ברק: למעט בדיבור על אירן

ברק: למעט בדיבור על אירן

ברק: למעט בדיבור על אירן
נכתב ע"י: איציק וולף

שר הביטחון מגיב לדברי השר בן-אליעזר שאיים בהשמדת אירן ואומר: עדיף לעשות ולא לדבר * הנשיא האירני ממשיך להתרברב בהישגים בתחום הגרעין


שר הביטחון, אהוד ברק, מגיב (ג´, 8.4.08) על דברי שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן-אליעזר כי תקיפה אירנית תוביל לתגובה קשה של ישראל, שתגרום לחורבן האומה האירנית. "ככל שנמעט לדבר ונרבה לפעול - כך יהיה יותר טוב", אמר.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג´אד, ממשיך בהתרברבות על ההישגים הטכנולוגיים של ארצו ואומר כי רק לאחרונה התקינה אירן סרכזות [צנטריפוגות, א.ו.] מתקדמות להעשרות אורניום שכושר הייצור שלהן מגיע עד פי 5 מן הסרכזות האחרות שהותקנו עד כה. הדברים נאמרו בטהרן באירוע לציון יום הטכנולוגיה הגרעינית של אירן.

מוקדם יותר הודיע הנשיא האירני כי ארצו התקינה 6,000 סרכזות חדשות במתקן הגרעין התת-קרקעי שהולך ונבנה בנתנז.

מדינות המערב מיהרו לגנות את הודעת הנשיא מטהרן. שר החוץ הצרפתי ציין כי הסנקציות של או"ם נגד אירן רק יחריפו בעתיד.

"אם אירן תמשיך כך יהיה עלינו לחזק את הסנקציות, אך עלינו גם להמשיך במקביל בדו שיח עמם", אמר שר החוץ הצרפתי, ברנרד קושנר, במסיבת עיתונאים שקיים בפריז. "אני חושש שיהיה עלינו להמשיך בדרך הסנקציות אם האירנים לא ייענו לדרישות".

משרד החוץ הבריטי התייחס אף הוא להודעת אחמדינג´אד והודיע כי אירן "בחרה להתעלם מן הרצון של הקהילה הבינלאומית". עוד האשימו גורמים במשרד החוץ הבריטי את אירן בכך שאינה משתדלת כלל להשיב את הביטחון של הקהילה הבינלאומית בכוונותיה.

עד היום התקינה אירן לפחות 3,000 סרכזות והן נכנסו כבר לפעולה במתקן הגרעיני התת-קרקעי שהקימה בנתנז. בינתיים העבירה מועצת הביטחון של האו"ם שלוש החלטות בדבר סנקציות נגד אירן בשל סירובה להשעות את תוכניתה להעשרת אורניום, הליך שעשוי לספק לה דלק לכור גרעיני או חומר שישמש ליצירת נשק גרעיני.

טהרן מתעקשת כל העת שתוכנית הגרעין שלה נועדה לאנרגיה לצרכי שלום בלבד ולשימוש אזרחי המדינה ולא לפיתוח כלי נשק גרעיניים, כפי שנטען על-ידי ארצות הברית, צרפת, ישראל ומדינות נוספות.


עודכן ב- 08/04/1900 23:56:00
 
למעלה