ברכות על הפורום החדש ושאלה

ברכות על הפורום החדש ושאלה

שלום ברכותיי על הפורום החדש. בני בן שנה וחודש. יש לי שאלה לגבי פירות וסיבים תזונתיים: הבנתי שאכילת פירות חתוכים עדיפה על פירות מרוסקים משום שהחתוכים מכילים יותר סיבים. האם הדבר נכון? ושאלה נוספת האם לגרבר ערכים תזונתיים כמו לפירות מרוסקים בבית? האם זה בסדר לתת גרבר מעת לעת? ועוד שאלה: בני אוכל את המזונות הבאים: מעדני חלב פירות עגבניה ומלפפון דייסת סולת ביתית קציצות לחם ביסקוויטים קרקרים פריכיות אורז 400 מ"ל סימילאק +דייסה ביום את אלה אוכל ברצון, מאכלים נוספים שהצעתי נתקבלו בסירוב. הוא נמצא באחוזון 25 במשקל ו75 בגובה. אני לא עושה עניין גדול מאוכל, לא מכריחה ( אני בעצמי רזה), ואוכלת יחד עימו. האם מבחינה תזונתית התפריט מספיק? האם יש צורך להוסיף ויטמינים? קצת מפריע לי שבארוחת הצהריים הוא לא מוכן לאכול פחמיומותת: לא פסטה, תפ"וא, פתיתים, קוסקוס אורז. כמו כן מסרב לביצים, ולגבינות שאינן מתוקות.
 

מחשבות

New member
בירקות ופירות חתוכים או מרוסקים

יש בדיוק אותה כמות סיבים רק בצורה אחרת. יש ילדים שמתקשים באכילת פרי חתוך. אם ילדך מסוגל לאכול כך, מה טוב. לגרבר בהכרח ערכים תזונתיים פחותים מפרי טרי. מפעם לפעם זה בסדר, אם כי בארץ עתירת פרי וירק זול כמו שלנו זה ממש מיותר. התפריט של בנך נראה בסדר, אם כי אני מתפלא לגבי שאלתך על פחמימות. יש לו בתפריט ים פחמימות מסולת, קרקרים (מיותרים), ביסקוויטים ופריכיות אורז (מיותרות אף הן). לגבי ביצים זה קצת חבל משום שזהו מזון-על. בגדול נראה שהוא אוכל טוב ושימשיך כך.
 

גילור

New member
כמה הצעות:

ראשית, תפריטו נשמע לא רע. פחממות, כפי שכתב מחשבות, יש לו בתפריט בשפע: סולת, ביסקוויטים, קרקרים, פריכיות וכו'. לגבי ביצים: תוסיפי אותן לבישולים שאת עושה - בקציצות כמובן שיש צורך בביצים, נסי להכין לו פשטידות טובות או לביבות ירק - כך את "הורגת שתי ציפורים במכה אחת" - גם ירקות וגם ביצים (אם כי בלביבות יש גם שומן. לכן עדיף מבחינתי פשטידות). המלצה נוספת, אם הוא מתעקש לאכול רק גבינות מתוקות, נסי להמתיק מעט גבינה בכפית גרבר. לפחות את לא מכניסה לו עודף סוכר מעובד מיותר.
 
תודה - לגבי הפירות

מה שכתבתי נאמר לי ע"י אחות טיפת חלב. היא אמרה שעדיפה אכילת פירות חתוכים על פני מרוסקים. כמו כן ציינה שאין פסול באכילת גרבר. פחמימות : הכוונה לפחמימות בארוחת צהריים, כתוספת מתוך אילו שציינתי. מקפיצה לתשובתה של הדיאטנית יפה שיף. תודה.
 

מחשבות

New member
זו אולי קצפת מבחינת החלב, אבל

בגיל זה זה כבר מזמן לא קצפת. מקסימום ציצי-שייק.
 

מחשבות

New member
לא צריך להגזים בערך ההנקה לאורך

זמן. אין להנקה בגיל שנה את הערך כמו בגיל אפס.
 
פירות וסיבים

החשיבות באכילת פירות חתוכים בגיל שנה וחודש היא יותר מכל בגלל ההתאמה לשלב ההתפתחות ומעבר לאכילת מזונות בחתיכות שמשפיעה בהתאם גם על כל התפתחות הפה והדיבור. כל פעולת עיבוד של הפירות עלולה להרוס חלק של הויטמינים לכן מומלץ לעבור בהדרגה בלי לחץ לפירות בחתיכות. מחית פירות של גרבר או חברה אחרת מפעם לפעם לא מזיקה. מגוון מזונותיו תקין. כדאי להמשיך להציע מזונות נוספים ולבדוק עם דיאטנית ילדים אם אוכל מספיק כמותית ובמה כדאי להעשיר.
 
למעלה