בשליחות שלי - נדרשת עזרה.

המוזרה

New member
בשליחות שלי - נדרשת עזרה.

שלי ביקשה ממני להכניס הודעה בשמה - נבצר ממנה לעשות זאת כרגע - אבל מי מכם יוכל לסייע בפירוש המושג "מוסר כליות" ? מה המקור שלו? למה דווקא כליות? האם יש קשר ל"בוחן כליות ולב"? (החלק האחרון זו תוספת שלי. אם כבר אז כבר) מי מתגייס לעזור?
 

המוזרה

New member
מישהו??? זה די דחוף.

שלי עדיין במבצר.. אבל זקוקה לאינפו בדחיפות.. יאללה אנשים, עזרה.. עזרה.. (אולי אםפ אני אכתוב הצילו זה יעזור?)
 

עגנון

New member
בשליפה

נראה שמקורו מהכתוב "אף לילות יסרוני כליותי"(תהילים ט"ז)
 

shellyland

New member
הוסרו הביצורים ואני כאן בעצמי

אבהיר: אני לא זקוקה ל"מקור" הביטוי, אלא להסבר לגבי הקשר בין ה"מוסר" ל"כליות". כלומר - מהו החלק בנפש המקושר אל הכליות, ולמה? תשובות מפורטות ככל האפשר יבורכו. וכמו שדורית אמרה, זה די דחוף לי. חן-חן.
 

אוֹחַ

New member
היי. איך שאני מבין זאת, אין הכוונה

למוסר, במשמעות של מוסריות אלא במשמעות של יסורים (או אולי מוסרות, שזה מושכות - עול). ואכן, משמעות הבטוי הוא - יסורי מצפון.
 

מוגג

New member
אברים פנימיים

בעבר האמינו שמקור השכל בלב (חכם לב) והכליות מקום המצפון. המילה מוסר פירושה כאב, ייסורים. כמו שיש כאב לב כך יש כאבי כליות. ה´ בוחן כליות ולב - יודע את הנעשה בנפש פנימה. מוסר כשם מופשט הוא התפתחות מאוחרת יותר. =-=-=-=-=-=-=-=-=- מוּסר כליות הוא גם מי שהסירו את כליותיו ממנו.. ומי שתורם כליות - מוסֶר כליות.
 

vegan

New member
ואולי .. .. ..

מישהו שעשה מעשה לא מוסרי (כמו לאכול חיות), הפחד מהעונש (נזקים בריאותיים כליות, למשל) והמחשבה על המעשה הנורא שעשה גורמים לו "לעשות במכנסיים" וזהו מוסר הכליות. והאם מכאן הגיע הקשר בין ייסורים למילה מוסר המקובלת יותר בימינו?
 
אתגר בשבילך, לכבוד טו בשבט ../images/Emo141.gif

מכיר את הפזמון האהוב: "טו בשבט הגיע, חג לאילנות" ? הצע 3 דרכים לשלב בו הטפת מוסר נגד אכילת חיות ובעד אכילת צמחים. לרשותך חצי עמוד ועשרים דביקונים בסך הכל.
 

hillelg

New member
זו בטח שאלה שתמיד שואלים את וגאן

אבל למה להרוג צמחים ולאכול אותם, זה מוסרי? ואם מדובר על כאב, מניין לי לדעת איזו חיה מרגישה כאב והאם צמח לא "מרגיש"? ואם אני הורג חיה בלי גרימת כאב ואוכל אותה, זה מוסרי? מצפה לתשובה מלומדת, וגאן. היא לא חייבת להיות מצחיקה, אבל אני מניח שזה בלתי אפשרי לבקש ממך לנטרל את זה...
וגם אני לא רוצה.
 
אם אתייחס ברצינות, אתעצבן ../images/Emo141.gif

באמת, ווגאן, שרשורי הטפת מוסר לקרניבורים - מקובל עלי, אבל אנא הפסק לדחוף את זה לשרשורים בנושאים אחרים. היה (ואולי עוד יש) בפורום "ספרים וספרות" אחד, שבכל הזדמנות הזכיר "בדרך אגב" את חביבתו גבריאלה אביגור רותם. רמזים דקים גררו התקפי זעם מצידו, ובסוף נמאס לי ונטשתי. לא הייתי רוצה שזה יקרה לי גם פה. שוש גלוי לב
 

shellyland

New member
תשובה רצינית

אמנון, אני חושבת שמה שחברי היקרים ניסו להגיד לך בדרכם ההומוריסטית, הוא שקצת מייגעת אותנו התעמולה האנטי-בשרית שאתה מנהל מולנו. זה בסדר לכתוב מדי פעם את עמדותיך והשקפותיך, טעמך והדברים בהם אתה מאמין, אבל הטפות המוסר המיסיונריות שלך לא נעימות לי (ואני מניחה שגם לאחרים) וגורמות לי להרגיש כאילו אתה כל הזמן בא כלפי באיזו ביקורת צדקנית הקשורה הן בהרגלי האכילה שלי, שהם ענייני הפרטי, והן ברמה המוסרית שלי. אתה רואה כמה כולם מתעצבנים על הלל כשהוא מפגין התנשאות מוסרית? אני מתעצבת בדיוק כך עליך. זה לא כיף לי. תודה, סליחה ובבקשה.
 
