בתרונות רוחמה נגישים לאוטובוס

בתרונות רוחמה נגישים לאוטובוס

יש גישה לאוטובוס מהשביל שיוצא מהשער של רוחמה פנימה, לתוך הבתרונות. אפשר להגיע למנזר ההרוס אחרי נחל רוחמה ואפילו לבריכת מקורות
 

ybo4

New member
לא לגמרי הבנתי את ההודעה

אם אתה מתכוון לכיוון ג'ממה (מערבה מרוחמה)- אכן יש שם גישה סבירה לאוטובוס. מדובר בדרך שיוצאת מכביש הכניסה לרוחמה, בסיבוב לפני השער לקיבוץ אם אתה מדבר על הבתרונות (מזרחה) - האם אתה בטוח שנגיש לאוטובוס?
 

pinzo01

New member
מוישלה /יעל אם תוכלו להעלות מפה של הדרך

עליה מדובר זה יועיל
 

pinzo01

New member
יעל ,שאלה נוספת באותו עניין

האם אפשר להגיע בשבתות לפריחה בשוקדה ?
 
הייתי בשוקדה היום

פריחה נאה של כלניות ממש מצד ימין לכביש לפני הכניסה למושב. בשבת אפשר להגיע עד לשם. למוד נסיון הלכתי ברגל לאורך השדות לכיוון היער היה קצת בוצי. בדרך פקעות של נרקיסים שנזרקו והחלו לפרוח. דווקא באיזור העצים היה ריכוז קטן יותר של כלניות והיה מאכזב. מישהו אמר לי מהמקום שדרך המושב אפשר להגיע לריכוז גדול ויפה אבל לא היה לי מספיק זמן לבדוק, בכל מקרה זה לא רלוונטי בשבת כי שער הישוב נעול!
 
הבהרה להודעה הקודמת

מעט לפני השער של רוחמה יש שביל (לא סלול, שביל) שיוצא שמאלה (אין אף שביל ימינה לפני השער של רוחמה). השביל חוצה את נחל רוחמה על גבי סכר עפר שמימינו נוצרה שלולית גדולה ממים שניגרו במורד הנחל. בהמשך מגיע השביל למנזר חרב ששרדה ממנו רצפת פסיפס וכן 2 בורות מים בנויים ועוד קריפטה נחמדה. מי שימשיך עם השביל יכול להגיע לבריכת המים שנבנתה על קו המים מניר עם למשמר הנגב. השביל (לא סלול) לאתר ראשונים בנגב עשיר בבוץ ולדעתי לא עביר לאוטובוס. אולי עד שבת הוא יתיבש.
 

ybo4

New member
מפה למבולבלים

השביל שמוישל'ה מזכיר כאן - יוצא שמאלה (בוודאי שלא ימינה, פויה יעל...) מופיע במפה בחץ גדול ובולט. אני לא הייתי נוסעת עליו עד לבריכת המים המוזכרת, אבל בהחלט עד חורבות ג'ממה, לשרידי המנזר עם רצפת הפסיפס היפה ואולי גם למגדל קק"ל בהמשך שממנו תצפית נאה על האזור המבותר. לאתר ראשונים - אפשר להגיע גם דרך הקיבוץ בדרך כלל. לבריכת המים - הלא היא "גבעת הבריכה" שעל קו צינור המים הראשון לנגב - אפשר להגיע מכביש דורות רוחמה. אם אתם באים מכיוון רוחמה, הביטו לצד ימין (בדקת טוב? שלא תתבלבלי. כן, בדקתי) ותראו דרך די טובה שמובילה מהכביש לכיוון גבעת הבריכה, ומסומנת ב"לקו צינור המים". הדרך הזו די טובה גם לאוטובוסים. לא זוכרת כמה כורכר יש בה, אבל שניים/שלושה ימים יבשים ואפשר לעבור בה עד לגבעת הבריכה.
 
למעלה