בריונות בביה"ס

בריונות בביה"ס


היום כשקטני חזר מכתה א,
הוא סיפר לי שהוא ממש רעב
כי ילדים מהכיתה אכלו לו את כל האוכל.
זה היום החפשי של המחנכת,
מורה אחרת היתה בכיתה בזמן האוכל
וכנראה שלא שמה לב בדיוק מה קורה.
בהתחלה הוא אמר שילדים בקשו לטעום אחד והא הרשה,
אז חטפו הכל. בהמשך אמר שפשוט לקחו.
סיפר גם שאמרו שלא בסדר שהוא מביא אוכל "מגרה"
- שזה ממש אסור, ולכן צריך לחלק.
(באמת היה גם קצת חטיף שאסור.
שמתי בתיק כדי שיאכל אחרי הלימודים כשהולך ישר לחוג
והוא כנראה הוציא הכל..
)

בביהס שלנו מטפלים באלימות ובריונות ביד קשה.
קטני אומר שהוא יודע שאם המורה תדע היא תטפל בזה
כי יש לה קול צעקני מאד כשהיא כועסת (..)
אבל הוא ביקש שלא אספר לה.
כנראה בגלל שהוא חושש שאיכשהו כשהיא תברר מה קרה,
הם יספרו לה שהביא חטיף, או אוכל מגרה, או משהו אחר שיפעל נגדו.

חשוב לי לספר למורה ולטפל בזה.
ומצד שני, הוא ביקש שלא, ובניית האמון בינינו חשובה לי יותר.
הוא אומר שאם זה יקרה שוב הוא כבר יסתדר..

אשמח לשמוע תובנות ועצות מכן.
 

אמאנחל

Member
מנהל
לדעתי

בתור התחלה תני לו לנסות להסתדר. פניה למורה יכולה לפגוע בו חברתית, והוא חש בזה. מובן שאם הדבר נמשך, והוא לא מסתדר, או אם מדובר בילדים שידועים בהתנהגות אלימה עקבית, אז בהחלט כדאי לפנות לעזרת מבוגרים.
תהיי עם אצבע על הדופק.
&nbsp
תשאלי אותו מה הוא יעשה בפעם הבאה. תשאלי אותו אם כדאי שתתני לו חטיפים נוספים שיוכל לחלוק או שעדיף לא להביא את החטיף בכלל. תשאלי אם זה כבר קרה פעם?
אם זה קורה לעוד ילדים? תקשיבי למה שהוא מציע. תעלי רעיונות משלך. ככה תשדרי לו שאת מאמינה ביכולתו להסתדר, אבל גם נמצאת שם כדי להאזין.
&nbsp
זה גם מאוד תלוי איך הוא בכתה. יש לו הרבה חברים? יש לו גיבוי מקבוצה של חברים או שהוא די מבודד?
&nbsp
בסוף ההחלטה היא שלך לפי אינטואיציה אימהית והכרות שלך עם הילד. המטרה ארוכת הטווח היא שהוא ידע להסתדר חברתית, מצד שני הוא מאוד צעיר ויכול להיות שהוא צריך סיוע. מאוד תלוי בנפשות הפועלות.
 
תודה אמאנחל !

ניהלנו את השיחה הזו ופחות או יותר שאלתי את כל השאלות,
חלק מהתשובות ברורות לי יותר, וחלק פחות..
לשמחתי זה לא משהו שכבר קרה.
לא ברור לי האם יצליח להתמודד בעצמו, וכמה סיוע צריך.
יש לו חברים, לא נראה לי שהוא מבודד.
מצער אותי מאד שאמר שאם היה יודע שיקשיבו ויאמינו לו, היה משתף את המורה...
אני מאד שמחה על שהוא משתף אותי, האצבע על הדופק.
תודה אמאנחל !
 

jiminit2

New member
לדעתי ומהניסיון בביה"ס שלנו

אני כן הייתי פונה למורה. דבר ראשון מבקשת ממנה שלא לטפל כרגע אלא להיות במעקב. שתוודא שמישהו נמצא איתם בזמן האוכל ומודע להתרחשויות מתחת לפני השטח. כמו כן כדאי שהמורה (או ההנהלה) יוציאו הודעה מסודרת לכלל ההורים עם תזכורת והמלצות מה כדאי להביא בקופסת אוכל. ככה גם הבן שלך יזכור מה להוציא או לא להוציא מהתיק. בנוסף יש שיעורי "כישורי חיים / מפתח הלב" (מה שפעם היתה שעת מחנך..) שתשתמש בזה כדי להעביר מסר כללי לגבי יחס לחברים ומשם להמשיך במעקב.
 

רi תם

New member
אני חושבת...

