בת שנתים ו85 מדרגות זה סיוט

s p r i n g1

New member
בת שנתים ו85 מדרגות זה סיוט ../images/Emo4.gif

חשבתי בעבר בתמימותי שברגע שהמתוקית תלמד לעלות ולרדת במדרגות יהיה לי יותר קל, אז הפתעה הפתעה, היא יודעת לעלות טוב מאד וגם לרדת לא רע, אז מבחינה מוטורית אין לה בעיה, אבל הבעיה היא שבדרך כלל אין לה חשק , ברחוב היא יכולה לראות מדרגות ולרוץ ולטפס לא רע בכלל, אבל כשמתקרבים הביתה או יורדים מהבית היא מתחילה עם משחקים וחוסר חשק לעלות ולרדת, זה לוקח המון זמן תוך כדי מלא משחקים במהלך הירידה והעליה שהם פשוט מסוכנים, כמו להתחלק במדרגות כשיורדים (והיא יודעת טוב מאד לרדת רגל אחרי רגל) אין לה טיפה מודעות לסיכונים, וכנ"ל בעליה, פתאום היא מתחילה להסתובב באמצע ולעזוב יד ואם לא אתפוס אותה היא תעשה צניהח חופשית במורד המדרגות, היום ניסיתי שניה לעזוב אותה וחשבתי שאולי זה יעזור למוטיבציה שלה והיא שיחקה משחקים וכמעט עפה במדרגות לחרדתי, לכן אני תמיד חייבת לתמוך בה ביד אחת, ולהתפלל שיתחשק לה להתחזיק במעקה, במיוחד כשהיא משחקת משחקים בעליה והירידה ותמיד יש לי ביד השניה דברים, או השקית של הזבל או תיק וכו וזה הופך את העליה הביתה והירידה לסיוט נוראי וגם סכנות וכמו שזה נראה עכשיו כל עוד היא במהלך המחשבה של טרבל טו הידוע אין סיכוי שתשתף פעולה בצורה נוחה וזה נהיה קשה איימים.... ואתמול השובבה בזמן שפתחתי את הרכב והחזקתי בה רק ביד אחת הצליחה לשחרר את היד שלה ורצה לכביש, מזל שלא עברה אף מכונית, פחד אימים,ובגלל שאני לא יכולה להעלות עגלה הביתה, אין לי שום טעם להביא אותה מהמעון בעגלה כי במילא נצטך ללכת אחרי זה לאחסן את העגלה ברכב וללכת ברגל הביתה ולעלות במדרגות, אוף זה נהיה ממש קשה... בכל מקרה להבהרה, אחרי הלידה היה לי הרבה יותר קל ולא הכביד ולא גרם לפתיחת תפרים וכו, אבל במשקל הנכחי של המתוקית והתנהגות של טרבל טו זה ממש קשה ומעיק כל כך הרבה מדרגות.
 

א ס פ ה

New member
אוףףףף איזה קשה!

אצלנו יש כבר זמן רב דיבורים על תמ"א 38 או משהו כזה.... הלוואי שעד שזיגמונט יגיע לגיל 2 תהיה לי מעלית. תחזיקי מעמד
 

אמאנחל

Member
מנהל
הייתי מארגנת "סדרת חינוך"

המצב שאת מתארת בלתי נסבל מבחינה פיזית, אבל גם מבחינה בטיחותית ובעיקר בעיקר מבחינת העצבים המרוטים שלך שעלולים לעבור לרגשות של עצבים מוגברים כלפי הילדה. ולכן נחוץ לעשות שינוי. בגיל שנתיים אני בטוחה שהיא מבינה ויכולה להפנים כללי התנהגות שאת מכתיבה, אם את חושבת שזה חשוב. זה מה שאני הייתי מנסה, ואת תעשי את השינויים הנחוצים בהתאם לאופי שלך ושל הילדה שלך: הייתי מתכננת "מבצע מדרגות": מתכוננת נפשית לכך שיהיה לא קל כמה ימים, לובשת "שכפ"ץ רגשי" מול כל ההערות שיהיו לאנשים בסביבה ומתכוננת להשטתחויות וצרחות. הייתי בוחרת זמן שבו אני לא לחוצה בזמן כלומר לא בבוקר לפני העבודה וכו' ויוצאת בלי מטען מכביד ביד השניה. ואז הייתי מדברת איתה בגובה העיניים ומסבירה לה שמהיום עולים ויורדים מדרגות רק עם היד על המעקה (או כל כלל אחר שתקבעי) אומרת לה שעל כל עשר מדרגות שתעלה יפה היא מקבלת נשיקה. ויוצאים לדרך. לא מאיימת בעונש צפוי כי את רוצה להעביר רק ציפיה חיובית להתנהגות טובה. אם אחרי עשר מדרגות הכל בסדר מקבלת נשיקה ואולי גם חיבוק, לעשות מזה התרגשות גדולה בהתחלה, "איזו התנהגות בוגרת" וכו'. ברגע שהיא עוזבת את המעקה את מחזיקה אותה במקום במשך עשר שניות, חוזרת בקיצור על הכלל "יד על המעקה" בלי שום הסברים נוספים וממשיכים. אם זה לא עוזר, בפעם הבאה מחזיקה לעשרים שניות, בפעם הבאה לשלושים שניות וכו' עד שאת רואה שהמסר עובר. או, אם יש לך כוח, לאיים שאם היא לא עולה יפה את סוחבת אותה למעלה בכוח ואז להחזיק אותה תחת בית השחי ולהעלות אותה למעלה כמו חבילה איזה עשר מדרגות ואז לנסות שוב. (להחזיק כמו חבילה תחת בית השחי זה מה שעשיתי מספר פעמים עם תומר שלי. הרעיון שלי היה שההחזקה על הידיים לא תהיה נעימה ולא תתפס כמו "פרס", אלא תהיה לא כל כך נעימה אבל גם לא אלימה (לטעמי)). ברור שברגע שממשיכה לעתות יפה הספירה עד עשר מתחדשת ומקבלת נשיקה וברכות כל עשר מדרגות של עליה יפה. לדעתי תכנית כזו צריכה לעבוד. ברור שאת תעשי בה את השינויים המתבקשים. אני עשיתי כמה "סדרות חינוך" כאלה בזמנים שונים כדי להבהיר שאני לא סוחבת אותו על הידיים כל הדרך הביתה למשל וכו'. וזה תמיד עבד היטב, ומהר מאוד המסר הועבר. בהצלחה !!
 

s p r i n g1

New member
../images/Emo51.gif על העצות הנכונות כל כך

כל מילה שכתבת נכונה מאד. זה בערך מה שניסיתי לעשות בימים האחרונים וכשהיא מתעקשת זה לא ממש מועיל, לגבי הצרחות השכנים כבר שמו לב לסצנה החוזרת ושכנה אחת אומרת לי כל פעם ששומעת כל יום את סצנת המדרגות בבוקר ובערב, וכשהיא רואה אותנו בדרך היא מתחילה ישר לצחוק, ("טוב" שיש מישהו שזה מצחיק אותו, לי בא לבכות מזה)והכי נחמד היה שהיא אומרת למתוקית: מה את תינוקת ? את לא יודעת לעלות במדרגות? אולי תעלי כמו גדולה? ואז המתוקית בלי להתבלבל שכחה את המשחקים לגמרי, קמה מההשטחות התורנית ועלתה שלוש קומות כמו גדולה ואפילו לא הייתי צריכה להחזיק את היד שלה, רק השגחתי מאחור ושימשתי מגן אחורי :) כבר חשבתי כל יום לקבוע עם השכנה הזאת שתחכה לנו במדרגות... מה שמעניין שלי זה עובד הרבה יותר טוב עם ילדים של אחרים שאני תמיד מצליחה לשכנע ולהרגיע אם הם בהיסטריה ולשהפיע עליהם ורק ה"תכשיטית" שלי עושה ממני פרופרה לגמרי... ותאמיני לי שכל פעם שהיא עולה יפה אני מעודדת אותה ומוחאת לה כפיים (הדבר שהיא הכי אוהבת בעולם והיא אחרי זה מוחאת כף לעצמה ומבסוטית) וזה לא מונע ממנה אחרי כמה מדרגות לחזור למשחקים המסוכנים... כבר פיתחתי גם רגשי אשם שהיא מסכנה ואני אשמה בכל זה כי נשארתי בדירה הזאת ושאולי הייתי צריכה לקחת סיכון כלכלי ולא להישאר פה בשום אופן כי למה ילדה בת שנתיים צריכה לעלות ולרדת כל כך הרבה מדרגות וללכת ברגל למקום החניה שמצאנו שלא בהכרך ליד הבית.
 

אמאנחל

Member
מנהל
לעניין מעבר דירה...

אם יש סכנה או חשש לבריאות שלך אז הייתי מיד מחפשת מקום אחר. אם זה לא עניין בריאותי אז זה לא דחוף. בכל זאת כדאי לך לשמור עיניים פקוחות ולמשל להסתכל מדי שבוע במודעות במקומונים יכול להיות שתמצאי משהו באזור קרוב לגן של הילדה שאין בו כלכך הרבה מדרגות במחיר לא שונה בהרבה. גם מעבר משמונים מדרגות לעשרים מדרגות הוא שינוי משמעותי. חוצמזה שכחתי לציין שלדעתי צריך לתכנן עצירה יזומה או יותר במעלה המדרגות כי זה ממש המון לילדה כלכך קטנה. עם הזמן, מן הסתם, השרירים שלה והכושר יתאימו את עצמם והיא תעלה הכל ברצף אבל סביר ביותר שכרגע היא צריכה לעצור ולנוח. ודי ברור לי שלא הייתי צריכה לכתוב את זה כי את יודעת לבד.
 

s p r i n g1

New member
תאמיני לי שבודקת כל הזמן ואין מצב

בגלל שהדירה ישנה מאד והבנייין זיפת וכל המדרגות האלה אין סיכוי שאוכל למצוא משהו סביר באיזור הזה עם מעלית או פחות מדרגות משמעותית במחיר שאקבל פה, והסיכון שלי שצריכה קודם להיפטר מהדירה הזאת ורק אז לחפש וזה יוצר מצב של סיכון. כל הזמן אני עוברת על מחירים בלוחות וכמובן חשבתי לעבור למקום אחר , וכמובן שאין לי בעיה לרדת בגודל הדירה בשביל זה בתנאי שעדיין ישאר מספיק מקום,, אבל ממה שראיתי דירות יותר טובות ואפילו קטנות יותר עדיין עולות יותר הן מחיר דירה והם שכ"ד, ולא יכולה לעלות בהוצאות כרגע בגלל שלא יכולה להרחיב את המשרה ואין מצב להגדלת הכנסות כרגע, עם כל הבעיות פה זה עדיין המצב הפחות בעייתי מבחינה כלכלית ולהכנס לסיבוך כלכלי ייצור בעיות אחרות, טוב נשאר לי לקוות שכל זה באמת לא ישפיע פיסית ובצורה חמורה, אולי גם הגוף שלי ירגל לכל זה. וכל הזמן אני אוןמרת לעצמי שאגיד בכלל תודה שיש לי את הדירה הזאת ואוטו שעדיין נוסע טפו טפו ויש כאלה שאין להן בכלל ומה אני מקטרת בכלל בגלל מדרגות שהמצב היה יכול להיות הרבה יותר גרוע.
 

יולי 7

New member
התקנת מעלית זו אופציה אצלכם?

כי אם כן אולי שווה לך לקדם את העניין בתור מי שגרה בקומה גבוהה בבניין? אמנם זו הוצאה לא קטנה במיידי אבל כזו שמחזירה את עצמה ובגדול - נקודה למחשבה...
 

s p r i n g1

New member
לא, אין בכלל רווח בחדר מדרגות

רק מעליות חיצוניות וצריך כמה , אין סיכוי שיגיעו לזה אצלנו. כל הבניינים ברחוב שלי ישנים מאד, בניה גרועה ותכנונים גרועים.
 

monit1

New member
תאומים - קומה 4 ללא מעלית!!

אין לי עצה לתת לך, לעומת זאת הייתי רוצה עצה לעצמי. כרגע אני אצל ההורים, קומה א' ללא מעלית. הדירה שלי בעיר קרובה להורים, כמובן שאני רוצה כבר לעבור. אבל מה עושים? הדירה לי מושכרת. אני מתנה כבר לעבור (אם כי מבחינה כלכלית זה אתגר לא פשוט). שכ"ד כאן גבוה יחסית.
 

אמאנחל

Member
מנהל
אולי לשכור דירת חדר או סטודיו?

כי בשלב הראשון ממילא התאומים ישנים בחדרך ולידך. היו כאן הרבה שהתחילו כך. אחר כך את ישנה בסלון והם בחדר או קומבינציה שכזו ורק כשהולכים אז לזוז למקום עם מדרגות??? קומה ארבע עם תאומים ללא מעלית נשמע לי בלתי אפשרי (לי בכלל תאומים נשמע בלתי אפשרי
) אני סתם זורקת רעיון, זה לא מנסיון. בהצלחה בכל דרך.
 

s p r i n g1

New member
לא ממליצה לחזור לקומה 4 עם תאומים

לפחות לא בשנים הקרובות. כיוון שהדירה שלך כבר מושכרת אז נראה לי הכי טוב שתמשיכי להשכיר אותה ותשכרי דירה בקומה יותר סבירה או עם מעלית.
 

gula1234

New member
קומה שלישית בלי מעלית עם ילדה בת שנה ו7.

לא קל בכלל עם הסלים, הקניות, החיתולים, התיקים והזבל. כשאני עולה ויורדת איתה אני נראית כמו קולב מהלך
העלייה במדרגות אורכת לעתים המון זמן ולוקחת בממוצע 3-4 מחזורי אור (אשר נכבה פעמיים שלוש לפחות), אבל אני משתדלת לפרגן לה ולתמוך בה כל פעם שהיא בדרך למעוד ולא לשדר לה שאנחנו ממהרות לאנשהו. אני שוקלת לאחרונה לרכוש מנשא גב בכדי לנסות ולהקל על מאמץ העלייה כשהיא עייפה מידי בכדי לטפס, נראה לי שבאופן כזה היא בשליטה מלאה, מוגנת, והידיים פנויות.
 

יולי 7

New member
וואוו ספרינג זה נשמע קשה מאוד

מקווה שהעצות שקיבלת יועילו. בהצלחה
 

judith4

New member
נקודת המבט שלי

עליה וירידה במדרגות זה בהחלט חוויה לא קלה. גן הילדים בו נמצאים ילדיי נמצא מרחק ירידה/עליה של 40 מדרגות ממפלס הכביש ויום יום אני עושה את המסלול הזה פעמיים (כבר שנה רביעית - שנתיים הבכור ועכשיו השנה השניה והאחרונה לקטנים). אז נכון זה בדיוק חצי ממספר המדרגות מהדירה שלכן לכביש, ואולי גם מסיבה זו - לא היה עולה בדעתי שלא לתת לה יד יציבה ואוחזת חזק - בת שנתיים זה בהחלט עוד גיל מאד לא יציב מבחינת הליכה, ויותר כשמדובר במדרגות ואני בכלל לא מזלזלת בקושי (גם בשבילה) בעליה במספר כה גדול של מדרגות. גם היום ממרום גיל 3 אני מתייחסת לגרם המדרגות הזה בזהירות הראויה. שלא נדבר על זה שהוא מקור לא אכזב לעצירות ארוכות שלפעמים משגע לי את השכל, אבל גם צריך לזכור שלילדים יש את הקצב שלהם. והאמת, שבגיל שנתיים הייתי הרבה פעמים לוקחת את אחד מהם על הידיים זה היה הרבה יותר מהיר ויעיל.
 

tutik1

New member
נשמע מאד קשה...../images/Emo4.gif

אין לי עצות חכמות. רק השתתפות...
 
אכן אתגר

לא יודעת כמה מדרגות יש לנו - קצת פחות מ-85 אבל אני מפחדת לספור. הדבר היחיד שיש לי לתרום לדיון זה שהיא תגדל, ויותר מהר ממה שנדמה לך. וקצב הירידה בגיל 3-4 יהיה שונה לגמרי, וגם הפוקוס. אפילו העצלן הקטן שלי יורד עכשיו כמעט בלי בעיות (עד לא מזמן עוד היה מבקש על הידיים במדרגות, למרות שבד"כ סירבתי). גם שירי קצב ושירי לכת עוזרים מאוד - תמצאי שיר כזה שהיא אוהבת, שתתחילו לשיר אותו כל פעם שעולים/יורדים, משהו שידרבן אותה לרדת ויספק לה קצת כייף במבצע של עלייה/ירידה. בסה"כ מדרגות זה עניין משעמם לילדים, הם לא מוכווני מטרה כמונו, והיא מחפשת לה עניין שם, אז אין פלא שהיא ממציאה משחקי החלקה וכולי. נסי לספק לה עניין וכייף לא מסוכן - למשל למנות את הצבעים של דלתות השכנים תוך כדי עלייה, למנות את המספרים שעל הדלת, לנסות לזכור איך קוראים לשכנים וכולי. אגב, יש ילדים שלא צריך להתעקש אתם על "לתת יד" במדרגות - יש חברים של בני שמטפסים אלינו בקלילות כבר מגיל שנה וחצי, כשאמא שלהם משתרכת חצי קומה מאחור. אבל המתוקית שלך אם אני זוכרת נכון קצת היפוטונית ולכן כן הייתי מתעקשת איתה, כי זה עניין בטיחותי.
 

יולי 7

New member
../images/Emo2.gif כתומה...

כולי התרשמות מנוכחותך פה עדיין... אולי לכתום בכל זאת יש השפעה על חוסר הרצון בהתנתקות?...
בזמנכם החופשי
 
וואלה - עלית על משהו ../images/Emo6.gif

אולי אני צריכה להחליף ניק ל"שלום עכשיו" או ל"העם בלי הגולן"
ואז הוא יצא צ'יק צ'אק..
 

s p r i n g1

New member
../images/Emo6.gif

טוב זה יהיה בקרוב נכון? אז שיהיה
ללידה קלה ומהירה בקרוב
 

יולי 7

New member
או ל"ברלה צא" (ניק זמני)

... יש הרבה יפה בעולם, ברלה צא... ושמחה גדולה תהיה אז בגן....
 
למעלה