גועל נפש

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
גועל נפש

גועל נפש
ראו כיצד רכבת ישראל במו ידיה הורסת אתר היסטורי
 

איליה.

New member
אתה יכול לפרט בבקשה?

גועל נפש
ראו כיצד רכבת ישראל במו ידיה הורסת אתר היסטורי
אתה יכול לפרט בבקשה?
היכן בדיוק נמצא המקום? בתמונה לא ממש רואים את ההרס שאתה מדבר עליו, אז אם תוכל להוסיף כמה מלים זה מאד יעזור...
 

oren*

New member
אני חושב שהוא מתכוון לגשר הבטון

אתה יכול לפרט בבקשה?
היכן בדיוק נמצא המקום? בתמונה לא ממש רואים את ההרס שאתה מדבר עליו, אז אם תוכל להוסיף כמה מלים זה מאד יעזור...
אני חושב שהוא מתכוון לגשר הבטון
שנבנה מעל הקשתות ההיסטוריות. לצערי, אנחנו לאט לאט מכסים את המדינה בשכבות של בטון, בסוף לא נוכל לצלם את הנוף מבלי לתפוס ברקע איזה רמזור או עמוד חשמל.
 
פגיעה באתרים היסטוריים

גועל נפש
ראו כיצד רכבת ישראל במו ידיה הורסת אתר היסטורי
פגיעה באתרים היסטוריים
צר לי לחלוק עליך ערן, אבל לתפיסתי, דווקא במקרה זה אין זו פגיעה באתר הסטורי, מכיוון שהגשר היפה וההסטורי לא מושפע כלל מהעבודות החדשות. אין זאת כוונתי לומר שרכבת ישראל נורא רגישה לנושא ההסטוריה - מרביתכם בוודאי מכירים את השחתת התחנות ההסטוריות ברחובות, בית שמש ובר גיורא ואת הזנחת תחנות ירושלים, יפו ועוד. לצערי אני גם יכול לספר לכם מידע אישי שמוזיאון הרכבת וארכיונו ממש לא מעניינים את ההנהלה. ועם זאת, אני חושב שאני דווקא אעדיף להסתכל על הגשר התורכי בבאר-שבע עם רכבת משא מודרנית ברקע מאשר להסתכל עליו מהכיוון השני ולראות ברקע את האוטוסטרדה על גשר הכביש הסמוך - הקדמה היא בלתי נמנעת בחברה שלנו, אבל אנחנו חייבים ללמוד לקבלה ולקדמה בלא לפגוע במה שחשוב לנו כחברה - ערכים היסטוריים, אסתטיקה, איות הסביבה ועוד. אם אתם רוצים דוגמאות אמיתיות, לדעתי, לפיתוח ללא התחשבות בהסטוריה, אתם מוזמנים לבקר בעיר התחתית של חיפה (שאיליה הזכיר בהודעה אחרת בזמן האחרון) ולראות כיצד עיריית חיפה, בראשות מצנע, החריבה בתים ערביים היסטוריים, מפוארים ויפיפיים רבים כל-כך לטובת הרחבות כבישים ובניית בנייני משרדים מודרניים, בעוד איזור הצ´ק פוסט נותר כאחת מהנקודות המכוערות והמוזנחות בארץ בקנה מידה כזה. (( כדי שלא תגידו שאני סתם משמיץ בלי לתתת פתרונות - התפיסה שלי רואה את הליבה של חיפה כמוק משיכה לתיירות - פיתוח מחדש של האיזור המקורי של הנמל כמרינה, במקום חוף הכרמל ; שיקום העיר התחתית ע"י שמירת המבנים ההיסטוריים הרבים ואולי ייעודם מחדש כבתי הארחה ; סגירת רחוב העצמאות ושדרות בן-גוריון לתנועת כלי רכב פרטיים והפיכתם למדרחובים מטופחים עם כבישים חוצים ותחבורה ציבורית, עדיף מסילתית, לאורכם ; הפיכת איזור הקישון לגרסה מקומית של פארק הירקון - למעשה פעולה זו כבר התחילה עם פארק הקישון, אבל אני רוצה גם נחל שאפשר לשוט בו בסירות פדאלים ; הפיכת איזור הצ´ק פוסט, במקביל לאיזור הכניסה הדרומית של חיפה, למרכזי המשרדים וההיי-טק העירוניים תוך רישות של העיר במערכת תחבורה ציבורית יעילה ומתוכננת היטב שתאפשר מעבר בתוך דקות בודדות בין חלקיה השונים. הרשימה עוד ארוכה, אבל אני חושב שהבנתם את העיקרון, ותאמינו לי שלא המצאתי כלום מתוך זה - את מרבית הדברים כבר המציאו רבים לפני, ואת הכל אפשר להגשים אם רק רוצים מספיק ))
 

fireman

New member
חן, לא מדובר בפגיעה פיזית

פגיעה באתרים היסטוריים
צר לי לחלוק עליך ערן, אבל לתפיסתי, דווקא במקרה זה אין זו פגיעה באתר הסטורי, מכיוון שהגשר היפה וההסטורי לא מושפע כלל מהעבודות החדשות. אין זאת כוונתי לומר שרכבת ישראל נורא רגישה לנושא ההסטוריה - מרביתכם בוודאי מכירים את השחתת התחנות ההסטוריות ברחובות, בית שמש ובר גיורא ואת הזנחת תחנות ירושלים, יפו ועוד. לצערי אני גם יכול לספר לכם מידע אישי שמוזיאון הרכבת וארכיונו ממש לא מעניינים את ההנהלה. ועם זאת, אני חושב שאני דווקא אעדיף להסתכל על הגשר התורכי בבאר-שבע עם רכבת משא מודרנית ברקע מאשר להסתכל עליו מהכיוון השני ולראות ברקע את האוטוסטרדה על גשר הכביש הסמוך - הקדמה היא בלתי נמנעת בחברה שלנו, אבל אנחנו חייבים ללמוד לקבלה ולקדמה בלא לפגוע במה שחשוב לנו כחברה - ערכים היסטוריים, אסתטיקה, איות הסביבה ועוד. אם אתם רוצים דוגמאות אמיתיות, לדעתי, לפיתוח ללא התחשבות בהסטוריה, אתם מוזמנים לבקר בעיר התחתית של חיפה (שאיליה הזכיר בהודעה אחרת בזמן האחרון) ולראות כיצד עיריית חיפה, בראשות מצנע, החריבה בתים ערביים היסטוריים, מפוארים ויפיפיים רבים כל-כך לטובת הרחבות כבישים ובניית בנייני משרדים מודרניים, בעוד איזור הצ´ק פוסט נותר כאחת מהנקודות המכוערות והמוזנחות בארץ בקנה מידה כזה. (( כדי שלא תגידו שאני סתם משמיץ בלי לתתת פתרונות - התפיסה שלי רואה את הליבה של חיפה כמוק משיכה לתיירות - פיתוח מחדש של האיזור המקורי של הנמל כמרינה, במקום חוף הכרמל ; שיקום העיר התחתית ע"י שמירת המבנים ההיסטוריים הרבים ואולי ייעודם מחדש כבתי הארחה ; סגירת רחוב העצמאות ושדרות בן-גוריון לתנועת כלי רכב פרטיים והפיכתם למדרחובים מטופחים עם כבישים חוצים ותחבורה ציבורית, עדיף מסילתית, לאורכם ; הפיכת איזור הקישון לגרסה מקומית של פארק הירקון - למעשה פעולה זו כבר התחילה עם פארק הקישון, אבל אני רוצה גם נחל שאפשר לשוט בו בסירות פדאלים ; הפיכת איזור הצ´ק פוסט, במקביל לאיזור הכניסה הדרומית של חיפה, למרכזי המשרדים וההיי-טק העירוניים תוך רישות של העיר במערכת תחבורה ציבורית יעילה ומתוכננת היטב שתאפשר מעבר בתוך דקות בודדות בין חלקיה השונים. הרשימה עוד ארוכה, אבל אני חושב שהבנתם את העיקרון, ותאמינו לי שלא המצאתי כלום מתוך זה - את מרבית הדברים כבר המציאו רבים לפני, ואת הכל אפשר להגשים אם רק רוצים מספיק ))
חן, לא מדובר בפגיעה פיזית
אלא בפגיעה בחזות ובנוף שיוצר הגשר היפיפה הזה אתה לא מתאר לעצמך כמה הוא יפה וכמה הוא מכוער עם הגשר המחורבן הזה מאחוריו.... לגבי השאלה של איליה.... מדובר בגשר מסר 1 שנבנה כחלק מהקמת קו הרכבת מבאר שבע לרמת חובב ועובר מעל נחל באר שבע שנמצא בימים אלו בתנופת פיתוח ושיקום אדירה בהשקעות של עשרות מיליוני שקלים וחבל מאוד שהדבר הזה תקוע באמצע
 

יהוושע

New member
אולי עכשיו , כשמצנע רץ לפוליטיקה

פגיעה באתרים היסטוריים
צר לי לחלוק עליך ערן, אבל לתפיסתי, דווקא במקרה זה אין זו פגיעה באתר הסטורי, מכיוון שהגשר היפה וההסטורי לא מושפע כלל מהעבודות החדשות. אין זאת כוונתי לומר שרכבת ישראל נורא רגישה לנושא ההסטוריה - מרביתכם בוודאי מכירים את השחתת התחנות ההסטוריות ברחובות, בית שמש ובר גיורא ואת הזנחת תחנות ירושלים, יפו ועוד. לצערי אני גם יכול לספר לכם מידע אישי שמוזיאון הרכבת וארכיונו ממש לא מעניינים את ההנהלה. ועם זאת, אני חושב שאני דווקא אעדיף להסתכל על הגשר התורכי בבאר-שבע עם רכבת משא מודרנית ברקע מאשר להסתכל עליו מהכיוון השני ולראות ברקע את האוטוסטרדה על גשר הכביש הסמוך - הקדמה היא בלתי נמנעת בחברה שלנו, אבל אנחנו חייבים ללמוד לקבלה ולקדמה בלא לפגוע במה שחשוב לנו כחברה - ערכים היסטוריים, אסתטיקה, איות הסביבה ועוד. אם אתם רוצים דוגמאות אמיתיות, לדעתי, לפיתוח ללא התחשבות בהסטוריה, אתם מוזמנים לבקר בעיר התחתית של חיפה (שאיליה הזכיר בהודעה אחרת בזמן האחרון) ולראות כיצד עיריית חיפה, בראשות מצנע, החריבה בתים ערביים היסטוריים, מפוארים ויפיפיים רבים כל-כך לטובת הרחבות כבישים ובניית בנייני משרדים מודרניים, בעוד איזור הצ´ק פוסט נותר כאחת מהנקודות המכוערות והמוזנחות בארץ בקנה מידה כזה. (( כדי שלא תגידו שאני סתם משמיץ בלי לתתת פתרונות - התפיסה שלי רואה את הליבה של חיפה כמוק משיכה לתיירות - פיתוח מחדש של האיזור המקורי של הנמל כמרינה, במקום חוף הכרמל ; שיקום העיר התחתית ע"י שמירת המבנים ההיסטוריים הרבים ואולי ייעודם מחדש כבתי הארחה ; סגירת רחוב העצמאות ושדרות בן-גוריון לתנועת כלי רכב פרטיים והפיכתם למדרחובים מטופחים עם כבישים חוצים ותחבורה ציבורית, עדיף מסילתית, לאורכם ; הפיכת איזור הקישון לגרסה מקומית של פארק הירקון - למעשה פעולה זו כבר התחילה עם פארק הקישון, אבל אני רוצה גם נחל שאפשר לשוט בו בסירות פדאלים ; הפיכת איזור הצ´ק פוסט, במקביל לאיזור הכניסה הדרומית של חיפה, למרכזי המשרדים וההיי-טק העירוניים תוך רישות של העיר במערכת תחבורה ציבורית יעילה ומתוכננת היטב שתאפשר מעבר בתוך דקות בודדות בין חלקיה השונים. הרשימה עוד ארוכה, אבל אני חושב שהבנתם את העיקרון, ותאמינו לי שלא המצאתי כלום מתוך זה - את מרבית הדברים כבר המציאו רבים לפני, ואת הכל אפשר להגשים אם רק רוצים מספיק ))
אולי עכשיו , כשמצנע רץ לפוליטיקה
הארצית , יקום לחיפה ראש עיר שינסה לממש את החזון הזה במקום להרוס את נופה הטבעי של העיר .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה