גיים 6: פילדלפיה- מיאמי, דאלאס- פיניקס

Rapgamer

Well-known member
פילדלפיה- מיאמי
למי שהיו ספקות "מה היה קורה אם" אמביד היה כשיר במשחקים 1-2, מיאמי חסכה אותם עם ניצחון חוץ משכנע. הם הצליחו להגביל את הנגיעות של אמביד לאורך הסדרה ואפילו שהוא התעקש לקבל את הכדור יותר במשחק הזה, המיקום היה רחוק יותר מהסל והחיסרון של דני גרין (בסדרת הקליעה הכי טובה שלו מאז הפיינלס ב2013) הקל על מיאמי להביא עזרה. מגיע למיאמי קרדיט על הגנה קבוצתית ברמה גבוהה מאוד שהובילה את הריצה המשמעותית במשחק ברבע השלישי ולמעשה היא הbackbone של כל ריצת הפלייאוף שלה. באטלר, טאקר ואדבאיו הם פרונטקורט מפלצתי בהגנה והיכולת של ג'ימי לקלוע 30 ולנהל את המשחק גם בצד השני של המגרש נתנה למיאמי מספיק juice כדי להתגבר על המגבלות הקבוצתיות שלהם בהתקפה.
צריך לומר שמיאמי ניצחה משחק נוסף בו השלשות לא נפלו, שטרוס היחיד שפגע וספולסטרה ניסה לשלוף את דאנקן רובינסון (אם כי התחרט על כך מהר מאוד). טאקר לא קלע אף שלשה אבל היה פשוט נהדר, ממציא את עצמו מחדש עם חיתוכים בוויק סייד ולקח ריב' התקפה קריטיים ברבע האחרון בזמן שאף אחד בפילי לא עושה בוקס אאוט או מפגין מאמץ כמו קבוצה שעומדת בפני הדחה. אם מילווקי תעלה לגמר האיזורי היא תתחרט פעמיים שויתרה על טאקר כשתפגוש אותו בתור אחד השומרים העיקריים על יאניס.

פילדלפיה כאמור סופגת הפסד נוסף בסיבוב השני ממנו לא הצליחה לצאת בעידן הנוכחי. הם פשוט לא מספיק טובים. אפשר לסמן מספר טעויות פטאליות, בראשן הטרייד על פולץ והבחירה בהאריס וסימונס על פני באטלר. כל אלו הכתיבו את האופי של הקבוצה- לא מספיק קשוחה, נוטה להתקפל כשהיא נתקלת בadversity.
אין לי טענות מיוחדות כלפי אמביד, הוא תמיד משחק חזק. אבל צריך לומר- דיבורי ה"שחקן הכי דומיננטי בליגה" שהתרוצצו לאורך העונה הרגילה היו הייפ של עיר גדולה. הוא לא השחקן הכי דומיננטי בליגה וגם לא הסנטר הכי טוב.
אצל הארדן כבר התאמתי ציפיות, יכולת הסקורינג שלו אפילו לא דומה למה שהייתה ביוסטון וזה הופך אותו לשחקן אחר לגמרי. מדהים שהוא ובאטלר באותו הגיל ובפאזה אחרת לגמרי של הקריירה. צריך להיות מטורף כדי לתת להארדן חוזה מקס'. יחד עם אמביד הם קלעו במצטבר מספר נקודות חד ספרתי במחצית השנייה, זה פשוט לא אופי של קבוצה מנצחת.

דאלאס- פיניקס
המאבס היו הקבוצה הטובה על המגרש מהרגע הראשון, הם נותנים למתמטיקה לנצח עבורם. זרקו 21 שלשות יותר מאשר היריבה שלהם והם כבר לא צריכים יום קליעה חריג כדי לנצח בדו ספרתי. הגנה אדירה של רג'י בולוק הוציא לגמרי את כריס פול מהמשחק, יחד עם שמירות כפולות על דווין בוקר הם הצליחו לכפות 22 איבודים על המכונה של פיניקס, רובן הגדול חטיפות אקטיביות שהביאו לנקודות קלות בצד השני. גם כשהשמירות הכפולות לא משיגות חטיפה הן מכריחות את קראודר וברידג'ס to make plays, מה שהם לא השכילו לעשות טוב מספיק.
בפתיחת הרבע השני ציפיתי שכריס פול ישתלט על העניינים אלא שדוקא ברנסון היה השחקן הדומיננטי על המגרש והגדיל את ההפרש. דאלאס שומרת על רייטינג ניטרלי בסדרה בדקות שלוקה לא על המגרש, תחשבו כמה זה מדהים עבורם. אולי זה הזמן לדבר על כריס פול שמפסיד לברנסון במצ'אפ הישיר לפחות מגיים 3 ואילך. יש לCP3 כמה כתמי פלייאוף בקריירה שטושטשו בעקבות ההצלחות שלו בשנים האחרונות. הוא חייב להיות יותר טוב בגיים 7, עוד משחק חלש שלו והנרטיב הזה עשוי לחזור בגדול, במידה מסוימת של צדק.
מונטי וויליאמס ביצע שני שינויים עיקריים ברוטציה החל מגיים 5. מקגי יצא ממנה לחלוטין לטובת ביומבו, וקמרון פיין נמחק גם הוא. אני חושב שפיין דוקא חשוב עבור הסאנס, הוא היה היוצר השלישי שלהם מכדרור לאורך העונה. אמנם הוא מצ'אפ בעייתי בהגנה אבל זה לא שפיניקס מצליחה להכיל את דונצ'יץ' בצורה כזאת טובה בלעדיו. בתחושה שלי פיניקס עובדת יותר קשה עבור הנקודות שלה לעומת דאלאס והחזרה לרוטציה של פיין בדקות של המחליפים יכולה לשנות את זה.

לדאלאס יש קצת וייב של קליבלנד 2007 שלברון סחב לפיינלס. זו לא השוואה מדויקת כי ללוקה של יותר כישרון מסביב, מצד שני רמת הכישרון הכללית בליגה עלתה. הסגל מלא בשחקנים שיודעים לשמור ולקלוע מבטים פנויים שלוקה יודע לייצר בסיטונות. מה שיש לדאלאס שלא היה ללברון זה יוצר נוסף ברמה גבוהה, ברנסון נותן בראש לגארדים של פיניקס כשהוא מקבל אותם בISO. גם כשדאלאס הייתה בפיגור 2-0 כתבתי פה שהם משחקים טוב מאוד, מאז הם ניצחו 3 מ4 בצורה משכנעת ולא מפחדים בכלל מהיריבה שלהם לקראת גיים 7. אמנם סדרה של 7 משחקים אבל אף אחד מהם לא הוכרע ממש בקלאץ', יש סיכוי טוב שגיים 7 יהיה כזה וכל העיניים יהיו נשואות לכריס פול שהתעלה במצבים האלה בשנים האחרונות ופתאום נעלם כשהקבוצה בסכנה לחוות אפסט.
 
אצל הארדן כבר התאמתי ציפיות, יכולת הסקורינג שלו אפילו לא דומה למה שהייתה ביוסטון וזה הופך אותו לשחקן אחר לגמרי. מדהים שהוא ובאטלר באותו הגיל ובפאזה אחרת לגמרי של הקריירה.
לג'ימי יש מוסר עבודה גבוה מאוד, תמיד היה.
הארדן כל השנים סמך יותר על הכישרון מאשר על אשכרה לשמור על עצמו ולהתאמן חזק.
לי מוזר שאחד שהיה MVP נראה כמו חצי גוש בטטה על המגרש, וזה לא שעברו כל כך הרבה שנים מאז.
 

Krit123

Well-known member
פילי - היט
סדרה משעממת להחריד, קשה לצפייה. למרות שהאזורית של מיאמי נועדה לקחת מפילי את הגלגול לסל/פוסט אפ של אמביד, הפעם הם הסתפקו בהגנה אישית וקיבלו תוצאות די דומות. אמביד גמור פיזית, קשה לי להאשים אותו. מלחמת חורמה עד שמוצאים אותו ואז הוא הreward הוא מפגש עם אדביו בדוחק השעון.

הארדן בדיחה בהגנה, אני מתחיל לחשוב שהוא חושב שאף אחד לא רואה. שמתי לב שמאז שהגיע לפילי הוא מדבר לא מעט, חופשי נותן הוראות לאנשים, מסמן להם איפה ללכת, לוקח אותם לpep talk, אפילו מתלונן. בנאדם, שמור קצת אוויר להגנה. דבר פחות וקח את האיש שלך.
כמובן מסכים עם יובל שחוזה ארוך טווח נשמע כמו טירוף בשלב הנוכחי.

רק מיאמי מסוגלת לזהות את הפוטנציאל הטמון בדאנקן רובינסון, לטפח אותו, לשלב בהצלחה במערכת ואז ביום בהיר לומר 'לא הולך. תביא עוד אחד'. סטרוס לא סנייפר כמוהו אך שלם בהרבה, לומד להוריד כדור לרצפה בנוסף להכל.

דאלאס - פיניקס
מודה, פספסתי את הרכבת. היו דיבורים מכיוונים שונים על כך שלוקה מסוגל לסחוב את החבורה הזאת, כולל מיובל, וואלה לא תפסו לי את העין במיוחד. מתחבר למה שיובל אמר, הליגה השתפרה ותפסתי מדאלאס קבוצה עם אופציה אמיתית אחת בלבד במונחי פלייאוף, בזמן שפיניקס תפקדו כמו מכונה 1-4.
הימרתי בביטחון שהסאנס לא יזכו אבל לא היה לי מושג שהם מסוגלים ליפול מול המאבס. בשלב מוקדם של העונה נשאלה השאלה מה חסר להם, עניתי שהם צריכים לקוות שהשיפור של אייטון/ברידג'ס לא יסתנכרן עם רגרסיה של פול. אז החלק של השיפור לא התממש.
כמו שנירו אמר, מה כבר אייטון יכל לעשות מבלי שיפעילו אותו? הוא לא אופציה שלישית אמינה בקבוצה ללא שחקן טופ 10-5. אין לו מוב אחד לרפואה מעל כתף ימין (יעני ביד החלשה), יש לו פייד נהמר ותו לא. קליבר מודע לכך ואף כפה עליו צעדים בשלב מסוים. המספרים שלו בגיים 6 היו בגדר פיקציה, השפעה שולית על ההתמודדות.

אולי פול נשחק בהעדרו של בוקר, הבנאדם התבגר בין לילה. אולי לנסות לרמוס את הליגה בכדורסל מתוקתק זו טעות (אני חושב שהתרעתי בנושא). פול ובוקר מתקשים לכפות על היריבה סגנון מסוים ברמת גמר אזורי-גמר, לבוקר אין באמת את המאפיינים לשם כך. ברידג'ס בכלל התאדה לחלוטין, לא קיים במשחקי חוץ.
אני מחזיק מברונסון מעונת הרוקי, באמת שלא חשבתי שאצפה בו מקרקס את כריס פול ומתחבא בהגנה בו זמנית. פול שמר יפה את מקולום רק בסיבוב הקודם...

ושתבינו, ברונסון ולוקה זה אותו דראפט (2018). ההוקס הימרו על טריי יאנג ורדיש כצמד, איפה הם עכשיו לעומת הדואו מטקסס? אגב, גם אייטון וברידג'ס נבחרו באותו לילה.
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
אני מבולבל

מצד אחד דאלאס מאוד מפתיעה אותי, לא חשבתי שהם יעברו את יוטה ובטח שלא חשבתי שהם ימשכו את פיניקס למשחק שביעי.

אבל מצד שני, פיניקס... wtf?
באמת מה נסגר עם הקבוצה הזאת?
20 הפרש במחצית זה לא כיף. אבל היה נראה שהם אומרים לעצמם, בואו לא נתאמץ, נפסיד ונלך למשחק הבא כדי לנצח.
ככה זה הרגיש לי לפחות.

אז למה מבולבל?
כי אני לא מצליח להחליט עם עצמי, האם דאלאס מפתיעה וטובה ממה שחשבתי או שפיניקס סתם מאעפנים.

אולי זה הכל ביחד?

בכל מקרה, מדובר בסידרה מאוד לא מהנה לצפיה לדעתי ומאוד מאכזבת למרות שנגררה למשחק שביעי.
 

Rapgamer

Well-known member
לדעתי זה בעיקר underestimate של דאלאס. עד כה הם פגשו בפלייאוף רק את הקליפרס, עשו להם את המוות והפסידו. לא היה לנו קנה מידה נוסף.
נגד יוטה הקבוצה שיחקה טוב ברמה כזאת שהם היו שווי כוחות עוד לפני שלוקה חזר. ואז יחד עם לוקה הם נראו טוב נגד פיניקס גם כשהפסידו במשחקים 1-2, הרגיש לי שהכריחו את פיניקס לשחק כדורסל ברמה מאוד גבוהה כדי לנצח.
אם נפשט את סוד ההצלחה של דאלאס- הם מצליחים לייצר מבטים טובים די בקלות (בעיקר בזכות הגאונות של לוקה אבל גם לברנסון יש מניות בכך), ויש להם אינטליגנציה ותיאום הגנתי ברמה גבוהה. אני לא חושב שפיניקס זלזלה במשחק אלא פשוט was outplayed. בוקר לא רגיל למשוך שמירות כפולות בתדירות כזאת ולכן איבד הרבה כדורים, כריס פול מתקשה כבר משחק רביעי ברציפות.

פיניקס גם מאכזבת במידת מה אם כי אני חושב שלא מעריכים מספיק את היריבות שלה. בוא נאמר שגולדן לא תטייל בגמר המערב מול אף אחת, בין אם תפגוש את פיניקס או דאלאס. שלוש הקבוצות ברמה לא רחוקה זו מזו.
 

Krit123

Well-known member
אני מבולבל

מצד אחד דאלאס מאוד מפתיעה אותי, לא חשבתי שהם יעברו את יוטה ובטח שלא חשבתי שהם ימשכו את פיניקס למשחק שביעי.

אבל מצד שני, פיניקס... wtf?
באמת מה נסגר עם הקבוצה הזאת?
20 הפרש במחצית זה לא כיף. אבל היה נראה שהם אומרים לעצמם, בואו לא נתאמץ, נפסיד ונלך למשחק הבא כדי לנצח.
ככה זה הרגיש לי לפחות.

אז למה מבולבל?
כי אני לא מצליח להחליט עם עצמי, האם דאלאס מפתיעה וטובה ממה שחשבתי או שפיניקס סתם מאעפנים.

אולי זה הכל ביחד?

בכל מקרה, מדובר בסידרה מאוד לא מהנה לצפיה לדעתי ומאוד מאכזבת למרות שנגררה למשחק שביעי.
שילוב של השניים. פול לפתע נמצא בירידה תלולה, ברידג'ס ופיין נעלמו, אייטון דרך במקום כפי שציינת לא מכבר. רק נזכיר שפיין ניצח להם צמד משחקים מול הקליפרס אשתקד כשפול היה פצוע. או עם קורונה, לא זוכר.

החבר'ה בדאלאס התפקססו על סגנון מסוים שמתאים להם ונמצאים בכושר קליעה הנכון ליישם אותו.
 
למעלה