גירו איטליה עוד יומיים ?

אתמול היה קטע ראשון של נג"ש (בטלוויזיה היה רשום "מבחן זמן אישי" - נראה לי שם טוב יותר מנגד השעון) קצר לאורך נהר הפו בטורינו. חבל שהמצלמה לא התמקדה יותר בגן היפהפה שיש לצד המסלול. ניצח, כצפוי, אלוף העולם, פיליפו גאנה מקבוצת אינאוס. הקבוצה הישראלית הצליחה להכניס 3 רוכבים בטופ 20 (ברנדל, דאוסט ודה מרקי) תוצאה מכובדת כשלעצמה.
היום קטע לספרינטרים שמסתיים בעיר נובארה. ספרינטרים בולטים:
פטר סאגאן - בורה הנסגרוהה
אליה ויוויאני - קופידיס
כיילב יואן - לוטו סודאל
דילן חרונוואגן - יומבו ויסמה
מקס וולשילד - חוביקה אסוס
טים מרלייה - אלפסין פניקס (נראה שהביאו קבוצה שהרכבת שלה תתמודד מול לוטו סודאל על שליטה בספרינט)
בקבוצה הישראלית יש את דווידה צ'ימולאי שככל הנראה ינסה גם הוא להתמודד בספרינט.
הימור שלי - כיילב יואן
 
לא קשור לג'ירו, אבל בכל זאת: עומר שפירא מסיימת היום את מרוץ הקטעים של מחוז ולנסיה בספרד. היא מדורגת במקום הראשון בדרוג ההרים. היום הקטע הרביעי והאחרון שהוא גם הררי. נאחל לה הצלחה בקרב על החולצה.
 

elsanto

Member
גיא ניב מאד מרשים לאחרונה אתמול סיים לפני אחרון ,אין מה לצפות ממנו להצלחה בקטע כזה , אך היום רכב יפה מאד .

מצטרף להמשך מרשים מאד לאחרונה במירוצי קטעים קודמים .
בן הרמנס עם נפילה מוזרה מחוץ.לקטע משאיר את הקבוצה במינוס רוכב ,עומר שפירא ללא ספק ברמה אחרת ,
 
לגבי עומר שפירא, למרות שניסתה - נכשלה בהגנה על החולצה המנוקדת וסיימה שלישית בדירוג החולצה ועשירית בדרוג הכללי בסיום המרוץ. לכאורה, תוצאה מכובדת שמסמנת קו עליה לעומת התוצאות החלשות שהיו לה בתחילת העונה. בפועל, השדה במרוץ זה היה די חלש. 4 קבוצות דרג גבוה בלבד וגם הן לא שלחו את התותחיות. זה שאנמיק ון פלויטן הייתה במרוץ וניצחה בו בקלות לא מעיד על הרמה שלו. המבחנים האמיתיים של עומר שפירא צריכים להיות מול רוכבות חזקות יותר. נקווה שעד אולימפיאדת טוקיו ימשיך קו העליה בכושר ונראה שם הופעה מכובדת. דרך אגב, גם נופר מעוז השתתפה במרוץ בקבוצת נשים של ה-UCI שכוללת רוכבות מלאומים שונים וסיימה במקום ה-86.
 
קטע 3 בג'ירו יחצה את מחוז פיימונטה מצפון לדרום כשחציו השני יהיה סביב העיר אלבה, באזור שמלא בכרמים. החצי השני גבעי ומשובץ במספר עליות. האחרונה שבהן היא כ-15 ק"מ לסיום, 2.6 ק"מ בשיפוע של 6.8%. מספיק לנער חלק מהספרינטרים, אבל ישארו כמה שיעמדו במשימה. אתמול ג'אקומו ניצולו מקבוצת חוביקה אסוס סיים שני והיה הימור של שון קלי לניצחון. הקטע של היום תפור עליו. השאלה היא אם הקבוצה שלו מספיק חזקה כדי להחזיר בריחה מאוחרת. מזג אויר - יתכנו טפטופים.
 

elsanto

Member
על פניו נראה לי קטע שתפור לממדים קוויק סטפ ,אלמידה את אוונפול ,אני מניח שנראה בריחה של הנער וניצחון קלאסי או נפילה שלו .
ברור תלוי מזג אוויר .
אגב יפה אודי שזיהית את טים מרלייר , כמועמד לניצחון , מודה לא היה לי מושג מיהו למרות שהוא כבר תקופה ארוכה במקצוענים ואםילו קשור לאכזב הבלגית פאנק ואן דר ברוחה.
 
גשם גשם משמיים, כל היום טיפות המים. קטע 4 המגיע לאפנינים ומסתיים בכפר ססטולה, אמור להתאפיין בגשם וברוחות חזקות. מחצית הקטע הראשונה שטוחה ועוברת בעיר פארמה ומאופיינת ברוח פנים חלשה עד בינונית. במחצית השנייה צפויים משבים עזים. לקראת הסיום עלייה תלולה של כ-4 ק"מ עם קרוב ל-10% שיפוע. פה יהיה המבחן הראשוני של המועמדים לדרוג הסופי ונוכל כבר לפסול מספר מועמדים שיזייפו. קשה להמר על מנצח, בכל זאת ננסה. דייגו אוליסי.
דרך אגב, הקטע של אתמול לא עבר באזור כרמים. אני טעיתי וחשבתי שהאזור של אלבה הוא כמו אזור מונפראטו הסמוך שמלא גבעות עם כרמים.
 

elsanto

Member
יפה תודה.
אחרי שנפלתי לגמרי אתמול
היום לא אנסה להמר , מסתבר שמדובר במירוץ שהפעם אני לא מבין , יש יותר מדי משתנים .
אוליסי אגב מעניין מה צצבו לאחר הבעיות הרפואיות שלכאורה העידו על חומרים...
בקשר לקבוצת הסטארטאפ
צימולאי אתמול מנצח ספקינו חזון אחרית הימים ...
 

elsanto

Member
והיום מציאות מדומה כבר אחרי אחרית הימים ...
משיח צדקינו אלסנדרו היישר מן אל קודס אילא מאגליה רוזה בלתי נתפס...
בלי פרום בלי רוכבים ישראלים להוציא אחד ...
למדינת הגנרלים מהמזרח התיכון היתה אורה ושמחה ...
ובינתיים בלקודס בלגן שהתקשורת התפרסמה כל יפה כדי להעביר לנו בשידור ישיר...
 
קטע 5 - מודנה-קתוליקה. קטע מישורי לספרינטרים. ישראל סטארט אפ ניישן קיבלו סיטואציה מעולה, 2 רוכבים בבריחה עם פער של 37 דקות מדה מרקי המוביל. אין לקבוצה הישראלית מה להתאמץ במיוחד כדי לשמור על הרוזה. אבל, הם נותנים כבוד לספונסרים שלהם ורוכבים בראש הדבוקה ומקבלים חשיפה טלוויזיונית וחשיפה ברחובות בולוניה. להערכתי, כשייצאו מבולוניה או מאימולה - יעבירו את השליטה בדבוקה לקבוצות הספרינטרים.
 
קטע 6 - מערות פרסאסי - אסקולי פיצ'אנו. קטע בעל מאפיינים הרריים עם טיפוס באמצע הקטע של 1500מ' וסיום בעליה של 15 ק"מ בשיפוע ממוצע של 6%. מזג האוויר עשוי להשפיע, יש לאורך כל המסלול צפי לטפטופים-גשם קל, עם רוח גב שעשויה להיות משמעותית ובשליש האחרון של הקטע היא רוח גב/צד. קטע טוב לבריחה ולקבוצה הישראלית נכונה עבודה קשה בתחילת הקטע ברדיפה כדי לא לאפשר בריחה של רוכבים שמסכנים את הרוזה. אם יצליחו, אני רוצה להאמין שלדה מרקי יש את היכולת להישאר עם ה-20-30 הטובים בדבוקה ולשמור על חולצת המוביל. הימור על מנצח - אם בריחה אז דייגו אוליסי, אם דבוקה אז ג'אני מוסקון.
 
מרוץ חשוב נוסף היום - מרוץ חד יומי לנשים בארץ הבסקים. מסלול בעל אופי גבעי הררי. חסרות כמה כוכבות, אבל יש הרבה רוכבות מהשורה הראשונה בענף. תופעה ייחודית מנקודת המבט הישראלית: שלוש רוכבות משתתפות, כל אחת בקבוצה אחרת, עומר שפירא עם קניון סראם, רותם גפינוביץ עם קבוצת InstaFund La Prima ונופר מעוז עם קבוצת Women Cycling Team. מי שרוצה, שינסה לראות שידור חי בכתובת הבאה https://tvchampion.ml/cycling.php?live=Emakumeen+Nafarroako+Women's+Elite+Classics+2021
 

elsanto

Member
תודה אודי שוב הפתעה .
אחרי שאתמול סוף סוף זיהיתי בבירור מי עומד לנצח ,רק לא היה לי זמן לכתוב ,היום שוב ניצחון לרוכב לא צפוי .
הדירוג הכללי דוקא מתחיל להסתדר יפה
ובקרוב אלסנדרו ללא האדומה חוזר לבריחות...
 
קטע 6 התברר כקטע משמעותי ביותר. תנאי מזג אוויר קשים של גשם, קור ורוח. דן מרטין אמר לאתר של ישראל סטארט אפ ניישן שבירידה מרוב קור שחש בגופו ובידיו הוא התקשה לשלוט באופניים. במעבר בין שתי הפסגות שבאמצע הקטע הצליחה קבוצת אינאוס, במהלך מבריק בעזרת רוח צד, לפצל את הדבוקה. לצערה של הקבוצה הישראלית דה מרקי נתפס מאחור בפיצול ותוך מספר דקות היה ברור שהוא סיים עם החלום הוורוד שלו. שון קלי אמר בשידור שזו טעות של רוכב חסר ניסיון בהתמודדות על הדרוג הכללי. ככל שדה מרקי הוא רוכב ותיק ומנוסה בבריחות, אין לו ניסיון להיות רוכב דרוג כללי. רוכבים כאלו יודעים שגם במורד הם צריכים להיות בין ה-20 הרוכבים הראשונים. דן מרטין הצליח להצמד לקבוצה שהונהגה על ידי אינאוס (וגם פטריק בווין שסייע לו) והתברר שהוא בכושר טוב מאוד כשהיה בין שלושת הרוכבים שהצליחו להיצמד לברנל. ברנל התגלה כרוכב החזק ביותר כשרכב קדימה מול רוח פנים ב-2-3 ק"מ האחרונים וסיים שני אחרי המנצח השוויצרי הצעיר, ג'ינו מדר, שהתבלט כבר במרוץ הכביש של אליפות העולם U23 באינסברוק 2018 כשסיים רביעי במרוץ הקשה שבו ניצח מרק הירשי.
 
במרוץ הנשים בארץ הבסקים, שנערך גם הוא בתנאי מזג אוויר קשים, ניצחה אנמיק ון פלויטן שגברה בספרינט סיום על דמי וולרינג. 38 רוכבות בלבד סיימו את המרוץ. עומר שפירא הייתה הרוכבת ה-38 בפער של כ-10 דקות מהמנצחת.
 

elsanto

Member
חזרה לשיגרה.
שוב ידעתי לזהות מי ינצח לא זיהיתי שצימולאי יגיע שני ,בהחלט הפתעה .
הקבוצה בהחלט השתפרה.
מי שפחות עוקב אחרי מירוצי אופניים יתקשה להבין את העומק ,לא מספיק להיות רוכב חזק,כדי להצליח בדירוג כללי.
דירוג כללי הוא משחק. אחר שונה.
אדסון אראנוז הגדול אמר פעם קשה יותר להישאר הפיסגה מאשר להגיע אליה.
אדסון לדעת רבים הכדורגלן
הטוב בכל הזמנים,אמר צודק.
רטכב דירוג כללי צריך להבין
מהו הצפילפיצול , היכן ומתי תכה רוח צד ,על מי לשמור ומתי .
די מארקי לא היה מעולם ברמות הללו.
בגיל 34 כבר מאד קשה לו ללמוד דברים חדשים .
רוכב מצוין אך לא רוכב דירוג כללי .
אם םקבוצה תאפשר לו להשתפשף כמוביל במספר מירוצי קטעים מן הסתם מאד ישתפר .
זו החלטה ברמה ניהולית
הכישרון ישנו .
 
שבת - קטע 8 בג'ירו. הרוכבים נמצאים בדרום העמוק של איטליה ועוברים היום שלושה מחוזות: מתחילים במחוז פוליה שבמזרח, רוכבים דרך מוליזה ומסיימים בקמפניה שבמערב. מזג האוויר נוח. באמצע יש עליה ארוכה של כ-20 ק"מ. הסיום, בעיירה בשם גוארדיה סנפראמונדי, הוא מעניין יותר. זו עליה לא היסטרית של 3.5 ק"מ בשיפוע ממוצע של 6.7% שיפוע. בשלושת הק"מ הראשונים השיפוע הממוצע הוא 7%+ וחצי הק"מ האחרון מתון יותר. זהו קטע קלאסי לבריחה וקבוצת גרופמה FDJ, ששלחה קבוצה חלשה יחסית, תאלץ לעבוד קשה כדי לשמור שלא תצא בריחה שתסכן את החולצה הוורודה של הרוכב ההונגרי הצעיר אטילה ולטר. אם הם יצליחו בכך ותצא בריחה שאינה מסכנת את רוכבי הדרוג הכללי, אנו צפויים לעוד יום במשרד לדבוקה כשבטיפוס בסיום נראה אקשן שיסתיים לכל היותר בהפרשים של מספר שניות בין מובילי הדרוג הכללי.
 
למעלה