גורה עם נפיחות ועוד כמה דברים

גורה עם נפיחות ועוד כמה דברים


מה נשמע פורום אהוב שלי
? ! אז אחרי שקצת התרגלתי לגורה החדשה , יש לי כמה שאלות: 1. לגורה שלי (בת שלושה חודשים מסתבר) יש תולעים כבר תקופה ארוכה (מאז שמצאתי אותה) . הייתי שבוע שעבר אצל הוטרינר ועשו לה תילוע ושמו חומר נגד פרעושים , אבל הבטן עדיין נפוחה. מתי הנפיחות אמורה לרדת? 2. משהו קצת מוזר אבל חמוד לאללה: הגורה "מחקה" את היניקה של חלב האם ע"י ליקוק ג'קט שיש לו בד פוורתי כזה (סינטטי) ולאחר מכן נרדמת . האם זה בסדר או שעלול להיות מסוכן ? לא בריא? 3. כמה גורים בגיל שלה אמורים לאכול? אני ממלאה לה את הצלחת כשהיא מתרוקנת . ככה עושים או לתת לה בשעות קבועות? תודהההההההה
 

דגלמנגה

New member
חתולים הם טורפים ובתור שכאלה הם אינם מודדים את גודל הטרף

לפי נפח הקיבה. בטבע, הם אוכלים עד להתפקע, כי לעולם אינם יודעים מתי תבוא ארוחתם הבאה. בני אדם רואים בהתנהגות כזאת גרגרנות ומכנים אותה: 'קיבה ללא תחתית'. בני משפחת החתולים מבלים את רוב שעותיהם בשינה ועיכול. כשמתעוררים הם יוצאים לטרוף את ארוחתם הבאה, או ארוחותיהם, המשתרעות לאורך כל שעות ערותם. חתול, כטורף-מחמד, מן הראוי להאכיל במזון המזין ביותר שניתן לקנות, על מנת שיישבע לאורך זמן וכדאי לתת מנות בגודל המומלץ על גבי האריזה, לפי גיל, גודל, פעילות וכו'. אפשר לחלק את המנה היומית למספר מנות, אבל לא מומלץ להאכיל, בכל ארוחה, כל כמה שהחתול מסוגל לזלול בבת אחת. חוסר ה'ספורט אקסטרים' שבציד עלול לגרום להשמנה, שתגרור חוסר פעילות ועוד רעות חולות. אני לא מומחה בחתולים, אבל 'קיבה ללא תחתית' מיוחסת גם לכלבים ושם אני קצת יותר מתמצא
 

Yukita

Active member
מנהל
חמודה!

נראה לי שלוקח קצת זמן לנפיחות בבטן לרדת - בהנחה שאכן מדובר בנפיחות של תולעים. לפעמים כשגורים מגיעים מתנאי חיים לא טובים בחוץ חלק מהכרס היא בכלל כרס של רעב וזו אחת הסיבות שלוקח לה זמן לרדת. אבל אם אינך בטוחה - שאלי את הוטרינר. &nbsp יניקה של בגדים ומיני בדים שונים זו תופעה אפיינית למדי - לא ברורות עד הסוף כל הסיבות, אבל ההנחה המקובלת היא שמאחר שמדובר בגיל בו גורים שנמצאים עם אימם עדיין יונקים ממנה (גם אם במקביל הם מתחילים לאכול אוכל ממש), אזי היניקה היא בעיקר מילוי חסר ברמה הפסיכולוגית. לפעמים זה עובר לבד, לפעמים ממשיך גם לבגרות. אצלנו לא התערבתי יותר מדי במקרים כאלו מלבד כשהיה מדובר בבגדים, ואז פשוט ניתקתי את הבד מהפה. זה לא בלתי-בריא עד כמה שניתן לראות, סתם יכול לעצבן אנשים שהבגדים שלהם נהיים רטובים מרוק. &nbsp באשר לכמות אוכל, לא מגבילים אוכל לגורים בגדילה. בגיל הזה מדובר בגדילה מהירה מאוד ששורפת קלוריות. קשה לדעת כמה לתת בארוחות סדירות כי זה לא שאפשר לקבוע כמות ולהישאר איתה - הכמות צריכה לגדול עם הגור, ולכן עדיף פשוט להשאיר אוכל. יתכן שאחרים יחשבו אחרת, אבל במקרה כזה צריך להבין באמת איך עובד עניין המינון כשכל יום הגור ממשיך לגדול. אצלנו בבית אין הגבלת אוכל, יש קערות ויש בתוכן אוכל יבש ויש מים זמינים תמיד. עובדה שהם לא "מנקים" את הקערות כל כך מהר בדרך כלל. חלק מהעניין הוא באמת להאכיל באוכל איכותי, ולא כזה שמכיל כמות גדולה יחסית של חומרי טעם שמושכים לאכול עוד ועוד, כמו בג'אנק פוד. לשם השוואה, פיצה תרצי בדרך כלל לאכול יותר מסלט, אפילו עם קצת מקור חלבון בתוכו, כי הפיצה מכילה יותר דברים שמגרים את הטעם שלך - ודאי כשמדובר בפיצה תעשייתית שיש בה למשל יותר סוכר. אוכל טעים מדי הוא בעיה. צריך איזה איזון בין הטעים (כי בכל זאת לא מדובר במכשיר עינויים) לבין בריאות ואי-הטייה לכיוון זללנות יתר.
 

גורדיאן

New member
תשובות:

לכל הגורים שהכרתי תמיד הייתה בטן עגלגלה ובולטת, אין לזה קשר לתולעים או לכמות האוכל, כך הם בנויים בגיל כל כך צעיר, מערכת העיכול היא הדבר הכי חשוב במבנה הכללי. בקרוב היא תגדל ואז תהפוך פתאום ל-'נורא רזה', כי כמה שהיא תאכל לא יספיק להעלות בשר על השלד המתארך שלה. יניקה - בעיה פסיכולוגית, ממה שראיתי הרבה פעמים האימהות בטבע פשוט דוחפות את הגורים מהן כשהן רוצות לגמול אותן, לעיתים עם תבלין של נהמה או נשיכה ידידותית, לא צריך יותר מזה, הגורה לומדת מהר מאוד שעניין היניקה הסתיים והופכת להיות סחטנית צומי כמו כל החתולים. תני לצלחת להיות תמיד מלאה, שתאכל כמה שהיא רוצה וצריכה, תמיד נהגתי כך ומתוך עשרות החתולים שגידלתי אף אחד לא הפך מזה לשמן מידי. ועוד משהו: היא חמודה!
 

אופירA

New member
מנהל
גם אני מצרפת את ניסיוני

לא רואים את הנפיחות בתמונה, ואכן כפי שכתבו לך, לכל גורי החתולים יש בטן נפוחה יותר מחתול בוגר. יניקה של בד פרווה כולל דיווש עם ציפרני ה"ידיים" מאוד נפוצה אצל חתולים בוגרים. קראתי במאמר ברשת, שזה קורה לחתולים שנפרדו מאימם כשהם גורים ולא סיימו לינוק ממנה. אצלי 2 הנקבות "יונקות" בדי פרווה כבר 6 שנים. הזכר לא, למרות שגם הוא כמותן איבד את אמו כשהוא גור קטן. גם אני נותנת אוכל יבש חופשי, כל הזמן, ומים כמובן. אוכל רטוב ו"טעים" יותר אני נותנת פעמיים-שלוש ביום, בכמות מוגבלת, והם לא אוכלים הכל בבת אחת. אוכל טעים במיוחד (טונה, בקלה) הם יאכלו יותר, ולכן אני אתן לעיתים רחוקות יותר ובכמות קטנה כל פעם.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אם נתנו לה תילוע בכדור אז יש לחזור לפעולה הזו 10-12 ימים

אחרי התילוע הראשון.
 

אלישבע777

Well-known member
יניקת חפצים

זו תופעה מאוד נפוצה. אחת החתולות שלי היתה אובססיבית לזנבה ושעות היא היתה יונקת ממנו ומרטיבה לי את כל העולם ברוק שלה. החתול הנוכחי , ניסה שנים לעשותץ אותו דבר על הבגדים שלי. כמובן שלא נתתי לו... הוא גם מרטיב אותם וגם מקמט .. אחרי כמה שנים של חינוך, הוא למד שזה אסור, אבל לפעמים מתפלק לו... אם לא מפריע לך - בסדר. אם מפריע לך - אל תוותר לעולם - תזיז אותה במשיכת עורף. זה לא כואב אבל מוציא מהאוססיביות של היניקה העקרה. בהתחלה זה יהיה מספר פעמים ביום, אחר כך זה יפחת. לוקח שנה, לפחות תלוי במידת ההרגל של החתול למנהג הזה ומידת העקביות שלך.
 
למעלה