שכן כדאי לשתף את המורה. לשוחח איתה שלא בנוכחות הילד. ראשית שתדע ואולי יחד תחשבו איך לפעול.
הסבירי לה שהאמון למול הילד מאוד חשוב לך ולכן, מכיוון שהוא ביקש שלא תספרי, את מבקשת שהיא תתערב באופן "סמוי", עקיף.
נסי לשמוע ממנה באלו דרכים היא יכולה לפעול על מנת שדבר כזה לא יחזור.
כל זאת רק בתנאי שאת מרגישה בטוחה מולה ויודעת שהיא תשתף פעולה ולא תצא כנגד בקשתך, לא לחשוף את העובדה ששיתפת אותה.
חשוב גם שהיא תעביר מסר למורה שמחליפה אותה ביום החופשי שלה, על מנת שבארוחת העשר היא תפקח עין על המתרחש בכיתה על מנת שדברים כאלו לא יחזרו.
בהצלחה
 

מרגנית2

New member
בני סבל מביריונות בביס יסודי

ביריונות זה דבר המחייב טיפול. אני בזמנו הייתי מתכתבת ומטלפנת הרבה למחנכת וגם הבאתי את הדברים לידיעת מנהלת בית הספר.
אני חושבת שבני סבל יותר כי אין אבא שיגן עליו. באספות הורים ראיתי את האבות הזחוחים של הבנים המופרעים. "אני לא שמעתי על כלום" אמר האב שבנו התעלל בבני על בסיס קבוע.
זה נמשך כל השנים. בני סבל מאד. רק כאשר התקבל לבית ספר מעולה - שחרט על דגלו שאין אלימות - רק אז התחיל המצב להשתפר. כיום בכיתה ח הוא ילד חברותי. יש לו חברים חדשים וותיקים. באים אלינו חברים.
הילדים הביריונים לא התקבלו לבית ספר הזה... ונשמנו לרווחה.

לדעתי חשוב לספר למורה מה קורה. כיתה א. הם כל כך קטנים. חבל להתחיל ככה את בית ספר.
 
תודה לכולכן !

באמת שאלתי את עצמי האם אני יכולה לגלות למורה
ולצפות שתעזור מבלי שתפליל אותי.
היחסים שלי איתה בסדר גמור,
אבל לא כאלו שבהם ברור לי לגמרי שהיא איתי בעניין..

חשבתי אולי לפנות ישירות למורה המקצועית שנמצאת איתם באותו היום
ולבקש ממנה לפקוח עין.

בית הספר של קטני מצוייד בכל הכללים הדרושים,
ברור לילדים מה אסור להביא לאכול (רק שאני שכחתי להבהיר לו שהחטיף מיועד רק לחוג..)
ידוע שאסור לחלוק אוכל של חבר.
ביהס מתגאה במאבק חסר פשרות באלימות, ובאמת בדכ מרגיש רגוע.

אני ממש רוצה לדבר עם המורה.
ברור לי שהיא תתייחס ותטפל בזה
ותדאג שמקרה כזה לא ישנה.
הרי זה המעשה המינימלי שאני יכולה לעשות כדי להגן על הגוזל.
אבל...
הנושא של בניית אמון מול קטני מאד מאד חשוב לי.
אני מרגישה שהאמון הזה הולך ונבנה כאן לאט ובזהירות
ושהוא הבסיס לתקשורת בעתיד.
חוששת שאם אסכן את האמון הזה,
בפעם הבאה לא בטוח שהוא ישתף אותי.

ולכן למרות שאני מסכימה אתכן ורוצה לפנות למורה,
הפעם אפעל יחד עם קטני.

שוב - תודה על התשובות !!!
 
קראתי אתמול , וזה ממש מעציב אותי


אני מבינה שהנושא של אימון מול הילדון מאוד חשוב לך,
אבל אם ייקחו לו שוב את האוכל, כן שווה, בעיניי, להביא את העניין לידיעת המורה האחראית בכיתה באותו היום. ילד לא צריך להיות רעב כי החברים שלו בריונים עליו.
&nbsp
חיבוק גדול לתחושות שלך.
&nbsp
&nbsp
 
כן.

אם יקרה שוב - בהחלט אשנה את הגישה,
ואז אשקול אם לשתף את המורה בשקט, או להסביר לו שאי אפשר לשתוק עוד.
בינתיים סיפר לי שביום שאחרי (בכוונה שלחתי אוכל דומה כשהמורה נמצאת..)
אחד התלמידים התלונן שלקטני יש אוכל מגרה,
והמורה ענתה שהאוכל סדר גמור, והעמידה את המלשין במקומו.
כמובן שלא אתן ששוב הוא יהיהנתון לבריונות וישאר רעב..
בכל זאת החצי הפולני כאן דואג שהילדון יאכל, ובקושי מתאפק מלהגיב

תודה
 
למעלה