אני מבינה אתכם,

אבל תבינו שזה גם ממש לא קל מהכיוון השני- כשאנשים נוהגים בדרך שע"פ תפיסת עולמך היא הרסנית, ומזעזעת לגמרי מבחינה אנושית ומוסרית, אז ממש לא קל לפשר בין החובה האישית כלפי בעלי החיים לבין החובה לכבד את תפיסת הסובבים אותך ו"לקבל" את הדרך בה הם נוהגים. [עוד הערה הממחישה את הדרך בה אנו רואים את הדברים:האידיולוגיה הזו היא אינה איזו הצעה לדרך חיים שונה ועדיפה- היא (בעיניי לפחות) מחייבת. אין היא בגדר מוֹתר- מניעת התעללות נוראית עליה יודעים היא חובה דחופה!] לכן, אנו משתדלים להתחשב. מצטערים אם לפעמים זה עובר את הגבול- אנא קבלו בהבנה. [ולגבי ההשוואה להלל- הדרך בה נאמרים הדברים חשובה מאין כמותה. הביקורת כלפי הלל הייתה בנוגע לדרך אמירת הדברים, שימו
.]
 

nutmeg

New member
יש אלמנטים שונים ויש דומים

השונים כמובן הם בסגנון. הלל מניח כל מיני הנחות על הקוראים, לא מוודא שהנחותיו נכונות, ומתוך ההנחות הללו משתלח, אומר לנו שהוא רוצה להבין וללמוד, לא מיישר קו עם ההנחות הבסיסיות ולפעמים ממש מעליב. vegan לעומת זאת משתמש בהומור, שמבחינה סגנונית נותן לנו אפשרות לא לקחת אותו כל כך ברצינות למרות שאם נעצור רגע ונחשוב מה הוא באמת חושב על קניבלים כמונו - נוכל בהחלט להעלב ולהפגע. מבחינת הדמיון - שניהם מניחים שאם יגידו לנו מספיק פעמים או בקול יותר רם או בטיעון-מחץ יותר מוצלח, הם יראו לנו כמה אנחנו טועים לגבי הבחירות שאנו עושים בחיינו, וכמה הם צודקים... ומבחינתי זה הדבר המעצבן. זה מסיונרי ביום רע ולא מכבד אותי ואת סגנון החיים שלי ביום טוב... ... למרות שאני חייבת לציין שהלל לאחרונה פחות משתלח.
 

nutmeg

New member
עוד משהו - לשירה

יש עוד הרבה עוולות בעולם חוץ מהדבר שאליו נתפסתם. יש רוע, יש אלימות בין אדם לחברו, יש השמדה, יש כוחנות, יש דרסנות יש... לא חסר ישים אז OK, נתפסתם לעניין הצמחונות ובעלי החיים ואימצתם סגנון חיים מסויים. זוהי הטיפה בים שלכם. אני מבינה וזה בסדר. רק שאני מצפה שמבחינתך את תביני שאני חפשייה לבחור את הנישה שלי בה ארגיש שאני עושה משהו למען האנושות, או שלא. אנ´לא חייבת מעבר להיותי שומרת חוק... שאליו אני כן מחוייבת כאזרחית. ההטפה להצטרף לשורות הצמחונים והטבעונים מכילה בתוכה בקורת על סגנון חיי הנוכחי.
 
יעל, אני בהאלת´ מבינה

שיש לך את החופש לבחור איפה את תורמת את חלקך, אבל כפי שהבהרתי בהודעתי למעלה: מנקודת המבט שלי, אין פה עניין של בחירה- ברגע שאני לא מאמללת יצורים אחרים זוהי איננה תרומה שלי לאנושות (למרות שלצערי כך זה נתפס היום)- אלא יישום ערכים (בראש ובראשונה- ערך השוויון) שהחברה אליה אני משתייכת מתיימרת ליישם אך מתעלמת מהם ברגע שמי שזכאי להנות מהם אינו יכול לדרוש את זכאותו* (לבע"ח אין אפשרות להביע מחאה או מורת רוח מעבר לזעקותיהם במשקים). עוד מילה בנוגע לדרישה מוסרית- עוד לא הכרעתי בנוגע לאילו דרישות מוסריות ניתן לדרוש מזולתך ואילו לא. התשובה המיידית היא שמה שניתן לדרוש- מעוגן בחוק, אבל אני לא אוהבת את התשובה הזו כלכך...
אם אגיע למשהו-אכתוב. *כמובן שרבים מקרים של חלשים אחרים שהחברה *כן* דואגת להם עך אף שאין ביכולתם הם לדרוש את זכויותיהם.
 

haleth

New member
מישהו אמר "עדיפה"?

* התגעגעתי אז באתי, אני שמח(ה) נורא * אנשים יקרים, אמנון בסך הכל מפרסם את פרוייקט המחמד החדש שלנו (כמוני, עכשיו). בדיוק כפי שאני פרסמתי את הפורום של שלי ואפילו שלחתי לה קליינט (אבל אני לא בטוחה שעשיתי לך טובה בזה. איך את מסתדרת איתו?), הכל בחברuuuuת. - תבואו אצלי ותגידו שאמנון שלח אותכם - ומה, אני בכלל ידועה כאוהבת קרניבורים
(שירה - מה זה ההבנה הפתאומית בהאלת´? את רוצה לחשוב על זה עוד פעם?)
 
למעלה