בת מצווה לילדה המקסימה שלי

בת מצווה לילדה המקסימה שלי

שלום לכולם, אני ואישתי מארגנים לבתנו הבכורה את מסיבת בת המצווה שלה באולם אירועים במרכז הארץ. בעבר היה נהוג לערוך מעין טקס בו ילדת בת המצווה הייתה מזמינה אורחים להדליק נר ולברך אותה. האם זה עדיין נהוג, או שזה מיושן מידי? במידה וזה מיושן, מה כיום נהוג לעשות? אני אדגיש שאין לנו כוונה להוציא כספים מיותרים על טקסים בלתי שיגרתיים.
 

momenteam

New member
בת מצווה

מזל טוב לבת המצווה של בת הבכורה. המנהג של הדלקת נרות כמעט ולא קיים היום במסיבות בת המצווה אולם אפשר כן לעשות טקס, בלי הוצאות רבות.
אפשר להזמין נציגים מהמשפחה/חברים לברך, אפשר לחבר שיר ששרים כל המשפחה יחדיו כהפתעה ואז מברכים תוך כדי השיר, אפשר לערוך טקס "12 מתנות" שבו מעניקים, תוך כדי איחולים וברכות, 12 מתנות סימליות - סממן למעבר מילדות לבגרות ועוד.
אנא כתוב לנו אם התחברת לרעיון כלשהו ונעזור לכם לפתח אותו
 
תודה על המענה

התייעצתי עם אישתי וטקס המתנות נראה לנו נחמד. אשמח לקבל הרחבה לגבי הרעיון. מי מעניק את המתנות? האורחים? איך זה בדיוק אמור להתבצע?
שוב תודה.
 

momenteam

New member
טקס מתנות בת מצווה

מכינים 12 מתנות סמליות עם ברכה קצרה מתאימה(לדוגמא - מפתח=מפתח להצלחה, נעלי בית= שתדע תמיד ללכת בדרכים הנכונות, כוס עם סוכריות= חיים מתוקים וכו' כיד הדמיון הטובה.)
כל מתנה תוענק ע"י קרוב משפחה או חברים לפי החלטתכם , רצוי שכולם יעמדו בשורה על הבמה וכל אחד בתורו יגיש לה את המתנה עם הברכה.
נשמח לשמוע על הרעיונות שלכם למתנות וכמו כן לדעת איך היה?
 
למעלה