גיטרה וסקסופון, תווים לגמרי שונים?

Pipe Dreamer

New member
גיטרה וסקסופון, תווים לגמרי שונים?

אתמול חבר שלי שמנגן סקסופון בא אלי איתו, אני מנגן בגיטרה, והוא סתם ניגן קטע קצר של כמה תווים. שאלתי אותו איזה תווים זה, ואני מנגן, וזה נשמע לגמרי שונה. הגיטרה שלי הייתה מכוונת פיקס, הסקסופון שלו חזר מתיקון וכיוון, ומה שהוא קורא לו דו, היה אצלי רה דיאז. זה אמור להיות ככה? ממה זה נובע שדו שלו זה לא דו שלי? הרי גם גיטרה וגם סקסופון מנגנים במפתח סול...
 

udical

New member
או שמישהו מכם לא מכוון

או שמישהו לא יודע איפה דו.
 

udical

New member
זה בסדר. אבל אז זא לא דו

אלא סולם אחר. לתוים יש הגדרה מאוד ברורה. לכל תו יש תדר מדויק (יש נוסחה בטאגליינס). אתה יכול גם לכוון את הגיטרה טון למטה. ואז תקרא למיתר 1 מי או רה ?
 

Dadhoo

New member
AZ ZEHU SHELO...

HEM KOR`IM LEZE DO VE ANACNU KOR`IM LEZE B BEMOL. HA CHAVER SHELO LO TA`A.
 

Lady Drm

New member
כן, בכל כלי הדו במקום אחר

תעשה לקטע טרנספוזיציה. בגיטרה הדו הוא דו, אבל בסקסופון זה אחרת... בטנור זה הבדל של אוקטבה וטון (מה שמכנים נונה) ובאלט זה E flat... בכל כלי טרנספוזיציה אחרת... כמובן שיש כלים שזה אותו דבר אבל לא בכולם.
 
כמו שאמרו כאן כבר...

לא היה עניין של אי כיוון, פשוט כנראה אי ידיעה של הסקסופוניסט. בכלי נשיפה הרבה פעמים הכלים מכוונים בטרנס-פוזיציה, תשאל סקסופוניסטים כדי לדעת בדיוק בשביל מה, זה עניין של איצבוע. כנראה שהוא ניגן על סקסופון אלט שמכוון טון וחצי למעלה. העניין הוא שאם הוא ינגן מתווים רה דיאז אז זה יהיה דו אבסולוטי (כלומר, דו של פסנתר, גיטרה וכו') אבל הוא צריך לדעת שזה דו ולא רה דיאז, מוזר שהוא לא ידע.
 

bimbush

New member
כי סקסופון זה כלי בטרנספוזיציה

הרבה כלי נשיפה הם כלים בטרנספוזיציה. כלומר- כלים שהתוים עבורם נכתבים בסולם גבוה יותר או נמוך יותר. כל זה לנוחיות הנגן- כי ככה קל יותר לקרוא את התוים (כדי שלא יהיה צריך להוסיף יותר מדי קוי עזר מעבר לחמשה). כשהוא ינגן דו זה יהיה דו בסקסופון, אבל לא דו אבסלוטי. לכן כשהוא ינגן דו ואתה תנגן דו, זה לא יהיה אותו תו. צריך לעשות טרנספוזיציה ליצירה כדי ששניכם תהיו באותו סולם. כדאי שהסקסופוניסט ידע את זה..
 

One Echoe

New member
אמת...

ניסיתי לנגן עם אחי...הוא חצוצרן. והוא אמר לי את זה.
 
למעלה