ברקת והרכבת הקלה.

מצב
הנושא נעול.

naps

New member
ברקת והרכבת הקלה.
זה לא סוד שראש העיר החדש של ירושלים, ניר ברקת, מתנגד לרכבת הקלה כבר זמן רב. ברור שהוא לא יכול לעשות כלום כדי להחזיר את הגלגל אחורנית ולוותר עליה, אבל איך בחירתו כן תשפיע לדעתכם על העבודות? האם הוא ילחץ יותר לסיום מהיר של העבודות וידאג שסיטיפס תקבל את כל האישורים שהיא צריכה מהר ככל האפשר? או האם הוא ישים כמה רגליים רק כדי להוכיח שהוא צדק? מה אתם אומרים?
 

FDA

New member
ברקת והרכבת הקלה.
זה לא סוד שראש העיר החדש של ירושלים, ניר ברקת, מתנגד לרכבת הקלה כבר זמן רב. ברור שהוא לא יכול לעשות כלום כדי להחזיר את הגלגל אחורנית ולוותר עליה, אבל איך בחירתו כן תשפיע לדעתכם על העבודות? האם הוא ילחץ יותר לסיום מהיר של העבודות וידאג שסיטיפס תקבל את כל האישורים שהיא צריכה מהר ככל האפשר? או האם הוא ישים כמה רגליים רק כדי להוכיח שהוא צדק? מה אתם אומרים?
שאלה טובה,זה מציק גם לי
דבר ראשון שיהיה לו בהצלחה, אני גם חושש מאד לגורל הרכבת הקלה,אני מאד מקווה שהוא יזרז את העבודות,ואולי שיראו את הקו הראשון מצליח והתושבים יהנו מהרכבת ,אולי זה יביא עוד קווים,כי אני מבין שהוא לא מולהב מרכבת קלה
 

JayZed

New member
שאלה טובה,זה מציק גם לי
דבר ראשון שיהיה לו בהצלחה, אני גם חושש מאד לגורל הרכבת הקלה,אני מאד מקווה שהוא יזרז את העבודות,ואולי שיראו את הקו הראשון מצליח והתושבים יהנו מהרכבת ,אולי זה יביא עוד קווים,כי אני מבין שהוא לא מולהב מרכבת קלה
הוא אינטרסנט. הוא "מתנגד" לרכבת הקלה משתי
סיבות: האחת - הוא רצה להפנות אצבע מאשימה כלפי ראשות הערייה בזמן הבחירות, ושתיים - אין לו ולחברות בבעלותו רגל ברווחים שמתגלגלים מהפרוייקט, ולכן הוא ממורמר. עכשיו כשהוא זכה אני מתערב אתכם שזה כבר לא כזה לוחץ לו, ואגב תראו שאם הרכבת תהיה הצלחה גדולה הוא ינסה לזקוף את זה לזכותו (יענו - "מאז שאני נהייתי ראש העיר הפכה מכשלון להצלחה", למרות שאין לו אפילו אצבע בעניין).
 

naps

New member
הוא אינטרסנט. הוא "מתנגד" לרכבת הקלה משתי
סיבות: האחת - הוא רצה להפנות אצבע מאשימה כלפי ראשות הערייה בזמן הבחירות, ושתיים - אין לו ולחברות בבעלותו רגל ברווחים שמתגלגלים מהפרוייקט, ולכן הוא ממורמר. עכשיו כשהוא זכה אני מתערב אתכם שזה כבר לא כזה לוחץ לו, ואגב תראו שאם הרכבת תהיה הצלחה גדולה הוא ינסה לזקוף את זה לזכותו (יענו - "מאז שאני נהייתי ראש העיר הפכה מכשלון להצלחה", למרות שאין לו אפילו אצבע בעניין).
בגדול, אני מסכים.
 
