גידים ורקמות רכות

odeia

New member
גידים ורקמות רכות

מאז שנקעתי את קרסול ימין בתיכון אני נוקעת אותו הרבה. בחודשיים האחרונים כואב לי בקרסול ימין ללא נקע. הרופאה אמרה דלקת בגיד אכילס, היום הייתי אצל אורטופד אמר, אחרי צילום, שזו רק בעיה של גידים ורקמות רכות. הזכיר לי שלפני שנה היתה לי גם בעיה עם גיד ביד ימין, פעם ראשונה ובנתיים אחרונה. איך ניתן לטפל כרגע בבעיה? קשה לי מאוד וכואב לי לעלות ולרדת מדרגות, לקום מישיבה וללכת בכלל. איך ניתן למנוע את חזרת הבעיות?
 

harduf9

New member
מנוחה, מנוחה ומנוחה

זה דבר ראשון, להשתדל כמה שפחות ללכת, לעלות ולרדת מדרגות, אם את חייבת תנסי לרכז יציאות מהבית ולא להכנס לצאת וחוזר חלילה. דבר שני חום או קור יכולים להשפיע לטובה. תבדקי מה עוזר לך, איך את מרגישה אחרי מקלחת חמה. אם חום עושה לך טוב חממי (אמבטיות) ולפי אותו הגיון אם קור קררי (אמבטיות או קרח עטוף במגבת) סביר להניח שקיבוע ע"י תחבושת אלסטית יועיל וגם יש משחות טבעיות נהדרות שמשפרות זרימת דם למקום + אלמנט אנטי דלקתי לטיפול מקומי יבש. לטיפול מדויק יותר גשי לנטורופת או עיסוי רקמות עמוק. לבריאות גיא הרדוף
 

SideKick

New member
תנועה, תנועה ותנועה...

הכותרת היתה בעיקר בשביל ההנגדה, אבל זה הכיוון. מנוחה היא דבר נכון, שכן סביר להניח שמדובר באזור שקיבל עומס שהוא לא היה אמור לקבל, ולכן הוא מגיב בצורה שכזאת. עם זאת, השאלה היא איזו מנוחה מגיע לו. מנוחה, כפי שאני מבינה שאתה מתכוון אליה (ללכת כמה שפחות, לא לעלות ולרדת מדרגות, לצאת פחות מהבית) לא עוזרת במאום לסיבה לדבר. יתרה מכך - מנוחה שכזאת מנוונת. היא מחלישה את המקום עצמו ואת הגוף בכלל, מה שעלול בהמשך לעלות לאדם ביוקר. עומס שנופל על מקום מסוים לא קורה סתם כך. יש לזה סיבה. ובסיבה לכך צריך לטפל. איזו מנוחה כן נכונה? ללמוד להפעיל נכון את הגוף ואת חלוקת המשקל שלו, כך שהאזור שסבל מעומס יתר יזכה למנוחה. כלומר - יקבל פחות עומס. לשאול את הגוף את שאלות שיעזרו לאדם להבין מה בחייו הוא לוקח למקומות הללו. לבדוק מה ניתן לעשות בדרך נכונה יותר לגוף. הגישה הפלדנקרייזית אומרת - לא לנוח, אלא להקטין. להמשיך להתנועע, להמשיך לתרגל, אבל עם קשב, עם בדיקה מתמדת של הדרך שבה מניחים את כף הרגל על הקרקע, בדיקה של טווחי התנועה האפשריים, מבלי להגיע לנקודות כאב. אחד הגילויים שאנשים עם כאב מסוג זה חווים ברגע שמתחילים לעבוד, הוא השחרור מן הצורך להגיע לסף הכאב. שחרור מן ההרגל לבדוק איפה מתחיל הכאב ומהם טווחי התנועה האפשריים. בעבודה שכזאת ההוראה היא להקטין את התנועה עוד ועוד, עד שניתן לעשותה ללא כאב. לנסות ולמצוא את התנועה הראשונית, המקורית, הנכונה, בלי הג'סטות, ההחסרות וההפרזות שאנו עוטים עליה במהלך חיינו. ומתוך המקום ההוא, הקטן והנכון, להתחיל ללמוד זאת אחרת.
 

harduf9

New member
תיאורתית אני מסכים

אך את מדברת כבר על גישה פלדנקרייזית, אולי אני לא מתמצא מספיק (או בכלל) אך האם ניתן לתת הנחיה פלדנקרייזית באינטרנט או שאנו מדברים על טיפול. בטיפולים שלי אני משלב תנועה, מלמד את המטופלים תרגילים שיעשו בבית. אך בשביל להסביר בכתב אני חושב שצריך הודעה באורך כמה שירשורים טובים. ומנוחה גם אם האדם מאוד יתאמץ הוא לא יפסיק להניע לחלוטין איבר מסוים, ההנחיה לא הייתה לשכב במיטה ולא לזוז. אלא באמת לתת למקום עם עודף לנוח. מעבר לכך אני חושב שצריך טיפול. לבריאות גיא הרדוף
 
את צריכה שיקום רציני לקרסול הזה

מה שקורה במפרק ( בעיקר קרסול ) שננקע פעמים רבות, הוא שמבנה הגידים והרצועות המחזיקים אותו מתרופף, והחוזק הבסיסי של המפרק נפגע. לצערי הרב לא עושים שיקום טוב לאנשים אחרי נקע-סליחה לא עושים שיקום בכלל. במצב שלך הייתי ניגש למטפל שמכיר את תחום הפציעות והספורט, כדי שיוכל בשלב ראשון לחזק את הקרסול, ובמקביל ללמד אותך תרגילים מתאימים לשיקום אקטיבי. אלה תרגילים לא קשים, שלא מצריכים ציוד יקר, ועושים את העבודה אם מתמידים בהם. אחרת המפרק ישאר חלש וזה מצב שרק מחריף עם השנים. טיפלתי בהצלחה רבה במקרים כאלה, והצלחת הטיפול תלויה בעיקר בכוח ההתמדה של המטופל. מי שמתמיד מצליח, מי שלא, מצליח פחות או בכלל לא.
 
לשלב האקוטי יוכל לעזור לך קיבוע

מקצועי של הקרסול, שייתן לו את התמיכה לתחילת ההתחזקות.
 

odeia

New member
יש מטפל כזה בקופ"ח? איפה מוצאים

אחד כזה אם אין בקופ"ח? אם יש - איך הוא נקרא?
 
פיזיוטרפיה תתאים מתוך הקופה

אבל יש בעיה בגישה של הפיזיוטרפיסטים עקב עומס יתר, מוטיבציה ירודה ונסיון מועט. בשוק הפרטי אני יכול להמליץ לך על כמה פיזיוטרפיסטים, או על מטפלים ברפואה משלימה, תלוי איפה את באיזור הצפון. זה כמובן במסרים
 

odeia

New member
מטפל ברפואה משלימה יש לי,

מנהלת פורום רפלקסולוגיה (כזה צפון). מנסיון עבר בפיזיו' אצלנו, הפיזיוט' היתה מאוד נחמדה עם המון רצון לעזור, אבל לוקח זמן להגיע אליהם. איזו סוג תמיכה לרגל הכי טוב, איזה סוג של תחבושת אלסטית רצוי והאם יש עוד סוגי תמיכה לרגל?
 
תחבושת אלסטית יכולה להיות פתרון

אבל יש דברים יותר טובים מזה. כשעבדתי עם שחקני מכבי חיפה בכדורגל, פיני שרון היה עושה להם קיבועים קשיחים בעזרת DUCKTAPE מיוחד, תוך שהוא עוקב אחרי קוי הרצועות ובונה תמיכה נוספת למפרק. זה יהיה הכי טוב לשלב הראשון, זה ייתן לקרסול שלך כמה שבועות להתחזק, כי זה יוריד את העומס ממנו. לאחר מכן אפשר לטפל בשילוב של מגע ודיקור בכדי לחזק את המפרק והיציבות שלו, ובו זמנית להתחיל עם תרגילים שיבנו מחדש את חוזק המפרק. אם תחבושת אלסטית אז לכי על היקרים עם הסיליקון, הם מספקים תמיכה יותר טובה.
 

odeia

New member
המון תודה על ההסבר, עכשיו חזרתי

מפיזיו' היא אמרה שלא צריך קיבוע כי הבעיה היא עומס ולא תנועה. אמרה שאחרי השלב האקוטי היא תלמד אותי תרגילים לחזק את הרקמות בקרסול. בעיה נוספת שיש להם היא שאי אפשר לתת לי תרופות, כי אני מניקה. ביום ראשון אחפש מחזיק/תחבושת יותר יעיל לקרסול.
 
חייבת לשוב ולהמליץ על יוגה.

גם בשלב האקוטי. וכמובן, כדאי לשלב בחיזוק ע"י דיקור/ שיאצו/ רפלקסולוגיה.
 
למעלה