בשעה טובה החליטה אישתי להתחיל

joegi

New member
בשעה טובה החליטה אישתי להתחיל

לרכב. אחרי מספר רכיבות נסיון הגיע הזמן לרכוש אופניים. הסכום הוא 5000 ש"ח. השאלה היא מה כדי למתחילה שמאוד נזהרת בירידות, זנב קשיח עם מוט כיסא של קיין קריק או אופנים עם בולם כפול כשהדגש הוא על משקל החבילה.
 
אני יכולה להמליץ לך על קבוצה עבורה

 

aFish

New member
הלו הלו - הוא דיבר על בולמים../images/Emo70.gif

לא לחטוף לנו רוכבים
יש כאן התלבטות לא קלה ואינני יודע מה רמת הרכיבה של אישתך. אם הייתי קונה לאשתי בסכום כזה הייתי מחפש אופני ש"מ לא כבדים מדי (קלים בטח שלא יהיו) עם בלמי דיסק מכניים, של Avid כנראה (אלא אם כן יש משהו עם הידראוליים - קשה לי להאמין) או בלמי V איכותיים ביותר. מתוך מה שציינת נראה לי שזה אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר - יכולת הבלימה והביטחון. לא יודע אם יש חבילה כזו במחיר שציינת...
 

izharn

New member
דיסקים למה?

לרוכבת מתחילה אין שום סיבה לדיסקים. להיפך, זה סתם משקל ומיקר את החבילה.
 

aFish

New member
אחד הדברים המשמעותיים

שקיבלתי עם דיסקים זה תחושת ביטחון אדירה בעצירה. ידיד טוב שרכש לא מכבר אפיק דיסק ועבר מאופני כניסה ציין את תחושת הבלימה המדהימה והביטחון המשמעותי הסנוף שזה נתן לו - דהיינו שליטה טובה יותר באופנים. כאשר ציין ידידנו כאן שהרוכבת (אישתו) נזהרת מאד בירידות הזדהיתי מאד עם מה שכתב מתוך הכרות עם אשתי וחרדותיה. אין לי ספק שזה מרכיב משמעותי בהנאה ברכיבות - תחושת הביטחון והיכולת לשלוט על האופנים בירידות... מכאן הדגש על מערכת בלימה טובה - אין תחליף לדעתי לדיסקים ואני חושב שזו שגיאה לחשוב שרק רוכב שבילים שנותן לסלעים בראש זקוק להם. כמובן שיש גם מערכות V מעולות (Avid 7 למשל) אבל בכל מקרה כדאי להשקיע כאן. הרוכבת אמנם מתחילה אבל 5000 ש"ח בהחלט יכולים ליצר חבילה נאה עם מערכות בלימה מצוינות - דיסקים או לא. מקוה שהייתי ברור יותר הפעם. בכל מקרה זו דעתי בלבד
 

Great Blue

New member
האקסטרים X2 של 2004... הם בדיוק מה

שכתבת, השאלה היא אם זה מה שהוא מחפש לאישתו, תג המחיר מתאים . אישתי רוצה גם להתחיל לרכב אך כנראה שנתחיל מאופנים בסיסיות מאוד, רק לראות את התאמת הספורט... בגובה שלה (1.5 מ') היא בכלל רוצה BMX
 

ido mazor

New member
האקסטרים X2 שוקלות 16 ק"ג ../images/Emo31.gif

אני לא הייתי קונה לאשתי אופניים במשקל 16 ק"ג, במיוחד שיוסי כתב שיש דגש על משקל החבילה. לכן ההארו אקסטרים לא מתאימות. אולי דגמי ש"מ אחרים של הארו, אם ייובאו לארץ.
 

טיראן מ

New member
הדס, בקשר להודעות שנמחקות...

יש כנראה באג במערכת הפורומים. אם נכנסים ל"שעה אחרונה" בצד שמאל למעלה (כך אני עוקב אחרי הפורומים שלי) ההודעות שנמחקו... נשארות. לתשומת לבכם.
 

joegi

New member
יש לנו בדרום(מיתר) קבוצת רכיבה

נהדרת המשלבת רוכבים ורוכבות. בכל סוף שבוע יוצאים לטייל ביער להב,דביר,סנסנה,יתיר. בעיקר רכיבות שבילים ביער. הדגש הוא על נוחות ומשקל קל כי ביער אומנם השבילים כבושים אבל העליות קשות.
 

XCrider

New member
אני כנראה אהיה בדעת מיעוט כאן, אבל

לדעתי הבעייה מספר אחת של מתחילים היא חוסר נסיון בהפעלת הגוף נכון, ששום בולמים ובלמי דיסק לא יפתרו... יותר מזה: בלמים חזקים מדיי יגרמו לנעילת גלגלים (אין עדיין ABS לאופניים...) ויגרמו להחלקה במקרה הטוב (נעילת האחורי) או להתהפכות (נעילת הקדמי בירידה). לדוגמה, רוכב מתחיל שנכנס לבור ללא נסיון עלול לנסות לסמוך על הבולמים (בישיבה) ועלול לעוף מהאופניים כשהבולמים המכווצים מהבור נמתחים מחדש (וזו רק דוגמה אחת). אופניים עם זנב קשיח לעומת זאת ילמדו אותו הרבה יותר מהר להפעיל את הגוף נכון...(וגם לעמוד כשצריך, שזה מה שהחברה המנוסים עושים במילא בקטעים טכניים כדי לשלוט טוב יותר ולהקטין זעזועים בגוף). נכון, זה פחות נוח אבל הכרחי לדעתי לעקומת הלימוד והכרות עם האופניים. הבונוס הוא שמקבלים אופניים הרבה יותר קלות למחיר נתון. ולאחר מכן, כשהרוכב מקבל נסיון ומתחזק אפשר לעבור לש"מ שנותן הנאה גדולה יותר ונוחות בקטעים טכניים יותר ואז גם יקל עליו לשאת את המשקל הגדול יותר. ושוב, זו רק דעתי...
 

קרניצן

New member
נשמע נכון אבל החיסרון הוא ...

שאתה משלם פעמיים. המחיר שתקבל עבור אופני ז"ק יד שניה הינו זעום יחסית (50% אחרי פחות משנה) ואז מחיר הלימוד הוא גבוה. וכמוך, זו רק דעתי.
 

XCrider

New member
מצד שני, אם אחרי כמה נפילות חו"ח

האישה תסרב לעלות על האופניים אז גם ככה אתה תפסיד 50%...
אופני ש"מ נותנים בטחון מדומה לרוכבים מתחילים, בכך שהם כביכול משככים את זעזועי הדרך אבל אז הנפילה הפתאומית בשל חוסר הנסיון כואבת... וחוצמיזה, תמיד אפשר לקנות אופניים משומשות לנסיון ואז לשדרג ולא להפסיד כל כך הרבה.
 
למעלה