ברכיים נוטות פנימה בסקוואט-מה הבעיה?

pattos

New member
ברכיים נוטות פנימה בסקוואט-מה הבעיה?

שלום שמתי לב כי בסקוואט קלאסי הברכיים שלי מתחילות להתקרב כאשר אני מבצע את החזרות האחרונות בכל סט. מדוע זה, ואיך ניתן לתקן את זה? תודה!
 

biomech1

New member
אשתדל בסופ"ש, או בתחילת שבוע הבא...

מצטער - אני לקראת נסיעה לחו"ל - וביורוקרטיה שקשורה לכך דורשת את כל תשומת לבי... ראיתי את שאלתך, וגם את השאלה על רגלי האיקס באשכול על הסקוואט...
 

pattos

New member
אז זהו שיש לי עוד בעיה קטנה בקשר לזה

תוך כדי התנועה הרגליים שלי מתחילות לפנות החוצה מעצמן. אני לא יכול להפנות אותן החוצה עוד יותר.
 

Gspin

New member
שמע,

רגליים זה מושג רחב - ירכיים, שוקיים, כפות רגליים... נסה לתאר ביתר פירוט את מה שכתבת למעלה.
 

Seth Able

New member
כנראה מדובר בחולשה

של המקרבים (adductors). כמו שGspin הציע, תפנה החוצה את את האצבעות, בהתאם לרוחב הפיסוק שלך - פיסוק רחב יותר ידרוש להוציא את האצבעות בזוית גדולה יותר. זאת צריכה להיות עמידה די טבעית. אם אתה לא בטוח לגבי כמה להוציא את האצבעות החוצה, תנסה לעמוד ברוחב הרצוי ולקפוץ במקום. סביר שבנחיתה אתה תהיה עם הזוית הרצויה. תנסה להיות מודע במהלך התרגיל למה שקורה עם הברכיים שלך וללזכור לא לתת להם להכנס. אם זה לא כל כך הולך, נסה לבקש ממישהו שיגיד לך (במהלך הסט) להחזיק ברכיים בחוץ. אם גם זה לא מצליח, תוריד משקל לכזה שתוכל לעבוד נכון. אם תעבוד נכון, המקרבים יתחזקו והבעיה תחלוף.
 

Seth Able

New member
למה מרחיקים?

בעצם הבעיה לא בהכרח נובעת ממקרבים חלשים, אבל הפתרון של לשים דגש על להוציא את הברכיים החוצה זאת הדרך לפתרון. אם אין לך מישהו שיצעק לך באמצע הסט להוציא ברכיים, אתה יכול אולי להשתמש בגומיה ולדחוף כלפיה עד שתתרגל. כשהברכיים נכנסות פנימה המקרבים נכנסים לעמדה יותר חזקה מבחינתם, מה שעוזר לך לצאת מהחור. יכול להיות שזה קורה מסיבות של חוסר גמישות במקרבים ולא מחולשה בהם. יכול להיות שזה גם מחולשה במקום אחר ושאתה מנסה להשתמש ביותר מידי משקל כרגע. מה שלא תהיה הסיבה, זה די לא בריא לברכיים (מבחינת פיזור העומס) אז תשתדל מאוד להמנע. היות ואתה אומר שזה קורה לך רק בחזרות האחרונות ולא בתחילת הסט, תנסה לחשוב אם זה קורה בגלל שבחזרות האחרונות אתה כבר עייף ופחות מצליח להקפיד על העניין ואז תנסה אולי סטים קצרים יותר, או שזה בגלל שאתה עובד עם יותר מידי משקל.
 
למעלה