גיל 5 וחצי וכתיבה
שלום כולם, בני בן 5 וחצי בקרוב ועולה לגן חובה בשנה הבאה, בשנה האחרונה אנו מנסים לעבוד איתו על כתיבה, ממש לא מלחיצים אותו אלא במנות קטנות מדי פעם ומנסים שזה יהיה בכיף, מה שקורה זה שכל פעם שאנו יושבים איתו הוא נכנס למעין תזזיתיות יתר - מתנוענע על הכסא,ממלמל כל מיני קולות, כל שניה נופל לו העפרון, אחרי כל אות הוא לוקח את העפרון ומתחיל לשחק איתו וללעוס אותו וכדומה - עושה רושם שהוא ממש מנסה להכשיל את עצמו - הסברנו לו לא פעם שכל הדברים האלו מפריעים לו להתרכז ולהצליח בכתיבה אבל זה לא ממש עוזר הוא ממשיך בשלו, מבחינת כתיבה הוא דווקא התקדם ומצליח די יפה אבל כל נסיון כזה לכתוב כמה מילים לוקח שעות והופך למסכת של הערות והסברים שלנו וזה קצת מוציא את החשק והכיף מהעניין. שאלתי - מה דעתכם?האם בגיל כזה עדיין מוקדם לשבת איתו ולדרוש ממנו לכתוב אותיות - מדובר ממש על כמה מילים כל פעם ולא על הכתבות של דפים שלמים - אנו נותנים לו לבחור את המשפט או לכתוב ברכה ליומולדת של חבר או בן דוד - באיזו גישה כדאי לאמץ?לתת לו לכתוב למרות כל ההפרעות מסביב בלי להעיר לו או להתעקש איתו ולפקס אותו בכתיבה?דעות עצות ורעיונות יתקבלו בברכה. יום טוב.
שלום כולם, בני בן 5 וחצי בקרוב ועולה לגן חובה בשנה הבאה, בשנה האחרונה אנו מנסים לעבוד איתו על כתיבה, ממש לא מלחיצים אותו אלא במנות קטנות מדי פעם ומנסים שזה יהיה בכיף, מה שקורה זה שכל פעם שאנו יושבים איתו הוא נכנס למעין תזזיתיות יתר - מתנוענע על הכסא,ממלמל כל מיני קולות, כל שניה נופל לו העפרון, אחרי כל אות הוא לוקח את העפרון ומתחיל לשחק איתו וללעוס אותו וכדומה - עושה רושם שהוא ממש מנסה להכשיל את עצמו - הסברנו לו לא פעם שכל הדברים האלו מפריעים לו להתרכז ולהצליח בכתיבה אבל זה לא ממש עוזר הוא ממשיך בשלו, מבחינת כתיבה הוא דווקא התקדם ומצליח די יפה אבל כל נסיון כזה לכתוב כמה מילים לוקח שעות והופך למסכת של הערות והסברים שלנו וזה קצת מוציא את החשק והכיף מהעניין. שאלתי - מה דעתכם?האם בגיל כזה עדיין מוקדם לשבת איתו ולדרוש ממנו לכתוב אותיות - מדובר ממש על כמה מילים כל פעם ולא על הכתבות של דפים שלמים - אנו נותנים לו לבחור את המשפט או לכתוב ברכה ליומולדת של חבר או בן דוד - באיזו גישה כדאי לאמץ?לתת לו לכתוב למרות כל ההפרעות מסביב בלי להעיר לו או להתעקש איתו ולפקס אותו בכתיבה?דעות עצות ורעיונות יתקבלו בברכה. יום טוב.