ברצוני להודות לראש עיר הבשורה עלי סלאם, שבהופעותיו היום ובמיוחד בריאיון הרגע אצל קושמרו חיזק אצלי את מה שידעתי תמיד

ותסלח לי ח"כית מירב מיכאלי גם אם היא תיבחר אינשאללה להוביל את העבודה, אבל אני אצביע שוב לרשימה המשותפת ולכל מקום שבו חד"ש יהיו בתקווה עם ד"ר אחמד טיבי.
 

שחר 676

Well-known member
ותסלח לי ח"כית מירב מיכאלי גם אם היא תיבחר אינשאללה להוביל את העבודה, אבל אני אצביע שוב לרשימה המשותפת ולכל מקום שבו חד"ש יהיו בתקווה עם ד"ר אחמד טיבי.
עלי סלאם , ראש עיריית נצרת הביע תמיכה בנתניהו ואף אמר כי הוא אינו סופר את חבר הכנסת איימן עודה מסנטימטר....חחחח

בקיצור - נראה שנתניהו עושה חייל בנצרת , הא ?

ראיתי שם הפגנה של אולי 50 מפגינים שחלקם יהודים שמאלנים - אך מזווית צילומי הסרטונים שהוצגו נראה כאילו היה מדובר בהרבה יותר מכך. חחחחח

שוב החונטה השמאלנית תקשורתית מנסה להנדס את תודעת הצופים באמצעות מסכי ערפל וחצאי אמיתויות....
 
נערך לאחרונה ב:

evglev1

Well-known member
מנהל
ותסלח לי ח"כית מירב מיכאלי גם אם היא תיבחר אינשאללה להוביל את העבודה, אבל אני אצביע שוב לרשימה המשותפת ולכל מקום שבו חד"ש יהיו בתקווה עם ד"ר אחמד טיבי.
עלי סלאם דווקא חשף מה המפלגה שלך שווה, אבל זכותך להצביע למריונטות של אבו מאזן, הנייה ונסראללה, הם 20 שנה מחצינים את הסגידה שלהם לאויבי ישראל, כך שאי אפשר להגיד שמכרו לך חתול בשק. אבו מאזן שמח על הקול שלך.
 
אם היית פוגש לכוס קפה סולידי את איימן עודה או ד"ר טיבי, לשיחה לא מחייבת, בלב פתוח ובנפש חפצה, אני חותם לך שהיית עובר תהליך ניקוי רעלים מכל מה שאתה תקוע בו בפינת אלנבי ובלפור.

אנשים שהחלטת מראש לשנוא מבלי להכיר הם עשויים להיות עגולים ובעיקר יכולים לפתוח לך את העיניים.
 

שחר 676

Well-known member
אם היית פוגש לכוס קפה סולידי את איימן עודה או ד"ר טיבי, לשיחה לא מחייבת, בלב פתוח ובנפש חפצה, אני חותם לך שהיית עובר תהליך ניקוי רעלים מכל מה שאתה תקוע בו בפינת אלנבי ובלפור.

אנשים שהחלטת מראש לשנוא מבלי להכיר הם עשויים להיות עגולים ובעיקר יכולים לפתוח לך את העיניים.
אתה מדבר על אותו אחמד טיבי שנאם את נאום השהידים ?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אם הוא נגד חוק הלאום וחוק קמיניץ אז הוא אנטי ערבי?
מי שנגד חוק השבות רק מחפש ללבות מתחים בין יהודים לערבים, מי שרוצה דו קיום בין יהודים לערבים תומך בחוק השבות, או אם קשה לו מביע עמדה ניטראלית בנושא.
 

Harrington

Well-known member
אם הוא נגד חוק הלאום וחוק קמיניץ אז הוא אנטי ערבי?
משהו שאני כתבתי באיזשהו מקום? אני כתבתי שאם הוא מצביע לרשימה הערבית המשותפת, או אז הוא כזה.
התנגדות הרשימה לחוק הלאום (התנגדות טבעית והגיונית, בתנאי שאתה מתנגד להגדרת ישראל כמדינה יהודית) ולחוק קמינץ (התנגדות טבעית ועקרונית, אם אתה מתנגד לטיפול המדינה בעבירות בניה) הם שני נדבכים מאוד קטנים מהעניין הכולל שקשור לרשימה זו.
 

1ספי11

Well-known member
משהו שאני כתבתי באיזשהו מקום? אני כתבתי שאם הוא מצביע לרשימה הערבית המשותפת, או אז הוא כזה.
התנגדות הרשימה לחוק הלאום (התנגדות טבעית והגיונית, בתנאי שאתה מתנגד להגדרת ישראל כמדינה יהודית) ולחוק קמינץ (התנגדות טבעית ועקרונית, אם אתה מתנגד לטיפול המדינה בעבירות בניה) הם שני נדבכים מאוד קטנים מהעניין הכולל שקשור לרשימה זו.
תקונים.
המדינה הוגדרה כיהודית מתחילתה ולא היה צריך את חוק הלאום בשביל זה. כלומר,התנגדות לחוק הלאום לא אומר בהכרח על התנגדות להגדיר את המדינה כיהודית. ועוד, חוק הלאום היה מתקבל עם פחות התנגדות אם רק היה מוזכר שם עניין השיוויון.
חוק קמיניץ ,אכן נחקק כנגד האוכלוסיה הערבית אבל התברר שהוא פוגע יותר במושבים. שקד עצמה הבטיחה לתקן את החוק.
 

Harrington

Well-known member
לא מצאתי שום "תיקון" בדבריך ביחס לדברי. הצגת את עמדתך בעניינים שונים. אין שום סתירה מיוחדת בין דבריך לדברי.
המדינה הוגדרה כיהודית מתחילתה ולא היה צריך את חוק הלאום בשביל זה.
החצי הראשון נכון. לגבי החצי השני, הדעות חלוקות. לא מעט אנשים חשבו שיש בזה צורך, בין השאר לאור ההתרופפות שחלה בהגדרה ובהכרה בה לאורך השנים.
כלומר,התנגדות לחוק הלאום לא אומר בהכרח על התנגדות להגדיר את המדינה כיהודית.
בוודאי שכן.
  • הרי מתנגדי החוק טוענים אחת מכמה אפשרויות:
    או שאין צורך בחוק מאחר והוא בס"ה מאשרר הגדרות קיימות.
  • או שהוא פסול מאחר והוא מגדיר דברים פסולים.
לגבי הראשונים, הם סתם מברברים. המקסימום שהם יכולים להנפיק הוא שהחוק לא היה נחוץ. שוין. זה לא הופך אותו לפסול כמובן, בשום צורה.
לגבי השניים, הבעיה שלהם היא בדיוק עם ההגדרות שמופיעות בחוק, עם אשרור עובדת היותה של ישראל מדינה יהודית. אלה מתנגדים להגדרה זו בכל מקרה, ללא קשר לשאלה מתי היא נשמעה לראשונה. עליהם אנחנו מדברים.
ועוד, חוק הלאום היה מתקבל עם פחות התנגדות אם רק היה מוזכר שם עניין השיוויון.
אז מה? עניין השוויון לא רלוונטי בשום צורה לחוק הזה. ונזכיר, יש 2 סוגי שוויון, האחד לאומי והשני אזרחי-אינדיבידואלי. מאחר ומדובר בחוק לאומי (אולי אפשר להבין זאת משמו), אין שום עניין להתייחס בו לעניינים אזרחיים-אינדיבידואליים. זה פשוט לא המקום הנכון לשם כך. לגבי שוויון לאומי, אכן ישראל בהיותה מדינה יהודית לא מעניקה שוויון לאומי אלא נותנת עדיפות מפורשת להיותה של ישראל 'מדינת הלאום של העם היהודי'. כמו שכתבת, אין בזה חידוש גדול. אבל ברי לכל בר דעת שלא שייך להכניס לכאן שוויון כלשהו. פשוט לא רלוונטי.
חוק קמיניץ ,אכן נחקק כנגד האוכלוסיה הערבית אבל התברר שהוא פוגע יותר במושבים. שקד עצמה הבטיחה לתקן את החוק.
שיהיה לשקד לבריאות. מה זה קשור אלי? מה זה קשור לדיון לגבי התנגדות הרשימה המשותפת לחוק?
 

1ספי11

Well-known member
לא מצאתי שום "תיקון" בדבריך ביחס לדברי. הצגת את עמדתך בעניינים שונים. אין שום סתירה מיוחדת בין דבריך לדברי.
שיהיה.
החצי הראשון נכון. לגבי החצי השני, הדעות חלוקות. לא מעט אנשים חשבו שיש בזה צורך, בין השאר לאור ההתרופפות שחלה בהגדרה ובהכרה בה לאורך השנים.
לא חלה שום התרופפות בהגדרה היהודית. חלה הקצנה בלאומנות היהודית.
בוודאי שכן.
  • הרי מתנגדי החוק טוענים אחת מכמה אפשרויות:
    או שאין צורך בחוק מאחר והוא בס"ה מאשרר הגדרות קיימות.
  • או שהוא פסול מאחר והוא מגדיר דברים פסולים.
ואני אומר,גם אין צורך בחוק וגם הוא פסול בגלל סעיפים גזעניים.
לגבי הראשונים, הם סתם מברברים. המקסימום שהם יכולים להנפיק הוא שהחוק לא היה נחוץ. שוין. זה לא הופך אותו לפסול כמובן, בשום צורה.
לגבי השניים, הבעיה שלהם היא בדיוק עם ההגדרות שמופיעות בחוק, עם אשרור עובדת היותה של ישראל מדינה יהודית. אלה מתנגדים להגדרה זו בכל מקרה, ללא קשר לשאלה מתי היא נשמעה לראשונה. עליהם אנחנו מדברים.

אז מה? עניין השוויון לא רלוונטי בשום צורה לחוק הזה. ונזכיר, יש 2 סוגי שוויון, האחד לאומי והשני אזרחי-אינדיבידואלי. מאחר ומדובר בחוק לאומי (אולי אפשר להבין זאת משמו), אין שום עניין להתייחס בו לעניינים אזרחיים-אינדיבידואליים. זה פשוט לא המקום הנכון לשם כך. לגבי שוויון לאומי, אכן ישראל בהיותה מדינה יהודית לא מעניקה שוויון לאומי אלא נותנת עדיפות מפורשת להיותה של ישראל 'מדינת הלאום של העם היהודי'. כמו שכתבת, אין בזה חידוש גדול. אבל ברי לכל בר דעת שלא שייך להכניס לכאן שוויון כלשהו. פשוט לא רלוונטי.
עניין השוויון הוא רלוונטי מאוד כשאתה מדבר על אזרחים ישראלים שאמורים להיות שווי זכויות.בדיוק כמו שעניין השיוויון נכנס במגילת העצמאות.


שיהיה לשקד לבריאות. מה זה קשור אלי? מה זה קשור לדיון לגבי התנגדות הרשימה המשותפת לחוק?
 

Harrington

Well-known member
לא חלה שום התרופפות בהגדרה היהודית. חלה הקצנה בלאומנות היהודית.
שאלה של השקפת עולם. יש כאמור מי שסבור אחרת (ומסתבר שלא מעט).
ואני אומר,גם אין צורך בחוק וגם הוא פסול בגלל סעיפים גזעניים.
מאחר והסעיפים הגזעניים שיש בו מתייחסים להיות המדינה הזאת מדינה יהודית, הרי שהתנגדות להם היא התנגדות למדינת ישראל כמדינה יהודית.
ודוק, זה בדיוק מה שכתבתי מהתחלה. אמנם לקח לך קצת זמן, אבל תודה על אישור דברי.
עניין השוויון הוא רלוונטי מאוד כשאתה מדבר על אזרחים ישראלים שאמורים להיות שווי זכויות.
עניין השוויון הלאומי - רלוונטי ונשלל.
עניין השוויון הפרטני - חסר כל רלוונטיות לחוק "לאום".
בדיוק כמו שעניין השיוויון נכנס במגילת העצמאות.
אבל אחת מטענותיכם (סליחה על ההכללה) היא שאין צורך בחוק מאחר ויש את מגילת העצמאות. כלומר, לפי עמדה זו למגילה יש מעמד על-חוקי מסוג כלשהו. אם כך ואם כבר מופיע בה עקרון השוויון, בוודאי שאין צורך מיוחד לחזור עליו שוב ועוד בחוק שממילא מיותר (לשיטתכם) :).

כך או אחרת, מגילת העצמאות מתייחסת לכל מה שקורה במדינה, הן ברמה הלאומית והן ברמה הפרטנית. על כן ברור ששם -בפרק הפרטני בלבד- יש התייחסות לשאלת השוויון.
מאחר וחוק הלאום כלל לא עוסק בעניינים אלו, נושא השוויון הפרטני כלל לא שייך אליו. בדיוק כמו שהחוק הזה לא קובע שאסור לעבור ברמזור אדום, כך אין צורך שייקבע שוויון פרטני.
 

1ספי11

Well-known member
שאלה של השקפת עולם. יש כאמור מי שסבור אחרת (ומסתבר שלא מעט).

מאחר והסעיפים הגזעניים שיש בו מתייחסים להיות המדינה הזאת מדינה יהודית, הרי שהתנגדות להם היא התנגדות למדינת ישראל כמדינה יהודית.
ודוק, זה בדיוק מה שכתבתי מהתחלה. אמנם לקח לך קצת זמן, אבל תודה על אישור דברי.
כרגיל,לא מדויק. יש סעיפים שגזעניים פרופר כמו סעיף 7.

עניין השוויון הלאומי - רלוונטי ונשלל.
עניין השוויון הפרטני - חסר כל רלוונטיות לחוק "לאום".

אבל אחת מטענותיכם (סליחה על ההכללה) היא שאין צורך בחוק מאחר ויש את מגילת העצמאות. כלומר, לפי עמדה זו למגילה יש מעמד על-חוקי מסוג כלשהו. אם כך ואם כבר מופיע בה עקרון השוויון, בוודאי שאין צורך מיוחד לחזור עליו שוב ועוד בחוק שממילא מיותר (לשיטתכם) :).
כי חוק הלאום עולה על מגילת העצמאות שאין לה מעמד משפטי אלא מעמד הצהרתי.
כך או אחרת, מגילת העצמאות מתייחסת לכל מה שקורה במדינה, הן ברמה הלאומית והן ברמה הפרטנית. על כן ברור ששם -בפרק הפרטני בלבד- יש התייחסות לשאלת השוויון.
מאחר וחוק הלאום כלל לא עוסק בעניינים אלו, נושא השוויון הפרטני כלל לא שייך אליו. בדיוק כמו שהחוק הזה לא קובע שאסור לעבור ברמזור אדום, כך אין צורך שייקבע שוויון פרטני.
 

Harrington

Well-known member
כרגיל,לא מדויק. יש סעיפים שגזעניים פרופר כמו סעיף 7.
סעיף 7 מתייחס ישירות להיות ישראל מדינה יהודית ומבוססת על הגדרה מהותית זו. בדיוק כמו שכתבתי.
כי חוק הלאום עולה על מגילת העצמאות שאין לה מעמד משפטי אלא מעמד הצהרתי.
אה, אוקיי. אז זה שולל את אחת הטענות (לגבי היות החוק מיותר בגלל שיש את המגילה).
אבל עדיין זה לא הופך את סוגיית השוויון הפרטני לרלוונטית איכשהו לחוק הלאום.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
תקונים.
המדינה הוגדרה כיהודית מתחילתה ולא היה צריך את חוק הלאום בשביל זה. כלומר,התנגדות לחוק הלאום לא אומר בהכרח על התנגדות להגדיר את המדינה כיהודית. ועוד, חוק הלאום היה מתקבל עם פחות התנגדות אם רק היה מוזכר שם עניין השיוויון.
חוק קמיניץ ,אכן נחקק כנגד האוכלוסיה הערבית אבל התברר שהוא פוגע יותר במושבים. שקד עצמה הבטיחה לתקן את החוק.
דווקא הטענה של בל"ד זה שמדינת כל אזרחיה היא לא מדינה יהודית והם מציעים את מדינת אזרחיה כאלטרנטיבה למדינה יהודית, גם גורמים בשמאל מתנגדים למדינת לאום באופן כללי.
 

1ספי11

Well-known member
דווקא הטענה של בל"ד זה שמדינת כל אזרחיה היא לא מדינה יהודית והם מציעים את מדינת אזרחיה כאלטרנטיבה למדינה יהודית, גם גורמים בשמאל מתנגדים למדינת לאום באופן כללי.
והכהאנות רוצים לזרוק מכאן את הערבים ולחוקק חוקי גזע. גם אתה.
מה אתה זורק לי את בל"ד לכאן?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
והכהאנות רוצים לזרוק מכאן את הערבים ולחוקק חוקי גזע. גם אתה.
מה אתה זורק לי את בל"ד לכאן?
כרעיון של מדינת כל אזרחיה לא יכולה להיות מדינת לאום וחוץ מדן מרידור ואנשי מר"צ כל מי שמדבר על מדינת כל אזרחיה מדבר נגד מדינה יהודית ונגד מדינת לאום באופן כללי.
 

איציק5111

Well-known member
תקונים.
המדינה הוגדרה כיהודית מתחילתה ולא היה צריך את חוק הלאום בשביל זה. כלומר,התנגדות לחוק הלאום לא אומר בהכרח על התנגדות להגדיר את המדינה כיהודית. ועוד, חוק הלאום היה מתקבל עם פחות התנגדות אם רק היה מוזכר שם עניין השיוויון.
חוק קמיניץ ,אכן נחקק כנגד האוכלוסיה הערבית אבל התברר שהוא פוגע יותר במושבים. שקד עצמה הבטיחה לתקן את החוק.
שקד לא תיקנה והיא סתם מלוכלכת גיזענית
 

איציק5111

Well-known member
משהו שאני כתבתי באיזשהו מקום? אני כתבתי שאם הוא מצביע לרשימה הערבית המשותפת, או אז הוא כזה.
התנגדות הרשימה לחוק הלאום (התנגדות טבעית והגיונית, בתנאי שאתה מתנגד להגדרת ישראל כמדינה יהודית) ולחוק קמינץ (התנגדות טבעית ועקרונית, אם אתה מתנגד לטיפול המדינה בעבירות בניה) הם שני נדבכים מאוד קטנים מהעניין הכולל שקשור לרשימה זו.
מי שעושה עבירות בניה אלה הימניים ולא הערבים אבל בימניים לא נוגעים הוא הגזע העליון מעל החוק
 
למעלה