ואולי יש בכך מעין שיפור. ב. ניתן היה, אני מניח, להתקין כסאות מתקפלים במקום אלו הקבועים. מרבית הקרונועים הגיעו לארץ מצוידים בכאלו בשטחים הסמוכים לכניסות, אולם אלו הוסרו והוחלפו בכסאות קבועים, ככה"נ בגלל התחזוקה הרבה הנדרשת. האם רכבת ישראל היתה צריכה להתמודד עם ההשקעה הנוספת שבהתקנת כסאות מתקפלים (הישנים עוד מצויים במחסני הרכבת, אבל לא בטוח שניתן להשתמש בהם בלא ריפוד מחדש) ותחזוקה שלהם? ואולי הממשלה בכלל צריכה לסייע במימון הקלת הגישה לנכים, מתוקף היותה ימי שאמורה לראות את התמונה הגדולה תוך כדי דאגה לכל אחד מהאזרחים? אשמח לשמוע את כל רעיונותיכם ודעותיכם בנושא.
מצווה להכין גישה לנכים
הרי איש מאיתנו לא יודע מה יילד יום ומתי הוא בעצמו יזדקק לשירותים לנכים, עיוורים, חרשים ובעלי מומים ומוגבלויות אחרות לצערנו אנו מדינה מפגרת ומוגבלת בהתחשבות בנכים ובעלי מוגבולויות נוספות, זאת כנראה בשל היותנו חברה תחרותית ובלתי סובלנית ובשל כך, אותם אנשים, שבד"כ קולם לא נשמע, נאלצים להתמודד מידי יום ביומו בקשיים רבים, שעם מעט התחשבות ומחשבה תחילה היה ניתן למנוע אותם. בשנים האחרונות אמנם חל שיפור, אולם עד אשר לא יחוקקו חוקים בנושא, אשר יאכפו בקפידה, לא ניתן יהיה לתת מענה הולם לאותה אוכלוסיה, אשר רובה מעוניינת להשתלב בחיים הנורמליים (עד כמה שניתן לומר על החיים כאן שהם נורמליים) במדינה. לדעתי, לא נעשה מספיק בהתאמת הרכבת לנכים, למשל תחנת חיפה מרכז כפי שהזכירו כאן, שרק לפני מספר ימים עברתי בה וחשבתי כמה עלול להיות חסר אונים אדם שמסיבות אלו ואחרות לא יכול לטפס במדרגות.
 

Brendan

New member
תקנות נגישות לרכבת (אנגליה)

גישה לנכים ברכבת - נושא לדיון
להלן סוגיה לדיון שאני מעלה גם כאן וגם בפורום זכויות ומגבלות: לאחרונה הוסבו קרונות רבים ברכבת ישראל (קרון אחד בכל מערך קומותיים וקרון אחד בחלק ניכר ממערכי הקרונועים) כך שיאפשרו הובלה של כסא גלגלים אחד (בקומותיים) או שניים (בקרונועים). ההסבה כללה פירוק של ארבעה מושבים, סימון בצהוב (למתקשים בראייה) של הידיות באיזור הכניסה לקרון וסימון מבחוץ של הכניסה לחלק הנגיש לנכים ע"י מדבקות עם הסמל המתאים (אחת קטנה על הדלת עצמה ואחת גדולה יותר בסמוך אליה). בהתחשב בכך שמספר הנוסעים ברכבת עם כסא גלגלים כיום הוא בערך 0 (זאת על-פי מידע מבוסס ממקורות מוסמכים), וכן בהתחשב בכך שרכבת ישראל של היום משוועת למושבים על מנת להסיע את המוני הנוסעים המצטופפים בעמידה, האם היה זה קורבן ראוי למען המטרה הנעלה הזו (בהערכה גסה, אני מניח שניתן לומר שלפחות בחצי מהרכבות היום יש גישה לכסאות גלגלים וכן ברוב הגדול של התחנות), או שמא אנו ´נוסעים פול-גז בניוטרל´? כמובן שצריך להתחשב בנתונים נוספים - א. גם מקום עמידה נוסף, שמתפנה בעקבות הסרת המושבים, הוא מצרך מאוד מבוקש ברכבות של יום ראשון, ואולי יש בכך מעין שיפור. ב. ניתן היה, אני מניח, להתקין כסאות מתקפלים במקום אלו הקבועים. מרבית הקרונועים הגיעו לארץ מצוידים בכאלו בשטחים הסמוכים לכניסות, אולם אלו הוסרו והוחלפו בכסאות קבועים, ככה"נ בגלל התחזוקה הרבה הנדרשת. האם רכבת ישראל היתה צריכה להתמודד עם ההשקעה הנוספת שבהתקנת כסאות מתקפלים (הישנים עוד מצויים במחסני הרכבת, אבל לא בטוח שניתן להשתמש בהם בלא ריפוד מחדש) ותחזוקה שלהם? ואולי הממשלה בכלל צריכה לסייע במימון הקלת הגישה לנכים, מתוקף היותה ימי שאמורה לראות את התמונה הגדולה תוך כדי דאגה לכל אחד מהאזרחים? אשמח לשמוע את כל רעיונותיכם ודעותיכם בנושא.
תקנות נגישות לרכבת (אנגליה)
Statutory Instrument 1998 No. 2456 The Rail Vehicle Accessibility Regulations 1998
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה