בשוך הסערה -המאבק נגד רספן

מטש

New member
בשוך הסערה -המאבק נגד רספן

חיכיתי קצת עם הסיכום שלי, גם בגלל קוצר זמן וגם כדי לקבל יותר פרספקטיבה. ובכל זאת : יותר משנה ניסינו למנוע מהממסד להעביר את התקנות שלדעתנו הן מיותרות. הצלחנו לבטל חלק מהגזרות, הצלחנו לקבל תקופת חסד להטמעה, ובכל זאת בסופו של דבר המחוקקים החליטו נגדנו וצידדו "פה אחד" ברספן. לצערנו לא היינו מספיק חזקים ביצירת לובי מתאים של חברי כנסת - בוועדה יש כמדומני קרוב ל- 20 חברי כנסת, אבל לדיון הגיעו רק 2 (!) ובהצבעתם העבירו את התקנות. צריך לזכור את השמות - ח"כ גלעד ארדן ראש הוועדה, שכמתאים לתדמיתו כאיש בטיחות קיבל את כל דרישות רספן באיצטלה של בטיחות השייט, וכן ח"כ דוד טל שניראה שהיה כבר מתואם מראש עם רספ"ן (כנראה סוג של תן-קח פוליטי) וגם קיבל את כל דרישותיהם ללא ערעןר. צריך לזכור גם את כל אלו שלא הופיעו, כמובן - ולזכור שאנמו משלמים להם משכורת כדי שיעשו את עבודתם ויגיעו לישיבות הוועדה שהם חברים בה. כנראה שאנחנו לא ציבור שיש להתחשב בו, בלי כוח אלקטורלי. תזכרו את השמות. כמו בכל תחרות, צריך להפסיד בכבוד ולהמשיך הלאה. רספן ניצחו, כל הכבוד. אבל אני עדיין מאמין שחוק צריך לבוא מתוך הקהילה - לא בכפיה מלמעלה - ולכן קולנו צריך להמשיך ולהישמע: הרגולציה מוגזמת ומיותרת. יש להניח שיהיו מאבקים נוספים בעתיד, ובנסיבות פוליטיות אחרות ייתכן שנצליח להשתחרר מהפיקוח הכל כך מיותר.
 

zina71955

New member
צריך בכל זאת לזכור כמה דברים.

א. לובי בכנסת חובה שיעשה בדרך מקצועית שעולה בכסף לא מעט וזה לא היה לנו. לובי "חברי" עובד בערבון מאוד מאוד מוגבל. ולובי פוליטי, אנחנו לא ציבור מספיק גדול לצורך זה. לפיכך: ב. רספ"ן זכה בנקודות רק בקטע של ה GMDSS וגם כאן לא הכול. בכל השאר השגנו את מבוקשינו. גם ב GMDSS בחלק היקר יותר (כשיוצאים מתוך הנחת עבודה שה DSC יהיה נחלת הכלל בכל מקרה עם הזמן) ה EPIRB. אפשר להסתפק בהצטיידות של משואה אישית שאינה דורשת צריבה ובמחיר של כמחצית מזה של המשואה הגדולה שדורשת צריבה. ויתר על כן, על פי חישובינו יש כ 120 יכטות בדגל ישראלי היוצאות כל קיץ לחו"ל. כ 80% מהן יוצאות לשבוע עד 3 שבועות. לאלה לא כדאי כלל לקנות משואת ביות גדולה ואפשר לשכור משואה אישית במחיר סביר לתקופה כזו. ג. עד כמה זה היה פוליטי אפשר היה להרגיש כשח"כ כחלון שהיה עימנו בתחילת הדרך נכח בפתיחה ופרש באלגנטיות משהתחילו הדיונים. ד. אינני סבור שיש כאן משחק של מנצחים ומפסידים. החלק החשוב בכל המהלך הוא שברור לחלוטין שרספ"ן לא ינסה שוב "להמציא את הגלגל" ללא הידברות מוקדמת. הלקח נלמד. איזכור קטן לצורך ההוכחה. היועצת המשפטית של משרד התחבורה הודיעה בביטחון גדול בהתחלה שהתקנות עברו כלשונן ותהליך החקיקה הסתיים ודבר לא יעזור לנו. משהובא הנושא לשולחן הדיונים, דבר שעד מקרה זה כלל לא היה קיים, היא נעלמה כלא הייתה. ה. אין ספק שיהיו עוד מאבקים בעתיד.
 

lunatick

New member
תזכורת: למי שעדין לא הבין

יש לנו בעיה עם משרד שלא ממש "סופר" אותנו, (לפי הרגשתי זה שנים הם רואים בנו אויב ולפחות מטרד) ומערכת מחוקקת שלא בנויה להתמודד עם בעיות פרטיות שדורשות ידע ספציפי ושאין בצדן שום רווח פוליטי. אז באמת תודה רבה לנושאים בעול שהצליחו לדחות חלק מהעונשים שאיימו עלינו בהם, אבל גם מה שנשאר שזה אולי הרע במיעוטו הוא עדין רע ובעיקר מיותר. במלחמה שמשרד התחבורה מנהל נגדנו הם יכולים לרשום השג. יואב
 

ח ז ק י

New member
../images/Emo56.gifהם דווקא כן סופרים אותך אבל....

הבעיה עם כל המשרדים הממשלתיים ככלל, וכנראה שרספ"ן הם רק המצטיינים שבהם, שהגישה המנחה היא שאתה עובד בישבילם ולא הם בשבילך. עד שהמערכת הממשלתית לא תפנים שזכות הקיום של משרד ממשלתי היא לתת שירות שהאזרח דורש ולטובת האזרח ולא הרשות, כך ימשיך להראות השרות הציבורי. ואנחנו נמשיך לאכול את הלב. ובקשר לניסיון לסמוך על פוליטיקאים ........ פוליטיקאים.
 

Sail

New member
לא צריך להגזים ולהכליל

אני קיבלתי שירות יפה מ- ח. ומ- א. ומ- ג. ואי-שירות מאנשים אחרים. הבעיה שאני מזהה היא בעיית הכסת"ח. עובדי מספ"נ חרדים שמשהוא יקרה לנו, השייטים או כתוצאה משיוט, ושלאחר מיכן יבוא אליהם בטענות שהם אחראיים למה שקרה. בנוסף יש הנחת עבודה, שכמות משמעותית של שייטים לא מסוגלים לתפעל היטב סירה בים. כתוצאה מכך מטילים עלינו מבחנים, בדיקות ונהלים מסוגים שונים. עכשיו אם במקרה אבדתה שליטה על הסירה ודרסת, למשל, גלשן. וגם לא היה לך טילר חרום ו/או לא היה לך רשיון ו/או כושר שייט ו/או לא החזקתה צופה וכולי, מספ"נ נקיים והאחריות נופלת עליך. והכל בסדר. אבל אם הכל היה בסדר מבחינתך ולא מצאו טעות בפעולתך, אז יזדרזו במספ"נ להוסיף נוהל ו/או בדיקה חדשה ו/או נתיב שייט (כפי שהיה שסירת נתב התנגשה בסירת דיג) בשביל להראות לממונים שמטפלים בבעיה. ( ומי זוכר את הגולש שדרסת? ) רק שינוי אווירה ניהולית מערכתית שתבוא מכול המדרג של עובדי מספ"נ (מהמרכזנית ועד למנהל) יכולה לשנות את התפיסה. בשביל שכך יהיה, צריך לבדוק ואולי גם לשנות את הוראות השר על מה ואיך אחראי מספ"נ. ברגע שלא יחפשו את מי להאשים במספ"נ על אירוע שלילי בים, בגלל שמספ"נ לא אחראים לאירוע, הגישה שלהם תהיה יותר רכה והגיונית.
 

lunatick

New member
מישהוא דואג לתחת שלו?

כצת מוזר לשמוע שוב ושוב שבמינהל הספנות דואגים לכיסוי תחת. האם באמת מישהוא בפורום המכובד הזה מעלה על דעתו שבעקבות אירוע כל שהוא או חלילה אסון מישהוא במינהל הנ"ל יתבקש לתת דין וחשבון או לשאת באחריות כל שהיא. ובואו נבחן דברים לאשורם מה כבר יכולה להיות האחריות של יושבי המשרדים למה שקורה לנו בים. בואו ונגיד להם יפה תודה ועוד נגיד אנחנו משחררים אותכם מכל אחריות, אנחנו יוצאים על אחריותנו. ואתם חופשיים לגמרי, יכולים להפסיק ולדאוג לפנסיה היא מובטחת לכם. יואב
 

zina71955

New member
איזה נתיב שייט הוסיפו לאחר הארוע המצער

של סירת הנתב והדייגים?
 

Sail

New member
אני לא מצליח לאתר את זה בדיוק

וזה זכור לי במעורפל. אם מיקודם היה אפשר לנוע בחופשיות בתווך שבין הקישון לנמל חיפה, אז אחרי התאונה, הוגדרו נתיבים באזור זה.
 

zina71955

New member
על מנת להגדיר נתיבי שייט דרושה פעולה רשמית

ומסודרת ואפילו תחיקתית. כלומר, במקרה כזה, תאום עם הנהלת הנמל, הגדרת נתיב על פי נתונים גאוגרפיים מוסדרים, כשמדובר בשטח נמלי חובה לבצע סימון כל שהוא בשטח. הודעה רשמית לימאים שתגיע אל כל כלי השייט ללא יוצא מן הכלל, ולבסוף, וזה אולי החשוב ביותר, מפה רשמית (כגון אדמירלית) מעודכנת, שבה יופיע נתיב מסומן כ Traffic Seperation שיש אליו התיחסות בתקנות למניעת התנגשויות בים. זה ברגיל שבעולם. אז, מה עושים אצלינו? מחלקת כש"ק מוציאה הודעה למשיטים בעברית עם תרשים חובבני מאולתר בו מודיעים על נתיב כניסה לקישון לכלי שייט קטנים. ראיתי את הדבר הנורא הזה תלוי על לוח המודעות במעגן הדייג בקישון זמן קצר. אין סמכות לכש"ק להוציא הודעה כזו אלא לאחר שטופלו כל האלמנטים שהזכרתי לעיל, כהודעה אינפורמטיבית ולא כצו ביניים או מוחלט, כהוראה לשייטים. חפש את ההודעה כזו ב NTM של רספ"ן באנגלית, לא תמצא. מסופקני אם תמצא אותה כיום בין ההודעות למשיטים בעברית. על מפה כלשהיא היא מופיעה? - לא. בשטח יש סימון? - לא. זה עוד אחד מאותם דברים ביזריים שנעשים במחוזותינו.
 

Sail

New member
עכשו אני מבין למה לא הצלחתי לאתר את ההודעה

תאור שהוספת - מאוד מצער
 

zina71955

New member
אם זכור לכם, בפעם הקודמת שהיו מספר הודעות

בפורום בנושא התאונה המצערת הזו, כתבתי שמאחר שמדברים ללא ידיעה מה נאמר בדו"ח החקירה שרספ"ן לא מאפשר לפרסם אותו, אני מתכוון להשיג את הדו"ח. ובכן, הדו"ח בידי. עוד לא למדתי אותו על בוריו ולעומקו (זה אעשה בנסיעה הבאה לחו"ל במטוס). אבל מה שעשתה מחלקת כש"ק בתאור הנ"ל משתמשע מהדו"ח הזה. אלא שזה עשוי ברישול וחפפנות מדהימה ובא ככל הנראה רק כדי להוות כסת"ח ותו לא.
 

sheyd

New member
בשוך הסערה

נאה דרשת ואמרת "מטש" כעת בעצם הימים הללו כל המערכת הפוליטית נכנסת לפרוזדור של שנת בחירות, מאחר ואני מתפרנס מזאת [מ כ ו ל ם אני לוקח כסף טוב] יפה, יש כבר טלפונים, אנחנו נאכל במפגש הועדה הבא את מה שנבשל היום. על מנת להפיק את המירב - דהיינו תמיכה יש צורך בחשיפה וחיכוך עם פוליטיקאים ברמה זו או אחרת, ממפלגה זו או אחרת, דהיינו כל אחד חייב לקבור את האג'נדה הפוליטית ולשתף פעולה, מאחר והמסגרות הקיימות לא מצליחות לאגד את כלל או רוב השייטים נותרה האפשרות לשיתוף פעולה אד הוק עד שירפאו פצעי העבר. ראשית - שינוי תדמית, יש לנו תחביב יקר - אנחנו אנשים יקרים - אבל אנחנו לא מורמים מעם שנית - משטים - ימי אזכור והנצחה, להזמין בעלי תפקידים, גם ובמיוחד אה פוליטיים שלישית - "מד רד" משט חוצה יבשות מדינות ועמים בשקט אפשר למנף אותו לאירוע גדול, זה בזבוז מדהים, וכו, מנהלי מרינות - יריחו קצת שמנת ותמצא אותם כמו חתולים מסביב לקערה, יש להם יכולות מנהלתיות-ארגוניות, הקצאות שטח ומבנים לארועים ואפיילו תקציב קטן פה ושם. דוברות - זה המוסד הראשון שחייבים להקים מייד - יחסי ציבור ותגובות כמעט על כל נושא אפשר להשחיל שורה או שתיים, למשל כאן אני מציע את מילת שלום [ללא ציניות] מכיוון שהוא מגיב קצר ומהר וזה כשרון, מה שצריך זה רשימת מיילים ומספרי פקס אס אם אס וטלפונים של עוזר/ת השר ח"כ ח"ו, חושים בריאים חוצפה ונדמה שיש לו עוד כמה באמתחת כבונוס. מאחר והולכים להיות שינויים חריפים במפה הפוליטית לאתר מבעוד מועד את הנחשונים שיפרצו, מי הם, תעברו על רשימת חברי הכנסת בועדות השונות תראו מי הגיש הכי הרבה - הצעות חוק ותיקונים, [לי יש כבר רשימה כזאת] יהיו כמה כוכבים חדשים כמו כחלון שפרץ בן לילה, מכותרות העיתונים לא תקבלו מידע ממש - אבל החדשות תמיד נמצאות בעמודים הפנימיים הכי זניחים. יש כותבת בעיתון יומי - שקרובה לנושא, להרים טלפון למערכת לקבוע פגישה על הסיפון, משקה+מאכל+אוירה וליישר קו, אל דאגה חומר מערכתי ויחסי ציבור זו נורמה קיימת זו בעצם הנורמה תשכחו את כל סדרות הטלוויזיה זה הרבה יותר פרימיטיבי ויצרי, בכלל קנאת סופרים תקף כאן במשנה תוקף, יש פולאו אפ על כל שנכתב בעיתון המתחרה בעונת המלפפונים מכניסים הכל לעיתון כולל שטויות או נושאים שיש בהם עניין. בכל מקרה - מה שהושג עד כה הוא על תנאי מספ"ן בקונסטלציה זו או אחרת יתקעו את הרגל חזרה בדלת, בסיבוב ג נחטוף כפול, עד שתתייסד מערכת הגונה ועובדת צריך לעמוד על המשמר. אני חושב מייד על רבי חובלים, הנסיון, הגיל, הידע, והתואר במחילה מכבודכם עושה את העבודה מול הצד השני הרי מספ"ן מכירים אתהנפשות הפועלות כמו שהנפשות הפועלות מכירות את מספ"ן, זה מאזן טוב וגם מכניס מתינות בריאה לכל התהליך, בפגישות עם פוליטיקאים שלא מבדילים ממטר בין כבשה בלגית ופיל הודי יש חשיבות גדולה לסממנים החיצוניים ותארים ממשלתיים. ואם נצליח לאמץ את הכלל - לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין להבטל ממנה רעיונות ואקטיביזם למי יש?
 
למעלה