ברכבת אל אבו גוש

מצב
הנושא נעול.
קרביה של המפלצת

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
קרביה של המפלצת
 
מתחילים להתקפל

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
מתחילים להתקפל
אחרי פריקת כל הסגמנטים מהקרונות (ברקע התמונה אפשר לראות קבוצה שנפרקה באמצעות מגבהים מאחד הקרונות אבל עדיין לא נאספה אל המסוע) חוזרת הרכבת כמה מטרים אחורה לאיזור המטען הכללי.
 
מטען כללי

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
מטען כללי
מבט אל חלק מרציפי המטען, שעמוסים בתמונה הזו במלט וצריכים עוד לקלוט צרור צינורות ומכולת משפך גדולה עמוסת חצץ.
 
האור בקצה המנהרה...

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
האור בקצה המנהרה...
...עלול להיות רכבת אחרת שמתקרבת.

מזל שהפעם היא לא התקרבה אלא רק עמדה, וגם זה על שלוחה משנית ולא על הקו הראשי (הסבר על המסילות בהמשך)
 
חזרנו עם צ'ופר

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
חזרנו עם צ'ופר
הרכבת לא חזרה ריקה - על אחד מקרונות הסגמנטים הוטען במנהרה מיכל ריק - אם הבנתי נכון, מיכלים אלו משמשים להובלת הנוזלים המשתתפים בייצור הדייס.
 
תודה נחמד לשמוע על ההתקדמות

חזרנו עם צ'ופר
הרכבת לא חזרה ריקה - על אחד מקרונות הסגמנטים הוטען במנהרה מיכל ריק - אם הבנתי נכון, מיכלים אלו משמשים להובלת הנוזלים המשתתפים בייצור הדייס.
תודה נחמד לשמוע על ההתקדמות
יש מצב למנהרת מזון היישר מאבו גוש?
 

בועז ל

New member
מומלץ, אבל לא מאבו גוש


אולי צינור חומוס?
מומלץ, אבל לא מאבו גוש
 
ההמשך יבוא בהמשך

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
ההמשך יבוא בהמשך
ובהמשך נדבר מעט על קטרים, קרונות ומסילות
 

ניקולאי

New member
תודה חן, מרתק ביותר!

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
תודה חן, מרתק ביותר!
 
הקטרים

ברכבת אל אבו גוש
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר לראשונה באחד מאתרי ההקמה של הקו החדש לירושלים ('A1') וליתר דיוק באתר ההקמה של מנהרה 3, הארוכה מכולן.

בזכות כמה ממשתתפי הפורום שעוקבים ומפרסמים חומרים ומידע אודות הפרוייקט, והחכימו אותי רבות בשנים האחרונת לגבי שלבי ההתקדמות ואפן התפעול של כריית המנהרות, יכולתי להתמקד במהלך ביקורי הקצר בהיבט שבאמת מעניין אותי - הרכבות התעשייתיות הזמניות שפועלות בו.

אני מקווה שאצליח לפרסם כאן את מרבית התמונות המעניינות שצילמתי במהלך הביקור, אבל כבר על ההתחלה אני רוצה להודות למארחים, מרכבת ישראל וגם משפיר ופיצרוטי, על ההזדמנות ועל הסבלנות, במיוחד מול רצף השאלות הטכניות שלי.

ולגבי הפתק בתמונה המצורפת - אל תדאגו, אסביר בהמשך.
הקטרים
באתר ההקמה של מנהרה 3 נמצאים כרגע 13 קטרים זהים, מדגם DHD35 של היצרן השוודי GIA, שממוספרים 7001-7013.

בתמונה הזו מופיע 7004 שחנה בזמן הביקור שלי באיזור תחזוקת הציוד של האתר, כך שהזדמן לי לבחון אותו בשקט מקרוב.
 
יש לו גם ישבן

הקטרים
באתר ההקמה של מנהרה 3 נמצאים כרגע 13 קטרים זהים, מדגם DHD35 של היצרן השוודי GIA, שממוספרים 7001-7013.

בתמונה הזו מופיע 7004 שחנה בזמן הביקור שלי באיזור תחזוקת הציוד של האתר, כך שהזדמן לי לבחון אותו בשקט מקרוב.
יש לו גם ישבן
הקטרים בנויים עם תא נהג בקצה אחד, ולתא הנהג יש רק דלת אחת.

גם החיבורים שלהם שונים בשני הקצוות - בקצה של תא הנהג יש מצמד אוטומטי 'רגיל', בקצה השני יש רק פגוש מחורץ, דרכו אפשר להעביר מוט חיבור אל הישבן של קטר נוסף.
 
עם מצלמה! (ליד הפנסים)

יש לו גם ישבן
הקטרים בנויים עם תא נהג בקצה אחד, ולתא הנהג יש רק דלת אחת.

גם החיבורים שלהם שונים בשני הקצוות - בקצה של תא הנהג יש מצמד אוטומטי 'רגיל', בקצה השני יש רק פגוש מחורץ, דרכו אפשר להעביר מוט חיבור אל הישבן של קטר נוסף.
עם מצלמה! (ליד הפנסים)
 
ולוחית יצרן

הקטרים
באתר ההקמה של מנהרה 3 נמצאים כרגע 13 קטרים זהים, מדגם DHD35 של היצרן השוודי GIA, שממוספרים 7001-7013.

בתמונה הזו מופיע 7004 שחנה בזמן הביקור שלי באיזור תחזוקת הציוד של האתר, כך שהזדמן לי לבחון אותו בשקט מקרוב.
ולוחית יצרן
עם המון פרטים מעניינים - דם הקטר, דגם המנוע, מספרי היצרן של שניהם (קטר 7004 הוא מס' יצרן 200219 משנת 2012), הספק ומשקל (36300 ק"ג)
 
ומנוע

הקטרים
באתר ההקמה של מנהרה 3 נמצאים כרגע 13 קטרים זהים, מדגם DHD35 של היצרן השוודי GIA, שממוספרים 7001-7013.

בתמונה הזו מופיע 7004 שחנה בזמן הביקור שלי באיזור תחזוקת הציוד של האתר, כך שהזדמן לי לבחון אותו בשקט מקרוב.
ומנוע
דיזל מתוצרת דויץ (דגם מדויק בהודעה הבאה)

התמסורת אל ארבעת הגלגלים היא הידרו-דינמית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה