ברכות על הפורום. פורום חשוב כזה

ברכות על הפורום. פורום חשוב כזה

אכן לא ראיתי מזמן. רציתי לדעת בעניין תביעות קטנות. מה עושים או יותר נכון מה הסיכויי שהתיק יתהפך על הצד התובע אם בתביעות כתב דברים שונים מחקירתו הראשונית במשטרה (ביום פתיחת התיק)?
 
פרוטוקול החקירה במשטרה

יכולה להוות ראיה במשפט ואם הוא סותר את דברי התובע, אפשר לעמת אותו עם פרוטוקול החקירה. אולי אם תספרי קצת יותר -אפשר יהיה לענות באופן פחות כללי.
 
לקרוב משפחה שלי יש בעיה כזו:

בגיל ילדותו יותר נכון בגרותו 15-16 בערך הוא וחברו פרצו לדירה במפתח משוכפל ולקחו טלויזיה, ווידאו. נתפסו לא על חם אלא לאחר חקירה משטרתית. הם הודו והשיבו את הדברים לבלעל הדירה. בעל הדירה פתח תלונה ואמר כי נגנבו לו דברים נוספים כמו פלאפון,חוגר מילואים, וידאו, טלויזיה ונשקי אוסף. את נשקי האוסף גנבו חברו של דודי וחבר שלו שאותו דודי לא מכיר. דודי היה במצעצר 3 ימים ושוחרר מאחר והשיב את הוידאו שלקח לבעליו. אחרי 3 שנים בערך היה במשפט ובו השופט קבע כי עליו לשלם 250 ש"ח קנס לבעל הדירה. באותו יום שילם וכמו כן הרישום הפלילי נמחק והנשקים לא היו על שמו בתיק. הבחור השני שלקח את הTV שילם אותו הדבר והשלישי מאחר ואינו נמצא בשום כתובת שלו הרישום והתיק נמחק לא לחלוטין וזה גם רשום בפרוטוקול המשפט. לאחר כחצי שנה מיום המשפט כלומר לערך 3 שנים מיום פתיחת התלונה פנה בעל הדירה לת. קטנות ושם כתב בכתב ההגנה כי נגנבו לו דברים רבים כגון סיגריות, טלפון, וידאו טלויזיה נשקים אוסף מטבעות ועוד מיני נפלאות שלא הופיעו בפתיחת התלונה. כתב התלונה היה ממש חרטומי ולא ברור ולכן לא הצלחתי לעזור לו הכי הכי. אך התעמקתי על כך שאין לו שום הוכחות לנשקים (רשיון, קבלות, ושהם לא היו במקום מאובטח וזאת עוד הוא יצא מחוץ לעיר) וכמו כן הסברתי כי יש 3 נאשמים אך כאן נתבעו רק 2 ושלדעתי התובע לא אהב את שקיבל מביהמ"ש. הואר תובע 15,400 בתביעה כולה. שאלתי האם יש סיכוי לזכות בתביעה לאור התוספות? וכמו כן הוספתי כתבסה מהעיתון על שוטר תלונה שכתב דוח בכתב חרטומי וביהמ"ש זיכה את "עבריין" מאחר ולא יכל להגיב על הכתב (מה שקרה גם כן) האם זה יכול להרע. לתשובותיך אודה.
 
תשובה חלקית

1. התובע צריך להוכיח את כל מה שהוא טוען בכתב התביעה. 2. אם עכשיו הוא טוען שגנבו לו דברים נוספים מעבר למה שכתב בתלונה - הוא בבעיה. 3. אםחלק מהדברים הוחזרו לתובע (במצב תקין לפחות כפי שהיו בעת הגניבה) יהיה לו קשה לקבל פיצוי עליהם. מקוה שעזרתי במעט.
 
למעלה