גוש ממש השמין! מה עושים???

גוש ממש השמין! מה עושים???

מאז שבסי הגיע, (החתול החדש) , גוש הפסיק לזוז בכלל וכל היום שוכב או אוכל או בוהה בבסי משחק... אבל לא משנה מה, אני לא מצליחה לשחק איתו בכלל, אפילו אם אני מנסה, הוא פשוט עושה פרצוף זועף ומתעלם מהחוט... (מודגם בתמונה המצורפת) הוא עלה בקילו שלם! כלומר, עכשיו הוא שוקל 10 קילו!!!! חשוב לציין שהחלפנו לו אוכל בינואר לפרופלאן, אבל העצלות והעלייה במשקל הגיעה רק אחרי בסי! איך גורמים לשמן הזה לזוז שוב?!@??@
 
אולי זה לא בריא...

אבל איזה יפה הוא
 
הוא מדהים!חתיך אמיתי!

גם אצלנו יש בעית השמנה ואני חייבת להגיד לך שאחרי שהבאתי "אח קטן" לחתול השמן שלי הם משחקים הרבה גם יחד וגם עם צעצועים אבל.....זה רק הגביר את התיאבון לשמנמן...החתול הצעיר הוא עדיין רזה אבל גם אוכל כאילו אין מחר -מחסל כל מה שיש בצלחת שלו ונדחס לצלחת של אחיו השמנמן.אם אני לא נותנת הרבה אוכל שניהם מתחילים לגרד בדלי פלסטיק שבו יש אוכל ,מיללים ופשוט דורשים עוד!הם מקבלים מזון איכותי מסוג רויאל קנין שיש בו הכל אבל מתנהגים כאילו הם מורעבים לגמרי - שניהם חתולי זבל שכנראה עדיין חושבים שמחר לא יהיה אוכל- הצלחות שלהם תמיד ריקות,כמו אצל כלבים.כנראה שאין מה לעשות וצריך לעבור למזון לייט ,יקר להחריד(אין אריזות גדולות). האם החתיך שלך מתעניין בעכברים ? במתקן תיפוס וגירוד? בכדור עם נורה מהבהבת בפנים?משחק עם פנס לייזר?
 
תודה :)

ה"אח הקטן" הגיע לפני כחודש והם עדיין לא בשלב של המשחקים... הם סוף סוף הפסיקו לנשוף זה על זה, והקטן מחכה שהגדול ירדם ומגיע לישון לידו... אבל נראה לי שהמרחק עוד גדול עד שיתחילו לשחק זה עם זה.... ולא לצערי הוא לא מגיב כרגע לכלום הוא רק בוהה בחדש... :(
 

Suki Jones

New member
בן כמה גוש? ומתי הגיעה הקטנה?

ראשית כל הוא יפיוף אמיתי :) אני חושבת שזה דיי שכיח, גם אצלי היתה בעיה דומה- כשהבאתי חתולה חדשה הביתה פתאום החתול הגדול הפסיק לתת לנו יחס ובקושי שיחק. חתול היא חיה טריטוריאלית וטבעי שגוש יגלה שינויים התנהגותיים כאשר חתול נוסף מגיח לפתע. להתנהג כרגיל, לשחק איתו, ללטף אותו ולתת לו יחס חם כבעבר ואף יותר. בסוף זה יעבור לו, אצלנו זה לקח כמה חודשים טובים (אולי חודשיים-שלושה) עד שחזר לעצמו. ביחס לבעיית ההשמנה, העניין עלול להיות בעייתי מכיוון שישנן שלל בעיות בריאותיות שיכולות להגרם כתוצאה מהשמנה אצל חתולים. תחקרי על כך באינטרנט יש מידע. ישנם פתרונות שונים, אולי כדאי להחליף את סוג האוכל או לתת לחתול לאכול מספר ארוחות קטנות קצובות ביום ולא להשאיר את קערת המזון בסביבה למשך כל היום. מה שבטוח כדאי לקחת את החתול לווטרינר ולקבל עצה מקצועית. בהצלחה.
 
הקטן, הגיע לפני כחודש...

האמת שאני לא כל כך בטוחה בן כמה גושי, כשמצאנו אותו, שיערנו שהוא בן 3 או 4, וכבר שבע שנים שאנחנו אומרים שהוא בן 3 או 4, מה שפועל הופך אותו לכנראה בן 10 - 11.... הוא תמיד היה שמן - ככה מצאנו אותו... (יאפ, מצאתי אותו, סיפור לפעם אחרת..) לפי דעתי הבעייה נובעת לא מהאוכל, אלא דווקא מחוסר התנועה... הוא כל כך מהופנט מבסליסק (AKA בסי)שהוא לא מגיב לכלום... הוא כבר לא מוכן לשחק בכלל.... כמובן שהוא מקבל מלא מלא מלא מלא יחס! והשבוע העברנו אותו למנות קצובות... (הוא כועס.. :( ) נראה לי שאין כל כך מה לעשות, רק לחכות שיתחיל לשחק עם החדש... :( כמובן שאני אמשיך לנסות להזיז אותו... אגב, הוא ביקר אצל הוטרינר לפני שבועיים.... - אבל בנושא אחר... הוטרינר היה אומר לי אם הוא חשב שהוא שמן לא?
 

dimitrygo

Active member
מנהל
הם אוכלים מזונות שונים? אם כן כדאי להעביר את

גושי למזון לייט/דיאט איכותי.
 

Suki Jones

New member
השמנה- שווה בדיקה נוספת

האם יש עוד חתולים בבית? האם הוא חי עם עוד חתול בעבר? או שזה המפגש הראשון שלו עם חתול? תראי, החתול שלי אמנם חזר לעצמו, אבל עד היום אני יכולה לומר בעדינות שהוא לא בדיוק סובל את הקטנה וכבר עברו 5 שנים מאז שהגיעה. הם חיים בשלום, אבל לצערי הם לא משחקים יחדיו כמו שייחלתי ורציתי. היא חולה עליו והוא לא ממש :) יחד עם זאת, אל תתני לי לייאש אתכם :) ישנם אינספור סיפורים על חברות טובה ואמיצה בין חתולים, קצת אופטימיות ואני מקווה שהם עוד יהפכו לחברים טובים. ברור שכדאי להמשיך לנסות להזיז אותו שישחק, אבל יקירתי 10 קילו לחתול מבוגר זה לא צחוק ואולי כדאי לנקוט בצעדים נוספים חוץ ממשחק ותזוזה במיוחד נוכח גילו המתקדם. כמו שכבר אמרתי, אצל חתולים ( בדומה לאנשים מבוגרים) השמנה זה לא אידאלי בגיל מבוגר, ועל מנת שימשיכו לחיות חיים טובים ואיכותיים אולי יש צורך לשנות הרגלי תזונה/להחליף מזון. איני יודעת אם הווטרינר שלך היה אומר לך אם הוא שמן.. הייתי רוצה להאמין שהוא יגיד לך אם הוא מבחין בבעיה כזו או אחרת. אני גם מבינה שאת רוצה לחסוך את הביקור לווטרינר אם הוא מיותר. אולי תתקשרי אליו ותספרי על המצב? לדעתי, שווה בדיקה. במקרה הטוב הוא יגיד לך שהכל בסיידר ולא לדאוג :) ראיתי שמישהי נוספת הציעה לרכוש מתקני משחק שונים וזאת המלצה טובה אם הוא מתעניין במתקנים כאלו. תהיו בריאים!
 
היה עוד חתול...

כשמצאנו את גושי, היה לי חתול בן 9 בבית והוא קיבל את גושי יפה מאוד, כאילו, הוא סבל את נוכחותו בשקט... החתול המבוגר התייחס את גוש כאל האח הקטן והמציק ונתן לו פה ושם סתירה או שניים וגוש פשוט מת עליו... בינואר הוא נפטר (בהיותו בן 16), ורק גוש נותר.. הוא היה כל כך עצוב וזאת אחת הסיבות שהבאנו את בסי... בכל מקרה אני אתקשר לווטרינר לוודא, מה דעתו על המשקל של גושי... לגבי המתקן אנחנו עכשיו בדילמה בין איזה 2 3 דגמים של ליאור, אבל אנחנו נקרנה בחודש הקרוב.. - נקווה שגושי יאהב את המתקן... בסי בטוח יאהב אותו... :)
 

Shusho

New member
להתעקש...

אני מצאתי את עצמי זורקת דברים על החתולה עוושה קולות ורצה בכל הבית במשך עשר דקות תמימות עד שהמעפנה הזו (להלן: מלכת הבית ג'ני) החליטה שבא לה לשתף איתי פעולה.
 
למעלה