ב"ה ההכנות לחג מתקדמות

נוגה44

New member
ב"ה ההכנות לחג מתקדמות

בחמישי אפיתי עוגת דבש וטורט עם פרורי שוקולד וקוקוס וארבע חלות עגולות השבוע אופה עוד כמות של הפרשת חלה. הערב הכנתי רוגעלך שמרים מקילו קמח שושני קצף עוגת שוקלד מקושטת כפרפר ליום הולדת של הנכדה ועוגת גבינה יש לי גם 2 תבנוות מאורכות של פשטידת כרוב הכנתי גם טחינה והיא הקפאה קניידלעך מוקפאים וגם בורקסים. אני מרוצה ב"ה מחר נתקדם אני רוצה גם להכין את הלחמניות רימון
 

1winnie

New member
כל הכבוד נוגה ../images/Emo127.gif

הספק לא רע בכלל !! אני לא מארחת אבל אחראית על קינוחים וכל החלות עשיתי לי לוח זמנים והתחלתי בשבוע שעבר. העברתי חלק מהדברים שהקפאתי לפריזר של המשפחה, אז שוב יש לי קצת מקום. הכנתי סמבוסק חומוס אפוי של אילנית, והאמת שהפעם הם יצאו לי יותר יפים מהפעמים הקודמות (לפחות לדעתי), אולי בגלל שהכנתי אותם גדולים. עוגיות בצק פריך במילוי ממרח תפוחים-קינמון ואגוזים (כמו עוגיות תמרים, אבל לא עם תמרים) עוגת גזר עם אגוזים וחתיכות שוקולד לבן עוגת שוקולד-נוגט מיוחדת, עם דבש וסילאן עוגת שמרים במילוי קרם וניל, שזיפים ופרוסות שקדים עוגת שמרים במילוי שוקולד-נוגט והשבוע נשארו לי הדובשניות, עוגת דבש-הדרים וכמובן החלות
יכול להיות שאני אכין גם עוד עוגת שוקולד או רולדה (עוד לא החלטתי) שיהיה לכולנו אפיות נעימות (ובישולים!9 לקראת החג
 
נגה "אשת חיל" את ואצלי

היום התחיל באפיית הפשטדות. מחר אנקה מעט ביום שלישי אפה את העוגת תמרים ועוד איזה עוגה הכין את החמוצים שלי ואת הסלט מיונז. קובנה כבר מוכנה מיום רביעי מחכה במקפיא בשקט סלטים למנגל הכין טרי ביום שישי בבוקר. קניות ערכתי הכל יש רק לעבוד.....
 

רותי410

New member
איזו זריזות ואיזה הספק, נוגה. כל הכבוד!

לא ידעתי שאפשר להקפיא טחינה. ההיפך. חשבתי שהיא מתפרקת אחרי שהיא מופשרת. אני מתכוונת להכין את הטחינה ממש בערב החג. לא לוקחת סיכונים. אבל אשמח לדעת שאין בעיה להקפיא ושהטחינה עומדת יפה בהקפאה.
 
מבזק חצי היום מפי אושרת מלמד

אז כך כל המטבח שלי נקי "פסח" הפשטדות מוכנות בדרכם לאשפוז במקפיא עד הופעתם על שולחן החג.... חצי היום השני לא יותר קל צריכה לקחת את הגדולה לאימון שחיה בשעה 16:30 ואת הדרדסים הקטנים להפנינג חוגים בישוב שיבחרו את החוג שהם רוצים (בעיקרון אנחנו כבר סגורים אם לא יהיה שינויים של הרגע האחרון)..... חוזרים מארגנת את הקטנים ארוחת ערב מקלחות אשתדל לקלח לפני ההפנינג... ב19:30 יוצאת לאספת הורים אצל ביתי הגדולה בבית הספר.... מקווה להיות בהכרה בסוף יום זה....
 

