גישה באמונה

yetush

New member
גישה באמונה../images/Emo22.gif

שבוע טוב אנשים.. זה הנושא של הסקר החדש שלנו: מה דעתכם צריכה להיות הגישה לאמונה/קיום מצוות/דת אמונה עיורת(בלי לשאול שאלות, לחקור רק לקיים)? אמונה ,אמונה אך לחקור את טעם המצוות( לא להיות ראש בקיר) מה הגישה שלכם בענין?? אשמח לשמוע תגובות מענינות(כמוכ' לא לשכוח לענות על הסקר בשורת סקרים מעל ההודעות) אז שבוע שמח שיהיה לכולם!! ממני,אל ייאוש אומר היתוש..
 
../images/Emo8.gifהתגובה שלי לשאלה שלך../images/Emo8.gif

בתור חוזר בתשובה- אני תמיד האמנתי בקדוש ברוך הוא.
אבל בתור אחד שגדל בבית חילוני לא ידעתי הרבה דברים על הדת
. אז בעקבות למידה ו"חקירה" התחזקה אמונתי בשם יתברך-
דבר שגרם לי לחזור בתשובה
 
חייבים לשאול!!

הבנת טעמי המצוות היא אחת הדרכים לקרב את המצוות לדעתנו,ובכך לקיים את המצוות יותר בשמחה באהבה ובדבקות ולא מתוך כפיה ופחד.. אבל! גם אם אנחנו לא מבינה את כל טעמי המצוות אנחנו חייבים להמשיך לקיים אותם,כי מצווה היא מצווה והלכה היא הלכה ואין לנו שום זכות לערער עליהן.
 

אריליו

New member
לשאול. למה ל א?

הבעיה בעיני מתחלה כאשר השאלות נשאלות על מנת לקנטר, וכן כאשר אדם שלא קיבל תשובה המניחה את דעתו מתערערת אמונתו. גם כאשר שואלים צריך לזכור שלא את כל התשובות אנו ראויים לקבל , וגם אם קיבלנו לא הכל אנו מבינים. אך מה שלא יהיה ה' תמיד קיים ומנהל את עולמו בצדק. בעיה נוספת - כאשר מתוך תשובות מסויימות אנו מתחילים להסיק לגבי קיום הלכות מסויימות או שינויין על דעת עצמנו. שבוע טוב :))
 

מיקי10 א

New member
העלית בעיה נכונה אבל

הנימוקים שלך לא מדוייקים. אין שום בעיה בלשאול שאלה שהתשובה עליה קשה להבנה, או לא ברורה. הבעיה היא איך מסבירים. לדוג` אם אדם שואל שאלה שהתשובה עליה היא - תבין שאין תשובה - וכופים עליו פשוט לקבל את זה - זה מעמיד את הכל בספק. אבל אם מסבירים שהקב``ה הוא/היא ישות נעלה שברובו מעל ליכולתינו ההבנתית, וכן גם בעולם (מהמובן העלם) קיימים דברים שמעבר לבינתינו - זה עוזר לקבל את תפיסת האמונה. אני זוכרת מצויין (כי זה היה ממש לא מזמן) איזה התנגדויות היו עולות לי כל פעם שהיתי מקבלת את התשובה שאין תשובה. אבל למזלי ``נפלתי`` טוב
 

אריליו

New member
:-\

איפה את רואה שכתבתי לא לשאול שאלה שהתשובה עליה קשה ? לשאול. רק הבין שאם קיבלנו כזו תשובה זה לא מעיד על כך שהקיים לא קיים.
 

מיקי10 א

New member
זה לא מה שאמרתי שאמרת (חח)

תקראי שוב. את אמרת שהבעיה היא בתשובה שנותנים, נכון? יפה. אז זה מה שאמרתי רק מנימוקים אחרים. את מוזמנת לקרוא שוב ולבדוק
 

אריליו

New member
לא.

לא אמרתי שהבעיה היא בתשובה שנותנים אלא כאשר אדם נותן לתשובה שאינה מספקת את דעתו לערער את אמונתו... ובכלל מה זה משנה? זה דו שיח חרשים אני ואת מנסות להבהיר את אותה נקודה ועוד מתווכחות על זה :)
 

מיקי10 א

New member
מבחינתי - /tapuzforum/images/emo6.gif

הכל סבבה. אפילו לא ראיתי כאן שום ויכוח. מה את אומרת?
 

savvysunflower

New member
אני הולכת לפי שיטת הרמב"ם....

שנועדנו לחקור!!!
לקבל הכל באמונה תמימה זה מה שהנוצרים עושים. החקירה מחזקת אותי פי כמה וכמה. מי שאינו חוקר, פוחד לגלות שהאמת היא אחרת מהאמונה--ולכן זאת לא אמונה שלימה! עם אני מאמינה באמת, אני מאמינה שגם החקירה לא "יכשיל" אותי ויסבך אותי. זו דעתי לפחות.
 

FuryUri

New member
../images/Emo3.gif

בס"ד. וחקירה זה נקבה. תכשיל ותסבך. אבל למה להיות קטנוניים
 

tropicbird

New member
שואל חוקר ובודק ללא פשרות

אך לא כתנאי לקיום מצוות ואפילו יצא לי חרוז...
 

דמיון

New member
הצגת השאלה שלך כבר

פוסלת אפשרות אחת (ראש בקיר).מי אמר שאמונה תמימה בלי חקירות שכליות זה ראש בקיר?חסידות ברסלב מאוד מצדדת בגישה הזו,כולם שם עם ראש בקיר?(ואני לא מדבר על נבערות) מצד שני,היהדות כולה בנויה על שאלות,על קושיות ומחלוקות.. המשנה הידועה של ארבעה שנכנסו לפרד"ס ורק אחד יצא בשלום באה לומר בצורה הכי פשוטה שכל אדם ומדרגתו ,ישנם אנשים שמטבע נשמתם נמשכים על הפילוסופיה ואל החקירות השכליות וישנם אנשים שהאמונה הפשוטה בבסיסם..בין הרמב"ם לרב נחמן מברסלב דרך השולחן הערוך והגמרא הייתי הולך על סלט מטובל היטב בהכל מכל:)
 
למעלה