בשורה לתושבי השרון הנופשים באילת

Ccyclist

Well-known member
להזכירך שהרצליה כפר שמריהו ושכונות רעננה מערב מכילות פי 2 תושבים משכונות הקרובות למסוף רעננה, כך שהטיעון שלך נופל.

עריכה: אני לא מבין מה אתם עושים סיפור על כולה דקה שנוספה לקו הזה. זה מה שיגרום לאנשים לא לנסוע בו? אני מבטיח לך שלא.. ההיפך: צירפת פה אנשים נוספים לקו פחות מבוקש, והורדת מהעומס שיש על קווי 790 וכל שכן 390.

מסוף צומת רעננה הוא מסוף בלב מערכת התחבורה המקומית של רעננה, כפ"ס והוד השרון. יש בו מספר גדול של קווים בינעירוניים והוא משמש למעשה כמיני תחנה מרכזית של השרון.

במערכת תח"צ נורמלית לא צריך להיות קו כזה.

לא כל 5-10 נוסעים בתחנה מצדיקים קו ועוד לאילת.

הקו משקף את האופי הבזבזני של מערכת התח"צ בישראל שמלאה במאות קווים מיותרים שעדיף שמעולם לא היו.

לפני כמה שנים הדגמתי את זה בדוגמה אמריקאית: קיימברידג' מסטיוסס - ניוארק ניו ג'רזי. הנוסעים בין הערים האלו צריכים לנסוע מקיימברידג' לבוסטון ומבוסטון לניו יורק. רב בניו יורק יש קו לניוארק.
 
מסוף צומת רעננה הוא מסוף בלב מערכת התחבורה המקומית של רעננה, כפ"ס והוד השרון. יש בו מספר גדול של קווים בינעירוניים והוא משמש למעשה כמיני תחנה מרכזית של השרון.

במערכת תח"צ נורמלית לא צריך להיות קו כזה.

לא כל 5-10 נוסעים בתחנה מצדיקים קו ועוד לאילת.

הקו משקף את האופי הבזבזני של מערכת התח"צ בישראל שמלאה במאות קווים מיותרים שעדיף שמעולם לא היו.

לפני כמה שנים הדגמתי את זה בדוגמה אמריקאית: קיימברידג' מסטיוסס - ניוארק ניו ג'רזי. הנוסעים בין הערים האלו צריכים לנסוע מקיימברידג' לבוסטון ומבוסטון לניו יורק. רב בניו יורק יש קו לניוארק.
אני לא מתווכח איתך לגבי הצורך או אי הצורך בקו כזה. אני כן מתווכח לגבי הוספת תחנת הרצליה לקו כזה שכבר קיים. הביקוש בהרצליה כן מוצדק כדי להוסיפו למסלול הקו (ומה שכתבת זה רק לגבי הצורך לבטל בכלל את הקו, שלגבי זה לא מתווכח איתך יותר מידי)
 

EHP12

Well-known member
למען הסר ספק: זה קו שלוקח לפחות 5:30 לבצע אותו אם לא יותר מ 6 שעות בתנאי אמת.


חלק ניכר מהבעיה בקו היא ריבוי תחנות הביניים, כולל במרבית צמתי הערבה ודימונה. יש לקו שתי תחנות התרעננות מרוב שהוא ארוך.

נהג שיבצע קו כזה ביום אחד עם לפחות הפסקה אחת של שעה ומנוחות חובה נוספות של חצי שעה אחרי כל 4 שעות נהיגה יהיה בדרכים כ 14 שעות לנסיעת הלוך-חזור אחת.

קווי אילת אחרים:

קו 397 אילת באר שבע המאסף לוקח 3:35 לתחנה המרכזית באר שבע הצמודה לתחנת הרכבת באר שבע מרכז. אני מקווה שבימי חול יש גם קו מהיר.

קו 790 הישיר לתמח"ת בתל אביב עושה את הנסיעה ב 4:14.

קו 390 המאסף לתמח"ת בתל אביב עושה את הנסיעה ב 4:30.

קו 993 המאסף לחיפה עושה את הנסיעה ב 5:05 - כלומר אפילו קו עד חיפה מהיר יותר מקו 399 על איסופיו הרבים והקטעים העירוניים הבלתי הגיוניים שלו.

סליחה אבל יש גבול לקווים מאספים במודל "איתו אפילו עד אילת".
לפי איפהבוס האמין יותר, לקו 399 לוקח 6 וחצי שעות. לכל קווי אילת למרכז ולצפון יש שתי תחנות התרעננות: אחת בבית קמה והשנייה בערבה. גם לקו אילת באר שבע, שאין לו חלופה מהירה יותר מ-397 (יש את 392 האיטי בהרבה דרך כל בסיסי הנגב הדרומי). אני לא יודע מה הסידור התפעולי של נהגים בקווי אילת (את זה נשאיר למשתמש 846, שנהג באגד), אבל אחת הסיבות שלא צריך קווי אילת למרכז זה כדי שהנהגים בקו הארוך הזה לא יצטרכו לסבול את עומסי התנועה של המרכז.
 

connex

Active member
עברתי על התגובות פה בנוגע לנחיצות הקווים לאילת. אני גם חושב שצריך רפורמה והרעיון שלי הוא כזה: ימי ראשון וחמישי שאלו הימים בהם רוב הנוסעים הם חיילים, להפעיל קווים ממקומות מרכזים: חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע. את הקו מתל אביב הייתי מעביר לאורך כל השעות למסוף 2000. הקווים הנ"ל יהיו במתכונת היום. בשאר הימים הקווים לאילת יפעלו רק מתל אביב לבאר שבע. הקווים יופעלו בתדירות מוגברת ויהיו מהירים ובקיץ יופעלו קווים ממוקדים נוספים שיהיו מאספים על מנת לאפשר גם טיולים בסביבה במקביל לקווים מהירים
זאת הצעה אוטופית. במציאות הרי אין סיכוי שזה יקרה כל עוד מידי תקופה משביתים תחנות רכבת, מורידים תדירויות בגלל עבודות פיתוח ואין ממש אפשרות לקלוט המוני נוסעים משני מוקדים בסך הכל
 

EHP12

Well-known member
עברתי על התגובות פה בנוגע לנחיצות הקווים לאילת. אני גם חושב שצריך רפורמה והרעיון שלי הוא כזה: ימי ראשון וחמישי שאלו הימים בהם רוב הנוסעים הם חיילים, להפעיל קווים ממקומות מרכזים: חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע. את הקו מתל אביב הייתי מעביר לאורך כל השעות למסוף 2000. הקווים הנ"ל יהיו במתכונת היום. בשאר הימים הקווים לאילת יפעלו רק מתל אביב לבאר שבע. הקווים יופעלו בתדירות מוגברת ויהיו מהירים ובקיץ יופעלו קווים ממוקדים נוספים שיהיו מאספים על מנת לאפשר גם טיולים בסביבה במקביל לקווים מהירים
זאת הצעה אוטופית. במציאות הרי אין סיכוי שזה יקרה כל עוד מידי תקופה משביתים תחנות רכבת, מורידים תדירויות בגלל עבודות פיתוח ואין ממש אפשרות לקלוט המוני נוסעים משני מוקדים בסך הכל
אילת לא מושכת המוני נוסעים. היא לא מקום כל כך אטקרטיבי. מה כל כך בעיה שכל הנוסעים לאילת, יעשו קונקשן בבאר שבע במקום ההפסקה בבית קמה? גם השבתת רכבת אין קשר לאילת, אלא תגבור של 370/380.
 

Ccyclist

Well-known member
"לחכמה" הזו אנו נזקקים מפני שהרחיקו את שדה התעופה מאילת.

בתשומה של אוטובוס אחד מחדרה לאילת וחזרה אפשר לתגבר את קווי רמון-אילת בנסיעה נוספת כל שעה.

אין סיבה שתושבי השרון שרוצים להגיע לאילת לא יעשו את דרכם לטיסת פנים בנתב"ג, לרכבת לבאר שבע, או לקווי האוטובוס לאילת במסוף 2000.

במערכת תח"צ מסודרת התחבורה האזורית נועדה לחבר למוקדים עיקריים מהם אפשר לקחת תחבורה ארצית. במערכת שבה מכל מקום יש קווים לאילת - גם תחבורה מקומית תהיה פעם ביום.
 

ohadg09

Active member
בתשומה של אוטובוס אחד מחדרה לאילת וחזרה אפשר לתגבר את קווי רמון-אילת בנסיעה נוספת כל שעה.

אין סיבה שתושבי השרון שרוצים להגיע לאילת לא יעשו את דרכם לטיסת פנים בנתב"ג, לרכבת לבאר שבע, או לקווי האוטובוס לאילת במסוף 2000.

במערכת תח"צ מסודרת התחבורה האזורית נועדה לחבר למוקדים עיקריים מהם אפשר לקחת תחבורה ארצית. במערכת שבה מכל מקום יש קווים לאילת - גם תחבורה מקומית תהיה פעם ביום.
זה קשה מאוד כשטיסת הפנים יקרה ומרוחקת מהערים, כשהרכבת לבאר שבע לא תדירה (וכשמדובר בהחלפות לא תדירות, צריך לתכנן את הנסיעה) וכשהקווים מתל אביב יוצאים מהתמחת שאליה ההחלפה לא נוחה בטח לא מהרק"ל והרכבת (חוץ מנסיעות בחצות שיוצאות מסבידור)
 

Ccyclist

Well-known member
זה קשה מאוד כשטיסת הפנים יקרה ומרוחקת מהערים, כשהרכבת לבאר שבע לא תדירה (וכשמדובר בהחלפות לא תדירות, צריך לתכנן את הנסיעה) וכשהקווים מתל אביב יוצאים מהתמחת שאליה ההחלפה לא נוחה בטח לא מהרק"ל והרכבת (חוץ מנסיעות בחצות שיוצאות מסבידור)

התמח"ת קרובה מאד להגנה ויש אליה שלל קווי 5xx וקווי בגין - המסגר.

אני חושב שבמקרה של אילת מוצדק שיהיו אליה קווים ארציים ישירים מערים בסדר גודל מסויים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה. אינני חושב שמוצדק שתהיה הסעה אחת ביום שתאסוף בצורה מסורבלת כל כך שעדיף שלא היתה מלכתחילה.
 

ohadg09

Active member
התמח"ת קרובה מאד להגנה ויש אליה שלל קווי 5xx וקווי בגין - המסגר.

אני חושב שבמקרה של אילת מוצדק שיהיו אליה קווים ארציים ישירים מערים בסדר גודל מסויים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה. אינני חושב שמוצדק שתהיה הסעה אחת ביום שתאסוף בצורה מסורבלת כל כך שעדיף שלא היתה מלכתחילה.
יפה שהיא קרובה, זה לא אומר שהמעבר נוח
כי הוא מזוויע
 

EHP12

Well-known member
יפה שהיא קרובה, זה לא אומר שהמעבר נוח
כי הוא מזוויע
מעבר יותר נוח מהמחלף ברעננה מערב. שם המרחק בין התחנות הוא גדול. בתחנה המרכזית המעבר מקווי הרצליה ל-370 הוא נוח כי שניהם בקומה 6. או מי שרוצה רכבת, המעבר מהאוטובוס לרכבת בתחנות האוניברסיטה, השלום או הרצליה הוא נוח. ממילא נסיעה לאילת היא לא נסיעה רגילה והצורך לתכנן מראש קיים. ולמרות שהרכבת מחוץ לשעות השיא היא פעם בשעה הרוב המוחלט מעדיף אותה על 370. שלפי כמות התיקופים שלו יכול גם להסתפק בפעם בשעה.

התמח"ת קרובה מאד להגנה ויש אליה שלל קווי 5xx וקווי בגין - המסגר.

אני חושב שבמקרה של אילת מוצדק שיהיו אליה קווים ארציים ישירים מערים בסדר גודל מסויים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה. אינני חושב שמוצדק שתהיה הסעה אחת ביום שתאסוף בצורה מסורבלת כל כך שעדיף שלא היתה מלכתחילה.
במקרה הזה אין סרבול כי זה שתי נסיעות אחת באמצע הלילה והשנייה מוקדם בבוקר.

אבל בגלל המרחק הגדול, ולמען הנוחות של הנוסעים, למעט ירושלים שהקישור אליה הוא דרך ים המלח, ששאר הנוסעים יעשו את ההפסקה שלהם בזמן שהם מחליפים בתחנה המרכזית בבאר שבע. כיום הקווים לאילת עוצרים להפסקה בבית קמה של 15 דקות. למה שלא יעשו את ההמתנה הזאת בין החלפת האוטובוסים. לא צריך קווים לאילת לגוש דן ובטוח לא צפונה מזה. אולי רק את נסיעות הלילה. בעיה נוספת עם קווי אילת זה שבגלל המרחק היא בתעריף מיוחד, ורוב הנוסעים קונים כרטיס מאגד כמו פעם, ולא דרך רב קו/אפליקציה, וכך קשה למשרד התחבורה ולנו (דרך "מר קו") לדעת מהו העומס בקווי אילת.
 

Ccyclist

Well-known member
מעבר יותר נוח מהמחלף ברעננה מערב. שם המרחק בין התחנות הוא גדול. בתחנה המרכזית המעבר מקווי הרצליה ל-370 הוא נוח כי שניהם בקומה 6. או מי שרוצה רכבת, המעבר מהאוטובוס לרכבת בתחנות האוניברסיטה, השלום או הרצליה הוא נוח. ממילא נסיעה לאילת היא לא נסיעה רגילה והצורך לתכנן מראש קיים. ולמרות שהרכבת מחוץ לשעות השיא היא פעם בשעה הרוב המוחלט מעדיף אותה על 370. שלפי כמות התיקופים שלו יכול גם להסתפק בפעם בשעה.


במקרה הזה אין סרבול כי זה שתי נסיעות אחת באמצע הלילה והשנייה מוקדם בבוקר.

אבל בגלל המרחק הגדול, ולמען הנוחות של הנוסעים, למעט ירושלים שהקישור אליה הוא דרך ים המלח, ששאר הנוסעים יעשו את ההפסקה שלהם בזמן שהם מחליפים בתחנה המרכזית בבאר שבע. כיום הקווים לאילת עוצרים להפסקה בבית קמה של 15 דקות. למה שלא יעשו את ההמתנה הזאת בין החלפת האוטובוסים. לא צריך קווים לאילת לגוש דן ובטוח לא צפונה מזה. אולי רק את נסיעות הלילה. בעיה נוספת עם קווי אילת זה שבגלל המרחק היא בתעריף מיוחד, ורוב הנוסעים קונים כרטיס מאגד כמו פעם, ולא דרך רב קו/אפליקציה, וכך קשה למשרד התחבורה ולנו (דרך "מר קו") לדעת מהו העומס בקווי אילת.

אני חושב שביטול הקישור האוטובוסים מאילת לתל אביב זו גזירה אחת יותר מדי.

אני חושב שתל אביב היא בקנה מידה המצדיק חיבור ישיר ממנה לאילת ושתושבי המרכז שלא נאה להם לנסוע ברכבת לבאר שבע צריכים לנסוע לתל אביב כמוקד שממנו יכול לצאת קו אוטובוס ארצי ארוך כזה למקום שאינו על רשת הרכבות.

לגבי הרכבת, אציין שלמרות הנוחות שיש בה למשל שירותים - ברכבת ישראל אין מדפי מזוודות למטענם של הנוסעים ולכן עד שהעניין יוסדר - יהיו מי שיעדיפו אוטובוסים עם תאי מטען. העלתי בעבר שלל תמונות עם מדפי מטען ייעודיים ברכבות. בסך הכל צריך להקריב אולי 8 מושבים בקרון דו קומתי (אזור בתחילת כל מקטע שאחרי המדרגות) כדי לסיים את המצב העגום שבכל רביעייה יושב לפחות נוסע אחד עם קיטבג ענק על אחד המושבים או רצפת הרבעייה. לצערי המדף מעל לראשי הנוסעים טוב בעיקר כקישוט ואינו מתאים אפילו לכבודה קלה כמו עגלות טרולי שאפשר לשים במדף דומה ברכבת בריטית מבלי להזדקק למדפי המטען הייעודיים.
 
נערך לאחרונה ב:
מעבר יותר נוח מהמחלף ברעננה מערב. שם המרחק בין התחנות הוא גדול. בתחנה המרכזית המעבר מקווי הרצליה ל-370 הוא נוח כי שניהם בקומה 6. או מי שרוצה רכבת, המעבר מהאוטובוס לרכבת בתחנות האוניברסיטה, השלום או הרצליה הוא נוח. ממילא נסיעה לאילת היא לא נסיעה רגילה והצורך לתכנן מראש קיים. ולמרות שהרכבת מחוץ לשעות השיא היא פעם בשעה הרוב המוחלט מעדיף אותה על 370. שלפי כמות התיקופים שלו יכול גם להסתפק בפעם בשעה.


במקרה הזה אין סרבול כי זה שתי נסיעות אחת באמצע הלילה והשנייה מוקדם בבוקר.

אבל בגלל המרחק הגדול, ולמען הנוחות של הנוסעים, למעט ירושלים שהקישור אליה הוא דרך ים המלח, ששאר הנוסעים יעשו את ההפסקה שלהם בזמן שהם מחליפים בתחנה המרכזית בבאר שבע. כיום הקווים לאילת עוצרים להפסקה בבית קמה של 15 דקות. למה שלא יעשו את ההמתנה הזאת בין החלפת האוטובוסים. לא צריך קווים לאילת לגוש דן ובטוח לא צפונה מזה. אולי רק את נסיעות הלילה. בעיה נוספת עם קווי אילת זה שבגלל המרחק היא בתעריף מיוחד, ורוב הנוסעים קונים כרטיס מאגד כמו פעם, ולא דרך רב קו/אפליקציה, וכך קשה למשרד התחבורה ולנו (דרך "מר קו") לדעת מהו העומס בקווי אילת.
המרחק הליכה במחלף הרבה יותר קטן מהסיבוביידה שאתה עושה בתוך תחנה מרכזית תל אביב במשך שעה עד שאתה בכלל מוצא את התחנה… אין תחנה יותר נוחה ורלוונטית להרצליה ורעננה מערב מתחנת הרכבת רעננה מערב. אומר מנסיון בתור אחד שהשתמש בתחנה זו
 

Ccyclist

Well-known member
המרחק הליכה במחלף הרבה יותר קטן מהסיבוביידה שאתה עושה בתוך תחנה מרכזית תל אביב במשך שעה עד שאתה בכלל מוצא את התחנה… אין תחנה יותר נוחה ורלוונטית להרצליה ורעננה מערב מתחנת הרכבת רעננה מערב. אומר מנסיון בתור אחד שהשתמש בתחנה זו

טכנית אתה יכול לומר זאת על עשרות מחלפים פרבריים בכל רחבי גוש דן. אז מה? תעביר בכולם קווים לאילת כי זה יותר נוח ברמה המקומית? הרי בהגיון הזה למה שלא יהיו קווים לאילת גם ממחלפי כבישים 471, 431, 4 ? אולי גם קו ממודיעין ובוודאי תחנה גם בצומת בית דגן.

בסופו של דבר חייבים להגביל קווים ארוכים המרתקים אליהם נהג ליום שלם כך שיהיו תדירים יותר ממוקדים מרכזיים במקום שיפוזרו בין שלל מוקדים משניים שעדיף שיהיה ביניהם קישור למוקד המרכזי העיקרי באזורם במקום קו עד אילת.
 
נערך לאחרונה ב:

ohadg09

Active member
טכנית אתה יכול לומר זאת על עשרות מחלפים פרבריים בכל רחבי גוש דן. אז מה? תעביר בכולם קווים לאילת כי זה יותר נוח ברמה המקומית? הרי בהגיון הזה למה שלא יהיו קווים לאילת גם מחלפים כבישים 471, 431, 4 ? אולי גם קו ממודיעין ובוודאי תחנה גם בצומת בית דגן.

בסופו של דבר חייבים להגביל קווים ארוכים המרתקים אליהם נהג ליום שלם כך שיהיו תדירים יותר ממוקדים מרכזיים במקום שיפוזרו בין שלל מוקדים משניים שעדיף שיהיה ביניהם קישור למוקד המרכזי העיקרי באזורם במקום קו עד אילת.
אבל הוא משרת מוקדים מרכזיים
תחנה מרכזית חדרה, מרכזית נתניה צומת רעננה
התחנה במחלף היא "על הדרך" שמסייעת לתושבי רעננה והרצליה להגיע לאילת בלי לסבך את הקו מעבר למה שהוא כבר כיום
 

EHP12

Well-known member
המרחק הליכה במחלף הרבה יותר קטן מהסיבוביידה שאתה עושה בתוך תחנה מרכזית תל אביב במשך שעה עד שאתה בכלל מוצא את התחנה… אין תחנה יותר נוחה ורלוונטית להרצליה ורעננה מערב מתחנת הרכבת רעננה מערב. אומר מנסיון בתור אחד שהשתמש בתחנה זו
כשכל ההחלפה היא בקומה 6 (איפה שהאוטובוס מוריד, וגם האוטובוס הבא אוסף), אתה באמת לא הולך הרבה. זה סיפור אחר אם אתה יורד מחוץ לתחנה וצריך לרציפים וההפך. למשל כל המתחם שסביב רכבת מרכז הוא הרבה יותר מסובך להבנה אם אתה מגיע פעם ראשונה ולא מכיר את תל אביב, כי יש לך תחנות, בנמיר, במסוף, על גשר ארלוזורב, ברחוב "על פרשת דרכים", שהמרחק ביניהם הוא מאות מטרים.
 
כשכל ההחלפה היא בקומה 6 (איפה שהאוטובוס מוריד, וגם האוטובוס הבא אוסף), אתה באמת לא הולך הרבה. זה סיפור אחר אם אתה יורד מחוץ לתחנה וצריך לרציפים וההפך. למשל כל המתחם שסביב רכבת מרכז הוא הרבה יותר מסובך להבנה אם אתה מגיע פעם ראשונה ולא מכיר את תל אביב, כי יש לך תחנות, בנמיר, במסוף, על גשר ארלוזורב, ברחוב "על פרשת דרכים", שהמרחק ביניהם הוא מאות מטרים.
שוב, אתה יכול להתווכח איפה אתה הולך יותר מטרים (דבר שניתן אגב לבדיקה במפות גוגל תחת לשונית מדידת מרחק וסימון תוך כדי הליכה), אבל אין ויכוח שהרבה יותר פשוט לתושבי הרצליה לעלות מתחנה שבתוך העיר שלהם. תסתכל כמה קווים עוברים ברכבת רעננה מערב לצפון ולדרום ואתה פשוט תשתהה מהנוחות שזה נותן, לעומת קווים בתדירות הרבה יותר נמוכה ובמסלול הרבה יותר ארוך מאשר באופציה שפתחו פה.

ושוב אני חוזר: המרחק מהרצליה לאילת מתקצר אם אתה נוסע במחלף האמור, הרבה יחסית לעומת נסיעה למרכזית ת״א והחלפה אפילו לקו 790, כל שכן לקווים 390 ו393 הידוע לשמצה..
 
שוב, אתה יכול להתווכח איפה אתה הולך יותר מטרים (דבר שניתן אגב לבדיקה במפות גוגל תחת לשונית מדידת מרחק וסימון תוך כדי הליכה), אבל אין ויכוח שהרבה יותר פשוט לתושבי הרצליה לעלות מתחנה שבתוך העיר שלהם. תסתכל כמה קווים עוברים ברכבת רעננה מערב לצפון ולדרום ואתה פשוט תשתהה מהנוחות שזה נותן, לעומת קווים בתדירות הרבה יותר נמוכה ובמסלול הרבה יותר ארוך מאשר באופציה שפתחו פה.

ושוב אני חוזר: המרחק מהרצליה לאילת מתקצר אם אתה נוסע במחלף האמור, הרבה יחסית לעומת נסיעה למרכזית ת״א והחלפה אפילו לקו 790, כל שכן לקווים 390 ו393 הידוע לשמצה..
וכבר בדקתי במפות גוגל: המרחק מתחנת רכבת רעננה מערב לצפון לרעננה מערב למערב (תחנת אילת) היא 190 מטר בלבד, ולכיוון ההפוך 240 מטר.
 

EHP12

Well-known member
שוב, אתה יכול להתווכח איפה אתה הולך יותר מטרים (דבר שניתן אגב לבדיקה במפות גוגל תחת לשונית מדידת מרחק וסימון תוך כדי הליכה), אבל אין ויכוח שהרבה יותר פשוט לתושבי הרצליה לעלות מתחנה שבתוך העיר שלהם. תסתכל כמה קווים עוברים ברכבת רעננה מערב לצפון ולדרום ואתה פשוט תשתהה מהנוחות שזה נותן, לעומת קווים בתדירות הרבה יותר נמוכה ובמסלול הרבה יותר ארוך מאשר באופציה שפתחו פה.

ושוב אני חוזר: המרחק מהרצליה לאילת מתקצר אם אתה נוסע במחלף האמור, הרבה יחסית לעומת נסיעה למרכזית ת״א והחלפה אפילו לקו 790, כל שכן לקווים 390 ו393 הידוע לשמצה..
המרחק לאילת כל כך גדול שפרמטר הזמן, לא קובע. וזה בניגוד לכל יעד אחר. וזה לא באמת נוחות: המרחק מהתחנות בדרך ירושלים לתחנות על הרמפות זה 250 מטר. מרחק די ארוך כשאתה נסחב עם מטען. מרציף ההורדה בקומה 6, לסוף הקומה זה 200 מטר. בלי שני רמזורים שצריך להמתין בהם ומדרכה צרה.
 
למעלה