בשורה לתושבי השרון הנופשים באילת

החל מה17.1, קו 399 מחדרה לאילת (דרך מרכזית נתניה, מסוף רעננה, צומת הוד השרון מרכז וצומת סירקין) ישרת גם את תושבי הרצליה, רמת השרון, שכונות מערב רעננה וכפר שמריהו, באמצעות תוספת תחנה בתחנת רכבת רעננה מערב (תחנה שהייתה עד היום בשימוש של קו 947 מפתח תקווה לחיפה בלבד).

בתקווה בעתיד לשירות בינעירוני נוסף באזור הרצליה… (על אף השירות הרכבתי המעולה שלה שהוא הדרך העיקרית להתנייד מהרצליה למחוצה לה, בדגש על יישובי הדרום שלהם כלל אין שירות אוטובוסים מהרצליה, בשונה מיישובי הצפון שעבורם קיימים בצומת הרצליה כל קווי אגד מתל אביב לצפון הארץ, וכן את קו 947 מפתח תקווה קריית אריה לחיפה דרך מסוף רעננה, רכבת רעננה מערב, ומרכזית נתניה).

נ.ב בטווח ההווה, שירות בינעירוני להרצליה נידון מראש לכישלון. הרוב המוחלט של האוכלוסייה המתגוררת במקום בעלי רכב פרטי, והקווים הבינעירוניים כמו 621 משיבא למרינה הרצליה מתרוקן כבר ברמת החייל, כשברמת השרון יורדים אנשים ספורים, וכשמגיעים להרצליה- האוטובוס ריק…
 

ohadg09

Active member
החל מה17.1, קו 399 מחדרה לאילת (דרך מרכזית נתניה, מסוף רעננה, צומת הוד השרון מרכז וצומת סירקין) ישרת גם את תושבי הרצליה, רמת השרון, שכונות מערב רעננה וכפר שמריהו, באמצעות תוספת תחנה בתחנת רכבת רעננה מערב (תחנה שהייתה עד היום בשימוש של קו 947 מפתח תקווה לחיפה בלבד).

בתקווה בעתיד לשירות בינעירוני נוסף באזור הרצליה… (על אף השירות הרכבתי המעולה שלה שהוא הדרך העיקרית להתנייד מהרצליה למחוצה לה, בדגש על יישובי הדרום שלהם כלל אין שירות אוטובוסים מהרצליה, בשונה מיישובי הצפון שעבורם קיימים בצומת הרצליה כל קווי אגד מתל אביב לצפון הארץ, וכן את קו 947 מפתח תקווה קריית אריה לחיפה דרך מסוף רעננה, רכבת רעננה מערב, ומרכזית נתניה).

נ.ב בטווח ההווה, שירות בינעירוני להרצליה נידון מראש לכישלון. הרוב המוחלט של האוכלוסייה המתגוררת במקום בעלי רכב פרטי, והקווים הבינעירוניים כמו 621 משיבא למרינה הרצליה מתרוקן כבר ברמת החייל, כשברמת השרון יורדים אנשים ספורים, וכשמגיעים להרצליה- האוטובוס ריק…
אין צורך בקווים ישירים מהרצליה לדרום, צריך רק להקל על ההגעה לתל אביב ובמיוחד למחלף גהה ולפתח תקווה (קישור שחסר) שמשם כבר קיימים קווים דרומה
הקווים הבינעירוניים בהרצליה (אולי חוץ מ617 ו296) צריכים להיות עירוניים
 

EHP12

Well-known member
החל מה17.1, קו 399 מחדרה לאילת (דרך מרכזית נתניה, מסוף רעננה, צומת הוד השרון מרכז וצומת סירקין) ישרת גם את תושבי הרצליה, רמת השרון, שכונות מערב רעננה וכפר שמריהו, באמצעות תוספת תחנה בתחנת רכבת רעננה מערב (תחנה שהייתה עד היום בשימוש של קו 947 מפתח תקווה לחיפה בלבד).

בתקווה בעתיד לשירות בינעירוני נוסף באזור הרצליה… (על אף השירות הרכבתי המעולה שלה שהוא הדרך העיקרית להתנייד מהרצליה למחוצה לה, בדגש על יישובי הדרום שלהם כלל אין שירות אוטובוסים מהרצליה, בשונה מיישובי הצפון שעבורם קיימים בצומת הרצליה כל קווי אגד מתל אביב לצפון הארץ, וכן את קו 947 מפתח תקווה קריית אריה לחיפה דרך מסוף רעננה, רכבת רעננה מערב, ומרכזית נתניה).

נ.ב בטווח ההווה, שירות בינעירוני להרצליה נידון מראש לכישלון. הרוב המוחלט של האוכלוסייה המתגוררת במקום בעלי רכב פרטי, והקווים הבינעירוניים כמו 621 משיבא למרינה הרצליה מתרוקן כבר ברמת החייל, כשברמת השרון יורדים אנשים ספורים, וכשמגיעים להרצליה- האוטובוס ריק…
לא צריך את כל הקווי אילת האלו, בשביל להגיע לאילת שיגיעו לבאר שבע מי ברכבת ומי באוטובוס ומשם 397. הקווים האלו זה משהו שצריך לעבור.

השירות הבינעירוני להרצליה נידון לכישלון בעיקר בגלל שציינת שיש רכבת. שלרוב יהיה לה יתרון על אוטובוס ברוב הסיטואציות. מבחינה תחבורתית הרצליה מחולקת לשניים שהשירות התח"צי שלהם שונה לחלוטין: יש את הרצליה פיתוח אזור התעסוקה, והבילוי על כביש החוף, ויש את הרצליה העיר שבה גרים 80% מהתושבים, ויש בה אוכלוסיית תח"צ גדולה בגילאי העבודה בעיקר במרכז העיר ובשכונות המזרחיות. 621 הוא קו עם מסלול בעייתי. למרות שצריך קו ישיר מרמת השרון להרצליה, לכביש 4. אולי להחזיר את 620 שנסע דרך כביש 5.
אין צורך בקווים ישירים מהרצליה לדרום, צריך רק להקל על ההגעה לתל אביב ובמיוחד למחלף גהה ולפתח תקווה (קישור שחסר) שמשם כבר קיימים קווים דרומה
הקווים הבינעירוניים בהרצליה (אולי חוץ מ617 ו296) צריכים להיות עירוניים
אין בעיה בהגעה לתל אביב תיאורטית. זה שמטרופולין היא חברה פח זה דבר אחר. יש צורך לתגבר את 553, והרצליה העיר ורמת השרון צריכים קו ישיר לפתח תקווה דרך כביש 5. לפי סקר הסלולר יש מספיק ביקוש לקו כזה שיפעל כל 20 דקות
 

ohadg09

Active member
לא צריך את כל הקווי אילת האלו, בשביל להגיע לאילת שיגיעו לבאר שבע מי ברכבת ומי באוטובוס ומשם 397. הקווים האלו זה משהו שצריך לעבור.

השירות הבינעירוני להרצליה נידון לכישלון בעיקר בגלל שציינת שיש רכבת. שלרוב יהיה לה יתרון על אוטובוס ברוב הסיטואציות. מבחינה תחבורתית הרצליה מחולקת לשניים שהשירות התח"צי שלהם שונה לחלוטין: יש את הרצליה פיתוח אזור התעסוקה, והבילוי על כביש החוף, ויש את הרצליה העיר שבה גרים 80% מהתושבים, ויש בה אוכלוסיית תח"צ גדולה בגילאי העבודה בעיקר במרכז העיר ובשכונות המזרחיות. 621 הוא קו עם מסלול בעייתי. למרות שצריך קו ישיר מרמת השרון להרצליה, לכביש 4. אולי להחזיר את 620 שנסע דרך כביש 5.

אין בעיה בהגעה לתל אביב תיאורטית. זה שמטרופולין היא חברה פח זה דבר אחר. יש צורך לתגבר את 553, והרצליה העיר ורמת השרון צריכים קו ישיר לפתח תקווה דרך כביש 5. לפי סקר הסלולר יש מספיק ביקוש לקו כזה שיפעל כל 20 דקות
553 צריך שינוי מסלול דרסטי או ביטול, אי אפשר שהוא לא ייסע דרך מרכז הרצליה ורמת השרון
 

EHP12

Well-known member
553 צריך שינוי מסלול דרסטי או ביטול, אי אפשר שהוא לא ייסע דרך מרכז הרצליה ורמת השרון
לא! הוא אמור לתת שירות לפתח תקוואים שעובדים במתחם התעסוקה של הרצליה פיתוח וחיילים תושבי העיר המשרתים בגלילות. הוא אמור לנסוע דרך כביש 5.
 
אין צורך בקווים ישירים מהרצליה לדרום, צריך רק להקל על ההגעה לתל אביב ובמיוחד למחלף גהה ולפתח תקווה (קישור שחסר) שמשם כבר קיימים קווים דרומה
הקווים הבינעירוניים בהרצליה (אולי חוץ מ617 ו296) צריכים להיות עירוניים
יש את קו 621 מהרצליה לגהה
 

Ccyclist

Well-known member
החל מה17.1, קו 399 מחדרה לאילת (דרך מרכזית נתניה, מסוף רעננה, צומת הוד השרון מרכז וצומת סירקין) ישרת גם את תושבי הרצליה, רמת השרון, שכונות מערב רעננה וכפר שמריהו, באמצעות תוספת תחנה בתחנת רכבת רעננה מערב (תחנה שהייתה עד היום בשימוש של קו 947 מפתח תקווה לחיפה בלבד).

בתקווה בעתיד לשירות בינעירוני נוסף באזור הרצליה… (על אף השירות הרכבתי המעולה שלה שהוא הדרך העיקרית להתנייד מהרצליה למחוצה לה, בדגש על יישובי הדרום שלהם כלל אין שירות אוטובוסים מהרצליה, בשונה מיישובי הצפון שעבורם קיימים בצומת הרצליה כל קווי אגד מתל אביב לצפון הארץ, וכן את קו 947 מפתח תקווה קריית אריה לחיפה דרך מסוף רעננה, רכבת רעננה מערב, ומרכזית נתניה).

נ.ב בטווח ההווה, שירות בינעירוני להרצליה נידון מראש לכישלון. הרוב המוחלט של האוכלוסייה המתגוררת במקום בעלי רכב פרטי, והקווים הבינעירוניים כמו 621 משיבא למרינה הרצליה מתרוקן כבר ברמת החייל, כשברמת השרון יורדים אנשים ספורים, וכשמגיעים להרצליה- האוטובוס ריק…

שיוסיפו לקו את הטיול השנתי של קו 444 כדי להגיע לא רק לאילת אלא ל 40 שנות נדודי בני ישראל בסיני.

אין לתושבי הרצליה בעיה להגיע לצומת רעננה או מסופי האוטובוסים הגדולים בתל אביב. להקדיש קו מיותר עד אילת זה חלק מהבעיה של המערכת. לקו לאילת מנתניה עדיף שיהיה מסלול ישיר דרך כביש 6.
 

ohadg09

Active member
שיוסיפו לקו את הטיול השנתי של קו 444 כדי להגיע לא רק לאילת אלא ל 40 שנות נדודי בני ישראל בסיני.

אין לתושבי הרצליה בעיה להגיע לצומת רעננה או מסופי האוטובוסים הגדולים בתל אביב. להקדיש קו מיותר עד אילת זה חלק מהבעיה של המערכת. לקו לאילת מנתניה עדיף שיהיה מסלול ישיר דרך כביש 6.
העצירה היא במחלף שהוא ממילא עובר בו, ככה שזה לא כזה גרוע
 

Ccyclist

Well-known member
העצירה היא במחלף שהוא ממילא עובר בו, ככה שזה לא כזה גרוע

יש אמנם תחנה אומללה ברמפת הירידה משדרות ירושלים רעננה לכביש 531 מערבה, אבל אוטובוס שבא מהנתיבים השמאליים וחותך את התנועה מרעננה ברמפה זה מסלול מסוכן וחסר אחריות. זה גם אומר שהקו עצמו חייב לעבור באיילון, מה שוודאי מעכב אותו לעומת פנייה לכביש 531 מזרחה אחרי מסוף צומת רעננה ונסיעה בכביש 6.

אינני יודע מה יש לקו מהשרון לאילת לעשות באיילון.

אם הוא נוסע לאיילון אז שיסתיים במסוף 2000 ויחסוך תשומות בצורת קו אזורי שמזין את קו תל-אביב אילת.

תחבורה ציבורית זה לא הסעות פרטיות, עצירה בכל מקום וטיולים חסרי תוחלת דרך הכבישים הכי עמוסים לצד תחנות האוטובוס הראשיות והמערכת הרכבתית העיקרית במדינה.

מי שתיכנן את ה"קו" הזה ודומיו מחבל ביודעין במערכת התח"צ בישראל. קו כזה יקח לפחות 5-6 שעות בגלל האיסוף הרב בכל רחבי השרון, מה שאומר שהנהג כנראה לא יוכל לבצע נסיעת חזור באותו היום אחרת יגיע ל 11 שעות נהיגה לפחות. לקחת נהג לנסיעה של כיוון אחד ביום בקו איזוטרי בעת שיש מחסור בנהגים זו חוסר אחריות מערכתית.

מערכת תח"צ טובה לא צריכה לאסוף אותך לאילת מכל ישוב בארץ אלא להביא אותך למספר מצומצם של ישובים עיקריים בהם מוצדק שיהיה קו לאילת. תל אביב היא ישוב כזה, גם נתניה אולי מתאימה לכך משום שיש בה תחנה מרכזית חזקה וכן מלונות רבים.
 

ohadg09

Active member
יש אמנם תחנה אומללה ברמפת הירידה משדרות ירושלים רעננה לכביש 531 מערבה, אבל אוטובוס שבא מהנתיבים השמאליים וחותך את התנועה מרעננה ברמפה זה מסלול מסוכן וחסר אחריות. זה גם אומר שהקו עצמו חייב לעבור באיילון, מה שוודאי מעכב אותו לעומת פנייה לכביש 531 מזרחה אחרי מסוף צומת רעננה ונסיעה בכביש 6.

אינני יודע מה יש לקו מהשרון לאילת לעשות באיילון.

אם הוא נוסע לאיילון אז שיסתיים במסוף 2000 ויחסוך תשומות בצורת קו אזורי שמזין את קו תל-אביב אילת.

תחבורה ציבורית זה לא הסעות פרטיות, עצירה בכל מקום וטיולים חסרי תוחלת דרך הכבישים הכי עמוסים לצד תחנות האוטובוס הראשיות והמערכת הרכבתית העיקרית במדינה.

מי שתיכנן את ה"קו" הזה ודומיו מחבל ביודעין במערכת התח"צ בישראל. קו כזה יקח לפחות 5-6 שעות בגלל האיסוף הרב בכל רחבי השרון, מה שאומר שהנהג כנראה לא יוכל לבצע נסיעת חזור באותו היום אחרת יגיע ל 11 שעות נהיגה לפחות. לקחת נהג לנסיעה של כיוון אחד ביום בקו איזוטרי בעת שיש מחסור בנהגים זו חוסר אחריות מערכתית.

מערכת תח"צ טובה לא צריכה לאסוף אותך לאילת מכל ישוב בארץ אלא להביא אותך למספר מצומצם של ישובים עיקריים בהם מוצדק שיהיה קו לאילת. תל אביב היא ישוב כזה, גם נתניה אולי מתאימה לכך משום שיש בה תחנה מרכזית חזקה וכן מלונות רבים.
זה המסלול שלו, התחנה היא במחלף שהקפתי בעיגול
עניין של ירידה ברמפה, 947 כבר עושה את זה
 

קבצים מצורפים

  • 1000064536.jpg
    1000064536.jpg
    KB 212.1 · צפיות: 6

Ccyclist

Well-known member
זה המסלול שלו, התחנה היא במחלף שהקפתי בעיגול
עניין של ירידה ברמפה, 947 כבר עושה את זה

אם כך הקו הוא עוד יותר התעללות. מי היה משלב את כביש 40 החצי עירוני בפתח תקווה במסלול בינעירוני ועוד לאילת?
 

ohadg09

Active member
אם כך הקו הוא עוד יותר התעללות. מי היה משלב את כביש 40 החצי עירוני בפתח תקווה במסלול בינעירוני ועוד לאילת?
היה בעבר קו 396 שפעל בחודשי הקיץ והוא נסע מרעננה דרך הוד השרון וסירקין לאילת
399 נסע מחדרה דרך נתניה ישירות לאילת
הוחלט לבטל את 396 ולהפוך את 399 לקו כולל מהשרון לאילת שייתן הצדקה גם לפעילות בתקופות רגילות
 
שיוסיפו לקו את הטיול השנתי של קו 444 כדי להגיע לא רק לאילת אלא ל 40 שנות נדודי בני ישראל בסיני.

אין לתושבי הרצליה בעיה להגיע לצומת רעננה או מסופי האוטובוסים הגדולים בתל אביב. להקדיש קו מיותר עד אילת זה חלק מהבעיה של המערכת. לקו לאילת מנתניה עדיף שיהיה מסלול ישיר דרך כביש 6.
הקישוריות ברכבת רעננה מערב הרבה יותר טובה מהקישוריות במסוף רעננה. בהתחשב בכך שתחנת רכבת רעננה מערב משרתת הרבה יותר אזורים מאשר מסוף רעננה, הצעד דווקא מבורך.
 

Ccyclist

Well-known member
הקישוריות ברכבת רעננה מערב הרבה יותר טובה מהקישוריות במסוף רעננה. בהתחשב בכך שתחנת רכבת רעננה מערב משרתת הרבה יותר אזורים מאשר מסוף רעננה, הצעד דווקא מבורך.

אף אחד לא יסע באוטובוס נדיר מאילת עד לתחנת הרכבת ברעננה מערב כדי לעלות על רכבת. אין בזה שום הגיון כשיש אוטובוסים מאילת לסבידור.

מה גם שמסוף צומת רעננה שיש בו קווים לכל רחבי הארץ משום שהוא על כביש 4 מקושר הרבה יותר מהמסוף האומלל בתחנת רעננה מערב שעיקר תרומתו היא שהוא משמש תחנת קצה לקווי הרצליה.
 
אף אחד לא יסע באוטובוס נדיר מאילת עד לתחנת הרכבת ברעננה מערב כדי לעלות על רכבת. אין בזה שום הגיון כשיש אוטובוסים מאילת לסבידור.

מה גם שמסוף צומת רעננה שיש בו קווים לכל רחבי הארץ משום שהוא על כביש 4 מקושר הרבה יותר מהמסוף האומלל בתחנת רעננה מערב שעיקר תרומתו היא שהוא משמש תחנת קצה לקווי הרצליה.
אף אחד לא נוסע בשביל הרכבת, נוסעים בשביל להיכנס ישירות להרצליה או רעננה המערבית, וכן קישוריות יותר טובה לרמת השרון. הקישוריות שהאופציה החדשה נותנת הרבה יותר נורמלית מהיטרטרות לסבידור בשעה שבה הקו פעיל 6:50 בבוקר. (בשעות שקו 790 פעיל, אכן יותר משתלם לנסוע לסבידור כדי לנסוע בקו ללא תחנות ביניים).

שים לב גם שקו 399 מאושר שבת, ובחודשי הקיץ- מגיע להרצליה עוד לפני שהשבת יוצאת, כלומר- לפני שהתחבורה הציבורית הרצינית התחילה, וכמעט ואין קווי שבת ממסוף רעננה, בשונה מרעננה מערב.
 
עוד אציין, שמי שנוסע הרבה באזור רכבת רעננה מערב- זו אחת התחנות הכי מבוקשות באזור השרון לאחר מסוף רעננה (כשיש תחנות הן למזרח ומערב והן בעיקר לצפון ודרום), וזה אכן מוקד ביקוש מוצדק להוסיפו בקו 399 החד יומי.
 

Ccyclist

Well-known member
החל מה17.1, קו 399 מחדרה לאילת (דרך מרכזית נתניה, מסוף רעננה, צומת הוד השרון מרכז וצומת סירקין) ישרת גם את תושבי הרצליה, רמת השרון, שכונות מערב רעננה וכפר שמריהו, באמצעות תוספת תחנה בתחנת רכבת רעננה מערב (תחנה שהייתה עד היום בשימוש של קו 947 מפתח תקווה לחיפה בלבד).

בתקווה בעתיד לשירות בינעירוני נוסף באזור הרצליה… (על אף השירות הרכבתי המעולה שלה שהוא הדרך העיקרית להתנייד מהרצליה למחוצה לה, בדגש על יישובי הדרום שלהם כלל אין שירות אוטובוסים מהרצליה, בשונה מיישובי הצפון שעבורם קיימים בצומת הרצליה כל קווי אגד מתל אביב לצפון הארץ, וכן את קו 947 מפתח תקווה קריית אריה לחיפה דרך מסוף רעננה, רכבת רעננה מערב, ומרכזית נתניה).

נ.ב בטווח ההווה, שירות בינעירוני להרצליה נידון מראש לכישלון. הרוב המוחלט של האוכלוסייה המתגוררת במקום בעלי רכב פרטי, והקווים הבינעירוניים כמו 621 משיבא למרינה הרצליה מתרוקן כבר ברמת החייל, כשברמת השרון יורדים אנשים ספורים, וכשמגיעים להרצליה- האוטובוס ריק…

למען הסר ספק: זה קו שלוקח לפחות 5:30 לבצע אותו אם לא יותר מ 6 שעות בתנאי אמת.


חלק ניכר מהבעיה בקו היא ריבוי תחנות הביניים, כולל במרבית צמתי הערבה ודימונה. יש לקו שתי תחנות התרעננות מרוב שהוא ארוך.

נהג שיבצע קו כזה ביום אחד עם לפחות הפסקה אחת של שעה ומנוחות חובה נוספות של חצי שעה אחרי כל 4 שעות נהיגה יהיה בדרכים כ 14 שעות לנסיעת הלוך-חזור אחת.

קווי אילת אחרים:

קו 397 אילת באר שבע המאסף לוקח 3:35 לתחנה המרכזית באר שבע הצמודה לתחנת הרכבת באר שבע מרכז. אני מקווה שבימי חול יש גם קו מהיר.

קו 790 הישיר לתמח"ת בתל אביב עושה את הנסיעה ב 4:14.

קו 390 המאסף לתמח"ת בתל אביב עושה את הנסיעה ב 4:30.

קו 993 המאסף לחיפה עושה את הנסיעה ב 5:05 - כלומר אפילו קו עד חיפה מהיר יותר מקו 399 על איסופיו הרבים והקטעים העירוניים הבלתי הגיוניים שלו.

סליחה אבל יש גבול לקווים מאספים במודל "איתו אפילו עד אילת".
 
למען הסר ספק: זה קו שלוקח לפחות 5:30 לבצע אותו אם לא יותר מ 6 שעות בתנאי אמת.


חלק ניכר מהבעיה בקו היא ריבוי תחנות הביניים, כולל במרבית צמתי הערבה ודימונה. יש לקו שתי תחנות התרעננות מרוב שהוא ארוך.

נהג שיבצע קו כזה ביום אחד עם לפחות הפסקה אחת של שעה ומנוחות חובה נוספות של חצי שעה אחרי כל 4 שעות נהיגה יהיה בדרכים כ 14 שעות לנסיעת הלוך-חזור אחת.

קווי אילת אחרים:

קו 397 אילת באר שבע המאסף לוקח 3:35 לתחנה המרכזית באר שבע הצמודה לתחנת הרכבת באר שבע מרכז. אני מקווה שבימי חול יש גם קו מהיר.

קו 790 הישיר לתמח"ת בתל אביב עושה את הנסיעה ב 4:14.

קו 390 המאסף לתמח"ת בתל אביב עושה את הנסיעה ב 4:30.

קו 993 המאסף לחיפה עושה את הנסיעה ב 5:05 - כלומר אפילו קו עד חיפה מהיר יותר מקו 399 על איסופיו הרבים והקטעים העירוניים הבלתי הגיוניים שלו.

סליחה אבל יש גבול לקווים מאספים במודל "איתו אפילו עד אילת".
ההשוואה לקווי אילת אחרים איננה במקום. בוא תגיד לי מה יותר קצר: לנסוע מצומת הוד השרון מרכז לתחנה מרכזית תל אביב ומשם בקו 790, או לנסוע בקו 399 ישירות? ברור שהתשובה השנייה היא הנכונה (כי אם כל הקו מחדרה הוא 5:15 שעות, אז תחשב לבד כמה זה מהוד השרון למרכזית ת״א ועוד 4:14 בקו 790 (במידה ואכן נפלת על קו 790 ולא על 390, או חלילה 393).

ככה מחשבים יעילות, ולא לפי קו שנוסע ביישובים מהירים יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
ההשוואה לקווי אילת אחרים איננה במקום. בוא תגיד לי מה יותר קצר: לנסוע מצומת הוד השרון מרכז לתחנה מרכזית תל אביב ומשם בקו 790, או לנסוע בקו 399 ישירות? ברור שהתשובה השנייה היא הנכונה (כי אם כל הקו מחדרה הוא 5:15 שעות, אז תחשב לבד כמה זה מהוד השרון למרכזית ת״א ועוד 4:14 בקו 790 (במידה ואכן נפלת על קו 790 ולא על 390, או חלילה 393).

ככה מחשבים יעילות, ולא לפי קו שנוסע ביישובים מהירים יותר.

יותר מהיר לנסוע במונית ספשל, אבל זו לא תחבורה ציבורית. אי אפשר להצדיק קו לאילת על כל 5-10 נוסעים שאולי עולים בכל אחת מ 5 התחנות מחדרה לפתח תקווה. עדיף שהם יחליפו לקו בתל אביב או באר שבע שניתן לתגבר אותו לטובת נוסעים אחרים שגם הם יגיעו אליו.
 
יותר מהיר לנסוע במונית ספשל, אבל זו לא תחבורה ציבורית. אי אפשר להצדיק קו לאילת על כל 5-10 נוסעים שאולי עולים בכל אחת מ 5 התחנות מחדרה לפתח תקווה. עדיף שהם יחליפו לקו בתל אביב או באר שבע שניתן לתגבר אותו לטובת נוסעים אחרים שגם הם יגיעו אליו.
להזכירך שהרצליה כפר שמריהו ושכונות רעננה מערב מכילות פי 2 תושבים משכונות הקרובות למסוף רעננה, כך שהטיעון שלך נופל.

עריכה: אני לא מבין מה אתם עושים סיפור על כולה דקה שנוספה לקו הזה. זה מה שיגרום לאנשים לא לנסוע בו? אני מבטיח לך שלא.. ההיפך: צירפת פה אנשים נוספים לקו פחות מבוקש, והורדת מהעומס שיש על קווי 790 וכל שכן 390.
 
למעלה