בשמונה אצבעות: המסע המדהים של פרנצ'סקה ג'ונס לאליפות אוסטרליה

דיברגנט חדש

Well-known member

נולדה עם פגם גנטי נדיר וחסרות לה אצבעות, אבל למרות שהיא "לא מצליחה להחזיק טוב את המחבט" וסובלת מנחיתות ברורה מול יריבותיה, הבריטית בת ה-20 העפילה לגראנד סלאם. ואחרי הכל, היא לא רואה בעצמה מודל לחיקוי​

זאב אברהמי
פורסם: 29.01.21 , 14:12



(צפו בראיון עם ג'ונס)
פרנצ'סקה (פראן) ג'ונס הבריטית בת ה־20 היא פייטרית. היא נולדה עם פגם גנטי נדיר (תסמונת EEC), עיוות שהותיר אותה עם שלוש אצבעות ובוהן בכל אחת מידיה, שלוש אצבעות בכף רגלה השמאלית, וארבע בימנית. היא עברה עשרה ניתוחים כילדה ובקושי יכלה להחזיק משהו ביד, בטח לא לחבוט במחבט טניס ולשלוח חבטות מנצחות לצד השני של הרשת. אף אחד לא ניסה להשלות אותה בקשר לתקרית הזכוכית שלה בנוגע לאהבת הטניס שלה. אתה לא הופך להיות רואה חשבון אם יש לך אלרגיה למספרים.
אבל בעולם של "לא", פרנצ'סקה ג'ונס מתעקשת לראות את הכן, את האפשרי. אם נשאר שלוק קטנטן בכוסית, היא תכריז ש"הבקבוק ממש מלא". כשיתחיל טורניר הגראנד סלאם באוסטרליה בעוד שבוע וחצי, השם של ג'ונס יהיה בין המשתתפות, המדורגת הנמוכה ביותר (241) שהגיעה לטורניר לאחר שהצליחה לעבור את המוקדמות שנערכו השנה לראשונה מחוץ למדינה, בדובאי. זה יהיה טורניר הגראנד סלאם הראשון שלה, שיאפשר לה אולי להגשים את חלום חייה: לנצח את סרינה וויליאמס. אבל מי זו וויליאמס בשביל אחת שכבר ניצחה כנגד כל הסיכויים?
 
למעלה