גור עם אובססיית אוכל

eyalgrin

New member
גור עם אובססיית אוכל

שלום
רציתי להתייעץ אתכם בעניין גור החדש שלי , אספנו אותו לפני כמה ימים מהרחוב והוא מתאקלם מצויין בביתנו הוא משחק מתלטף ואפילו מסתדר יפה עם החתול שלנו. אבל שהוא מזהה אוכל בכל צורה שהיא הוא נכנס לאטרף ולא נרגע גם אחרי שהוא מקבל את האוכל היבש/רטוב שלו הוא ממשיך לחפש , שיושבים לאכול על השולחן הוא גם באטרף רץ לאוכל ומפריע. ככ"הנ נצתרך לסגור אותו בחדר שאנחנו אוכלים אבל מה עם בישולים כל פעם נצתרך לסגור אותו? אשמח לשמוע ועצתכם בעניין אולי יש דרך אחרת להתמודד עם הסיטואציה. תודה

 

Yukita

Active member
מנהל
מזל טוב על האימוץ!

בקשר לאוכל, כתבתם "גם אחרי שהוא מקבל את האוכל". האם זה אומר שהאוכל שלו מחולק למנות? באופן רגיל עם חתולים, ודאי גורים, ההמלצה היא להשאיר להם תמיד אוכל בקערה. רובם מנשנשים כל היום ולא אוכלים בבת אחת ארוחה גדולה. רק במקרים מיוחדים, מסיבות בריאות אם אם במקרה דווקא מדובר באכלן כפייתי (רואים כשהם מתחילים להשמין ממש), מחלקים לארוחות. גורים צריכים לאכול כי הם גדלים מהר ושורפים הרבה אנרגיה, כך שרצוי שהאוכל היבש ומים טריים יהיו תמיד זמינים.
&nbsp
באשר לעודף העניין באוכל שלכם, זה די מוכר. אפשר להוריד מרמת האטרף באמצעות בניית הרגלים רצויים יותר. הגישה המועדפת עליי לא מתמקדת רק בחינוך "קשה" אלא משלבת גם תגמול עבור התנהגות רצויה: בדיוק לפני שאתם אוכלים, הכינו מנה קטנה של אוכל רטוב או משהו שהגור ממש אוהב בקערה קטנה שלו, קראו לו, הראו לו שיש לכם משהו עבורו, ושימו את הקערה בחדר אחר מזה בו אתם אוכלים. אם רוצים, אפשר גם לסגור דלת. אחרי פעמיים שלוש, הוא יבין- וכשיראה את הקערה ירוץ כבר לפינת האוכל הנבחרת לקבל אותה, הוא ילמד שיש מסגרת לקבלת אוכל ושלא מקבלים על השיש או בהדחפות בעת ההכנה.
&nbsp
במקביל, זה בסדר גמור להוריד אותו מהשולחן או השיש כשאוכלים (צרפו מילה ברורה כמו "רד" ואמרו אותה ברור אך בלי לצרוח, פשוט להיות אסרטיביים, לא עצבניים). זה גם בסדר לסגור בחדר אחר אם ממש מפריע, למרות שאם יש לכם את הסבלנות לעבור את התקופה הראשונית הקשה בחינוך, המצב ישתפר ולא תצטרכו לפתח תלות בסגירת דלתות.
 

נגהל

New member
יש לנו בבית (בין השאר...) שני חתולים בני שנתיים

כשהיו קטנים יותר זה היה בלתי אפשרי לאכול- הילדים היו עסוקים בזמן האוכל בהגנה על הצלחת שלהם בגופם שלא יגנבו להם, הם היו גונבים הכל, גם דברים שלא אהבו לאכול (כמה פעמים אחד מהם גנב בננה שמצאתי אח"כ זרוקה במחבוא שלו...).
שמחה לספר שככל שהם גדלים ומתבגרים ההתנהגות המעצבנת הזו שלהם הולכת ומצטמצמת וכבר אפשר להתמקד בארוחה יותר באכילה ופחות בשמירה על הצלחת
 

shirul2

New member
תשאירו לו אוכל חופשי..

חתולים אמורים לאכול מספר פעמים ביום, לא רק פעם או פעמיים..
פשוט תשאירו לו קערה עם אוכל.. נשמע שהיה רעב הרבה זמן.. הוא משלים פערים :)
 
למעלה