גורלו של טיריון ע"פ מוסר מרטין

גורלו של טיריון ע"פ מוסר מרטין

מה לדעתכם יקרה עם טיריון מצד אחד, מרטין הוביל אותנו עם טיריון כברת דרך. מהגמד השטני לדמות טרגית של אדם חכם, חושב, מתחשב, שמתמודד באומץ עם מכות הגורל שמתחילות בנסיבות לידתו, במום ובמשפחה חרא. בעצם אחת הדמויות היותר נוגעות ללב בסדרה. ולטעמי גם היותר חיוביות. מצד שני, לכל אורך הדרך שוזר מרטין את המוסר שלו או של ווסטרוז. ברור לנו שבני פריי יענשו בחומרה [ אף שמרטין "ריאליסט" ] הם הפרו את חוקי הכנסת האורחים ולזה ע"פ "האלים הישנים והחדשים" אין תקנה. ורצח בן משפחה? אב? האם אלי ווסטרוז, כוחות הגורל, מרטין, יכולים להשלים עם זה? האם טיריון כדמות יחסית מוסרית, יכול להמשיך לחיות עם זה? האם נראה לבסוף את הדמות המיוסרת הזאת זוכה למנוחה והנחלה?
 
עליות ונפילות

אני חושב שטריון יצבור חשיבות והשפעהעד לסוף טרגי ומפתיע כלשהו-למרות שקשה לצפות את מרטין
 

כריכרכה

New member
טיריון להערכתי הוא האחרון שימות

ולו משום שמרטין רואה בו את בן דמותו והעיד על עצמו שיש לו קשר רגשי עמוק עם דמויותיו. עד כה דמויות "נקודת-המבט" היחידות שהוא רצח (נד, קט, קרסן וויל) היו דמויות טובות בעיקרן, כאלה שהוא כתב את הסדרה בשביל להשמיץ את סוגן. אני הרבה-הרבה יותר חושש לחייו של ג'ון.
 

Envinyatar

New member
לא כרגע

ג'ון הוא כלי משחק חשוב מדי כדי למות בשלב הזה. מרטין ישתמש בו עוד הרבה, לדעתי, גם כדי לתאר את העלילה בצפון (הבולטונים, חשיפת אריה המזוייפת וכ"ו), וגם עבור הקרב מול האחרים. לגבי טיריון, אני מסכים איתך. בסופו של דבר, אבל רק בסופו של דבר, נראה לי שהוא ימות.
 

myochay

New member
טיריון חייב למות

אחרי שהרג את אבא שלו אבל זה לא חייב להיות בקרוב. אתה לא מתאר לעצמך את טיריון נלחם על גב דרקון לצד דאני באחרים? ואז מת מידי אחר
 
איפה כתוב שהוא הרג את אבא שלו?

וגם אם כן, תראה איפה הוא בסוף סופת החרבות. אולי הוא בחיים אבל אני חושב שחיים כאלה גרועים ממוות.
 

Gregor Power

New member
אני לא זוכר מתי..

אבל אני זוכר שמישהו אמר שאביו של גרגור נהרג ב"תאונת ציד מוזרה", וזה אוזכר ליד כל מיני עובדות כגון: "מספרים שמשרתים נעלמים בטירה שלו", "תסתכלו על הכוויה בפנים של הכלב" (ציטוטים לא מדוייקים). אני לא זוכר אם זה נאמר כשטיריון היה בסביבה, או אולי ב"משפט" שאדארד עשה לגרגור וכמה אנשים נחמדים שמחו להעלות את טוב ליבו המיוחד של גרגור לדיון.
 

deathstar

New member
כן, נאמר שאביו נהרג

"בקרוב עמד להינשא בפעם השלישית ונשמעו ליחשושים אפלים על מות שתי נשותיו הראשונות. סיפרו שטירתו היא מקום קודר שמשרתים נעלמים בו, ואפילו הכלבים פוחדים להיכנס לאולם. הייתה לו גם אחות שמתה צעירה בנסיבות מוזרות, שריפה שעיוותה את פני אחיו, ותאונת ציד שאביהם נהרג בה
 

esfe

New member
חוץ מזה יש לך ספר שלם לא לדאוג לו

הרי אנחנו יודעים שהוא יהיה בספר שאחריו. לגבי כמה קייטלין היא דמות "טובה", אגב, יש הרבה ויכוחים. אני חושב שטיריון יחיה מהסיבה הפשוטה שאם מרטין היה רוצה שהוא ימות הוא נותן לסרסיי לתפוס אותו אחרי הרצח של טיוון ולא מארגן את כל הבריחה שלו לערים החופשיות.
 

כריכרכה

New member
אני מאוד חושש לחייו של ג'ון מסיבה

פשוטה - קשה לי להאמין שהסדרה תסתיים באופן קלישאתי כשג'ון והדרקונים מחסלים את האחרים הרשעים. מדובר במרטין, ככלות הכל, ולכן אני חושש שעם הזמן הוא יראה לנו שגם האחרים לא כל כך רעים, אינני יודע, אולי הם ילדי היער שחזרו לנקום. ולכן זה לא כל כך בטוח שנזדקק לג'ון "הלוחם הטוב" שישאר עד סוף הסדרה על-מנת להכחיד את "הרוע המוחלט". אני בהחלט יכול לראות אפשרות שג'ון נהרג בקרוב והופך להיות רפא כזה או אחר כמו קולדהנדס, למשל.
 

DIDGIN

New member
אפשרות אחרת

כמו דקארט המטיל ספק בכל רק על מנת להוכיח שהכל קיים (ויסלחו לי אנשים שמכירים אותו יותר טוב ממני על אי הדיוקים), יכול להיות שמרטין שובר את כל "מוסכמות" הז'אנר רק על מנת לחזור אליהן לקראת הסוף ובאופן מפתיע ולא צפוי. זה יכול להניב תוצאה הוליוודית מדי מצד אחד, אך אם זה יעשה כמו שצריך הסוף יכול להיות מצוין.
 
מה אתם חושבים שתפקידו של טיריון?

ברור שיש מטרה מסוימת לנוכחות של טיריון שמה.. האם מרטין מתכנן חיכוך בין אריה לטיריון? או שהכוונה שהוא יפגוש את דאני?
 

esfe

New member
מישהו חשב על

ג'ריון, אחיו הצעיר של טיוון ודודו של טיריון שלכאורה אבד בים? בתקציר הפרק של טיריון מזכירים איזו קבוצת שכירי חרב אם אני לא טועה, העונה לשם golden company. נשמא לאניסטרי מספיק. אולי יהיה איזה איחוד לאניסטרים מרגש?
 

לגוטל

New member
מעניין

גם טיריון אומר שהוא הדוד שהיה הכי אהוב עליו... אבל הפגישה הזו מוטלת בספק בגלל שלא נראה שיש סיבה לג'ריון להישאר שם ולא לחזור לווטרוז שם יש לו מעמד גבוה.
 

לגוטל

New member
אני מסכים

גם אנחנו רגילים מדי שהרבה דמויות ראשיות מתות, אז אנחנו חושבים מתי טיריון ימות, מתי ג'יים, מתי ג'ון וכו'... חייבים כמה לשרוד את כל המלחמות, זה תמיד ככה. לדעתי טיריון וג'ון ישרדו, או לפחות כך אני מקווה.
 
למעלה