בר-און נכנס למשרד האוצר

בר-און נכנס למשרד האוצר

בר-און נכנס למשרד האוצר
נכתב ע"י: דרור מרום

שר האוצר הנבחר החל בפגישות עבודה עם בכירי האוצר לקראת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2008 * בר-און ביקש ממנכ"ל המשרד להמשיך בתפקידו, והוא נענה לבקשה

שר האוצר הנבחר, רוני בר-און, שמינויו אושר אמש (ד´) בממשלה ובכנסת, נכנס (יום ה´, 5.7.07) לתפקידו והחל בפגישות עבודה ודיונים במשרד. הנושא הראשון העומד על הפרק הוא גיבוש תקציב המדינה לשנה הבאה. הנושא נדון היום בינו ובין מנכ"ל המשרד ירום אריאב, ממנו קיבל סקירה ראשונית על תוכניות העבודה של משרד האוצר.

בר-און ביקש מאריאב להמשיך בתפקידו והביע בו אמון מלא, ואריאב נענה לבקשה. בר-און נועד גם עם הממונה על התקציבים קובי הכט וסגניו והממונה על השכר, עימם דן על ההיערכות הנדרשת לקראת הדיון הצפוי בממשלה בנושא התקציב.

בר-און גם מינה היום ועדת איתור למשרת מנהל רשות החברות הממשלתיות. הוא החליט כי בראש הוועדה יעמוד הממונה על התקציבים, וחבריה יהיו נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר והממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן. בוועדה יכהנו שני חברים נוספים, אנשי משק וכלכלה, שימנה מנכ"ל משרד האוצר. הוועדה תתחיל את פעילותה בשבוע הבא.

"אל תקשיב לפקידים"


נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות עופר עיני פנו לשר האוצר הנכנס וקראו לו להתנגד לקיצוץ בתקציב. "אל תשמע לפקידים. עליך להתנגד לקיצוץ בסך 1.2 מיליארד שקל בתקציבי הממשלה לשנת 2007", אמרו. "קיצוץ כזה יפגע דווקא בצמיחת המשק, בעובדים ובשכבות החלשות".

ברוש ועיני מציינים, כי הממשלה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם עודף הכנסות של 7.13 מיליארד שקלים ועם חסכון (תת ביצוע בהוצאות) של 8 מיליארד שקלים. לפיכך, הפער בין הגרעון הצפוי ובין העודף בפועל עומד על למעלה מ-15 מיליארד שקלים.

הממשלה אישרה פה אחד


אמש (ד´) אישרה מליאת הכנסת את החלטת הממשלה בנוגע למינויים החדשים בממשלה. מוקדם יותר אישרה הממשלה את סבב התיקים. לאחר שחיים רמון הודיע לראש הממשלה כי בכוונתו להישאר בממשלה, אושר מינויו לתפקיד המשנה לרה"מ ולשר בלי תיק. הממשלה אישרה גם את מינוי שר השיכון מאיר שטרית לתפקיד שר הפנים במקום רוני בר-און, שמונה, כאמור, לשר האוצר.

בנוסף, השר זאב בוים מונה לשר השיכון, השר יעקב אדרי מונה לשר הקליטה ולשר לענייני הנגב והגליל במקום שמעון פרס, אשר ייכנס לתפקיד נשיא המדינה תוך שבוע וחצי. ח"כ רוחמה אברהם מונתה לשרה המקשרת בין הממשלה לכנסת, במקום אדרי.

עודכן ב- 05/07/2007 17:07:00
 
למעלה