בת 3.5- הסתגלות קשה לדיאטה

ADEELI

New member
שלום happy end

וברוכה הבאה לפורום שלנו ולמשפחת הצליאק. מאחלת לכם הסתגלות קלה ומהירה.
מאוד מבינה את תחושת התסכול לנוכח מצבה הבריאותי של הילדה ולאור העובדה שלא רק שאין שיפור, יש הרעה וירידה במשקל.
אני מסכימה עם חברותיי לפורום שכל עוד העצירויות נמשכות, יש קושי פיזי לאכול וקיימת התנייה שאוכל קשור לעצירויות והדרך להימנע מעצירויות היא להימנע מאוכל. אני חושבת שהבת שלך מאוד נבונה, הבינה מה מזיק לה ופשוט מצאה דרך להימנע מהמצב. האם יש אפשרות להקדים את הביקור אצל רופא הגסטרו? ככל שתקדימו לפתור את הבעיה תוכלו להתקדם לשלב הבא.
אני רוצה לשתף אותך קצת בניסיון שלנו, שהיה דומה לשלכם. הבת שלי אובחנה בגיל שנתיים וחצי לאחר תקופה ארוכה שבה לא אכלה וסבלה מחוסר תיאבון. למרות שפנינו שוב ושוב לרופא הילדים, ביטלו את התלונות שלנו עד שהייתה ירידה דרסטית בגדילה ואז הופננו סוף סוף לבדיקות דם. בתקופה הזו היא חייתה על סימילאק, חביתה, צ'יפס ומשקה גמדים. בדיעבד הבנו, שהיא הפסיקה לאכול גלוטן, מאחר והוא כנראה גרם לה להרגיש לא טוב. השלב הבא היה להחזיר לה את האמון באוכל. כל העצות שניתנו לך כאן, נכונות ועוזרות, העניין הוא שזה לוקח זמן וליתר דיוק, המון זמן. לנו זה לקח כמעט שלוש שנים. בשנתיים הראשונות היא כמעט ולא נגעה בלחם ולגן הלכה עם פריכיות אורז ועוגיות. אני עייפתי מלהכין יום יום את אותה ארוחת צהריים. היום, אני עדיין בהלם כשהילדה שלי מוכנה לנסות מאכל חדש ואת היום,שהיא אמרה לי בפעם הראשונה "אמא אני רעבה", אני כנראה לא אשכח בחיים.
אז לא להתייאש. תנסי כל פעם רעיון אחר שכתבו לך כאן בפורום. דבר נוסף שעוזר זה להזמין חברים מהגן ולהכין ארוחות משותפות וגם לבקש מאנשים קרובים שיאכלו את האוכל שלה ויגידו כמה שהוא טעים ומדהים.
אם עדיין הקושי ימשיך, הייתי ממליצה לפנות להתייעץ דוקא עם מטפלת באומנויות. רוב הקופות מממנות היום טיפולים כאלה. אני מכירה מטפלת באומנויות שמקבלת באופן פרטי וגם מבינה בצליאק ואם יהיה צורך אני אשמח להעביר לך פרטים במסר אישי.
בנתיים המשך חג שמח ואנחנו כאן לכל שאלה.
 

ooochy

New member
לגבי העצירות

אצל הבן שלנו גם הכל התחיל מעצירות ובשמנו נתנו לנו חומרים מרככים כדי להקל על העצירות - האם הבת שלך לוקחת?

אני לא רופאה או אשת מקצוע - אבל לפי מיטב הבנתי יש חומרים מרככים שמקלים מאוד על יציאות ואינם ממכרים או משפיעים על מערכת העיכול לטייח הארוך - ולפי דברי הרופא המטפל בבן השני שלנו (שנמצא בבירורים ומעקב כבר 8 חודשים) כרגע הם אפילו ניתנים לצריכה למשך שנים
ככה שהייתי מציעה לך לנסות גם את הכיוון הזה - להקל עליה עם העצירות ואז אולי גם ייגבר התיאבון והמוכנות לנסות מזונות חדשים.
החומר שאנחנו משמשים בו ניקרא מירלקס - אבל אני חיה בארה"ב - הוא נמס במים או כל משקה אחר וטעמו אינו מורגש - אם הבן שלי יודע שזה בתוך המים הוא לא מסכים לשתות - אבל אם אני מכינה את זה מבעוד מועד והוא לא רואה - הוא לא מבחין בהבדל

כמו שכתבו לך - גם אני הייתי זורמת איתה עם האוגל שהיא כן מוכנה לאכול - אצלנו למשל הבן שלי כל כמה חודשים משנה את מה שהוא מסכים לאכול לארוחת בוקר - כבר כמעט 8 חודשים שהוא מסכים רק פרוסת לחם עם שוקולד - וזה מה שהוא מקבל. כרגע חשוב לי שהוא יאכל ושהוא יהנה מהאוכל שהוא כן יכול לאכול. אני מאוד מקפידה להציע מזונות שהוא גם לא מסכים ותמיד מנסה להגיש לשולחן ושאני ובן הזוג נאכל מזונות שהוא או אחיו לא מסכימים לאכול - רק בשביל לתת הזדמנות למזונות אחרים......
 

happy end

New member
הילדה מקבלת מרככים

מגיל חצי שנה. מאז אנחנו בבירורים רפואיים. אני קוויתי לשיפור במצב אבל לא רואה שינוי משמעותי מאז התחלת האוכל הנטול גלוטן. הנה כבר 5 ימים שהיא ללא יציאה...ואני מעלה ומעלה את מינון הנורמלקס.

מבחינת האוכל- אני באמת אנסה לתת לה מה שהיא רוצה, הבעיה שבגן יש קייטרינג והיא מקבלת שם גם אוכל שהיא לא אוהבת. מקווה שיאשרו לי להביא אוכל מהבית.

תודה רבה על העידוד. אפשר לשאול תוך כמה זמן ראית שיפור בעצירות אצל בנך?
 

ooochy

New member
אצלנו השיפור היה מהיר למדיי

אני לא זוכרת בדיוק - זה היה לפני כמעט שלוש שנים. אבל לא יותר מכמה שבועות מרגע תחילת התזונה ללא הגלוטן
מה שכן לפני שגילינו שהעצירות קשורה לצליאק - הכיוון היה של עצירות פסיכוסומטית ואז כדי ל"פתוח" לו את הפקק הוא גם קיבל לשלושה ימים (או משהו כזה) חומר משלשל בצורה של טבליות שוקולד - שזה כן חומר ממכר ובעייתי - ולכן חשוב מאוד שיילקח בבקרה של רופא.


לגבי התזונה בגן - ניראה לי הכרחי שתביאי לה אוכל מהבית - אני לא יודעת אם יש בעיות של כשרות או דברים דומים שבגללם יש סיכוי שאולי לא יאשרו לך אבל אם צריך - הייתי מבקשת גם אישור מרופא שמחייב אותה להיות בתזונה בייתית ב100% כדי להישמר גם מזיהום מישני.
 

happy end

New member
תודה על השיתוף

אולי באמת אבקש אישור רפואי לגבי האוכל. הקייטרינג שהיא מקבלת הוא נטול גלוטן בוודאות כי הוא מיוצר במקום שמתמחה בצליאקים (הבנתי שגם חיילים צליאקים מקבלים את אותו הקייטרינג) אבל הוא פשוט לא טעים לה.

אני מאד מקווה שגם אצלנו יהיה בקרוב שיפור. היתה לה יציאה קשה לפני כ-5 ימים ונראה לי שהיא מתאפקת מאז בגלל הפחד. אני אתייעץ עם הרופאה שלה. דווקא אני רואה שיפור במישור אחר, היא הרבה יותר אנרגטית ונמרצת מבעבר... נחכה בסבלנות.
 

regshim

New member
גם הבן שלי לא אכל את האוכל המוכן

ניסיתי חודשים-שלושה (יותר מדי) ואז עברנו לאוכל מהבית.
 
ערב טוב happy end


אני רואה שכבר יש ניצוצות להתחלה של happy end לתהליך ההתסגלות.
יותר אנרגטית? ניותר נמרצת? היא בדרך הנכונה
ואגב, אני לא בטוחה כמה המישור הוא אחר. דווקא נשמע לי קשור מאד למישור הצליאק.
קראתי את רוב השרשור. גם אני ממליצה להמתין בסבלנות ולנסות להתמקד במה שהילדה כן אוכלת ולא במה שאיננה אוכלת.
אני עברתי תהליך דדומה כאשר הצליאקי שלי אובחן (למרות שהיה קצת יותר גדול). כעבור מספר חודשים, הרגשתי שאני לא יוכלה יותר עם הניסיונות האינסופיים של טעימות וסירובים.
עבדתי על עצמי להוריד לחץ. התמקדנו במה שכן אכל, נתנו לו לזה לגיטימציה אמיתית. בהדרגה, עם שיקום המעי, הוא התחיל להרחיב את המגוון. אני הרגשתי הקלה וגם הוא.

הרבה בריאות וכפי שראית....אנחנו פה


אמא של הבנים
 

happy end

New member
תודה רבה

אכן נראה לי שהעליה באנרגטיות נובעת מהשינוי התזונתי (התכוונתי מישור שאינו גסטרולוגי). אתמול היא עוד קפצה בשמונה בערב במיטה וזאת אחרי שלא ישנה צהריים! בדרך כלל היא הייתה כבר הולכת לישון בשבע אחרי שנ"צ.

אני מסכימה שצריך להוריד לחץ סביב נושא האוכל, הבעיה העיקרית שלי היא שבגן היא מקבלת אוכל שהיא לא אוהבת (קייטרינג נ"ג) ומסרבת לאכול. וגם את הלחמניה של הבוקר/אחה"צ לא אוהבת. והגננות ממש לחוצות שהיא לא אוכלת. הן מראות לי כל יום את המגשים המלאים. ביקשתי ממנהלת הגן להביא לה אוכל ביתי ומקווה מאד שזה ישפר את המצב. בבית אני יכולה להציע לה חלופות ולכן פחות קשה לגרום לה לאכול.

אני רוצה שוב להודות לכל הפורום המקסים והתומך על העידוד. הייתי גם במפגש התמיכה שהיה לא מזמן של אמהות וזה מאד עזר לי להרגיש קצת פחות לבד בתוך הסיפור הזה.

חג שמח!
 
למעלה