רותי410

New member
אושרת, אני פשוט מסירה את הכובע (אם היה לי),

ומצדיעה לך!! כל הכבוד על ההספק. אני ממש מוריקה מקנאה. אבל זאת קנאה טובה. תמשיכי כך. ובעניין פשטידת הזיתים, היא ממש מוכיחה את הפתגם שעל טעם וריח אין להתווכח. לא כל כך התלהבו ממנה. והאמת שגם אני חשבתי שהיא "משעממת". אממה, היות והיא קלה כל כך להכנה, אני לא מוותרת עליה בקלות (כל דבר קל להכנה אני מספחת אלי מיד). לכן חשבתי שאולי אעשיר אותה בעוד סוג גבינה ואולי אוסיף גם עגבניות מיובשות. נראה מה יצא מזה. חוזרת בחזרה למטבח - אף על פי שאני מחפשת כל הזמן תירוצים איך להימלט ממנו!!!
 

1winnie

New member
מצטרפת לדבריך בקשר לאושרת

וזה בדיוק מה שכתבתי לה הרגע במסר פרטי היא באמת "אשת-חיל" ! אני רוב הבוקר דווקא לא הייתי במטבח, כי היתה לי עוזרת (שסיימה לפני דקה), אז עכשיו נראה לי אני הולכת להמשיך לאפות. הבית מבריק וריחני חבל"ז
 

רותי410

New member
איזה יופי. הבעיה שעד ערב החג יש עוד כמה ימים

והברק והריחניות לא מחזיקים מעמד. לי אין עוזרת קבועה, אבל מפעם בפעם אני נעזרת בה. בשבוע שעבר היא ניקתה את כל מה שהתעצלתי לנקות (למרק, לשפשף, לטפס על סולמות וכו'), והצרה שעד ערב החג זה "מתמסמס". בכל אופן זה לא יישאר בוהק ו"ניחוחי" כמו ביום הניקיונות. אז ביום שלישי שוב אהיה שפחה ואנקה שוב. טוב, אלו צרות קטנות. העיקר הבריאות. אם יש בריאות - כל השאר לא חשוב. אפייה נעימה. (את שמה לב שכולה 4 ימים וכולנו מכינים כאילו החג יימשך לפחות חודש?)
 

1winnie

New member
רק על המטבח אצטרך לעבור

כי העוזרת שלי באמת מנקה מאד יסודי (ברוך ה') ואני בהחלט מתכוונת לאפות עוד כמה דברים, אז לשטוף טוב אני אצטרך. לנקות משהו אחר במטבח.... את צריכה לראות איך אני אופה בשביל להבין. יד אחת תמיד (אבל תמיד!) מחזיקה סמרטוט לניקוי. זה חצי אובססיה אצלי... ואם לרגע הנחתי את הסמרטוט ואני לא מוצאת אותו, אני לא יכולה להמשיך לאפות ריח טוב יש תמיד בבית, כי יש לי כמה מכשירים מיוחדים שמפיצים ריח באופן קבוע
טוב, עפתי למטבח (אולי גם לאכול משהו.....)
 

נוגה44

New member
כולכן חרוצות מאוד

עכשיו הולכת לנוח אחרי יום מפרך בגן תחילת שנה וערב חג ואח"כ מתכננת להתחיל בבישולים
 

מאיוש י

New member
גם אצלי פשטידת הזיתים

לא תחזור על עצמה. הכנתי אותה לשבוע שעבר . ויצא ממש משעמם אפילו די חנק.אף אחד לא אהב. לא אכין אותה יותר.
 

רותי410

New member
העניין הוא שהיא רצה המון ברשת. כולם

מכינים אותה.. ואפרופו קל להכנה, עוגת השוקולד שלך כל כך מככבת אצלי במטבח, שאני מכינה אותה כבר בעיניים עצומות. והמתכון נפוץ לכל רוח. לא היה מישהו שטעם ממנה ולא ביקש מתכון. אתמול בלילה הכנתי אותה שוב. (תוך כדי הצצות ב"כוכב נולד". לא שאני רואה, אבל כל רגע קראו לי לראות.) העוגה קיבלה אצלי את הציון עשר - יש לי כמה מתכונים כאלה, שאני יודעת בוודאות שאני אכין אותם עוד ועוד. מקווה לצרף עוד לאוסף. חחח
 

מאיוש י

New member
../images/Emo25.gifבכיף../images/Emo25.gif

זו אכן עוגה קלה ומוצלחת. השבת הכנתי אותה, ובמקום קוקוס שהבן לא אוהב, שמתי שקדים טחונים. יצא מעולה.
 

מאיוש י

New member
עוגת השוקולד הזו.../images/Emo36.gif

2 דקות הכנה ויוצאת עוגה עסיסית וטעימה. אני כאמור מחליפה לפעמים את הקוקוס בשקדים או בפרג מצרכים 1 כוס קמח 1 שקיק אבקת אפייה 1 כוס שמן 3/4 כוס סוכר 1 כוס אבקת שוקולית 3/4 כוס חלב / מיץ תפוזים לפרווה 1 כוס קוקוס 4 ביצים לציפוי: 1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)/ריץ לפרווה 100 גרם שוקולד מריר הכנה: מערבבים את כל המצרכים בקערה עד למרקם אחיד ,משמנים תבנית 30*24 או 2 תבניות אינגליש קייק ,שופכים את התערובת ואופים בחום 180 מעלות כ - 40 דקות בערך (תלוי בתנור). ניתן לבדוק באמצעות נעיצת קיסם אם העוגה מוכנה (לא לפתוח את התנור לפני שעברו 30 דקות) כמה דקות לפני שמוצאים את העוגה מהתנור, מחממים על הגז/במיקרו שמנת מתוקה וממיסים לתוכה את השוקולד. מערבבים עד להמסה מלאה. מוצאים את העוגה מהתנור, מחוררים עם שיפוד/קיסם על מנת שקרם השוקלד יספג לתוכה, שופכים את הקרם באופן אחיד על העוגה, מצננים כחצי שעה ומפזרים פתיתי קוקוס לקישוט. את המתכון ראיתי אצל ניצי מוואלה ,שהביאה אותו מהבלוג של סברו.
 

1winnie

New member
אההה עוגת שוקולית

מסכימה ביותררררררררררר יש לה הרבה גרסאות מאד מאד דומות, ואין ספק שהיא עוגה נהדרת אני מכינה אותה עם חלב סויה בטעם וניל אבל לא מכירה עם קוקוס או שקדים טחונים. זה רעיון לנסות עם שקדים טחונים (קוקוס לא אוהבים אצלי....)
 
מאיוש תודה רבה רבה שאמרת ואני תכננתי להכין

אותה , הרבה זמן דחיתי כי נראתה לי עם המון קמח לפשטידה .
 

מאיוש י

New member
אכן המון קמח לפשטידה

אבל הכנתי ,כי כמו שאמרה רותי ,הרבה דיברו בשבחה................. ויצא ממש.......................אסור להגיד מגעיל על אוכל, אבל יצא משהו מאוד קרוב. אצלי כולם טעמו ולא אהבו וכל התבנית נזרקה לפח
 

ofira121

New member
אצלי הכנתי היום עוגת ../images/Emo55.gifקניתי כבר הכל

מחר אכין בע"ה בורקסים ואקפיא לשבת,חילבה,גם חלות דבש אולי אכין אם לא אז מתוקות רגילות.
 
הכנת עוגת דבורים?../images/Emo6.gif, אני עמוסה ביומיים הקרוב

הקרובים, אולי מישהי רוצה לאמץ אותי? אני בד"כ אוהבת להכין מראש מה שאפשר ולהגיע לחג רגועה אבל השנה זה כנראה לא יקרה...
 
למעלה