בתי ספר אזוריים.

g a l 9 4

New member
בתי ספר אזוריים.

יותר ויותר ילדים מנהריה מעדיפים ללכת אל בתי ספר אזורייים (כגון כברי אזורי) במקום אל בתי הספר בנהריה.. בתור אחד שלומד שם אני שם לב לעליה של הילדים שעוברים לבית הספר.. אנחנו 6 כיתות בשכבה ובכל כיתה יש 5 עד10 ילדים מנהריה.. ולפעמים הם מהווים רוב מהכיתה.. שמעתי מס' סיפורים די נוראיים על החינוך בעמ"ל ואני לא בטוח שכולם נכונים.. אשמח לתוגובות.
 

ganbarimasu

New member
ראשית, אומר שאיני איש חינוך

וגם לא למדתי בעמל. עם זאת, בית הספר עמל הנו רב פעלים ובית-ספר גדולובעל הסטוריה. במערכת החינוך הישראלית (שבתוך עמה היא חיה) כל בית ספר זוכה לתשבחות מצד אחד וביקורת מצד שני. יש בעמל את כל התופעות שיש בכל בתי הספר בארץ. הרעים והטובים. יש בו מגמות מצויינות לעניות דעתי (כמו תיאטרון), אבל גם נשירה ואלימות פה ושם. אשמח לתגובות של כותבים בנושא.
 

renez

New member
בתי ספר איזוריים

בתי הספר האיזוריים שייכים למנהל לחינוך התיישבותי. בתי ספר מקיפים שייכים לפיקוח הכללי במשרד החינוך. כתוצאה מכך ישנם תקציבים מוגדלים והטבות הניתנות לבתי הספר האיזוריים- תוספת שעות ותקנים. הדבר מתבטא בסופו של דבר הרבה פעמים ביכולת של בי"ס ליצור קבוצות למידה קטנות יותר, יותר הקבצות, וכיתות מיוחדות. הורים רבים רוצים שילדיהם יהנו מהתנאים הללו ולכן שולחים לבתי הספר האיזוריים במקום לעמל- דבר שאגב מנוגד לחוק. אנחנו כתושבי העיר סובלים מכך, שכן כל בית ספר מתוקצב לפי מספר התלמידים שבו, ככל שפחות תלמידים נרשמים לעמל, יש פחות תקנים לכיתות ונוצרות כיתות עמוסות של 38 ו-40 תלמידים. יש פחות שעות ייעוץ ועוד דברים רבים אחרים. המצב גם אינו שיוויוני- כיון שיוצאים מהעיר מי שיכולים להרשות לעצמם לממן את זה ונשארים בעיר כל אותם חלכאים ונדכאים שלא יכולים להרשות לעצמם. לגבי עמל- אני למדתי שם וגם שלושת אחיי, מלבד החיילת כולנו אקדמאים, איש מאיתנו לא מכור לסמים או אלכוהול ואין לנו עבר פלילי. ואל תגידו לי זה היה לפני הרבה שנים- אחותי הקטנה סיימה לפני שנה בדיוק.
 

שאקית

New member
והסיפורים על כברי אזורי ממש לבביים?

סליחה על 'הגזענות' או משהו.... אבל פשוט יש הורים ויצא לי לשוחח עם כמה מהם וילדיהם, מעדיפים בתי ספר כמו מנור כברי ששם דגש יותר על חינוך מאשר ציונים, שמחנכים לתרומה שותפות ולא מסכימים לאלימות... וזה מוכיח את עצמו, המחזור של שנה שעברה סיים עם למעלה מ80% שהלכו לפני הצבא לתרום בשנת שירות ומקרי אלימות בודדים. כמו שלא מחריכים בנהריה את כולם ללכת לבצפר חרדי, כי לא לכולם זה מתאים לא צריך להכריח ללכת לעמל, כי לא לכולם זה מתאים. אהבה
 

שאקית

New member
חחחחחחחח אגב ...

אצלם פשוט מקבלים את כל אלה שעפו מכל בתי הספר
 

ganbarimasu

New member
חוק חינוך חובה

חוק חינוך חובה נחקק בשנת 1949 ובין סעיפיו הרבים הוא מורה על כך שכל תלמיד ילמד בבי"ס ביישוב אלא אם אין בי"ס כזה. (עד כיתה ט, מי' כל אחד רשאי לבחור) כמו כן על פי החוק יש זכות לכל הורה להחליט אם הוא מעוניין בזרם מ"מ ממ"ד או חרדי. אין לזה כל שייכות לבי"ס מסוים.(כברי או עמל) מי שרוצה שילדיו יתחנכו בחינוך קיבוצי שיגור בקיבוץ...
 

שאקית

New member
עד כיתה ט' מי'?... באיזה בית ספר למדת?

סתם! חינוך קיבוצי זהו חלק קטן מהקיבוץ, יש גם הוואי תרבות בריאות מכבסה רפת משק עבודה וקופה-כללית שאולי לזה הם לא מתחברים?! נו באמתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת אל תבוא לפלצן לי פה אדוני, אם בשטויות האלה אתה מתעסק, בחינוך של הורים אחרים הגעת למצב חמור, לך תפתח חלון תראה תחזבלה, תפתח חדשות ותקשיב לשנה למלחמה, אל תתן לבת שלך מפתחות לאוטו שהיא שיכורה ולבן שלך תסביר שחשוב להתגיס. זה דברים שקצת יותר חשוב לאכוף ולהתעניין. חטטנות אצל אנשים אחרים מתאימה לקיבוצניקים.
 

ganbarimasu

New member
כמה דברים

ראשית, אני לא נולדתי בנהריה, ואת לימודיי עשיתי בבית ספר עירוני אפור בנתניה. ולמרות שבית הספר היה מוזנח חיצונית, ולמרות שהיו בו מקרי אלימות והייתה בו "זולה" מאחורי בניין 3 ברחבת הכורכר עדיין הגעתי לבגרות מלאה, ועדיין הצלחתי לעשות תארים באוניברסיטה. אני פשוט לא ממש מתפעל מהתנשאות. גם בבתי ספר אזוריים או קיבוציים יש אלימות וסמים. וגם בבתי ספר צפופים ועירוניים יש הצלחות בבגרות ולאחר שנים פרופסורים ופוליטיקאים. נכון, בתי ספר אזוריים יותר "נוחים" ובעלי יכולות ומשאבים ולכן אולי הם מטופחים וצפופים פחות. אבל בעמל נהריה יש מורים מצויינים, מגמות נפלאות, ובוגרים נהדרים. מי שרוצה ללמוד יכל ללמוד בכל מקום. מי שלא, בכל ארמון ימצא את העכברים.
 

שאקית

New member
לפי מה שאני שומעת הרבה מחברי הלומדים בעמל..

ומהוריהם, ומחברי שעברו בית ספר ומהוריהם- קלטתי כמה ההבדל הוא עצום. בעיקר אני יכולה להגיד שאני שומעת על אווירת לימודים ירודה בעמל. זאת אומרת שאין מוטיבצית לימוד וישיבה בכיתה.
 

Sivan 85

New member
חינוך בעמל

אני עוד זוכרת הכל באופן די טרי, אני סיימתי את הלימודים בעמל ב2004 למדתי שם בחטיבת הביינים ובעליונה. מבחינת הרמה הלימודית עמל הוא בית ספר מקצועי שמציע מגוון רחב של מגמות ואפילו לימודי תעודה ורכישת מקצוע (בכיתות י"ג-י"ד) יש חלוקה לרמות לימוד ומי שרוצה ומוכן יכול בהחלט להתקדם וללמוד. מבחינת סביבת הלימודים, הכיתות באמת היו יותר מדי צפופות לפי דעתי, המורים קצת שחוקים בחלקם, תוכנית הלימודים קצת יבשה ולא מתחדשת והאלימות והבלאגן בהחלט יצרו הפרעות אבל יש בעמל כיתות שמרכזות תלמידים עם הפרעות ריכוז ומאוד חשוב להם לקדם את התלמידים האלה ולא ללכת איתם ראש בראש. אני חושבת שאין בתי ספר שאין בהם היום אלימות ובלאגן בייחוד מאז החלו ימי ה-YOUTUBE שמלהיבים תלמידים לצלם את עצמם מתעללים במורים שלהם ובבתי הספר שלהם. אני חושבת שיש מקום לשיפור בעמל אבל הוא בהחלט בית ספר מקצועי שנותן כלים מתאימים לתלמידים להמשך החיים.
 
מודה באשמה

גם אני לא לומדת בעמל, אלא בסולם צור. למה? כי גם אני שמעתי סיפורים על בית ספר עמל. יש פה חבר'ה מנהריה שלומדים בבתי הספר האזוריים?
 
למעלה