גידול במספר העובדים הזרים- ידיעה מוואלה

ענתי44

New member
גידול במספר העובדים הזרים- ידיעה מוואלה

ישראל 2009: 225 אלף עובדים זרים יום ראשון, 17 במאי 2009, 13:06 מאת: חיים ביאור, TheMarker למעלה מ-100 אלף מועסקים באופן בלתי חוקי (בוצ'צ'ו) מספר העובדים הזרים בישראל אינו יורד: מבצע הגירוש הביא לעזיבת 3,300 בלבד. הגידול המשמעותי - בענף הסיעוד חרף תוכניות מינהלת ההגירה ומשרד הפנים לגרש מישראל עשרות אלפי עובדים זרים, מספר המגורשים מקרב העובדים הזרים ב-2008 כולה לא עלה על 3,300 איש. כך עולה מנתוני מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת. מנתוני המינהל מתברר שמספר העובדים הזרים בישראל בתחילת 2009 הגיע ל-225 אלף, מהם רק 118 אלף איש המועסקים באופן חוקי. מספר העובדים הזרים כולל 10 אלפים פליטים מסודאן, חוף השנהב ואריתריאה שהסתננו לישראל והצטרפו לשוק העבודה (מתוך 20 אלף פליטים ממדינות אלה הנמצאים בישראל). הירידה במספר העובדים הזרים שגורשו מישראל החלה כבר ב-2005, לאחר שנות השיא באכיפה ובגירוש, 2003 - 2004, בהן גורשו מישראל 21 אלף ו-17 אלף עובדים זרים בהתאמה. הסיבה לירידה בהיקף הגירוש נעוצה בשנות השגשוג במשק שהחלו ב-2005, ואשר יצרו מחסור בכוח אדם בשורה של ענפים כגון בניין, חקלאות ושירותים שונים. גידול של 20% במספר העובדים הפלשתינאים העובדים הזרים פופולריים בענפי הסיעוד והבניה (רויטרס) את העובדה שמספר העובדים הזרים בישראל אינו יורד, חרף מבצעי הגירוש, אפשר לזקוף לזכות הגידול במספר העובדים בתחום הסיעוד. בענף זה, הכולל בעיקר מטפלים/ות בקשישים ובנכים, לא קיימות מכסות לגבי מספר המועסקים וההיתרים בו ניתנים לכל נזקק ישראלי העומד במבחן יכולת התפקוד העצמאית והתלות שקובע המוסד לביטוח לאומי. מספר ההיתרים להעסקת מטפלים זרים גדל ב-19% במהלך 2008, ל-54,500, לעומת 45,800 היתרים ב-2007. גידול חל גם במספר העובדים הזרים המועסקים באופן חוקי בענפי הבניה והחקלאות. מספר העובדים הזרים שמעמד אינו חוקי גדל ב-2008 ב-10%, ל-97,000. ב-2008 חל גידול של 20% במספר העובדים הפלשתינאים המועסקים בישראל, חרף האירועים הבטחוניים, ומספרם בסוף 2008 היה 60 אלף. הם הועסקו בעיקר בענפי הבנייה, החקלאות ותיקון כלי רכב. מנהל מינהל מחקר וכלכלה, בני פפרמן, אמר שהמספר הגדול של עובדים זרים בישראל מזה 15 שנים, יחד עם הגידול במספר המועסקים הפלסטינאים והפליטים, הקטין את ההיצע של מקומות עבודה עבור מחפשי העבודה הישראלים, בעיקר בעלי ההשכלה הנמוכה. "אלמלא השתלבות העובדים מחו"ל בשוק העבודה, הרי שהאבטלה בקרב הישראלים חסרי ההשכלה היתה יכולה לרדת בקצב מהיר יותר ולפתח המשבר הכלכלי הנוכחי, ניתן היה להציג נתוני תעסוקה טובים יותר". לטענתו, "החמצה זו נגרמה בשל התרופפות מדיניות ההגבלות בהקצאת היתרי העסקה לעובדים מחו"ל, היחלשות האכיפה על מעסיקיהם של עובדים אלה וההאטה בגירוש של העובדים מחו"ל המועסקים ללא היתר".
 
למה יד אחת מגרשת ויד שניה (ואולי אותה היד)

אינה משנה את החוק כך שעובדים זרים, לרבות עובדי סיעוד יוכלו להשאר ברץ לפחות תקופה כפולה, דהיינו 10 שנים? ולמה לא מפקחים בכלל (אולי על הנייר) על יבוא עובדי סיעוד חדשים? מה יותר פשוט ממניעת יבוא כל עוד יש בארץ מאגר של עובדות בטילות מעבודה? ומה הבעיה לאשר לעובד כשה לעבוד באופן זמני, לפי קריטריונים שצריך ליצור, אצל משפחה שמחכה לאישור? לפני כשבועיים נכנסה מישהיא לפורום עם עצומה נגד הממשלה בנושא זה. היא ציינה שיש ללשכות כ"א לובי חזק בכנסת. אמנם מלבד איזכור זה לא שמעתי על כך, אבל אני מתחיל לנטות להאמין. שירותי כ"א כאלה יכולים לספק שירותים מיוחדים ל VIP כדוגמת חברי כנסת. עובד/ת צייתן שימלא את כל משאלות הידוען. ישתלם ללשכות כ"א לתגמל יפה את העובד שיהיה מרוצה ויעשה ה-כ-ל. ובא לציוניסטים גואל.
 

ענתי44

New member
בכלל צריך לעשות סדר בכאוס

ולהסדיר עניינים כמו, השמת עובדים ותיקים תחת למהר ולייבא עוד "בשר טרי" ( וסליחה מאותם עובדים מסורים הכוונה לעקוץ את מי שמרוויח על כך ולא לעלוב בעובדים ) להסדיר עובדים קיימים שיהוו עובדים מחליפים במצבים שדרורה מרבה לדבר על כך, שהעובד נוסע לחופשת מולדת, או חלילה חולה ואינו כשיר זמנית לעבוד. אבל למה לעשות את זה אם זה נהנה וזה לא חסר? אולי אנחנו- הציבור צריך להפעיל לחץ לשינוי מדיניות והסדרת הפרצות בחוק.
 
ציבור זו רק מילה

הנה, העצומה של גרשון שהיא ממש התחלה צנועה מאד בכיוון הנכון. עד עכשיו חתמו עליה 56 איש. אפילו לא כל חברי הפורום!
 

ענתי44

New member
נכון

אם לא תהייה היענות לעצומה של גרשון לא יהיה המשך לטיפול בבעייה כואבת זו. אני כידוע לא מעסיקה עובדת זרה אבל טרחתי לחתום ( כשזה לא היה בתקלה זה רק דקה ) והעברתי לכל מי שאני מכירה כדי לצוד יותר קולות. בכלל אחת הבעיות של אלצהיימר זו הבושה של בני משפחה. תנו לנו מאה אסתר ספקטור ותראו איך משתנה היחס והקיפוח של חולי אלצהיימר. יש נטייה להשתיק את הנושא, לא לדבר על זה בחוץ, לא להסכים לחשוף לדברים כמו סקר, עבודת מחקר או רחמנא ליצלן לכתבה בתקשורת. יש נטייה להמנע למשל מחברות בעמותה ולכן כשיש רק אלפיים חברים לא פלא שאין כוח לשנות דברים. ופה אני מכה על חטא. אומנם מטעמים של אכזבה לא חידשתי את חברותי בעמותה.
 

zs1957

New member
ענתי חשוב לקדם את העצומה של גרשון

תפעילי את אילן בנושא . הוא המומחה. אני בטוחה שהוא יאות לסייע. דברי אתו. זהבה
 

ענתי44

New member
עשיתי כל מה שביכולתי

אילן לא בובה ממוכנת שאני יכולה להפעיל. הוא אדם עצמאי. אני מנסה ליזום לו פגישה איתנו, אבל זה לא מסתדר. בינתיים היה בחו"ל ועדין לא חזר אלי. אני לא מתייאשת ומתקשרת אבל יותר מפגישה לא אוכל לעשות. אם יתגייס לטובת העניין זה תלוי בו.
 

zs1957

New member
ענתי, פגישה זה הישג חשוב מאד

אם תצליח לארגן לנו פגישה עם אילן זה יהיה מכובד מאד. האיש עסוק אבל אם את תבקשי אני מאמינה שיאות להפגש עמך ועם עודנ ציגי הפורום. בהצלחה!!!!! זהבה
 
למעלה