ברכבת אל אבו גוש

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
תודה רבה!

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
תודה רבה!
 
תודה על השרשור המעניין


ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
תודה על השרשור המעניין
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה, חן!!!

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
תודה רבה, חן!!!
 
אתנחתא תשתיתית

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
אתנחתא תשתיתית
לפני שניגש לחלק האחרון, המסילות, כמה תמונות פחות רכבתיות מאתר הקמת הרכבת.

נתחיל במפעל הסגמנטים, בו יש אמנם כמה מסילות ברזל, אבל הן משמשות בעיקר למנופים עיליים ולהובלת תבניות היציקה של מקטעי הדיפון (הסגמנטים) בין שלבי הייצור השונים.
 
עדיין במפעל

אתנחתא תשתיתית
לפני שניגש לחלק האחרון, המסילות, כמה תמונות פחות רכבתיות מאתר הקמת הרכבת.

נתחיל במפעל הסגמנטים, בו יש אמנם כמה מסילות ברזל, אבל הן משמשות בעיקר למנופים עיליים ולהובלת תבניות היציקה של מקטעי הדיפון (הסגמנטים) בין שלבי הייצור השונים.
עדיין במפעל
כאמור, בכל שלבי הייצור, הסגמנטים מחולים בין שתי המנהרות, ועוברים בנתיבים מקבילים, למעט בעת הובלתם במשאיות אל אתר המנהרה ובמנופי שער בתוך המפעל ובאיזור הפורטלים.
 
מנהרות 1 ו-2

אתנחתא תשתיתית
לפני שניגש לחלק האחרון, המסילות, כמה תמונות פחות רכבתיות מאתר הקמת הרכבת.

נתחיל במפעל הסגמנטים, בו יש אמנם כמה מסילות ברזל, אבל הן משמשות בעיקר למנופים עיליים ולהובלת תבניות היציקה של מקטעי הדיפון (הסגמנטים) בין שלבי הייצור השונים.
מנהרות 1 ו-2
זה טיפה מוזר לטעמי, אבל בתמונה הזו רואים את שתי המנהרות הראשונות בקו - ברקע עבודות גימור לפורטלים של מנהרה 1, ובקדמת התמונה העבודות להקמת החלק המכוסה של מנהרה 2...
 
אלו המסילות - שחור על גבי לבן!

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
 
מה רוחב המסילה?

אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
מה רוחב המסילה?
זו כמובן השאלה הכי בסיסית כשניגשים ללמוד על מסילת ברזל כלשהו, ולמרות שכבר כתבו בפורום פעם התשובה, הצגתי את השאלה לאחד מאנשי המקום (במתחם התחזוקה). להפתעתי הוא לא ממש ידע, אבל קפץ מיד למשרד והביא סרט מדידה, ולהלן התוצאה - 97.5 ס"מ!
כמובן שנומינלית זה אכן רוחב מטר, אבל מעניין בכל זאת לראות את הסטייה שמותרת ומקובלת ביישומים כאלו.
 

easylivin

New member
הייתכן שבכל זאת 95 ס"מ?..

מה רוחב המסילה?
זו כמובן השאלה הכי בסיסית כשניגשים ללמוד על מסילת ברזל כלשהו, ולמרות שכבר כתבו בפורום פעם התשובה, הצגתי את השאלה לאחד מאנשי המקום (במתחם התחזוקה). להפתעתי הוא לא ממש ידע, אבל קפץ מיד למשרד והביא סרט מדידה, ולהלן התוצאה - 97.5 ס"מ!
כמובן שנומינלית זה אכן רוחב מטר, אבל מעניין בכל זאת לראות את הסטייה שמותרת ומקובלת ביישומים כאלו.
הייתכן שבכל זאת 95 ס"מ?..
כי הבונים במקרה איטלקים: http://en.wikipedia.org/wiki/Italian_gauge

ואם מדובר בכל זאת במסילה ברוחב מטר אז יש כאן סגירת מעגל היסטורי, צירוף מקרים מעניין.
 
התחלת הקו

אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
התחלת הקו
רשת המסילות באתר הקמת מנהרה 3 מתחילה בשתי מסילות שמשרתות את מתחם התחזוקה של האתר, על אחת מהן מצאתי בביקורי את קטר 7004 ואת קרון הרפש שמופיעים בתמונות הקודמות.

שתי המסילות מתמזגות דרך מסוט ימני, והקו המאוחד מתפצל מיד שוב, דרך מסוט שמאלי, לשני הקווים הראשיים שמשרתים את שתי המנהרות.

דרך אגב, מטרים ספורים אחרי קצה המסילות מתחילה התהום,אך למרות זאת לא ראו המקימים צורך להקים שם פגושי אוטם.
 
נקודת הפיצול

אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
נקודת הפיצול
ישר - למנהרה הדרומית, שמאלה - למנהרה הצפונית.

המסוטים כולם ידניים, ולא סתם ידניים - אין להם מנופי הפעלה! כלומר, צריך לום או מוט פלדה ארוך בשביל להסיטם.
 
נקודת הפריקה

אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
נקודת הפריקה
נתחיל במעקב אחרי הקו למנהרה הדרומית.

מיד בתחילתו נמצאת הנקודה בה המסילה נמצאת בשולי המישור (ממש בקצה - ראיתי בערך 2 ס"מ מהפס לתהום), ליד המיכל הגדול בתמונה, ובה כנראה נפרק הרפש שמובל בקרון הרפש.
 
איפה המסילה?

אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
איפה המסילה?
קשה לראות, אבל מתחת לכל הבוץ הזה יש פסים, והם מובילים למסילות הטעינה של המנהרה הדרומית (ברקע התמונה, אחרי העיקול שמאלה)
 
אופס, טעינו

אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
אופס, טעינו
כשאני בוחן שוב את התמונה הזו של המסילות למנהרה הדרומית בכניסה למגרש הפורטלים, אני מבין שבניגוד למה שכתבתי קודם, האיור בלוח המחיק לא לגמרי מדויק בהצגת המצב בשטח - המעבור הכפול בין הקו הראשי למסילה המשנית (שמתפקדת כחלק מקו כפול) נמצא מחוץ לפורטל, ולא בתוך המנהרה כמו באיור.

כאמור, לא ביקרתי במנהרה הדרומית, אבל כפי שניתן להבין מהשרטוט, המצב בה דומה לצפונית, אם כי אורך השלוחה כנראה גדול יותר.
 
הכניסה למנהרה הדרומית

אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
הכניסה למנהרה הדרומית
 
הענף הדרומי

אלו המסילות - שחור על גבי לבן!
ההתרגשות שלי בביקור היתה רבה - בכל זאת, זו פעם ראשונה שאני מבקר ונוסע ברכבת תעשייתית של ממש. אבל מבחינתי השיא היה דווקא באחד המשרדי הקטנטנים ברחבת הפורטלים, בו נתקלתי במקרה לגמרי בלוח המחיק שתמונתו מצורפת (ועליו גם הפתק מתחילת השרשור).

האיורים הצבעוניים הם בדיוק מה שבאתי לחפש - תוכנית המסילות (והפסים!), ביחד עם פירוט מספרי הקטרים ותוכנית השימוש בהם.

לפי מספרי הקטרים ומיקומיהם, ותוכנית המסילות בחלקים שראיתי בעצמי, ניתן להבין שהלוח המחיק עדכני יחסית, אולם הפתק הצהוב, עליו מפורטות (כנראה) המשימות של הקטרים, לא לגמרי תואם את הלוח ואת מה שראיתי.

הצלחתי להבין רק את חלק משיטת הסימון על הלוח - כל קו עבה מייצג פס (למעט סימון הפורטלים הקשתי והחלוקה לגזרות 2, 4 ו-3), אבל אני לא יודע מה מסמלות הנקודות ומה מסמלים הקוים האלכסוניים הדקים.
שמותיהן של מכונות הכרייה הם 612 (צפונית) ו-614 (דרומית), חלק מהקטרים מופעלים לבד וחלקם בזוג (עם קו נטוי בין הספרות האחרונות של בני הזוג), אבל לפעמים הקו הנטוח מפריד בין מספר קטר לאות לטינית שמסמלת כנראה מטען מיוחד שהקטר אחראי עליו, כמו BAGER, MANOF והאות T שלא הצלחתי לפענח לפי הפתק הצהוב.

אני לא יודע מה משמעות החלוקה לגזרות, ולמה קוראים להן Califor(nia.

בהמשך אסקור ביתר פירוט את מתווה המסילות, בליווי תמונות
הענף הדרומי
העיקול המוביל משורש המערכת אל המנהרה הצפונית חד אפילו יותר מחברו הדרומי, וגם הוא רווי בוץ.
 

ה ו מ ר

New member
תודה על הסקירה

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
תודה על הסקירה
מרתקת!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה