ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55

מצב
הנושא נעול.

nadav1974

New member
ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
 

Zמבוש

New member
התמונות לא עלו נדב

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
התמונות לא עלו נדב
 

nadav1974

New member
1

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
1
 

nadav1974

New member
2

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
2
 

nadav1974

New member
3

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
3
 

nadav1974

New member
4

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
4
 

nadav1974

New member
5

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
5
 

nadav1974

New member
7

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
7
 

nadav1974

New member
6

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
6
 

nadav1974

New member
8

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
8
 

BMWE

New member
למה צריך קו שיחבר את

ברלין - חפירת החיבור של קו U5 ל-U55
קו ה-U55 הוא קו עם 3 תחנות, שאמור להיות חלק אינטגרלי מקו U5, הנוסע בין Alexanderplatz ל-Hönow. החיבור יאפשר נסיעה בין Alexanderplatz ל-Hauptbahnhof. כעת מתבצעות עבודות החפירה, שאמורות להסתיים ב-2019. מצ"ב מספר תמונות של הכלים באתר החפירה ב-Friedrichstraße פינת Unter den Linden. אני מתנצל מראש על האיכות של חלק מהן, אבל אני מקווה שעדיף להעלות תמונות מעניינות באיכות גרועה על לא להעלות בכלל.
למה צריך קו שיחבר את
Alexanderplatz ו Hauptbahnhof אם יש כבר קו כזה?
לטובת התיירים שיגיעו יותר מהר מ brandenburger tor ו reichstag ל Alexanderplatz ?


נ.ב. האם אתה נדב המפורסם של הטיולים?
 

nadav1974

New member
אני לא יודע לומר באופן מדוייק מה ההצדקה

למה צריך קו שיחבר את
Alexanderplatz ו Hauptbahnhof אם יש כבר קו כזה?
לטובת התיירים שיגיעו יותר מהר מ brandenburger tor ו reichstag ל Alexanderplatz ?


נ.ב. האם אתה נדב המפורסם של הטיולים?
אני לא יודע לומר באופן מדוייק מה ההצדקה
בטח לא כדי לחבר את Alexanderplatz עם Hauptbahnhof, אלא בשביל מה שבדרך. כמו כן, הצדקה נוספת היא תכנית לעתיד הרחוק יותר להמשיך את הקו אל Jungfernheide דרך Turmstr, מה שדי מתבקש, הואיל ומואביט יחסית מנותקת מתחבורה מסילתית פרט לתחנות של U9 ב-Turmstr וב-Birkenstr.
 

nadav1974

New member
ולשאלת ה-נ"ב שלך

למה צריך קו שיחבר את
Alexanderplatz ו Hauptbahnhof אם יש כבר קו כזה?
לטובת התיירים שיגיעו יותר מהר מ brandenburger tor ו reichstag ל Alexanderplatz ?


נ.ב. האם אתה נדב המפורסם של הטיולים?
ולשאלת ה-נ"ב שלך
התשובה היא לא.
 

Ccyclist

Well-known member
כי אונטר דן לינדן זה ההמשך של קארל מארקס

למה צריך קו שיחבר את
Alexanderplatz ו Hauptbahnhof אם יש כבר קו כזה?
לטובת התיירים שיגיעו יותר מהר מ brandenburger tor ו reichstag ל Alexanderplatz ?


נ.ב. האם אתה נדב המפורסם של הטיולים?
כי אונטר דן לינדן זה ההמשך של קארל מארקס

אני לא בטוח למה הקו לא המשיך מאלכס לאונטר דן לינדן כבר בתקופת הDDR כי ההמשך מאד טבעי.

בכל מקרה מדובר בציר מזרח-מערב די מרכזי ולמרות ההקבלה ל S-Bahn הצורך להחליף באלכס די מאט את הנסיעה בU5, במיוחד כיום כשהעיר מאוחדת.
 
היו בכלל קווי U-Bahn שנבנו בתקופת ה-DDR?

כי אונטר דן לינדן זה ההמשך של קארל מארקס

אני לא בטוח למה הקו לא המשיך מאלכס לאונטר דן לינדן כבר בתקופת הDDR כי ההמשך מאד טבעי.

בכל מקרה מדובר בציר מזרח-מערב די מרכזי ולמרות ההקבלה ל S-Bahn הצורך להחליף באלכס די מאט את הנסיעה בU5, במיוחד כיום כשהעיר מאוחדת.
היו בכלל קווי U-Bahn שנבנו בתקופת ה-DDR?
 

Ccyclist

Well-known member
ה U5 מטירפארק מזרחה זו הרחבה של הDDR

היו בכלל קווי U-Bahn שנבנו בתקופת ה-DDR?
ה U5 מטירפארק מזרחה זו הרחבה של הDDR

ה-השקעה של ה DDR היתה בחשמליות, אבל היו בבירתה שני קווי U-Bahn פעילים - U5 והקטע המזרחי של ה U2

מ61 הקווים המערביים U6 וU8 הורשו לעבור מתחת למזרח אך לא לעצור ברוב התחנות, והנסיעה בהן נאסרה על תושבי המזרח. תושבי המערב יכלו לרדת בתחנות מסויימות כדי לעבור למזרח גרמניה במעברי גבול. בשני הקווים האלו קצוות הקו היו במערב אך חלק ממרכז הקו היה במזרח.

קווי ה U-Bahn המערביים נוהלו ע"י המערב.

ה S-Bahn של ברלין כולה נוהל ע"י חברת הרכבות של מזרח גרמניה, היו קווים נפרדים לתושבי המזרח וקווים נפרדים לתושבי המערב. בשלב מסויים תושבי המערב החרימו את הקווים שנועדו עבורם כי התשלום העביר מט"ח למשטר המזרחי. היתה סיסמה נוסח "להחרים את האס-באהן של הוניקר".

ברלינאים ששאלתי בזמנו על כל הקטע של הקווים המערביים אמרו "כמובן - פוליטיקה זו פוליטיקה אבל החיים צריכים להמשיך כרגיל". זה אולי ההבדל בין הסיכסוך הפוליטי שם לסיכסוף הטוטאלי במזה"ת וסיפורי חיילי האו"ם שבאו להחליף בלוני גז או למצא את השיניים של הנזירה בירושלים המחולקת.

מפת ה U+S Bahn המזרחיים מתוך וויקיפדיה:

http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=File:East_berlin_public_transport_1984.svg&page=1

לא לזלזל ב DDR, הם בנו מחדש את מזרח העיר אחרי המלחמה. הנה פרוייקט היוקרה שלהם - שדרות קארל מארקס מהצומת של תחנת פרנקפורטר טור (שער פרנקפורט), על ה U5 וקו החשמלית של וארשאוור שטרסה (רחוב ווארשה).

https://maps.google.com/maps?q=fran...jxpnhbuyXVilqLOxEIUaAg&cbp=12,278.71,,0,-9.88
 

yehuda7K

New member
הקומוניסטים דווקא השקיעו במפעלי ראווה

ה U5 מטירפארק מזרחה זו הרחבה של הDDR

ה-השקעה של ה DDR היתה בחשמליות, אבל היו בבירתה שני קווי U-Bahn פעילים - U5 והקטע המזרחי של ה U2

מ61 הקווים המערביים U6 וU8 הורשו לעבור מתחת למזרח אך לא לעצור ברוב התחנות, והנסיעה בהן נאסרה על תושבי המזרח. תושבי המערב יכלו לרדת בתחנות מסויימות כדי לעבור למזרח גרמניה במעברי גבול. בשני הקווים האלו קצוות הקו היו במערב אך חלק ממרכז הקו היה במזרח.

קווי ה U-Bahn המערביים נוהלו ע"י המערב.

ה S-Bahn של ברלין כולה נוהל ע"י חברת הרכבות של מזרח גרמניה, היו קווים נפרדים לתושבי המזרח וקווים נפרדים לתושבי המערב. בשלב מסויים תושבי המערב החרימו את הקווים שנועדו עבורם כי התשלום העביר מט"ח למשטר המזרחי. היתה סיסמה נוסח "להחרים את האס-באהן של הוניקר".

ברלינאים ששאלתי בזמנו על כל הקטע של הקווים המערביים אמרו "כמובן - פוליטיקה זו פוליטיקה אבל החיים צריכים להמשיך כרגיל". זה אולי ההבדל בין הסיכסוך הפוליטי שם לסיכסוף הטוטאלי במזה"ת וסיפורי חיילי האו"ם שבאו להחליף בלוני גז או למצא את השיניים של הנזירה בירושלים המחולקת.

מפת ה U+S Bahn המזרחיים מתוך וויקיפדיה:

http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=File:East_berlin_public_transport_1984.svg&page=1

לא לזלזל ב DDR, הם בנו מחדש את מזרח העיר אחרי המלחמה. הנה פרוייקט היוקרה שלהם - שדרות קארל מארקס מהצומת של תחנת פרנקפורטר טור (שער פרנקפורט), על ה U5 וקו החשמלית של וארשאוור שטרסה (רחוב ווארשה).

https://maps.google.com/maps?q=fran...jxpnhbuyXVilqLOxEIUaAg&cbp=12,278.71,,0,-9.88
הקומוניסטים דווקא השקיעו במפעלי ראווה
בזמן שלא היו מספיק דירות.
בזמן סטלין השקיעו הרבה במטרו המפואר של מוסקווה.

יהודה
 

Ccyclist

Well-known member
בברלין האובהאן מימי הקייזר ו-וואיימאר

הקומוניסטים דווקא השקיעו במפעלי ראווה
בזמן שלא היו מספיק דירות.
בזמן סטלין השקיעו הרבה במטרו המפואר של מוסקווה.

יהודה
בברלין האובהאן מימי הקייזר ו-וואיימאר

מה שייחודי בברלין הוא שעיר בירה עם מערכת תח"צ מפותחת חולקה בין שתי ישויות שונות.

מזרח ברלין ירשה קו תחתית אחד שהוקם עוד בתקופת הקייזר, עם הרחבה צפונה בתקופת וואיימאר, וקו שני שהוקם בתקופת וואיימאר עם הרחבה שהמזרח-גרמנים יזמו בשנות ה60.

התחנות של ה U-Bahn בשני צידי העיר דומות, צנועות ופונקציונאליות.

המבנים שעל השדרה בקישור הם בתי דירות.

הדיון אינו על קומוניזם אלא על המצב הייחודי בברלין

נינה האגן (שברחה ממזרח גרמניה) רוקדת באלכס, לשעבר המרכז של מזרח ברלין, 1991
http://www.youtube.com/watch?v=5r-FvfTn2MA
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה