ברכות על פתיחת הפורום

ברכות על פתיחת הפורום

אבקש חוות דעת על המניות של ביו לייט וכלל ביוטכנולוגיה

תודה
 

aviadbio

New member
אודות ביו-לייט

החברה משקיעה בחברות מחקר ופיתוח של תרופות, מוצרי דיאגנוסטיקה ומוצרים רפואיים. בשנה האחרונה ביססה את שליטתה בחברת "מיקרומדיק" ופיתחה אסטרטגיית אשכולות ליצירת סינרגיה בין החברות שהיא מחזיקה. לאחרונה החברה השלימה גיוס של 28.5 מיליון ש"ח ללא חיתום (כאשר 80% מהסכום הובטח ע"י בעלי עניין), מחיר ההנפקה נקבע על מינימום של 17 אג' (דיסקאונט של כ-2% ממחיר השוק) עם היענות גבוהה והיקף גיוס חריג לשוק הביומד בארץ. חשוב לציין שיו"ר החברה, ישראל מקוב, היה מנכ"ל "טבע" בעברו והנו בעל עניין מרכזי בחברה. לחברה יש בקנה פיתוחים, ניסויים קליניים, פטנטים והסכמי מסחור.
מאז העסקה עם מיקרומדיק לא התרחב סל החברות הפועלות בתחום הדיאגנוסטיקה של מחלות הסרטן ובנוסף החברה טרם החליטה איך לפעול עם חברת איי-אופטימה, שהיא חברה אשר פיתחה מכשיר לייזר לשימוש לא חודרני בניתוחים לטיפול בגלאוקומה ואינה עומדת בקנה אחד עם האסטרטגיה שהכריזה לעצמה ביולייט. לכן עד כה, ביולייט נשארה במצב של "אופציה" על מיקרומדיק יותר מאשר חברה שנותנת ערך מוסף למיקרומדיק עצמה ולכן השקעה בה, למאמינים במיקרומדיק, נראית מיותרת, בעיקר עקב הדילול הצפוי בעתיד על ידי קבוצת מקוב.
אך לדעתי צריך לזכור שביולייט כעת בתחילת דרכה וצפוי כי יהיו השקעות נוספות בעתיד. בנוסף, מודל זה הוא מודל שהוכיח את עצמו בעבר בקרב חממות שפעלו בתחומים מוגדרים היות ובחממות מסוג זה לרוב נוצרים בקרב החברות שלהן קשרים לא פורמליים שתורמים להתפתחותם ולכן יהיה מאוד מעניין לראות כיצד זה יבוא לידי ביטוי בחברות בוגרות כפי שביולייט מנסה לעשות. נקודה מעניינת נוספת מבחינת המשקיעים בהקשר זה הוא שאין יכולת למשקיעים למדוד את הצלחת מודל זה של ביולייט (מבחינת שיתוף הפעולה) עד אשר היא תממש את אחזקותיה או אחת החברות תפרוץ קדימה ואז יהיה אפשר למדוד את הצלחתה ביחס לחברות דומות.

כמו כן כיום בתהליך של בניית אשכול גלאוקומה סביב איי אופטימה. אך כאמור, זה בתהליך ראשוני ואין עוד השקעות נוספות מסביב לחברה .

מניה נחמד להשקעה לתווך ארוך ...

שלכם
אביעד
 

אלוני66

New member


 

aviadbio

New member
כלל ביוטכנלוגיה

האמת שאת החברה הזאת אני לא הכי מסמפט באופן אישי

היא שולחת ידיים לכל עבר , מתפזרת ולא מתמקדת בשניים שלושה מישורים ורצה איתם וכי נראה כי הפרופיל העסקי שלה הוא יותר השתלטות על חברות קטנות מאשר היא בעצמה מאוד מתקשה לתחזק אותם

אין לי דעה שלילית או חיבובית עליה , אך אם להשקיע אז לדעתי יותר בחברות הבת שלה כמו ביוליין או ביוקנסל ששם פויטנציאל יותר גדול במקרה של מסחור תרופה .

אין זו המלצה כלשהי לעשות בנייר פעולה כלשהי וכי זאת דעתי האישית בלבד על סמך הכרותי

בברכה

אביעד
 
למעלה