הוא אינטרסנט. הוא "מתנגד" לרכבת הקלה משתי
סיבות: האחת - הוא רצה להפנות אצבע מאשימה כלפי ראשות הערייה בזמן הבחירות, ושתיים - אין לו ולחברות בבעלותו רגל ברווחים שמתגלגלים מהפרוייקט, ולכן הוא ממורמר. עכשיו כשהוא זכה אני מתערב אתכם שזה כבר לא כזה לוחץ לו, ואגב תראו שאם הרכבת תהיה הצלחה גדולה הוא ינסה לזקוף את זה לזכותו (יענו - "מאז שאני נהייתי ראש העיר הפכה מכשלון להצלחה", למרות שאין לו אפילו אצבע בעניין).
זה לא מה שמטריד
מה שמטריד הוא - שיש אנשים שאוכלים את הלוקשים האלו - והרבה.
 

naps

New member
זה לא מה שמטריד
מה שמטריד הוא - שיש אנשים שאוכלים את הלוקשים האלו - והרבה.
לא יודע אם כל כך הרבה
אני בחרתי בו למרות (ולא בגלל) ההתבטאויות שלו על הרכבת הקלה והאינטרסנטיות הפוליטית שממנה הן נבעו, ואני חושב שרוב המצביעים הצביעו לו גם ללא קשר לדעותיו על הרכבת הקלה, אלא בגלל שהוא היה המועמד החילוני בעל הסיכויים הטובים. בדיוק כמו שפחדתי שגאידמק יצליח לקנות הרבה קולות ואני שמח שהציבור בירושלים הראה אחריות ולא רק שגאידמק לא היה חלק במירוץ הריאלי לראשות העיר, הרשימה שלו אפילו לא נכנסה למועצה. ככה שהציבור הראה שלא משכנעים אותו בקלות כל כך כמו שאנחנו נוהגים לחשוב עם מילים ללא כיסוי ועם קנייה עקיפה של קולות (וכל התרומות שלו ואפילו קניית בית"ר נועדו לטעמי מראש למטרה הזו בדיוק- לקנות קולות). האם ברקת הוא המועמד המושלם מבחינתי? לא האם הוא נטול פוליטיקה מסריחה? ברור שלא אבל הוא בחירה סבירה לטעמי וימים יגידו מה הוא כן או לא יעשה, כן או לא יקיים ואם הוא יהיה ראש עיר מוצלח.
 
לא יודע אם כל כך הרבה
אני בחרתי בו למרות (ולא בגלל) ההתבטאויות שלו על הרכבת הקלה והאינטרסנטיות הפוליטית שממנה הן נבעו, ואני חושב שרוב המצביעים הצביעו לו גם ללא קשר לדעותיו על הרכבת הקלה, אלא בגלל שהוא היה המועמד החילוני בעל הסיכויים הטובים. בדיוק כמו שפחדתי שגאידמק יצליח לקנות הרבה קולות ואני שמח שהציבור בירושלים הראה אחריות ולא רק שגאידמק לא היה חלק במירוץ הריאלי לראשות העיר, הרשימה שלו אפילו לא נכנסה למועצה. ככה שהציבור הראה שלא משכנעים אותו בקלות כל כך כמו שאנחנו נוהגים לחשוב עם מילים ללא כיסוי ועם קנייה עקיפה של קולות (וכל התרומות שלו ואפילו קניית בית"ר נועדו לטעמי מראש למטרה הזו בדיוק- לקנות קולות). האם ברקת הוא המועמד המושלם מבחינתי? לא האם הוא נטול פוליטיקה מסריחה? ברור שלא אבל הוא בחירה סבירה לטעמי וימים יגידו מה הוא כן או לא יעשה, כן או לא יקיים ואם הוא יהיה ראש עיר מוצלח.
אבל אם יבוא לו מתמודד ראוי
הנקודות האלו ישחקו לטובתו. אני בכלל לא בקיא בפוליטיקה של ירושליים ועיריית ירושלים, בכלל - זה מה שקורה, לא רק בירושלים.
 

amit1270

New member
אבל אם יבוא לו מתמודד ראוי
הנקודות האלו ישחקו לטובתו. אני בכלל לא בקיא בפוליטיקה של ירושליים ועיריית ירושלים, בכלל - זה מה שקורה, לא רק בירושלים.
הגדר "מתמודד ראוי"
(ואל תאכל את הלוקשים של התקשורת המגוייסת)
 

amit1270

New member
הוא אינטרסנט. הוא "מתנגד" לרכבת הקלה משתי
סיבות: האחת - הוא רצה להפנות אצבע מאשימה כלפי ראשות הערייה בזמן הבחירות, ושתיים - אין לו ולחברות בבעלותו רגל ברווחים שמתגלגלים מהפרוייקט, ולכן הוא ממורמר. עכשיו כשהוא זכה אני מתערב אתכם שזה כבר לא כזה לוחץ לו, ואגב תראו שאם הרכבת תהיה הצלחה גדולה הוא ינסה לזקוף את זה לזכותו (יענו - "מאז שאני נהייתי ראש העיר הפכה מכשלון להצלחה", למרות שאין לו אפילו אצבע בעניין).
אתה ממש לא מכיר אותו.
אינטרסנט הוא לא, ופעילותו הציבורית לא נועדה להיטיב עם עסקיו (להפך - הוא הוציא הרבה מאוד מכספו על פעילות ציבורית ללא רווח). אם תקשיב פעם למה שהוא אומר על הרכבת הקלה אולי תבין שיש בהם היגיון, גם אם אתה לא חייב להסכים עם כל הטיעונים. הטענה המרכזית שלו (שלו, לא שלי) היא שהעירייה בראשות אולמרט "כופפה" את העובדות לטובת פרויקט יקר ושאפתני, וכדי להצדיק אותו כלכלית (70,000 נוסעים ליום לטענתו, נראה לי מספר קצת מוגזם) החליטה לשעבד את כל רשת התח"צ העירונית לרכבת הקלה ולמנוע מקווי אוטובוס לנסוע במקביל לתוואי. התוצאה היא שנוסעים רבים ייאלצו לעשות את ההחלפה הכפולה אוטובוס-רק"ל-אוטובוס כדי להגיע מנקודה לנקודה, וכל התנועה תתנקז לציר אחד במקום ליצור רשת יעילה.
 

naps

New member
אתה ממש לא מכיר אותו.
אינטרסנט הוא לא, ופעילותו הציבורית לא נועדה להיטיב עם עסקיו (להפך - הוא הוציא הרבה מאוד מכספו על פעילות ציבורית ללא רווח). אם תקשיב פעם למה שהוא אומר על הרכבת הקלה אולי תבין שיש בהם היגיון, גם אם אתה לא חייב להסכים עם כל הטיעונים. הטענה המרכזית שלו (שלו, לא שלי) היא שהעירייה בראשות אולמרט "כופפה" את העובדות לטובת פרויקט יקר ושאפתני, וכדי להצדיק אותו כלכלית (70,000 נוסעים ליום לטענתו, נראה לי מספר קצת מוגזם) החליטה לשעבד את כל רשת התח"צ העירונית לרכבת הקלה ולמנוע מקווי אוטובוס לנסוע במקביל לתוואי. התוצאה היא שנוסעים רבים ייאלצו לעשות את ההחלפה הכפולה אוטובוס-רק"ל-אוטובוס כדי להגיע מנקודה לנקודה, וכל התנועה תתנקז לציר אחד במקום ליצור רשת יעילה.
בלי שום קשר לעסקיו....
אבל אם הוא היה נבחר לפני חמש אני בטוח שההתבטאויות שלו על הרכבת היו שונות.
 

בועז ל

New member
בלי שום קשר לעסקיו....
אבל אם הוא היה נבחר לפני חמש אני בטוח שההתבטאויות שלו על הרכבת היו שונות.
אל תהיה בטוח.
אינך מכיר אישית את האיש ואינך יודע שעמדתו הראשונית של ברקת הייתה בעד הפרויקט.
 

naps

New member
אל תהיה בטוח.
אינך מכיר אישית את האיש ואינך יודע שעמדתו הראשונית של ברקת הייתה בעד הפרויקט.
אני ממש לא יודע אם עמדתו הראשונית הייתה בעד
וגם לא אם עמדתו הראשונית הייתה הנגד. ככה או ככה- אי הבחרותו הביאה לדעה מוצהרת נגד בדיוק כשם שאם הוא היה נבחר דעתו המוצהרת הייתה בעד, או לפחות יותר בעד. זה בדיוק העניין...
 

בועז ל

New member
אני ממש לא יודע אם עמדתו הראשונית הייתה בעד
וגם לא אם עמדתו הראשונית הייתה הנגד. ככה או ככה- אי הבחרותו הביאה לדעה מוצהרת נגד בדיוק כשם שאם הוא היה נבחר דעתו המוצהרת הייתה בעד, או לפחות יותר בעד. זה בדיוק העניין...
לא, זה לא העניין.
לברקת ישנה משנה סדורה מדוע תמך בתחילה בפרויקט ומדוע התנגד לו אח"כ כשראה כיצד מתנהלים העניינים. תמיד אפשר לחשוד במניעיו, אבל לזכותו ייאמר שהאיש עקבי בעמדתו וטיעוניו אינם נטולי רציונאליות. וכל זאת עדיין לא מוכיח דבר לגבי כדאיות ויעילות הרק"ל כשתופעל. אז, ורק אז, נוכל לבחון האם צדק או טעה ברקת בהערכותיו.
 
אתה ממש לא מכיר אותו.
אינטרסנט הוא לא, ופעילותו הציבורית לא נועדה להיטיב עם עסקיו (להפך - הוא הוציא הרבה מאוד מכספו על פעילות ציבורית ללא רווח). אם תקשיב פעם למה שהוא אומר על הרכבת הקלה אולי תבין שיש בהם היגיון, גם אם אתה לא חייב להסכים עם כל הטיעונים. הטענה המרכזית שלו (שלו, לא שלי) היא שהעירייה בראשות אולמרט "כופפה" את העובדות לטובת פרויקט יקר ושאפתני, וכדי להצדיק אותו כלכלית (70,000 נוסעים ליום לטענתו, נראה לי מספר קצת מוגזם) החליטה לשעבד את כל רשת התח"צ העירונית לרכבת הקלה ולמנוע מקווי אוטובוס לנסוע במקביל לתוואי. התוצאה היא שנוסעים רבים ייאלצו לעשות את ההחלפה הכפולה אוטובוס-רק"ל-אוטובוס כדי להגיע מנקודה לנקודה, וכל התנועה תתנקז לציר אחד במקום ליצור רשת יעילה.
הרשת לא תהיה יעילה עם או בלי ברקת
וזה בכלל לא תלוי בו.
 
מה לא בהכרח?
רשת יעילה תלויה באוטובוסים, בתדירות שלהם, בהתאמה שלהם, בכרטוס, ותלויה מאוד מאוד באגד ובמשרד התחבורה. ובשביל שדברים יזוזו, צריך שלראש העיר יהיה מאוד אכפת מהתחבורה הציבורית וגם אז זה יהיה מאוד קשה, האם אתה סבור שעד כדי כך אכפת לו? מעט מאוד עיריות פעלו ופועלות למען התח"צ, ולמען האוטובוסים בפרט (כי זה נתפס כ"לא סקסי", בניגוד לרכבת).
 

amit1270

New member
מה לא בהכרח?
רשת יעילה תלויה באוטובוסים, בתדירות שלהם, בהתאמה שלהם, בכרטוס, ותלויה מאוד מאוד באגד ובמשרד התחבורה. ובשביל שדברים יזוזו, צריך שלראש העיר יהיה מאוד אכפת מהתחבורה הציבורית וגם אז זה יהיה מאוד קשה, האם אתה סבור שעד כדי כך אכפת לו? מעט מאוד עיריות פעלו ופועלות למען התח"צ, ולמען האוטובוסים בפרט (כי זה נתפס כ"לא סקסי", בניגוד לרכבת).
התחבורה הציבורית הייתה אחד מהנושאים המרכזיים
בקמפיין של ברקת, ואני לא מתכוון רק להתנגדות המתוקשרת לרכבת הקלה.
 
התחבורה הציבורית הייתה אחד מהנושאים המרכזיים
בקמפיין של ברקת, ואני לא מתכוון רק להתנגדות המתוקשרת לרכבת הקלה.
זה צריך להיות נושא מאוד מאוד מרכזי
בד"כ לכולם יש את אותם נושאים מרכזיים (בייחוד בערים הגדולות - שבהן יש בעיות תחבורה), אך לאף אחד לא אכפת מהאוטובוסים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה