גידול של 2% בתנועת המטענים בנתב"ג

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
גידול של 2% בתנועת המטענים בנתב"ג

גידול של 2% בתנועת המטענים בנתב"ג
גידול של 2% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2002, לעומת שנת 2001, כך עולה מנתונים שפורסמו היום על ידי מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה. מהנתונים שהוצגו היום למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון עולה כי בשנת 2002 שונעו בנתב"ג כ- 300 אלף טונות מטען, לעומת 295 אלף טונות בשנת 2001. תנועת המטענים ששונעה מנתב"ג רשמה גידול של כ- 6% ואילו בתנועת המטענים שנפרקה בנתב"ג נרשמה ירידה של כ- 3%. הגידול בתנועת המטענים בשנת 2002 הושג לאחר שבשנת 2001 נרשמה ירידה של כ- 11% בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג. הגידול נובע בעיקר מהטסת כמות משמעותית של מטעני טקסטיל מירדן, שהוטסו דרך נתב"ג וכן מגידול משמעותי בתנועת המטענים בין המזרח הרחוק לאירופה המשונעים דרך נתב"ג. לכמות המטען שהוטסה על ידי חברת אל על וק.א.ל נרשם גידול של 6% וחלק השוק המשותף שלהן גדל ל- 73.5%, לעומת 70.4% בשנת 2001 ואילו לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות התעופה הזרות,נרשמה ירידה של כ- 9%. הגידול בחלקן של חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות הוא המשך למגמה שהחלה בסוף שנת 2001 ונמשכת מאז בהתמדה. הגורמים העיקריים למגמה זאת הם הגידול בכמות טיסות המטען שהופעלו על ידי אל על וק.א.ל ובמקביל ירידה בקיבולת המטען של החברות הזרות. היצע הקיבולת של אל על כלל שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 וכן קיבולת "בטן" של מטוסי נוסעים ומטוסי מטען החכורים מחברות זרות ומחברת ק.א.ל. חברת ק.א.ל הפעילה שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 שבבעלותה וכן מספר טיסות במטוסי מטען חכורים. ממשרד התחבורה נמסר כי בשנת 1998 שונעו בנתב"ג 282 אלף טונות מטענים, בשנת 1999 שונעו 294 טונות ובשנת 2000 חלה עליה בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג ל- 333 אלף טונות. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

Brendan

New member
משרד התחבורה הזהיר חברות תעופה פרטי

גידול של 2% בתנועת המטענים בנתב"ג
גידול של 2% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2002, לעומת שנת 2001, כך עולה מנתונים שפורסמו היום על ידי מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה. מהנתונים שהוצגו היום למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון עולה כי בשנת 2002 שונעו בנתב"ג כ- 300 אלף טונות מטען, לעומת 295 אלף טונות בשנת 2001. תנועת המטענים ששונעה מנתב"ג רשמה גידול של כ- 6% ואילו בתנועת המטענים שנפרקה בנתב"ג נרשמה ירידה של כ- 3%. הגידול בתנועת המטענים בשנת 2002 הושג לאחר שבשנת 2001 נרשמה ירידה של כ- 11% בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג. הגידול נובע בעיקר מהטסת כמות משמעותית של מטעני טקסטיל מירדן, שהוטסו דרך נתב"ג וכן מגידול משמעותי בתנועת המטענים בין המזרח הרחוק לאירופה המשונעים דרך נתב"ג. לכמות המטען שהוטסה על ידי חברת אל על וק.א.ל נרשם גידול של 6% וחלק השוק המשותף שלהן גדל ל- 73.5%, לעומת 70.4% בשנת 2001 ואילו לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות התעופה הזרות,נרשמה ירידה של כ- 9%. הגידול בחלקן של חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות הוא המשך למגמה שהחלה בסוף שנת 2001 ונמשכת מאז בהתמדה. הגורמים העיקריים למגמה זאת הם הגידול בכמות טיסות המטען שהופעלו על ידי אל על וק.א.ל ובמקביל ירידה בקיבולת המטען של החברות הזרות. היצע הקיבולת של אל על כלל שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 וכן קיבולת "בטן" של מטוסי נוסעים ומטוסי מטען החכורים מחברות זרות ומחברת ק.א.ל. חברת ק.א.ל הפעילה שני מטוסי מטען מדגם בואינג 747 שבבעלותה וכן מספר טיסות במטוסי מטען חכורים. ממשרד התחבורה נמסר כי בשנת 1998 שונעו בנתב"ג 282 אלף טונות מטענים, בשנת 1999 שונעו 294 טונות ובשנת 2000 חלה עליה בכמות המטענים ששונעו בנתב"ג ל- 333 אלף טונות. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
משרד התחבורה הזהיר חברות תעופה פרטי
משרד התחבורה הזהיר חברות תעופה פרטיות בשדה התעופה בהרצליה שלא הקפידו על נוהלי הביטחון. בין החברות שהוזהרו: "נשר תעופה", "אווייה" ו"מונאייר" מנהלי חברות תעופה פרטיות בשדה התעופה בהרצליה הוזהרו על ידי משרד התחבורה להקפיד על שמירת נוהלי הביטחון לאחר שהתברר במהלך ביקורת פתע של משרד התחבורה כי טייסיהן אינם מקפידים "לסנדל" את כלי הטייס, במהלך חנייתם בשדה התעופה. שר התחבורה, צחי הנגבי הנחה את מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר לאסור את המראתם של מטוסים שאינם עומדים בדרישות ביטחון ואינם מקפידים לנעול את גלגלי מטוסיהם בעת חנייתם במנחתים ובשדות התעופה. ראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר ומנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דני שנער ערכו אתמול "שימועים" לשבעה מנהלי חברות תעופה פרטיות ומפעילי כלי טייס קטנים, בשדה התעופה בהרצליה, שטייסיהם לא נעלו את גלגלי המטוס, כמתחייב מהנוהלים. בין חברות התעופה שהוזהרו: חברת "נשר תעופה", חברת "אווייה" וחברת "מונאייר". כמו כן הוזהרו מספר מפעילי מטוסים פרטייים הנוהגים להחנות את מטוסיהם בשדה התעופה בהרצליה, ללא נעילת אחד הגלגלים. ראש מינהל התעופה האזרחית הודיע היום כי בכוונתו להמליץ לשר התחבורה לשלול את רשיון ההפעלה של חברת "אווייה" לתקופה של 7 ימים או לחילופין להמירו בקנס כספי. מנהל אגף הביטחון מסר כי בכוונת משרד התחבורה לנקוט בכל האמצעים המשפטיים כנגד בעלי מטוסים שאינם עומדים בדרישת הביטחון "אסור להשלים עם הפרות בוטות של נוהלי ביטחון, במיוחד בימים בהם ישנם התרעות כה רבות על פיגועים" הוסיף שנער. בעקבות לקחים שהופקו מהתרסקות מטוסי "אמריקן איירליינס" על מגדלי התאומים בארה"ב ב- 11 בספטמבר, הנחה משרד התחבורה את כל בעלי המטוסים הקלים בישראל "לסנדל" את מטוסיהם בעת חנייתם במנחתים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה