בשורה משמחת מהצפון: מחר בלילה אמור להפתח

מצב
הנושא נעול.
עובדה שכן פתחו את 101 והעבירו את 16 ו-23

אני פסימי.
לדעתי לא יפתחו קווים כאלה כי זה ישבור את המונופול של דן בצפון, בדיוק כמו שלא פתחו קווים בעוקף קריות.
עובדה שכן פתחו את 101 והעבירו את 16 ו-23
(שהפך ל-136) למנהרות והאריכו את 123 ו-136 לצומת קרית אתא ואת 143 למרכזית הקריות.
למטרונית אין מונופול על הקישור בין המפרץ לחוף הכרמל ואין לה בכלל רלוונטיות בקישור לכרמל.
וגם בתוואי שלה אין לה מונופול בגלל הרכבת.
וודאי שאין לה מונופול בקישור לעכו, נהריה וכרמיאל.
את קו 270 למשל אפשר להעביר לעוקף קריות וכך גם את אחד מקווי כרמיאל וזו ממש לא תהיה שבירת מונופול של המטרונית.
 
גם את 273 אפשר להעביר, כי 143 משרת את ציר

עובדה שכן פתחו את 101 והעבירו את 16 ו-23
(שהפך ל-136) למנהרות והאריכו את 123 ו-136 לצומת קרית אתא ואת 143 למרכזית הקריות.
למטרונית אין מונופול על הקישור בין המפרץ לחוף הכרמל ואין לה בכלל רלוונטיות בקישור לכרמל.
וגם בתוואי שלה אין לה מונופול בגלל הרכבת.
וודאי שאין לה מונופול בקישור לעכו, נהריה וכרמיאל.
את קו 270 למשל אפשר להעביר לעוקף קריות וכך גם את אחד מקווי כרמיאל וזו ממש לא תהיה שבירת מונופול של המטרונית.
גם את 273 אפשר להעביר, כי 143 משרת את ציר
ההסתדרות.
 
101 היה לפני המטרונית, ו-16 ו-23 לא מתחרים

עובדה שכן פתחו את 101 והעבירו את 16 ו-23
(שהפך ל-136) למנהרות והאריכו את 123 ו-136 לצומת קרית אתא ואת 143 למרכזית הקריות.
למטרונית אין מונופול על הקישור בין המפרץ לחוף הכרמל ואין לה בכלל רלוונטיות בקישור לכרמל.
וגם בתוואי שלה אין לה מונופול בגלל הרכבת.
וודאי שאין לה מונופול בקישור לעכו, נהריה וכרמיאל.
את קו 270 למשל אפשר להעביר לעוקף קריות וכך גם את אחד מקווי כרמיאל וזו ממש לא תהיה שבירת מונופול של המטרונית.
101 היה לפני המטרונית, ו-16 ו-23 לא מתחרים
במטרונית בשום צורה.
מאז פתיחת המטרונית לא מפעילים שום קו חדש שעלול לקחת ממנה נוסעים. אלה העובדות בינתיים, אלא אם יוכח אחרת.
 
אילו נוסעים קווים 270 ו-273 לוקחים מהמטרונית?

101 היה לפני המטרונית, ו-16 ו-23 לא מתחרים
במטרונית בשום צורה.
מאז פתיחת המטרונית לא מפעילים שום קו חדש שעלול לקחת ממנה נוסעים. אלה העובדות בינתיים, אלא אם יוכח אחרת.
אילו נוסעים קווים 270 ו-273 לוקחים מהמטרונית?
אלה קווים קיימים, לא קווים חדשים.
מה הקשר בין המטרונית להעברת הקווים הללו לעוקף קריות?
מה הקשר בין קו מכרמיאל למרכזית המפרץ דרך עוקף הקריות למטרונית?
אין שום קשר בין העברת קווים לעוקף הקריות לבין המטרונית.
ו-123 ו-136 כן מתחרים במטרונית בין צומת קרית אתא למרכזית המפרץ.
 
וגם קו 112 לוקח נוסעים מהמטרונית

101 היה לפני המטרונית, ו-16 ו-23 לא מתחרים
במטרונית בשום צורה.
מאז פתיחת המטרונית לא מפעילים שום קו חדש שעלול לקחת ממנה נוסעים. אלה העובדות בינתיים, אלא אם יוכח אחרת.
וגם קו 112 לוקח נוסעים מהמטרונית
כי לפני כן הדרך מנשר להדר עברה דרך מרכזית המפרץ והיה אפשר להשאיר את המצב הזה כך ולגרום למי שצריך מנשר להדר להחליף לקו 3 של המטרונית.
עובדה שפתחו את קו 112 במקביל להפעלת המטרונית.
 
קו 112 משרת גם את תושבי נווה גנים

וגם קו 112 לוקח נוסעים מהמטרונית
כי לפני כן הדרך מנשר להדר עברה דרך מרכזית המפרץ והיה אפשר להשאיר את המצב הזה כך ולגרום למי שצריך מנשר להדר להחליף לקו 3 של המטרונית.
עובדה שפתחו את קו 112 במקביל להפעלת המטרונית.
קו 112 משרת גם את תושבי נווה גנים
ומקשר בין נשר להדר, כמו שקו 76/77 מקשר לנווה שאנן ללא מרכזית המפרץ.
וגם קו 111 מפצה את תושבי טירת הכרמל, כמו קו 245 בשבת.
 
ההבדל בין 76 ו-77 ל-112 הוא שהם היו קיימים

קו 112 משרת גם את תושבי נווה גנים
ומקשר בין נשר להדר, כמו שקו 76/77 מקשר לנווה שאנן ללא מרכזית המפרץ.
וגם קו 111 מפצה את תושבי טירת הכרמל, כמו קו 245 בשבת.
ההבדל בין 76 ו-77 ל-112 הוא שהם היו קיימים
הרבה לפני המטרונית ו-112 נחנך יחד עם קווי המטרונית ומהווה דוגמה לקו שכן נפתח למרות שבכך גורע נוסעים מהמטרונית שלפני כן דרכם עברה במרכזית המפרץ.
לפני המטרונית לא היה קו ישיר בין נשר להדר.
ובמידה מסויימת אכן גם קו 111 לוקח נוסעים מקו 1 של המטרונית, אבל קו 111 יותר מחליף את השילוב של 45+113.
קו 112 לעומת זאת "גוזל" ממש נוסעים מקו 3 של המטרונית.
 
112 מחליף את 114

ההבדל בין 76 ו-77 ל-112 הוא שהם היו קיימים
הרבה לפני המטרונית ו-112 נחנך יחד עם קווי המטרונית ומהווה דוגמה לקו שכן נפתח למרות שבכך גורע נוסעים מהמטרונית שלפני כן דרכם עברה במרכזית המפרץ.
לפני המטרונית לא היה קו ישיר בין נשר להדר.
ובמידה מסויימת אכן גם קו 111 לוקח נוסעים מקו 1 של המטרונית, אבל קו 111 יותר מחליף את השילוב של 45+113.
קו 112 לעומת זאת "גוזל" ממש נוסעים מקו 3 של המטרונית.
112 מחליף את 114
לאורך כל הקו ממרכזית חוף הכרמל עד רחוב הגיבורים.
במקום להמשיך למרכזית המפרץ דרך צ'ק פוסט (המטרונית לא מאפשרת הגעה לצ'ק פוסט) נוסעים לנשר דרך רחוב החשמל, כביש דורי...
 
יש קו לילה 471 למעלות (נתיב אקספרס)

101 היה לפני המטרונית, ו-16 ו-23 לא מתחרים
במטרונית בשום צורה.
מאז פתיחת המטרונית לא מפעילים שום קו חדש שעלול לקחת ממנה נוסעים. אלה העובדות בינתיים, אלא אם יוכח אחרת.
יש קו לילה 471 למעלות (נתיב אקספרס)
שאוסף נוסעים ומוריד נוסעים לאורך התחנות בקריות.
 
אין תחרות בין המטרונית ל-אגד

101 היה לפני המטרונית, ו-16 ו-23 לא מתחרים
במטרונית בשום צורה.
מאז פתיחת המטרונית לא מפעילים שום קו חדש שעלול לקחת ממנה נוסעים. אלה העובדות בינתיים, אלא אם יוכח אחרת.
אין תחרות בין המטרונית ל-אגד
קו 123 / 136 נוסעים "מהר יותר" בין צומת קרית אתא למרכזית המפרץ
בשני הכיוונים.
התחנות של אגד/מטרונית לא נמצאות באתו רציף...כך שאין ממש תחרות.
ובקטע שבין צומת מת"מ לעין הים קו 111 נוסע חופף למטרונית,
מישהו אסר על קו 111 להיות מקביל למטרונית.
וגם בכיוון השני מעין הים עד צומת מת"מ,
קו 111 מקביל למטרונית.
 
אבל

הקטנת העומס שולית יחסית לרווח שהיה יכול להיות
לו האוטובוסים היו נוסעים בכבישים מהירים. הטיעון על הפחתת העומס הוא לעג לרש.
אבל
במערכת שמבוססת על כבישים מהירים, התחבורה הציבורית תמיד בנחיתות מול הרכב הפרטי - מלבד אולי בשעות העומס.
(כוונתי כמובן למערכת מטרופולינית, ולא לבין עירונית - שבה אוטובוסים ורכב פרטי משתמשים באותו אופן)
 
א. זה לא נכון למערכת הסעת המונים

אבל
במערכת שמבוססת על כבישים מהירים, התחבורה הציבורית תמיד בנחיתות מול הרכב הפרטי - מלבד אולי בשעות העומס.
(כוונתי כמובן למערכת מטרופולינית, ולא לבין עירונית - שבה אוטובוסים ורכב פרטי משתמשים באותו אופן)
א. זה לא נכון למערכת הסעת המונים
ב. אני מתייחס בעיקר (אם כי לא רק) לשעות העומס ולקווי יוממים, ולכן בנושא שעות העומס אני כמעט מסכים איתך.
 

amit1270

New member
משמחת, נקודה.

משמחת רק לנוסעי רכב פרטי
משמחת, נקודה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה