גידול גור עם כלבה בוגרת בת 12

kobi 23

New member
גידול גור עם כלבה בוגרת בת 12

היי,
שנים שלא כתבתי פה.
יש לי כלבה בת 12 (לברדור).
האם מבחינה בריאותית/התנהגותית וכו׳ ניתן יהיה לגדל ביחד איתה גור?
אם זה משנה, חשבתי על רועה גרמני.
 
אנחנו עשינו את זה ובדיעבד אני מצטערת

גם אני לא הייתי כאן שנים ובמקרה נכנסתי וקראתי את ההודעה שלך. חפש הודעות ממני, כתבתי על זה די הרבה בזמן שזה קרה לפני כמה שנים.

נונה היתה לברדורית בת 12 והוספנו את זיגי שהיה גור גדול. כשלקחנו אותו היא עוד היתה במצב בריאותי סביר יחסית, ההידרדרות התחילה אחרי שהוא הגיע ואני לא בטוחה אם היה קשר בין הדברים. היא נפטרה מסרטן בערך חצי שנה אחרי שהוא הגיע. כשהחלטנו לקחת אותו קיווינו שהוא יחזיר אותה לצעירות שלה, היא מאוד אהבה גורים וחשבנו שזה יכול לעבוד, אבל בפועל, הוא היה מלא אנרגיות ולה לא היתה סבלנות וכח אליו. יכולנו להפגיש אותם לפרקי זמן מאוד מוגבלים, אבל בפועל גמרנו בזה שהוא חי באזור המטבח ופינת האוכל שסגרנו בשערים של תינוקות, והיא חיה בשאר הבית. נאלצנו להוציא אותם לטיולים בנפרד או שיצאנו שני אנשים כי קצב ההליכה שלהם היה שונה לחלוטין ובפעם האחרונה שניסיתי להוציא אותם יחד גמרתי מרוחה על המדרכה. היא נפטרה מסרטן, אני לא אדע אף פעם אם העובדה שהוא היה איתנו זרזה את התהליך... היתרון היחיד שהיה לכל המצב הזה, זה שביום שחזרנו מהוטרינר, אחרי שהיא נפטרה, הבית לא היה ריק.

בגדול לא קרה שום אסון, היא היתה הולכת מהסרטן הזה בכל מקרה, איתו או בלעדיו. אבל לא היה לנו את הזמן והאנרגיה להתמקד רק בה החודשים האחרונים, ולהתמקד רק בו בחשיפה התובענית שצריך גור גדול וכלב עבודה. אצלנו זה היה כלב רועים אנגלי אבל זה די דומה מבחינת האנרגיות לרועה גרמני.

 
עוד נקודה שחשוב לקחת בחשבון זה את הזוית הכלכלית

כלב הרבה יותר יקר בתקופה הגורות ובתקופת הזקנה, אמצע החיים מאזן את זה. המעמסה של גור (שבנוסף לחיסונים השגרתיים גם חטף דלקת ריאות והיה מאושפז כמה ימים), פלוס כלבה חולת סרטן, די קרעו אותנו מבחינה כלכלית. לקח זמן עד שהתאוששנו מזה.
 

marx04

New member
כן, אפשר. רצוי מאד להשגיח עליהם בימים הראשונים.

שלום לך קובי,

זוכר אותך מהימים בהם כתבת בפורום, וזוכר את הפוסטים שלך על הכלבה שלך.
לעניות דעתי אין מניעה מלגדל ביחד כלבה זקנה עם גור.
כמובן צריך להקפיד להפריד ביניהם עד שיסיים את החיסונים, בהתאם להנחיות הוטרינר.

כמו כן, מניסיון דומה עם שתי הכלבות שלי (הגדולה היום בת 14, והקטנה בת 6), רצוי מאד להשגיח עליהן באופן צמוד בימים הראשונים, מחשש לתוקפנות של הכלבה המבוגרת כנגד הגור.

בברכה,

אורי.
 
למעלה