גיוס או לא להיות

ChickWithDick

New member
גיוס או לא להיות

כבחור שמתגייס בחודשים הקרובים, וכאחד שגדל בסביבה שכל אדם שני מתחמק מהצבא עולות אצלי כמה תהיות. מחשבה על יציאה מהצבא מעולם לא עלתה בדעתי, אבל אני חייב פשוט להגיד את זה- אני פראייר. פראייר יחסית גדול. הגענו לשיא חדש. הדור שלנו, דור מפונק במיוחד, יוצא על ימין ועל שמאל מין הצבא, ללא רגשות אשם וללא רגשי נחיתות, צובר הון אישי והשכלה בזמן שטיפשים כמוני אכן עושים את מה שמתפרש כ"המעשה הנכון". אז מהו המעשה הנכון? מה הצבא בעצם מעניק לי? אנא חיסכו את הטיעונים הצפויים והטפשיים של "אין לך מושג מה הצבא נותן לך" , "הצבא מבגר אותך", "תפגוש המון אנשים שלא היית פוגש בחיים", " תראה מזרחים משכונות פיתוח" וכו'.
 

orangeada

New member
תתרום למדינה קצת, מה קרה??

לעבוד וללמוד- יהיה לך את כל החיים!!!! אלה 3 שנים של חוויות אחרות, לראות מקומות בארץ ולהכיר אנשים, לקבל עצמאות, אחריות לעשות משהו שהרבה פעמים אין באזרחות.. חבל שאתה בא בגישה כזאת.!
 

ChickWithDick

New member
לא קרה כלום

אבל גם לתרום למדינה זה נימוק לא מספק. ניתן לתרום למדינה באלף ואחת דרכים, לאו דווקא בנסיבות צבאיות. תרומה למדינה מתבטאת ביום יום בצורה הרבה יותר לגיטימית, לדעתי, מאשר שירות בצבא.
 

orangeada

New member
מבחינתי אם תעשה התנדבות אחרת

לגיטימי.. השאלה אם פשוט לא תלך ללמוד
 
כרגע הדבר החשוב ביותר

זה לדאוג שבכלל תהיה מדינה, ובשביל צרך חיילים. זה הגיוני שחייל חטוף כדורם בשטחים בזמן שאתה תשב במיטה הנכונה שלך ותראה טלויזיה?
 
אמממממ

לגבי המשפט השני שכתבת, זה פחות או יותר מה שהוא אמר (למיטב הבנתי...) לא רוצה לדבר בשמו, אבל גם לי אמרו, לא פעם "פראיירית, עדיף לך שירות לאומי..." וכדומה, אבל לא לזה רציתי לחתור. הכוונה שלי היא שבגלל משפטים כאלה או בגלל ריבוי המקרים של אנשים שלא מתגייסים נוצר מצב שחלק מאינו מתגייס לצבא בתחושה של וואלה אנחנו פראיירים. הוא גם ציין במפורש שאין לו כל כוונה לא להתגייס והוא מעולם לא ראה זאת כאופציה, הוא פשוט מעלה כאן תחושה שהוא מקבל בגלל שאחרים רואים את הצבא כבחירה.
 
מדובר באנשים שלא מוכנים להוזיז את

התחת שלהם ולהגן על המדינה, אנשים כפויי טובה שלא מגיע להם יחס.
 
חחחח נכון

אבל עדיין חופרת המחשבה עמוק בתוך הראש, מה מבדיל בינם לביני? למה בשבילם לגיטימי לשבת בבית ולא להזיז את התחת כי הם לא חושבים שזה מתאים להם כרגע? ואילו אני (וככל הנראה עוד כמה כמוני :) ) נעשה את המוטל עלינו בין אם זה נראה לי ובין אם לא...
 
חופרת המחשבה?

כל הכבוד לך באמת שאת תורמת למדינה. אבל לדעתי חבל שאת פוזלת לכיוונם של אנשים אחרים שאין לך מושג אם יש להם בעיות אמיתיות, או לא, שבחרו לא לשרת בצבא. תעשי מה שאת רוצה, אבל זה שאת משרתת בצבא לא נותן לך זכות לשפוט אף אחד אחר..., אם את רוצה טפיחה על השכם קיבלת.
 
לא רוצה תפיכה על השכם, ממש לא!

לא ממך, ולא מאף אחד אחר. זאת לא המטרה שלי בחיים בכלל, וכאן בפרט! אני לא שופטת אף אחד סתם ככה. אמרתי מה שאמרתי על סמך אנשים שיצא לי לדבר איתם ולשמוע את המניעים שלהם. כמובן שאני לא מכלילה את כל מה שאני אומרת על כל אלה שלא מתגיסים, אלא רק על אלה שיצא לי לדבר איתם.
 

JudahKim

New member
לגיטימי לא להתגייס

אם ברצונך לצאת, אני אישית לא אשפוט אותך. :)
 

ChickWithDick

New member
חוק או לא

זאת כבר כמעט הנורמה לא לשרת מאשר כן. אני כמובן מגזים אך מנקודת מבטי כל מי שאני פוגש לא משרת.
 

EilonT

New member
אנחנו לא צריכים לשכנע אותך

להשמע לחוק. זה מטומטם.
 

piscopic

New member
להיות בן-אדם.

ואת הזכות להגיד שיש לך ערכים כששאר המצפוניסטים חיים על הזיעה ולא עלינו על דם של חברים שלהם וצועקים סיסמאות שדמגוגים רודפי ממון החדירו למוח הקטן והאידי שלהם.
 

ChickWithDick

New member
לא בהכרח על מצפון

אני בקושי נתקל באנשים שבאמת יצאו מהצבא על סיבות מצפוניות ופציפסטיות. רובם פשוט הצליחו להפנים, ודי בקלות יש לומר, שיש אלטרנטיבה, ובשורה התחתונה אינך מאבד או מפסיד שום דבר משמעותי ( עזבו ערכים, חברויות, מקומות חדשים,אני מדבר על ההשלכות לתוך החברה, אי קבלה לאוניברסיטה או לעבודה מסוימת על סמך אי שירות צבאי).
 

talshuv

New member
מזדהה

אני מזדהה עם דעותיך ואני שמח שאתה מעלה את הנושא לדיון. באופן אוטומטי אני נוטה לחשוב כמוך ונוקט בגישת ה"למה לי לעשות צבא?". אין בי כל תחושת "שליחות" או "ציונות"- מילים גדולות חסרות משמעות שאנשי צה"ל אוהבים לזרוק למלש"בים ללא הרף. בכל זאת, אני מתגייס בעוד פחות משלושה שבועות. השקעתי הרבה זמן, אנרגיה וניג'וס בשביל לקבל את התפקיד הכמה שפחות "הרסני" עבורי ואני שמח שהצלחתי בכך. אני זוכר תקופות של ייאוש, לפני שלושה חודשים בערך כשאף אחד בצה"ל לא היה מוכן להקשיב לי, שאמרתי לעצמי: "אני לא צריך את המיגרנה הזאת, one way ticket לניו-יורק והעניין מסודר- לנצח! שאיפתי בעתיד היא בכל מקרה להגיע ולהשתקע שם לאחר הצבא. החלטתי כן להתגייס. זה נשמע מוזר- החלטתי?! כן, החלטתי, היום השירות בצה"ל הוא לא כ"כ חובה כפי שהיה לפני עשרים-או-יותר שנה והוא נתון להחלטה אישית. כל אחד צריך להחליט לעצמו מה טוב בשבילו וזה בסדר גמור. אבל: כמו שאני נוסע במהירות המותרת, כמו שאני לא לוקח אקדח ויורה למישהו בראש כשאני מתעצבן עליו, כמו שאני לא זורק אשפה ברחוב- כך אני גם לא משתמט מהשירות בצה"ל. כמו שמישהו אמר כאן, לא צריך לשכנע אף אחד להשמע לחוק. ולי, בניגוד לאנשים אחרים, זה מאוד מפריע שיש את אלה שלוקחים את החוק לידיהם, ולא רק בתחום השירות הצבאי. ההשתמטות בצה"ל היא לא הבעיה עצמה, היא התוצאה של אזרחים שחושבים שיכולים לקחת את החוק לידיהם. אבל בואו נשאר בעניין. עצוב לי שלא כולם מרגישים כמוני ושיש אנשים שמרשים לעצמם לא "לעשות צבא" כי ככה באמת אלה מאתנו שלא רוצים לשרת בצה"ל יוצאים פריארים. צר לי שזה המצב. צריך לעשות צבא. לא בגלל שהוא ישנה אותך, לא בגלל שהוא יבגר אותך, לא בגלל ש"תזכה" להכיר בו אנשים חדשים, שונים ממך, טובים ממך יותר או פחות... צריך לעשות צבא מכיוון שיש חוק.
 
למעלה