גיליתי תולעת בנענע שלי

גיליתי תולעת בנענע שלי

היום קטפתי קצת מהנענע, הלואיזה והגרניום לתה שצומחים אצלי בעציצים, כדי לקחת לעבודה. פתאום כשבאתי לשים אותם בתה, ראיתי תולעת. איכס. ירוקה, קטנה שהיא זו כנראה שעושה את החורים הקטנטנים בעלי הנענע. עכשיו שאלה - מה אני עושה כדי להיפטר מזה? (בהנחה שיש עוד כמה בעציצים). ואל תגידו לי בבקשה לרסס כי זו לא אופציה. האם יש חומרים טבעיים, או אפשרות אחרת כדי לשמור את הנענע שלי אורגנית אבל בלי חורים ובלי תולעים? אשמח לתשובתכם.
 

רוּפֵן

New member
..בערב, הן יוצאות לאכול....

אם זה פרודנייה, או זחלי המודד וכו'.. פנס, כפפות, שקית, ללקט אותן, ולהעביר אותן לשכן..! הכי פשוט ! חומרי ריסוס למיניהם, גם ה"ירוקים" שבהם, הורגים הכל.., גם את החברים הטובים שבתוך האדמה.., אז פשוט להעיף אותן.. לא נורא..!
 
באמת? איך לא חשבתי על זה

השאלה היא אם ומתי הן יחזרו והאם הן מזיקות, חוץ מאשר החורים הקטנים שהן עושות בעלים?
 

רוּפֵן

New member
..רק מנסות לשרוד ולאכול כמה שיותר.

..זה כל הנזק שלהן.., החורים והעלים האכולים. כשהן גדלות, אז "הן גדולות"..! ופוגעות בדשא, מאוד..! כדאי להפטר מהן כשהן עוד קטנות..
 
שאלה על הפרודניה- יש לי נענע ששתולה

במרחק של כ3 מ' מהדשא. הנענע נפגעה ממזיק (כנראה פרודניה) אך מאחר והיא נמצאת במקום די בעייתי לא ניסיתי לסלק את הזחלים. היא תעבור גם לדשא?
 

צפנתי

New member
פרודניה הוא רפרף בעל מחזור חיים...

קבוע! הזחלים אוכלים, מתגלמים, בוקעים ואז מטילים ביצים אצל פונדקאי אחר וחוזר חלילה. המחזור הזה נפסק בחורף. הביצים וגלמים ממתינים לאביב. מרחב המחיה והנזק שלהם הוא רחב. גם אם נשמור על חצר נקיה לחלוטין מזחלים, יבואו פרפרים ממקומות אחרים להטיל ביצים בדשא עם בוא הקיץ, לכן אין מה להתרגש מזחלים בנענע תוך דאגה לדשא...
 

רוּפֵן

New member
רוב הסיכויים שהפרודנייה באה מהדשא

אל הנענע.., יותר טעים לה. לא מכיר כל כך את זמני ההטלה של פרפרי הפרודנייה.. (רק אתמול בערב, ראיתי חתול שלנו לוכד פרפר כזה..), נוטה להאמין שהפרודניות יעדיפו את הדשא הרך של אפריל מאי, לעת הנביטה. למדתי לגדל נענע רק באדנית.., כי אחרת הנענע מתפשטת גם דרך הדשא.. אומנם זה די נעים לכסח את הדשא ולהנות מריח מנטה, אך זה פוגע באחידות הדשא.
 
יעלי!!!!

טוב לראות אותך פה!!
 
למעלה